ابزار رایگان وبلاگ

تصاویر کمتر دیده شده از شادروان همایون بهزادی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

همایون بهزادی ستاره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران در دهه چهل شمسی در پی یک دوره طولانی بیماری ریوی بامداد جمعه ۲ بهمن در سن ۷۴ سالگی درگذشت. 

او در دوران فعالیتش در پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران، یکی از بهترین مهاجمان زمان خود به شمار می‌رفت.همایون بهزادی به خاطر قدرتش در پرش و زدن ضربه سر و همچنین توانایی‌های گلزنی به "سرطلایی" شهرت یافت.ضربه‌های سر همایون بهزادی پل صعود تیم ایران به المپیک ۱۹۶۴ در توکیو بود.یکی از حضور‌های فراموش‌نشدنی همایون بهزادی به دیدار همواره داغ میان پرسپولیس و تاج (استقلال کنونی) در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۹۵۲ برمی‌گردد که با پیروزی چشمگیر شش بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت. بهزادی با زدن سه گل در یک نیمه چهره‌ی درخشان این مصاف بود.همایون بهزادی همچنین در بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۱ خورشیدی ۳۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد و ۱۳ گل نیز در این دیدارها به ثمر رساند.در سال ۱۹۶۸ ایران میزبان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا بود. ملی‌پوشان ایران با درخشش بهزادی که در چهار بازی چهار گل به ثمر رسانده بود، توانستند برای نخستین‌بار قله فوتبال آسیا را فتح کنند."سرطلایی" فوتبال ایران در آبان ماه سال ۱۳۵۴ خورشیدی در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفتیانیک باکو به فعالیت‌های خود به عنوان بازیکن فوتبال پایان داد. او در آن زمان ۳۳ سال و ۱۰ ماه سن داشت.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان