ابزار رایگان وبلاگ

شاه کبرا:شاهنشاه واقعی مار های سمی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 یک مار شاه کبری با سر بزرگ.جندی شاپور البرز

شاه کبری می تواند به بلندای 18 فوت یا 5.5 متر برسد که این موضوع آنرا به بزرگترین مار سمی جهان بدل می سازد.شاید این برای ماری پر ابهت که می تواند آنچنان بایستد که در چشمان یک انسان بالغ خیره گردد، منصفانه باشد که سمی ترین مار جهان نیز لقب گیرد.انها قادرند که 3/1 بدن خود را برافراشته و در همان حالت به جلو حرکت کرده و یا حمله نمایند.

 یک مار شاه کبری.جندی شاپور البرز

سم آنها قوی ترین سم در میان مار ها نیست ولی بدون شک میزان سمی را که در یک گاز به قربانی خود تزریق می کنند آنها را تبدیل به کشنده ترین مار جهان می کند.به عبارتی میزان سم  (از نوع تاثیر گذار بر اعصاب) خارج شده از دندانهای نیش آنها در یک گاز برابر 7 میلی لیتراست که برای کشتن بیست انسان و یا یک فیل کافیست.

شاه کبری.جندی شاپور البرز

خوشبختانه این شاهنشاه مارها خجالتی و گوشه گیر است اما وقتی خلوت او را به هم بریزید باید منتظر واکنشی شدیدا پرخاشجویانه باشید.شاه کبری عمدتا در جنگل های بارانی  دشتهای هند ،جنوب چین و آسیای جنوب شرقی زندگی کرده و تا حد زیادی رنگ آن از منطقه ای به منطقه دیگر دستخوش تفاوت است.

شاه کبری در حال تناول ماری دیگر.جندی شاپور البرز

آنها براحتی درون آب ،زمین و درختان حرکت کرده و از مار های دیگر (سمی و غیر سمی)مارمولک ها ،تخم سایر جانداران و پستانداران کوچک تغذیه می نمایند.آنها تنها مار های جهانند که برای تخمهای خود لانه ساخته و تا زمان تولد آنها از بچه های خود دفاع می نمایند.

طول عمر :بطور متوسط بیست سال

نام علمی:Ophiophagus hannah

وزن:حدود 9 کیلو گرم(سنگین ترین شاه کبرای مشاهده شده در سنگاپور (1951)12 کیلو گرم وزن داشته است.بلندترین آن 18.8فوت در زمان جنگ جهانی در لندن نگهداری می شده است.

نکته جالب در مورد فرکانس صدای هیس مانند این مار است که از تمامی مار های جهان پایینتر است(میانگین این صدا در مار ها بین 3500 تا 14000 هرتز می باشد در حالیکه در شاه کبری2400 تا 2700 می باشد) 

شاه کبرای تایلندی.جندی شاپور البرز

شاه کبرای هندی.جندی شاپور البرز

 

منابع: نشنال جئو گرافیک.

DesertUSA

http://www.ra-re.org/king-cobra-facts/



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

لنتسمن
ساعت15:50---8 بهمن 1393


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان