ابزار رایگان وبلاگ

خطر نابودی پنگوئنها تا پایان قرن
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 گروهی از دانشمندان بین المللی هشدار دادند که تا پایان قرن از هر۱۸ پنگوئن ۱۰ پنگوئن نابود خواهند شد.۲۲ محققی که در کنفرانس بین المللی پنگوئن در بوستون آمریکا گردهم آمده بودند هشدار دادند که زندگی این پرندگان قطبی در معرض تهدیدات بسیاری قرار دارد.کمبود غذا، تغییرات آب و هوایی، صید بی رویه و نفتی که آبها را آلوده می کند از جمله این تهدیدات به شمار می روند.این دانشمندان با تاکید بر اینکه تا پایان قرن از هر ۱۸ پنگوئن ۱۰ پنگوئن نابود خواهد شد اظهار داشتند که پنگوئنهای "گالاپاگوس" و پنگوئنهای "هامبولدت" که در سواحل پرو و شیلی ساکن هستند به دلیل کاهش ماهی برای خوردن مجبور به مهاجرت شده اند. پنگوئنهای گالاپاگوس تا پایان قرن با ۳۰ درصد احتمال انقراض مواجهند. همچنین پنگوئنهای امپراتور که قهرمان اصلی فیلم مستند علمی "رژه پنگوئنها" هستند درصورتیکه نتوانند خود را با تغییرات آب و هوایی و تغییر فصول تولید مثل و مهاجرت سازگار کنند تا سال ۲۱۰۰ نابود خواهند شد. از سویی دیگر آلودگی مزمن آبها در اثر تخلیه غیرقانونی نفت توسط کشتیها از دیگر خطرهایی است که پنگوئنها را به شدت در معرض خطر قرار می دهد.

پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

کلبـــــــــه تنهــــــــــــــایی!!!
ساعت21:55---7 مهر 1391
شما هم لینک شدین...پاسخ:ممنون.

salome
ساعت21:17---7 مهر 1391
jaleb booodپاسخ:مرسی.ممنون نظر دادید.

مسعود
ساعت12:18---7 مهر 1391
از وبلاگت دیدن کردم وبلاگ خوبی داری مخصوصا مطالبش عالی بود حالا نوبت تو که از وبلاگم دیدن کنی ونظر هم بدی اگه خواستی لینکم کن تا منم لینکت کنم

مدیر وبلاگ:مسعود





masoud200.loxblog.com/



موضوع وبلاگم:اخبار بازیها
پاسخ:مرسی که سر زدید و نظر دادی .حتمادر اولین فرصت به وبلاگت سر می زنم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان