ابزار رایگان وبلاگ

دمیس روسوس، خواننده نامی، درگذشت
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

در پایتخت یونان اعلام شد که دمیس روسوس خواننده پرآوازه در بیمارستانی خصوصی در آتن درگذشته است. بنا به گزارش‌ها خواننده نامی روز شنبه (۲۴ ژانویه) درگذشت، اما خبر مربوط به آن روز دوشنبه اعلام شد.

روسوس از مدتی پیش در بیمارستان بستری بود. او بیش از هر چیز از اضافه وزن رنج می‌برد. درباره علت مرگ روسوس خبری منتشر نشده است.

دمیس روسوس با صدای گیرای اوپرایی و فریادهای پراحساس در دهه ۱۹۷۰ به خوانندگی روی آورد و به ویژه با ترانه "خدا حافظ عزیزم، خداحافظ" به اوج شهرت رسید.

روسوس در سال ۱۹۶۸ به همراه "وانگلیس"، آهنگ‌سرای یونانی، باند "بچه آفرودیت" را تأسیس کرد که در موسیقی راک فعال بود. آن‌ها به ویژه با آلبوم "باران و اشک ها" موفقیت زیادی کسب کردند.

دمیس روسوس در دهه ۱۹۸۰ نیز پرکار بود. او آخرین بار در سال ۲۰۰۸ به روی سن رفت و آلبومی منتشر کرد.

دمیس روسوس در سال ۱۹۴۵ در خانواده‌ای یونانی در مصر به دنیا آمد. او به همراه خانواده در سال ۱۹۶۱ به میهن خود یونان مهاجرت کرد.

روسوس با هیکل تنومند، موی بلند و ریش انبوه، جامه و حرکات ویژه‌اش شهره خاص و عام بود. او هنگام مرگ ۶۸ سال داشت.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان