ابزار رایگان وبلاگ

کاربران یاهو در خطر حذف ایمیل‌های خود
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

کمپانی یاهو تصمیم دارد از دوشنبه ایمیل‌هایی را که در یک سال گذشته از آن‌ها استفاده نشده حذف کند. این اقدام برای فعال‌کردن ایمیل‌های یاهوست اما منتقدان آن را بی‌احترامی به مشتری و مشکل‌ساز ارزیابی کرده‌اند.اگر از آن دسته کاربران اینترنت هستید که آدرس ایمیلی در یاهو دارید که از آن به ندرت استفاده می‌کنید یا دیگر استفاده نمی‌کنید باید آگاه باشید که یاهو از فردا دوشنبه (۲۴ تیر/ ۱۵ ژوئیه) حساب‌های ایمیل را که در یک سال اخیر استفاده نشده‌اند حذف می‌کند.عملیات "بازیافت" ایمیل‌های یاهو از تاریخ پانزدهم ژوئیه (۲۴ تیر) و به هدف فعال کردن یا آزاد کردن آدرس ایمیل‌ها برای افراد دیگر کلید می‌خورد.

 

این اقدام به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند ایمیل‌هایی را که آدرس آن معتبرتر محسوب می‌شوند و شاید سال‌ها در اختیار کسانی بوده که خصوصا با به بازار آمدن سرویس‌های دیگر ایمیل نظیر جی‌میل از آن‌ها استفاده نمی‌کرده‌اند، انتخاب و از آن خود کنند. همان‌طور که در وبلاگ یاهو توضیح داده شده این موضوع این شانس را به وجود می‌آورد که برای مثال فرد بتواند از آدرس رسمی‌تر albert@yahoo.com به جای albert9330399@yahoo.com استفاده کند. بیشتر آدرس‌های ساده‌ی که از اسامی تشکیل شده‌اند پیش از این اشغال شده‌اند و این در حالی‌ست شاید سال‌هاست که بی‌استفاده فراموش شده‌اند.

در وبلاگ یاهو توضیح داده شده است که این امکان از طریق حذف ایمیل‌هایی که حداقل در ۱۲ ماه گذشته غیرفعال بوده‌اند فراهم می‌شود.از نیمه ژوئن هر کاربر متقاضی آدرس ایمیل می‌تواند آدرس موردنظر خود را که پیش از این اشغال شده است در یاهو ثبت کند و یاهو تا نیمه اوت به کاربر اطلاع می‌دهد که آیا در پروسه حذف ایمیل‌های غیرفعال این آدرس به او تعلق گرفته است یا خیر.اگر می‌خواهید آدرس ایمیل خود را که مدت‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید از خطر حذف شدن نجات دهید تنها کافی‌ست امروز یکشنبه (۱۴ ژوئیه/ ۲۳ تیر) یک بار به ایمیل خود یا یکی از محصولات یاهو وارد شوید.

انتقادات به اقدام یاهو

اگرچه جی روزیتر٬ معاون ریاست یاهو٬ از اقدام پیش‌روی یاهو به عنوان اقدامی هیجان‌انگیز نام برده اما انتقاداتی به این اقدام از خارج از کمپانی موجود است. گروهی از منتقدان می‌گویند یاهو با این اقدام احترام مشتریان خود را زیر سوال می‌برد.برخی از منتقدان نیز می‌گویند کاربرانی هستند که از یاهو برای استفاده از سرویس‌های آن لاین دیگر استفاده کرده‌اند و پس از حذف ایمیل خود قادر به استفاده از آن خدمات‌دهندگان نیز نخواهند بود.منتقدان یاهو می‌گویند این موضوع می‌تواند مشکلات امنیتی‌ای نیز ایجاد کند. چرا که دارنده جدید ایمیلی که صاحبش پیش از آن کسی دیگر بوده برای مثال با ورود به وب‌سایت آمازون و کلیک روی "گزینه رمز عبور را فراموش کرده‌ام" می‌تواند رمز عبور فرد سابق را دریافت کرده و به اطلاعات حساب آن شخص در سایت آمازون دسترسی یابد.اما یاهو می‌گوید وقتی فرد ایمیل خود را وارد می‌کند به وب‌سایت اطلاع داده خواهد شد که این ایمیل یک بار حذف شده و مجددا دارد استفاده می‌شود و از این طریق اطلاعات در اختیار شخص جدید قرار نمی‌گیرد.

ماریسا مایر

تلاش یاهو برای رونق‌یابی دوباره

این اقدام یاهو را می‌شود جزو زنجیره ای از اقدامات این کمپانی که در یک سال گذشته تحت مدیریت ماریسا مایر تلاش کرده رونق پیشین را بازیابد ارزیابی کرد.

یاهو از سال ۲۰۱۲ که خانم مایر به مدیریت آن رسید در جست‌وجوی بازیابی موقعیت افسانه‌ای خود بوده است؛ موقعیتی که در سایه موفقیت روزافزون غولی به نام گوگل، به حاشیه رانده شده است.

ماریسا مایر٬ مدیر جدید یاهو٬ خود از کمپانی گوگل به این سازمان آمده است. در ژوئیه ۲۰۱۲ کمپانی یاهو اعلام کرد که ماریسا مایر، یکی از مدیران ارشد "گوگل" به عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی یاهو انتخاب شد.

مایر ۳۸ ساله یکی از قدیمی‌ترین کارمندان گوگل است. مایر در مدتی که کار خود را در یاهو آغاز کرده، نشان داده که مدیر توانایی است. کمپانی یاهو در زمان او سرویس آپلود عکس "فلیکر" را سروسامان داد و موفق به جذب کاربران بیشتری برای این سرویس شد.

DW.DE



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان