ابزار رایگان وبلاگ

گام نخست هوشمندانه فرهادی برای صید اسکار 2014
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

شرکت ممنتو از روز 27 اردیبهشت نمایش عمومی فیلم را در 335 سینمای فرانسه آغاز کرده و فروش فیلم در برخی بازارهای بزرگ همچون آلمان و انگلستان که معمولاً سهم بزرگی از سینمای جهان دارند را به آغاز اکران رسمی موکول شده و احتمالاً هنوز توافقی میان ممنتواینترنشنال و پخش کننده ها در این کشور صورت نپذیرفته است اما در بسیاری از کشورهای اروپایی و سایر نقاط جهان، صاحبان حق پخش مشخص شده اند و فیلم در مسیر اکران قرار دارند.
«گذشته» تاکنون به شرکت سینه آرت برای هلند/بلژیک/لوگزامبورگ، شرکت فرنتیک برای سوییس، شرکت آلامبیک برای پرتغال، شرکت سون گروپ برای یونان، شرکت مارس پروداکشن برای ترکیه، شرکت کینو سوایت برای لهستان، شرکت کالیفرنیا فیلمز برای کل کشورهای آمریکای لاتین، شرکت گلدن سین برای هنگ کنگ، شرکت میرو ویژن برای کره جنوبی، شرکت مزون موشن برای تایوان، شرکت مدمن برای استرالیا، شرکت فالکون برای کل کشورهای خاورمیانه و شرکت پنی بلاک برای کلیه خطوط هواپیمایی فروخته شده است و البته از همه اینها مهم‌تر، اکران این فیلم در آمریکا است.
بر اساس آنچه به تازگی اعلام شده، «سونی پیکچرز کلاسیک» امتیاز اکران این فیلم را در آمریکا خرید و این اتفاقی بزرگ برای «گذشته» تلقی می‌شود. اهمیت این اتفاق صرفاً به دلیل تعداد سالنهای وسیعی نیست که سونی در آمریکا دارد و تعداد مخاطبان و فروش بالاتری را رقم خواهد زد، بلکه به دلیل تاثیرگذاری مهم صاحب امتیاز پخش یک فیلم در آمریکا در فصل اهدای جوایز اسکار است. در واقع به همان میزان که کیفیت یک فیلم مهم است، میزان تبلیغات شرکت های توزیع کننده فیلم برای اینکه پنج هزار و چندصد عضو آکادمی اسکار به عنوان رای دهندگان ترغیب به تماشای یک فیلم و در نهایت رای دادن شوند، بسیار موثر است و البته اگر فیلمی برنده اسکار شود، طبیعتاً فروش بیشتری برای کمپانی صاحب حق پخش خواهد آورد.
مجید مجیدی کارگردان توانمند کشورمان، علت عدم موفقیت «بچه های آسمان» برای بردن جایزه اسکار را عدم انتخاب کمپانی سونی پیکچرز اعلام کرده بود و در واقع اشتباه در انتخاب توزیع کننده و ترجیح میراماکس به حمایت از فیلم رقیب «بچه های آسمان» به دلیل آنکه فیلم رقیب در صورت بردن جایزه، فروش بیشتری در گیشه بود، ضربه اساسی را در پیروزی نهایی مجیدی داشت. اصغر فرهادی نیز با سونی پیکچرز جایزه اسکار را برد و بار دیگر به این کمپانی اطمینان کرده است. 
حال باید دید آیا در سال 2014 با این گام محکم که این روزها مورد توجه قرار نگرفت و در سایه «کن» قرار گرفت، دومین فیلم فرهادی به اسکار خواهد رسید و او در کنار معدود کارگردانان غیرانگلیسی زبان دارای دو جایزه اسکار نظیر پدرو آلمادوار و فدریکو فلینی قرار خواهد گرفت یا این اتفاق که اصغر فرهادی به فاصله یک سال، بار دیگر برنده اسکار شود، جنبه عملی نخواهد یافت؟


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان