ابزار رایگان وبلاگ

جام جهان نما
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

عمر شریف و ابتلا به آلزایمر

طرفدارانش بازی او را در فیلم "دکتر ژیواگو" و "لورنس عربستان" برای همیشه به یاد خواهند داشت، اما خود او خاطرات گذشته را به دست فراموشی سپرده است. عمر شریف، هنرپیشه مشهور مصری به گفته پسرش به بیماری آلزایمر مبتلا شده است. این ستاره هالیوودی از سه سال پیش با این بیماری درگیر بوده و آنطور که فرزندش می‌گوید، برای نمونه نمی‌تواند به خاطر بیاورد که زمانی جزو ستارگان بزرگ دنیای سینما بوده است.

 70سالگی پریسیلا پریسلی

پریسیلا پریسلی، همسر سابق الویس پریسلی روز ۲۴ مه تولد ۷۰ سالگی‌اش را جشن گرفت. او تنها زنی بود که سلطان فقید راک اند رول به همسری اختیار کرد، هر چند ازدواج پر فراز و نشیب این دو تنها شش سال دوام یافت و سر انجام از یکدیگر جدا شدند. الویس پریسلی در سال ۱۹۷۷ درگذشت. 

فروش "نورلند"

مزرعه معروف مایکل جکسون به نام "نورلند" به فروش گذاشته شده است. قیمتی که برای این مزرعه یازده کیلومتر مربعی در نظر گرفته شده، ۱۰۰ میلیون دلار است. این ملک در سانتاباربارا در ایالت کالیفرنیا واقع شده و دارای یک سالن سینما، پارک تفریحی، باغ وحش و شهربازی است. مایکل جکسون از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۵ در این مزرعه سکونت داشت.

۸۵ سالگی کابوی خستگی‌ناپذیر

کلینت ایستوود، از جمله چهره‌های هالیوودی به شمار می‌رود که هم در برابر و هم در پشت دوربین موفق بودند. او در مقام هنرپیشه‌ در فیلم‌های متعددی به ویژه فیلم‌های درخشان وسترن نقش ایفا کرد و در مقام کارگردان نیز موفق به کسب جوایز مختلفی از جمله اسکار شد. او روز ۳۱ مه تولد ۸۵ سالگی‌اش را جشن گرفت.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان