ابزار رایگان وبلاگ

مرگ نوبلیستی که می خواست 10 بار زندگی کند!پایه‌گذار جراحی پیوند اعضا درگذشت
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

دانشمند جراحی که اولین عمل پیوند کلیه را با موفقیت اجرا کرده و بعدها برای کار خود در حوزه پزشکی جایزه نوبل دریافت کرده بود، روز گذشته در سن 93 سالگی درگذشت.

4-813.jpg

 

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته تام لانگفورد، سخنگوی بیمارستان بریگهام، دکتر جوزف موری پنج‌شنبه گذشته در پی یک سکته قلبی از دنیا رفت.موری و تیم وی توانستند اولین پیوند موفق اندام انسانی را در سال 1954 انجام داده و طی آن یک کلیه را از یکی از دوقلوهای همسان گرفته و به برادر وی پیوند زدند و یک حوزه جدید را در علم پزشکی باز کردند.دکتر الیزابت نیبل، رئیس بیمارستان در بیانیه‌ای گفت: جهان با کارهایی که دکتر موری انجام داده به جای بهتری تبدیل شده است. میراث او برای همیشه در قلب ما و تمام بیمارانی که هدیه حیات را از طریق پیوند به دست آورده‌اند، باقی خواهد ماند.موری در حیات کاری خود به تحقیق در مورد راههای سرکوب واکنش سیستم ایمنی برای جلوگیری از پس زدن بافت بیگانه ادامه داده و در نهایت توانست به طور مشترک، جایزه نوبل پزشکی سال 1990 را به دست بیاورد.ریک، فرزند دکتر موری در بیانیه‌ای اظهار کرد: مشکلات در حقیقت یک فرصت هستند. این جمله در بالای میز کار پدرم در خانه نصب شده و نشانگر خوش‌بینی تزلزل ناپذیر یک مرد بزرگ است که بخشنده، کنجکاو و همواره فروتن بود.دکتر موری در دهه 1940 از دانشگاه پزشکی هاروارد فارغ‌التحصیل شده و در زمان کار با سربازان مجروح در جنگ جهانی دوم به پیوند بافت علاقه‌مند شد.وی آموزش جراحی خود را در بیمارستان زنان بیرگهام تکمیل کرده و سپس سرپرستی تیم جراحی پلاستیک را برعهده گرفت.موری با علاقه وسیع خود در ورای حوزه پزشکی، در یک بیانیه خلاصه برای بنیاد جایزه نوبل اظهار کرده بود: تنها آرزوی من این است که کاش 10 بار دیگر می‌توانستم زندگی کنم. اگر این امر ممکن بود، هر یک از زندگی‌های خود را در رشته‌های جنین شناسی، ژنتیک، فیزیک، نجوم و زمین شناسی صرف می‌کردم.وی در ادامه گفته بود که دوست دارد در زندگی‌های دیگر خود یک پیانیست، یک روستایی دورافتاده، بازیکن تنیس یا یکی از نویسندگان نشنال جئوگرافیک باشد.از زمان کار بزرگ موری بیش از 600 هزار انسان در سراسر جهان تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفته‌اند.

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان