ابزار رایگان وبلاگ

ظهور چاله اسرار آمیز صدمتری در شمال روسیه
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

کارشناسان روس در حال بررسی یک حفره اسرار آمیز غول پیکر هستند که در یکی از دورترین و شمالی ترین مناطق این کشور ظاهر شده است.

هنوز روشن نیست این چاله عظیم که حدود صد متر قطر دارد چگونه بوجود آمده است. تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از این چاله را، در منطقه «یامال» که به معنای «پایان زمین» است، فیلمبرداری کرده است. درجه هوا در این منطقه اغلب به حدود ۵۰ درجه زیر صفر می رسد و در فصل زمستان، خورشید در این ناحیه به ندرت دیده می شود.

تیمی از محققان روسی نمونه برداری هایی از خاک و آب نزدیک این حفره و اطراف آن کرده اند و امیدوارند دلیل پیدایش آن را پیدا کنند.

این چاله خوفناک در نزدیکی منطقه بوانِنتسکی بوجود آمده است که یکی از بزرگترین میادین گازی روسیه است. برخی از کارشناسان احتمال می دهند که این چاله بر اثر انفجار گاز در درون زمین بوجود آمده است.

euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

ف
ساعت15:57---21 شهريور 1393
خیلی جالبه کاش زودت حقایق این عجایب کشف بشه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان