ابزار رایگان وبلاگ

۱۱ رکوردی که در دیدار برزیل و آلمان شکسته شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

در پیکار نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، که با پیروزی ناباورانه ۷ بر یک آلمان بر میزبان خاتمه یافت، چندین رکورد شکسته شد. آلمان و برزیل پیش از این دیدار هر یک ۷ بار در فینال این مسابقات حضور داشتند.

ملی‌پوشان آلمان با این پیروزی تازه توانستند گوی سبقت را از حریف بربایند و بعنوان تنها تیم تاریخ فوتبال برای هشتمین بار به فینال این مسابقات راه یابند (۱۹۵۴، ۱۹۶۶، ۱۹۷۴، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶، ۱۹۹۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴).میروسلاو کلوزه، مهاجم آلمان که تاکنون ۱۳۶ بار پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن کرده، در دیدار با برزیل توانست شانزدهمین گل خود در مسابقات جام جهانی فوتبال را به ثمر برساند و رکورد ۱۵ گله‌ رونالدو را بشکند.

کلوزه که از سال ۲۰۰۱ پیراهن تیم ملی آلمان را به تن دارد، چهار جام جهانی را تجربه کرده است. این مهاجم کارکشته اکنون رکورددار بیشترین گل در تاریخ ۸۴ ساله جام جهانی است.البته این تنها رکوردی نیست که کلوزه در دیدار میان آلمان و برزیل شکست. او تنها بازیکنی است که تاکنون چهار بار در مرحله‌ی نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی حضور داشته است: (جام ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن، جام ۲۰۰۶ آلمان، جام ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و جام ۲۰۱۴ برزیل). ناگفته نماند که کلوزه در طی بازی‌های ملی خود برای آلمان تا کنون ۷۱ بار دروازه حریفان را باز کرده است.از نخستین دوره مسابقات جام جهانی تاکنون هیچ تیم میزبانی متحمل چنین شکست سنگینی نشده بود. این اولین بار بود که دروازه ملی‌پوشان کشور میزبان ۷ بار باز می‌شد.تیم آلمان با پیروزی بر برزیل یک رکورد مهم زردپوش‌های این کشور را نیز شکست و آن هم شمار مجموع گل‌های زده در مسابقات جام جهانی است. ملی‌پوشان آلمان با احتساب دیدار نیمه‌نهایی مقابل برزیل تا کنون ۲۲۳ گل در مسابقات جام جهانی به ثمر رسانده‌اند. مجموع شمار گل‌های تیم ملی برزیل در این رقابت‌ها بر ۲۲۱ گل بالغ می‌شود.ملی‌پوشان برزیل در پیکار نیمه‌نهایی جام ۲۰۱۴ همچنین سنگین‌ترین شکست ملی خود را نیز تجربه کردند. تلخ‌ترین ناکامی زردپوشان برزیل (البته پیش از شکست ۷ بر ۱ از آلمان) به سال ۱۹۲۰ و شکست ۶ بر صفر آنان مقابل تیم ملی اروگوئه برمی‌گردد.پیروزی ۷ بر یک آلمان مقابل برزیل در عین حال رکوردهایی منفی نیز برای تیم میزبان به‌همراه داشت. این نخستین بار بود که ملی‌پوشان برزیل در طی مسابقات جام جهانی بیش از ۵ گل می‌خوردند.

برزیلی‌ها در پیکارهای جام جهانی فوتبال ۱۹۳۸ فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی ۶ بر ۵ از سد لهستان گذشتند، اما دروازه‌شان پنج بار باز شده بود.تیم ملی آلمان در دیدار مقابل برزیل برای نخستین بار در تاریخ خود توانست در عرض شش دقیقه چهار بار (دقایق ۲۳، ۲۵، ۲۶، ۲۹) دروازه حریف را باز کند.در خارج از میدان هم دو رکورد مهم شکست. بازی تیم ملی آلمان مقابل برزیل که از شبکه دوم تلویزیون آلمان پخش شد، نزدیک ۳۲ میلیون و ۵۷۰ هزار بیننده داشت. آخرین رکورد به دیدار نیمه‌نهایی جام ۲۰۱۰ میان آلمان و اسپانیا برمی‌گشت. شمار بینندگان تلویزیونی این دیدار ۱ و نیم میلیون نفر کمتر از سال ۲۰۱۴ بود.در فضای مجازی نیز نبرد پرگل آلمان و برزیل رکوردی تازه برجای گذاشت. مجموعا بیش از ۳۵ میلیون پیام توئیتری در ارتباط با این بازی ارسال شد. پنجمین گل آلمان مقابل برزیل که توسط سامی کدیرا به ثمر رسید، ۵۸۰ هزار توئیت در دقیقه به دنبال داشت که این خود نیز رقمی قابل توجه است.

DW



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

فريناز
ساعت16:02---21 تير 1393
درود
جام جهاني امسال خيلي شگفت انگيز بود.
اميدوارم آلمان قهرمان شود.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان