ابزار رایگان وبلاگ

سردردهای سینوسی و میگرنی چه تفاوتی دارند؟
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

سردردهای سینوسی موجب درد شدید در استخوان های گونه ها، پیشانی و استخوان بینی می شوند. معمولا درد با هر حرکت ناگهانی تشدید میابد. تخلیه ی بینی، پرشدن گوش ها، تب و ورم صورت از دیگر علائم می باشند.
به گزارش سلامت نیوز اگر چه خیلی از سردردهای مزمن تحت عنوان سردرد سینوسی شناخته می شوند اما بیشتر این سردردها در واقع سردردهای میگرنی یا سردردهای تنشی می باشند. درمان سردرد بر اساس نوع آن متفاوت می باشد. به این دلیل است که برای پزشک شما مهم است تعیین کند که آیا علائم سردرد شما واقعا مربوط به سینوس است یا نه. اگر سردرد شما واقعا مربوط به سینوس باشد به احتمال زیاد تب خواهید داشت.
اما تاریخچه و سوابق جسمانی شما برای تعیین اینکه آیا سینوس های شما مسدود هستند یا نه کافی است اما در برخی موارد نیاز به سی تی اسکن و ام آر آی می باشد.

درمان سردردهای سینوسی:
در درمان سردرد سینوسی در واقع باید عفونت درمان شود. در درمان این نوع سردرد از آنتی بیوتیک ها و آنتی هیستامین یا ضد احتقان ها برای بهبود علائم استفاده می شود. استنشاق ضد احتراق می تواند به مدت سه روز مورد استفاده قرار گیرد اما استفاده ی طولانی مدت از آن بر بهبود علائم تاثیر گذاشته و ممکن است بیماری شما را بدتر بکند.به گزارش سلامت نیوز اقدامات ساده ای مانند استفاده از نوشیدنی های بیشتر یا آب نمک گرفتن بینی می تواند برای بهبود سردرد مفید واقع شود. توصیه میکنیم قبل از استفاده از هر دارویی به مدت طولانی با پزشک مراجعه کنید چرا که استفاده ی طولانی مدت از برخی داروها ممکن است بیماری شما را بدتر کند.گفتنی است ضداحتقان ها می توانند فشار خون را افزایش دهند اگر فشار خونتان بالا است قبل از استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت بکنید.این تصور که آلرژی ها مسبب سردردهای سینوسی هستند غلط است. اگر چه آلرژی ها می توانند موجب ازدحام سینوس ها شوند و این امر منجر به سردرد می شود.
اگر آلرژی داشته باشید درمان آلرژی شما سردرد شما را بهبود نخواهد بخشید. دو درمان جدا برای آن ها لازم است. برای اینکه از درمان درست بهره مند شوید باید به پزشک مراجعه فرمایید.

 



 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان