ابزار رایگان وبلاگ

10 غذای فوق العاده
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

چه غذاهایی را باید در رژیم غذایی خود لحاظ کنیم که معجزه گر باشند.

1- تن: ماهی تن و دیگر ماهیان با پوست تیره از بهترین نوع هستند.این نوع ماهی ها شامل اسیدهای چرب اومگا 3هستند که سطح کلسترول را پایین و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

2-تخم مرغ:تخم مرغ حاوی کلسترول است و 12 درصد از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می نماید و همچنین حاوی ویتامین های آ،ب6،ب12،آهن فسفرو روی می باشد.

3-حبوبات: حبوبات پخته ،لوبیای چشم بلبلی،لوبیا ی لیما،لوبیا قرمز می توانند خطر بیماری های قلبی ،سکته مغزی و سرطان را کاهش دهند.حبوبات منبع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند.

4-کاکائو:این خوردنی خوشمزه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون را کاهش می دهد.کاکائو از سه راه بر بدن ما تاثیر مثبت می گذارد .اول بوسیله حفظ سلامتی سلول های اندوتلیوم (لایه سلولی که در قلب و رگ های خونی قرار دارد)دوم با کاهش فشار خون و در نهایت توسط تعدیل عملکرد پلاکت های خونی .

5-آجیل ها: از آنجا که آجیل ها سرشار از سلنیوم هستند منبع کاملی از پروتئین می باشند.پروتئین آجیل ها شامل تمام آمینو اسید های لازم برای رشد هستند.

6-سیر:سیر سرشار از آنتی اکسیدان است تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند از بیماری های قلبی فشار خون بالا سرطان جلوگیری نماید و عملکر شش ها را بهبود بخشد همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید.

7-ماست:ماست نه تنها دارای کلسیم استخوان ساز است بلکه منبع اصلی پروبیوتیک است.پروبیو تیک ها برای تغییر و بهبود توازن باکتری روده استفاده می شود.

  8-مرکبات:مرکبات منبع غنی ویتامین ث و آنتی اکسیدان است .مرکبات شامل zeaxathin و فلاونین است که نقش مهمی در جلوگیری از سرطان ایفا می نماید.این میوه ها همچنین شامل اسید کافئیک(caffeic) است که خطر بیماری های قلبی و چشمی را کاهش می دهد.

   9-موز:تحقیقات نشان داده که این میوه سرشار از پتاسیم می باشد که خطر سکته های مغزی را کاهش می دهد.پتاسیم همچنین نقش حیاتی در عملکرد قلب ماهیچه ها و اعصاب دارد سطح مایع بدنی را متعادل کرده و از دفع کلسیم از طریق اوره جلوگیری می کند.خوردن موز قبل از خواب به خوابیدن آرام شما کمک می کند و همچنین سطح سرو تونین را افزایش می دهد(شادی بخش)

 

 10-آس بری(قره قا ط Cranberries)(درختچه ای شبیه گیاه تمشک):این میوه خطر بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.آب این میوه برای مقابله با ویروس های معده و روده مفید است.

 

Carine van Rooyen

 

 

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

ایــــــزدمهـــــــــر
ساعت16:50---20 مهر 1391
علمی . اموزنده.....
بسیار عالی....
ادامه بده.....
موفق باشی......


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           

درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان