ابزار رایگان وبلاگ

ایران هفتمین کشور آلوده دنیا است
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی
سبزپرس- گروه انرژی های نو: مشاور پروژه های انرژی سازمان انرژی های نو صبح امروز در همایش تخصصی «تولید انرژی از پسماند» اعلام کرد که امسال ایران به عنوان هفتمین کشور آلوده دنیا شناخته شده است. همچنین، یکی از استادان دانشگاه تهران که در این همایش شرکت کرده بود، مشارکت شهروندان را عامل کاهش هزینه های جمع آوری زباله دانست.

 

به گزارش سبزپرس، «حسین غیاثی نژاد» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در همایش تخصصی «تولید انرژی از پسماند» درباره هزینه های امحای پسماند گفت: برای برآورد هزینه باید مشخصات فنی، تعیین و استفاده شود و صرف هزینه کم باعث احداث تاسیسات ناکارآمد می شود. او تاکید کرد که هرچه مشارکت شهروندان را بیشتر کنیم، هزینه های جمع آوری زباله بیشتر کاهش پیدا می کند.غیاثی نژاد هزینه های سیستم را وابسته به نیروی انسانی دانست و گفت: شهرداری مسئول ایجاد صنایع بازیافتی نیست و صنایع بازیافتی باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.استاد دانشگاه تهران در سخنرانی خود به بررسی عناصر اجرایی سیستم مدیریت پسماند، الویت در مدیریت پسماند و برآورد هزینه های پسماند پرداخت.در پایان همایش، «مهرداد عدل» مشاور پروژه های انرژی سازمان انرژی های نو، به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون حاضر شد و اعلام کرد که امسال ایران هفتمین کشور آلوده دنیا شناخته شده و از سال 2005 نیز از حد مجاز انتشار گازهای گلخانه ای عبور کرده است.همایش تخصصی «تولید انرژی از پسماند» توسط مرکز آموزش علمی- کاربردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران صبح امروز در شهرداری منطقه دو برگزار شد.مسئولان برگزاری همایش در پایان اعلام کردند که فایل PDF تمامی مباحث مطرح شده در همایش تخصصی «تولید انرژی از پسماند» تا دو هفته دیگر بر روی سایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به آدرس rpc.tehran.ir قابل مشاهده است



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان