ابزار رایگان وبلاگ

ایمنی در مصرف و نگهداری مواد غذایی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

        

 - دست و غذا ( به عنوان مثال گوشت خام ) را قبل از تماس با یکدیگر بشویید . همچنین در کار با مواد غذایی دارای عصاره و یا مایعات (گوشت قرمز،مرغ،مواد غذایی دریایی ،تخم مرغ)  ، دقت کنید که  این مایعات با مواد غذایی آماده برای خوردن تماس نداشته باشند .

-میوه های تازه و سبزیجات را به خوبی شسته و ضد عفونی نمایید .محصولات تازه ممکن است در تماس با باکتری های مضر  از منابع مختلف( خاک و آب آلوده در مزارع ) یکراست به تخته  برش در آشپزخانه ها وارد شوند. 

- در هنگام پخت و پز بهتر است از حداقل دمای پخت مواد غذایی مانند گوشت ها و تخم مرغ و .... اطلاع داشته باشید.

-در دمای اتاق (منزل) باکتریهای موجود در غذا می توانند هر 20 دقیقه 2 برابر گردند که این موضوع شانس ابتلای شما به بیماری را افزایش میدهد،بنابر این مواد غذایی را به سرعت در یخچال قرار دهید ،دمای یخچال اغلب باکتری های مذکور را از تکثیر باز می دارد.

-گوشت خام و طیور ممکن است حاوی باکتری ها، مانند اشرشیا کلی( E. coli)، سالمونلا (salmonella)، لیستریا(listeria)، و یا انگلها باشد. پختن می تواند این میکرو ارگانیسم های مضر را از بین ببرد، اما گوشت به سادگی قابلیت آلوده شدن مجدد را درصورت عدم نگهداری مناسب دارا می باشد پس در نگهداری مناسب دقت نمایید .

- تخم مرغ تازه باید با دقت و احتیاط به کار برده شود. تخم مرغ تمیز وبا پوسته سالم نیز حتی می تواند دارای سالمونلا باشد .بنابر این برای جلوگیری از مسمومیت غذایی ،غذاهای حاوی تخم مرغ و خود تخم مرغ در یخچال نگهداری و در هنگام پخت و پز ،پختن تا زمان سفت شده زرده ادامه یابد.

-با توجه به کامل نبودن سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان کم سن  به اندازه کافی برای مبارزه با عفونت ها ، آنها در معرض خطر بیماری های ناشی از مواد غذایی هستند بنابر این در هنگام حمل و نقل و آماده سازی مواد غذایی مراقبت بیشتری باید انجام شود .



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان