ابزار رایگان وبلاگ

اثبات تأثیرات حضور مراقبه‌گر بر سیستم‌های زیستی اطراف
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

دانشمندان ژاپنی برای نخستین بار تأثیر حضور یک مدیتیتور را بر روی سیستم‌های بیولوژیک اطراف اثبات کردند. آنها می‌گویند، تنها حضور فرد مراقبه‌گر، تراکم گازهای متصاعد از نمونه‌های زیستی را تغییر می‌دهد.

دانشمندان ژاپنی توانستند برای نخستین بار با انجام آزمایش‌های علمی تأثیرات حضور یک مدیتیتور (مراقبه‌گر) را بر روی نمونه‌های بیولوژیک حاضر در محیط اثبات کنند؛ این تأثیرات در حالی اثبات شد که مدیتیتور هیچ گونه تماس فیزیکی با این نمونه‌ها برقرار نکرده است.

طبق گزارش منتشره در ‌وب‌سایت علمی "گرنتس ویسن‌شافت" آلمان، دانشمندان توانستند به وضوح اثربخشی عاری از تماس فیزیکی حضور یک مدیتیتور (کسی که مدیتیشن یا درون‌‌پویی می‌کند) را بر روی نمونه‌های زیستی اثبات کنند.

دانشمندان حاضر در این تجربه می‌گویند: «ما از حلقه‌های خیار خوراکی به عنوان سنسورهای بیولوژیک استفاده کردیم و تراکم گاز متصاعد از حلقه‌ها را با روش‌های تکنیکی خود اندازه گرفتیم.»

به گفته کارشناسان، در این بررسی مطالعاتی تراکم گازهای منتشر شده از مجموع ۶۷۲ ظرف حاوی نمونه‌‌ها اندازه‌گیری شد. هر ظرف حاوی ۴ حلقه خیار بود. دلیل کثرت نمونه‌ها این بود که مقایسه‌ انجام‌شده میان نمونه‌ها تا جایی که ممکن است دقیق و شایان اهمیت باشد.

دانشمندان این تیم می‌گویند، به لحاظ آماری به اختلافی قابل توجه دست یافته‌اند. میان تراکم گاز متصاعد از نمونه‌ها به هنگام حضور یا عدم حضور یک مدیتیتور اختلافی قابل ملاحظه وجود داشت.

این تجربه نشان می‌دهد که حضور مراقبه‌کننده تأثیری مهم و قابل اندازه‌گیری‌ بر روی سیستم‌های بیولوژیکی خواهد گذاشت که مراقبه‌کننده هیچ گونه تماس فیزیکی با آنها ندارد. 

در آزمایشی که در آن از جمله اوسامو تاکاگی، هیدئو یوچی، کیمیکو کاوانو، پروفسور هیدیوکی کوکوبو و همچنین پروفسور میکیو یاماموتو از مرکز اطلاعات و تحقیقات مؤسسه تحقیقات بین‌المللی (IRI) در شهر شیبای ژاپن حضور داشتند، مشاهده شد که در این تجربه تراکم گازهای انتشاری نمی‌توانست تحت تأثیر عوامل خارجی، مانند تغییرات دما تغییر کرده باشد.

نویسندگان این گزارش می‌گویند، کشف دلایل این پدیده "دانش مدرن را فوق‌العاده به جلو خواهد برد". به گفته آنها، به همین دلیل است که قرار شده در این زمینه آزمایش‌های دیگری انجام شود.

DW.DE



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان