ابزار رایگان وبلاگ

رمز موفقیت افرادی که همیشه خانه تمیز دارند چیست؟
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

شما هم جزو آن دسته از افراد شاغل و بی وقتی هستید که نظافت خانه را به آخر هفته می اندازند و روز تعطیل را صرف برق انداختن خانه می کنند؟ می دانید رمز موفقیت آنهایی که همیشه خانه شان مرتب و منظم است چیست؟ آنها همگی این عادت ها را دارند:

هر روز یک کار کوچک را انجام می دهند و کارها را تلنبار نمی کنند. آنها هر وقت فرصت می شود کاری را انجام می دهند. مثلا تمیز کردن آشپزخانه را به بعد از شام موکول نمی کنند و وقتی دارند شام را آماده می کنند روی کابینت را هم پاک می کنند.

کار نظافت را بین اعضای خانه تقسیم می کنند و به هر کس وظیفه ای می دهند و اگر بچه ها کارشان را خوب انجام دهند، جایزه آنها فراموش نمی شود.

تمیز کردن حمام لذتی ندارد، اما می شود با پخش موسیقی محبوبتان و همراه کردن عملیات نظافت با رقص، گذر زمان را کوتاه کرد.

آدم های منظم قبل از آن که به رختخواب بروند دستی به سر و روی خانه می کشند. جاکفشی و کمد لباس را مرتب می کنند، لکه یادگاری از قهوه صبح را از روی میز پاک می کنند و بالش های روی مبل را سرجایشان می گذارند. این پنج دقیقه مراسم قبل از خواب صبح شما را زیباتر می کند.

قانون دو دقیقه را فراموش نکنید. اگر کاری هست که می شود در دو دقیقه تمامش کرد شک نکنید و دست به کار شوید. سینک ظرفشویی را بسابید یا روکش بالش را عوض و صندلی ها را مرتب کنید. 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان