ابزار رایگان وبلاگ

سرعت راه رفتن نشانگر میزان عمر
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

سرعت راه رفتن،‌ مانند فشار خون و میزان کلسترول نشان می‌دهد که بدن‌تان چه‌قدر سالم است و چند سال دیگر می‌توانید به زندگی ادامه دهید، تا جایی که محققین براساس سرعت راه رفتن، جدول طول عمر طراحی کرده‌اند.شما با چه سرعتی می‌توانید راه بروید؟ در واقع منظور بالاترین توان راه رفتن شما در حالی است که احساس راحتی می‌کنید و به زبان ساده‌تر،‌ سرعتی است که در آن فشاری را احساس نکنید. خصوصا اگر دوره جوانی را پشت سر گذاشته باشید، دانستن پاسخ این سوال به شما کمک می‌کند تخمینی از سلامت خود داشته باشید و بفهمید چه زمانی لازم است به پزشک خود مراجعه کنید.به گزارش دیسکاوری، محققین مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ به این نتیجه رسیده‌اند که افراد مسنی که تندتر راه می‌روند، طول عمر بیشتری دارند. البته این یافته به هیچ عنوان بدین معنا نیست که افرادی که سرعت کمی در راه رفتن دارند،‌ چندان طولانی عمر نمی‌کنند.بلکه این یافته پیشنهاد می‌کند که می‌توان درست مانند فشارخون و سطح کلسترول، از سرعت راه رفتن هم به عنوان شاخصی برای سلامت عمومی استفاده کرد. در واقع راه رفتن یک تست ساده در دست پزشکان و خود افراد است که به آن‌ها نشان می‌دهد چه زمانی لازم است آزمایش‌های تخصصی‌تری بدهند.استیفانی استیودنسکی،‌ یکی از محققین این مطالعه می‌گوید: «ما نمی‌گوییم که اگر بروید بیرون و تندتر راه بروید،‌ بیشتر عمر خواهید کرد، قطعا نه! ما می‌گوییم که بدن شما بر اساس سلامتی کل سیستم‌های بدنی‌تان، ‌بهترین سرعت راه رفتن را برای شما انتخاب می‌کند. عمر طولانی و البته باکیفیت وابسته به سلامتی شما است و سرعت راه رفتن،‌ بازتابی از سلامت شما و در واقع ابزاری در دست شما برای نظارت بر آن است.»استیودنسکی و همکارانش اطلاعات ۹ مطالعه بزرگ و بلندمدت را بررسی کردند. در این مطالعات جمعا ۳۵ هزار نفر بررسی شدند که همگی ۶۵ سال به بالا سن داشتند.

بهترین عاملی که در کنار جنسیت و سن،‌ پیش‌بینی می‌کرد که فرد تا ۵ یا ۱۰ سال آینده زنده می‌ماند، مدت زمانی بود که طول می‌کشید تا فرد مسافت مشخصی را به راحتی بپیماید.آن‌ها درست مانند منحنی رشد، جدولی تهیه کردند که بر اساس سن، جنسیت و سرعت راه رفتن،‌ انتظار طول عمر در افراد را تعیین می‌کرد. بر اساس این جدول،‌ فردی که با سرعت ۹۰ سانتیمتر بر ثانیه حرکت می‌کند، با احتمال بالا، به اندازه میانگین طول عمر همسالانش عمر خواهد کرد. به ازای هر ۱۰ سانتیمتر بر ثانیه‌ای که به این سرعت اضافه شود، احتمال این که فرد در دهه بعدی زندگی‌اش فوت کند، ‌۱۲ درصد کاهش می‌یابد.به گفته محققین، ‌همه افراد با افزایش سن کندتر می‌شوند، ‌اما عواملی وجود دارد که این کندی را به تاخیر می‌اندازد. کسانی که فعالیت‌های جسمانی و البته اجتماعی خود را حفظ می‌کنند،‌ زندگی طولانی‌تری دارند. آن‌ها از نظر جسمانی و ذهنی سالم‌تر هستند.

منبع: خبر آن لاین



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان