ابزار رایگان وبلاگ

ارتباط علم و معنویت در فیلم علمی-تخیلی «سرچشمه های من»
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فیلم علمی-تخیلی «سرچشمه های من» یا «I Origins» داستان یک زیست شناس مولکولی به نام دکتر یان گری است که در مورد چشم انسان تحقیق می کند. وی دلداده زنی شگفت انگیز می شود، اما این عشق دیری نمی پاید، زیرا زن سریع از زندگی او ناپدید می شود.

دکتر گری در ادامه تحقیقات علمی خود به کشفی حیرت انگیز دست می یابد که تمام باورهای علمی و معنوی اش را زیر سؤال می برد.

فیلم، بینش علمی دانشمند و ارتباطش را با تصوری که وی از خود و جهان پیرامون خود دارد، می کاود.

مایکل پیت، هنرپیشه ۳۳ ساله آمریکایی در این فیلم نقش دکتر گری را بازی می کند و در مورد شخصیت وی می گوید: «وی روی چشم تحقیق می کند. در این زمینه تخصص دارد. حین تحقیقاتش به نوعی سرنخ درباره مسائل معنوی که ذهنش را مشغول کرده بود، می رسد و مجبور می شود با باورهای خود درباره علم و معنویت مواجه شود.»

بریت مارلینگ، بازیگر آمریکایی نقش کارن، همکار گری در آزمایشگاه را بازی می کند. وی کسی است که گری را سالها پس از عشقش، در راه رسیدن به این کشف علمی همراهی می کند.

وی می گوید: «به نظرم یکی از دلایل تأثیر گذار بودن فیلم این است که ایده ای دور از ذهن را گرفته، آن را پیچانده و از آن داستانی ساخته است. شیوه ساخت فیلم هم اهمیت دارد. مثلاً اینکه بتوان کاری کرد که بیننده حس کند داستان مربوط به همین زمان و همین دنیای خاکی است و اینکه مثلا بتواند بوی دستکشهای آزمایشگاهی را حس کند. اینها باعث می شود همه چیز واقعی به نظر برسد.»

این فیلم، دومین فیلم داستانی بلندی است که مایک کِهیل، کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی آن را کارگردانی کرده است. وی می گوید که «علم و داستان های علمی تخیلی» دغدغه فکری دائمی اوست و«همیشه دانشمندان الگوی زندگی او بوده اند.» اولین فیلم علمی تخیلی کهیل ۳۵ ساله، «زمین دیگر» ( ۲۰۱۱) نام داشت.

فیلم علمی- تخیلی «سرچشمه های من» در چهل و نهمین دوره جشنواره کارلووی واری در جمهوری چک به نمایش در آمد. این فیلم همچنین در سی امین دوره جشواره ساندس (۲۰۱۴) جایزه آلفرد پی اسلون را از آن خود کرد. جایزه آلفرد پی اسلون، جایزه نقدی معادل ۲۰ هزار دلار است که از سال ۲۰۰۳ به فیلمهایی تعلق می گیرد که موضوعشان نقش علم و تکنولوژی در زندگی بشر است.

euronews 2014



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان