ابزار رایگان وبلاگ

هویت یکی از دانشجویان مکزیکی کشته شده شناسایی شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

ده هفته پس از ناپدید شدن ۴۳ دانشجوی معترض مکزیکی پزشکان قانونی از روی استخوان یکی از قربانیان موفق به تعیین هویت او شدند. بقایای اجساد برای تشخیص هویت از طریق دی‌ان‌ای٬ به دانشگاهی در اتریش ارسال شده بود.رسانه‌های مکزیک به نقل از مسئولان دولتی گزارش دادند که نتیجه تحقیقات پزشکان قانونی در اتریش، هویت یکی از دانشجویان مفقود شده مکزیکی را تایید کرده است.پیش از این دادستان کل مکزیک گفته بود این دانشجویان به دست تبه‌کاران سوزانده و خاکستر شده‌اند.

یکی از سخنگویان خانواده قربانیان نتیجه آزمایش را در ارتباط با این قربانی ۱۹ ساله تایید کرد.مقامات دولتی در مکزیک بر این نظرند که این ۴۳ دانشجو در روزهای پایانی ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۴ توسط ماموران فاسد پلیس این کشور دستگیر و به باندهای قاچاق موادمخدر تحویل داده شده بودند. اعضای این باندها نیز پس از به قتل رساندن این دانشجویان، آن‌ها را در محل تخلیه زباله و رودخانه‌ای در جنوب غربی مکزیک رها کرده‌اند.در پی این ماجرا ده‌ها نفر ازماموران پلیس و همچنین شهردار شهر ایگوالای مکزیک دستگیر شدند. گفته می‌شود شهردار این شهر و همسرش با مافیای مواد مخدر همکاری نزدیک داشته‌اند.



دانشجویان قربانی نیز قصد داشته‌اند راهی این شهر شوند و علیه فساد این زوج دست به اعتراض بزنند که در میان راه توسط مأموران فاسد پلیس دستگیر و توسط مافیای مواد مخدر کشته می‌شوند.
از سال ۲۰۰۷ تاکنون حدود ۱۰۰ هزار شهروند مکزیک توسط باندهای قاچاق مواد مخدر کشته شده‌اند. کشته شدن ۴۳ دانشجوی مکزیکی به موج اعتراضات گسترده در سراسر مکزیک منجر و سبب شد که دولت این کشور با بحرانی عمیق روبرو شود.وعده‌های انریکو پنیا نیه‌تو، رئیس جمهوری مکزیک مبنی بر اصلاحات عمیق در ساختار قضایی و امنیتی کشور هنوز به مرحله اجرایی نرسیده‌اند. مردم اما گویی به این اصلاحات خوش‌بین نیستند و در تظاهرات اخیر خود در مکزیکوسیتی خواستار کناره‌گیری او شده‌اند.



حدود ۱۰ هزار شرکت‌کننده در تظاهرات پایتخت مکزیک هم‌صدا خواستار کناره‌گیری انریکو پنیا نیه‌تو، رئیس جمهوری مکزیک و محاکمه عاملان این کشتار شدند.تظاهرکنندگان و خانواده قربانیان این حادثه در شهر مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک اعلام کرده‌اند که همچنان تا روشن شدن کامل این حادثه به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد. آنها هنوز امیدوارند که چند دانشجوی مفقودشده زنده باشند.

روز جمعه (۱۴ آذر / ۵ دسامبر) خوزه رودریگز آلمیدا، شهردار مکزیکوسیتی نیز در پی اعتراض وسیع تظاهرکنندگان در ارتباط با برخورد ماموران دولتی با تظاهرکنندگان استعفا کرد. سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند که ماموران پلیس پایتخت مکزیک با خشونت تمام با تظاهرکنندگان برخورد می‌کنند.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

فريناز
ساعت12:54---17 آذر 1393
درود
خبرهاتون مثل هميشه جذاب و عاليه. حيف كه وقت نمي كنم زياد سر بزنم.
سپاس
پاسخ:با سپاس فراوان .ممنون از شما.به پای وبلاگ سنگین و غنی شما نمی رسه .بازم از لطفتون ممنونم.امیدوارم بازم به وبلاگ خودتون سر بزنید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان