جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

http://cdn.elmpress.ir/content/uploads/2013/02/beem.jpg

پرتوهای کیهانی، ذرات باردار بسیار پرانرژی هستند که از همه جای جهان به ما می‌رسند، اما منشأ این انرژی عظیم چیست؟ اکنون شواهد قطعی یافت شد که موج ضربه‌ای انفجارهای ابرنواختری انرژی این ذرات را تامین می‌کند.به گزارش علم پرس به نقل از خبرآنلاین پروتون‌هایی که دائماً با سرعتی نزدیک به سرعت نور به جو زمین برخورد می‌کنند، انرژی عظیم مورد نیاز برای شتاب گرفتن خود را از ستاره‌های در حال انفجار به دست می‌آورند. دست‌کم فیزیک‌دانان و اختر‌شناسان مدت‌ها بود که چنین تصوری داشتند، اما نمی‌توانستند شاهدی برای آن پیدا کنند.به گزارش نیچر، پرتوهای کیهانی عبارتند از هر ذره بارداری که از فضا به سمت زمین گسیل می‌شود. تقریباً تمام این ذرات باردار پروتون هستند و برخی از آن‌ها به سرعتی آن‌قدر نزدیک به نور دست می‌یابند که ما در هیچ شتاب‌دهنده‌ای روی زمین نمی‌توانیم چنین سرعتی بهشان بدهیم. گرچه از سال ۱۹۱۲/۱۲۹۱ درباره پرتوهای کیهانی می‌دانیم، اما منشاء آن‌ها برای ما تا اندکی پیش یک راز بود. رازی صد ساله!استیفن فانک از آزمایشگاه شتاب‌دهنده ملی SLAC در کالیفرنیا این راز صدساله را این گونه وصف می‌کند: «راز این‌جاست که این همه انرژی از کجا می‌آید؟»فیزیک‌دان‌ها به عنوان یکی از مظنونین، انگشت اتهام را به سوی انفجارهای ابرنواختری گرفته بودند. موادی که طی فرایند انفجار ابرنواختر به بیرون پاشیده می‌شود، آن‌قدر سریع هستند که یک موج ضربه‌ای کیهانی ایجاد می‌کنند. هر پروتونی که در مسیر این موج ضربه‌ای قرار بگیرد، سوار موج می‌شود و با لگد موج انرژی می‌گیرد. از آن‌جا که پروتون‌ها باردارند، می‌توانند درون میدان‌های مغناطیسی ابرنواختر به دام بیافتند و همراه با موج به جلو و عقب بروند، درست همان طور که یک توپ تنیس در برخورد با تور تنیس گیر می‌کند و برمی‌گردد.

 یک تقلای تمام عیار
با این وجود میدان‌های مغناطیسی می‌توانند باعث منحرف‌شدن پرتوهای کیهانی بر سر راهشان تا گیرنده‌های ما در زمین هم بشوند، بنابراین این که در چه مسیری به زمین می‌رسند، نشانه‌ای بر جهت شروع سفرشان به همراه ندارد، چراکه ممکن است بارها و بارها طی مسیر تغییر جهت داده باشند.بنابراین دانشمندان باید طور دیگری به این معما نگاه می‌کردند؛ شاید به کمک امواج گاما. می‌دانیم که پروتون‌های پرانرژی در مسیر حرکتشان با پروتون‌های کند برخورد می‌کنند و از برخورد آن‌ها امواج گاما ایجاد می‌شود. خوشبختانه امواج گاما از جنس نور هستند، یعنی تحت تأثیر میدان مغناطیسی مسیرشان را عوض نمی‌کنند.فانک و همکارانش با استفاده از تلسکوپ فضایی امواج گامای فرمی، به دو بازمانده بسیار درخشان از ابرنواخترهای تازه منفجرشده در کهکشان نگاه کردند تا ببینند آیا امواج گامای رسیده از این ابرنواخترها دارای شناسه‌ای هست که نشان دهد از برخورد پروتون‌های سریع و کند منشاء گرفته است یا نه.به خاطر قانون بقای انرژی، امواج گامای ناشی از برخورد پروتون‌ها دارای دست کم ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاالکترون‌ولت انرژی به ازای هر برخورد خواهد بود. اگر تعداد زیادی پروتون سریع در اطراف ابرنواختر دچار برخورد شوند و امواج گاما ساطع کنند، امواج گامای رسیده از آن ناحیه باید دست کم همین مقدار انرژی داشته باشند و آن طور که فانک می‌گوید «این دقیقاً همان چیزی بود که ما توانستیم ببینیم». این امضای پروتون‌هایی است که دارند با پروتون‌های کندتر برخورد می‌کنند و انرژی تابشی شدیدی از خودشان ساطع می‌کنند، درست مثل دودی که از دهانه یک شش‌لول تازه شلیک شده برمی‌خیزد.این بقایای ابرنواختری همان جایی هستند که تابش‌های کیهانی زائیده می‌شوند، شتاب می‌گیرند و البته تا مدت‌ها برای این ادعا چیزی به جز شواهد غیرمستقیم نداشتیم. نتایج تلسکوپ فرمی اما دقیقاً همان چیزی است که ما برای تبدیل یک فرضیه ذهنی به یک نظریه محکم نیاز داشتیم.
این کشف البته منشاء همه پرتوهای کیهانی را توضیح نمی‌دهد. برخی از پرتوهای کیهانی پروتون نیستند. برخی از آن‌ها میون هستند (ذره‌ای شبیه الکترون اما با جرم بسیار بیشتر و عمر بسیار کوتاه‌تر) یا حتی پوزیترون (همان پادذره الکترون، یعنی با جرم مساوی الکترون، با بار الکتریکی مثبت ۱ و از جنس ضدماده) و یک رده از تابش‌های کیهانی، یعنی تابش‌های کیهانی بسیار پرانرژی شاید حتی از خارج کهکشان ما منشاء گرفته باشند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پرتوهای کیهانی,انفجارهای ابرنواختری ,امواج گاما,قانون بقای انرژی,شتاب‌دهنده‌,میدان‌های مغناطیسی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

طراحان سوئیسی قصد دارند ساخت آسمانخراش های آینده را به ریز پهپادهای رباتیک نیمه مستقل محول کنند. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توسعه فناوری پهپادها، کاربرد آنها علاوه بر عملیات شناسایی و جاسوسی، به حوزه تحقیقات علمی و حتی معماری نیز گسترش یافته است. طراحان شرکت معماری Gramazio & Kohler‌ در حال کار بر روی پروژه ای هستند که از ریز پهپادها برای ساخت نسل جدید ساختار معماری استفاده می‌کند و می‌تواند در چند دهه آینده برای ساخت آسمانخراش ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. در پروژه معماری مونتاژی پروازی (Flight Assembled Architecture)‌ پروفسور «رافائلو د آندره» از متخصصان سیستم های دینامیک و کنترل در موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس نیز حضور دارد. معماران و متخصصان رباتیک در این طرح بدنبال طراحی پهپادهای هوشمند هستند که می توانند برای ساخت آسمانخراش های آینده مورد استفاده قرار گیرند؛ هدف نهایی پروژه، توسعه بالگردهای رباتیک کوچک با توانایی ساخت برج های استوانه ای به ارتفاع 600 متر با قابلیت سکونت 30 هزار نفر است. عملکرد پهپادها نیمه مستقل بوده و قادر به تعامل با یکدیگر هستند که با تشخیص ارتفاع، بطور منظم بلوک ها را روی یکدیگر قرار می‌دهند. نمونه اولیه ریز پهپادهای رباتیک طراحی شده و عملکرد برج سازی آنها در مرکز FRAC‌ فرانسه مورد آزمایش قرار گرفت؛ پهپادهای برنامه ریزی شده توانستند 1500 بلوک فوم را در یک الگوی منظم استوانه ای روی یکدیگر چیده و برج شش متری طراحی کنند. مواد موجود نسبتا سنگین بوده و پهپادها قادر به بلند کردن آنها نیستند؛ بنابراین طرح Gramazio & Kohler برای تبدیل به یک پروژه واقعی نیازمند توسعه مواد هوشمند فوق سبک با عملکرد بالا است.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آسمانخراش های آینده,ریز پهپادهای رباتیک ,آسمانخراش ها ,Flight Assembled Architecture,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اتهام قتل برای اسکار پیستوریوس، قهرمان دو و میدانی .جندی شاپور البرز

لنس آرمسترانگ و اتهام دوپینگ.جندی شاپور البرز

حتما خبر های مربوط به قهرمان دوچرخه سواری دنیا (نیل آرمسترانگ)خواندید .کسی که الگوی خیلی ها تو مبارزه با سرطان ،ورزش ،کمک به سرطانیها و ... در جهان بود .اینم از آخرین خبر مربوط به نماد قهرمانان پاره المپیکی جهان .دیگه باید به خیلی چیزا شک کرد نه؟

اتهام قتل برای اسکار پیستوریوس، قهرمان دو و میدانی .جندی شاپور البرز

عکس مقتول ریوا استینکمپ،  و اسکار پیستوریوس

  پلیس آفریقای جنوبی اسکار پیستوریوس، قهرمان دو و میدانی این کشور را رسما به قتل نامزد خود متهم کرد و او باید بعد از ظهر روز پنجشنبه برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شود.به گفته پلیس گلوله هایی به سر و قسمت فوقانی بدن ریوا استینکمپ، نامزداو شلیک شده است. یک سلاح کمری در محل واقعه پیدا شده است که احتمالا متعلق به ضارب است.سخنگوی پلیس می گوید: «باید به خاطر داشته باشیم که در حال حاضر تحقیقات همچنان ادامه دارد. کارشناسان ما هنوز در ساختمان به دنبال کشف واقعیت هستند. اگر من بخواهم در این مرحله بگویم دقیقا چه اتفاقی رخ داده است، عملی غیرمسئولانه خواهد بود.»رسانه های محلی این احتمال را مطرح کرده اند که قهرمان دو و میدانی آفریقای جنوبی ممکن است مقتول را با یک دزد اشتباه گرفته باشد و به این دلیل به طرف او شلیک کرده باشد.اسکار پیستوریوس که با دو پای مصنوعی توانست در رقابتهای المپیک لندن با ورزشکاران غیر معلول به رقابت بپردازد در آفریقای جنوبی قهرمانی ملی به شمار می رود.

 

جندی شاپور البرز بهمن 91

منابع:یورونیوز.یاهو نیوز.رویترز

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سریعترین دونده بدون پای جهان,اسکار پیستریوس,اتهام قتل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خبر خوب این است که نفخ شکم با رعایت پاره ای از موارد نه چندان مشکل قابل رفع می باشد. فراموش نکنید که آنچه ما در مورد چاقی شکم اظهار کردیم مربوط به چربی های حقیقی که در این ناحیه شکل گرفته نیست بلکه این چاقی بیشتر حالت متغیر دارد و ناشی از تورم و نفخ شکم می باشد.

اگر نفخ شکم مربوط به بیماری خاصی مثل بیماری های قلبی یا ناراحتی های کبدی نباشد، می تواند به دلیل گازهای روده باشد. از طرفی دیگر عده ای تصور می کنند که به دلیل تجمع مایعات ، شکم متورم می شود، در حالی که باید گفت که شکم جایی برای تجمع مایعات نیست و ثانیا تجمع مایعات اغلب در پا و زانو تا زمانی که ایستاده ایم اتفاق می افتد.
متخصصان دلیل اصلی نفخ شکم را ناشی از موارد زیر می دانند:

۱- یبوست: عدم مصرف مایعات، فیبر و تحرک کافی منجر به بروز یبوست می شود و نتیجه این یبوست نیز گازهای روده و نفخ و تورم شکم است.

۲- حساسسیت به گندم و عدم تحمل لاکتوز: حساسیت به غذایی خاص باعث تولید گاز روده می شود. اما تشخیص این حساسیت به عهده پزشک می باشد. زیرا تشخیص های سرخود و حذف بعضی از غذاهای سالم و مقوی می تواند مضر باشد. اگر احساس می کنید که به غذای خاصی حساسیت دارید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۳- عجله کردن در خوردن غذا: تعجیل در خوردن غذا باعث می شود که مقدار قابل توجهی از هوا را به داخل معده هدایت کنید، بنابراین توصیه می شود که غذای خود را به آرامی صرف کنید و از آن لذت ببرید. توصیه می شود که برای هر وعده غذا ۳۰ دقیقه زمان در نظر بگیرید.

۴- مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های کربن دار: از مصرف نوشیدنی های گاز دار اجتناب کنید و به جای آن از آب ساده و لیمو استفاده کنید.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نفخ شکم,چاقی شکم,تورم شکم,نوشیدنی های کربن دار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک انسان مصنوعی با اندام های مصنوعی، خون آزمایشگاهی و دست و پای روباتی در موزه علوم لندن به نمایش گذاشته شده است.توسط قلب و ریه یا به عبارتی، دستگاه گردش خون و تنفسی آن، خون از قلب مصنوعی و از طرق رگ هایی از جنس پلیمرهای عالی به شش هدایت می شود. این انسان ساخته شده بشر، دارای طحال مصنوعی برای تصفیه خون و پانکراس برای کنترل میزان قند خون است. خون مصنوعی در تیوب هایی از نانو پلاستیک با قابلیت جذب اکسیژن و دفع آن در خون جریان دارد، این همان کاری است که خون بطور طبیعی در بدن انجام می دهد.ساختن این ماشین شبیه انسان ششصد هزار یورو هزینه داشته است و تا یازدهم مارس در موزه علوم لندن در معرض بازدید است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اندام های مصنوعی,انسان مصنوعی ,قلب مصنوعی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در این حالت هموگلوبین‌ خون بیمار بیشتر از یک فرد عادی است. به این معنی که هموگلوبین بالاتر از 18 در مردان و بیشتر از16 در زنان به عنوان غلظت خون تشخیص داده می شود.بیماری غلظت خون به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود که در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول‌های قرمز خون توسط سیستم خون ساز بدن به صورت خودکار بالاست. در غلظت خون ثانویه، سیستم خون ساز بدن سالم است ولی بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، کلیوی و قلبی و یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می شوند.
افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.
برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علایمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می شود. خارش پوست به ویژه پس از استحمام، برجسته شدن وریدهای چشم، بزرگی کبد و طحال نیز از علایم شایع این مشکل هستند. در صورت عدم کنترل و درمان غلظت خون، بیماری هایی مانند زخم معده ، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می کنند.در شرایطی که غلظت خون به صورت اولیه باشد، درمان از طریق خون گیری و مصرف برخی داروها است. در نوع ثانویه می بایست علت زمینه ای غلظت خون برطرف شود.برخی پزشکان روش حجامت را نیز برای کاهش غلظت خون پیشنهاد می نمایند. در مورد مقایسه حجامت و خون دادن باید گفت که اگرچه حجامت می تواند به عنوان یک روش درمانی در بعضی بیمارهای خاص مورد استفاده قرار گیرد ولی نمی تواند در این مورد، جای خون دادن را بگیرد. زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیری از خون بدن داریم.

عرش نیوز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:غلظت خون, خون گیری,خطرناک,حرکت خون,خطر سکته ,عروق,حجامت ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هفت صبح : مدت زیادی از عرضه اولین تبلت ها به بازار نمی گذرد و حالا کم کم باید از خودمان بپرسیم پیش از اختراع آنها چطور زندگی می کرده ایم؟ طبیعی بود که برندهای مشهور اشتیاق بازار را بو بکشند اما برندهای کوچک و ناشناس چطور؟ بازار پر از تبلت است و این وسط باید خوب و بد را از هم تشخیص دهید.
۱- نمایشگر یکی از اجزای اصلی تبلت است؛ پس همیشگی باید تبلتی با نمایشگر خوب و دقیق خرید. متاسفانه این مسئله کمی گران تمام می شود. اغلب تبلت ها از نمایشگرهایی با دقت تصویر ۷۶۸ در ۱۰۲۴ یا ۷۲۰ در ۱۲۸۰ استفاده می کنند. می توان اینها را به عنوان حداقل در نظر گرفت.
۲- پردازشگرها اینجا هم نقش اصلی را بازی می کنند. یک تبلت خوب پردازنده ای با سرعتی مناسب دارد. در بازار فعلی بیشتر محصولات آبرومند از پردازشگرهای دو هسته ای با سرعتی معادل ۱.۲ گیگاهرتز تا ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می کنند و تبلت های عالی پردازشگرهای چهار هسته ای با سرعت های ۱.۵ تا ۱.۸ گیگاهرتز دارند. طرف تبلت های تک هسته ای نروید! مال بد بیخ ریش صاحبش!
۳- به غیر از دو مورد بالا چیزی به اسم «سیستم عامل» وجود دارد. بیشتر تبلت هایی که هم اکنون در سطح بازار وجوددارند از سیستم عامل آندروید استفاده می کنند. چنانچه استطاعت مالی خرید آی پد را ندارید، چرا تبلت شما به آندروید مجهز نباشد؟ اگر از قبل نسخه جدید ۴.۱ دارد که بهتر، در غیر اینصورت مطمئن شوید قابلیت ارتقا به نسخه Jelly Bean موجود است.
۴- هر تبلتی که برای اجرای اپلیکیشن ها به حافظه موقت (RAM) نیاز دارد و هر چقدر که سازنده از قطعه قدرتمندتری استفاده کرده باشد، زور تبلت بیشتر خواهد بود. در غیر اینصورت نمی توانید app های سنگین و یا چند برنامه را همزمان اجرا کنید. تمام تلاشتان را به کار ببرید تا تبلت هایی با حافظه موقت زیر یک گیگابایت نخرید. این برای آینده مالی و سلامت روحی – روانی (و حتی جسمی) تان مفید است.
۵- اطلاع دارید که برای ذخیره سازی فایل روی دستگاه به حافظه محتاج هستید؟ تبلت های فعلی حافظه های هشت تا ۶۴ گیگابایتی دارند. بعضی هایشان هم به شیارهای Micro SD مجهزند و به کاربر اجازه می دهند حافظه ذخیره سازی خود را افزایش دهد. کار و کاسبی سازندگان این تبلت ها پررونق باد!
۶- عکاسی با تبلت کار چندان با پرستیژی نیست. آنها بیشتر برای ذخیره فوری عکس و نوشته مناسب هستند! می توانید روی تبلتی با دوربین پنج مگاپیکسل فکر کنید. برای دوربین جلو وسواس بیشتری به خرج دهید چون باعث می شود مکالمه تصویری مناسبتری داشته باشید.
۷- در حالی که بیشتر شرکت ها در حال ساخت تبلت هایی با وزن پایین و اندازه ای جمع و جور مطابق با سلیقه کاربران هستند، بازار فعلی ایران توسط وسایل بدهیبت ترسناکی اشغال شده که فقط خودشان از خودشان زشت ترند. عقلانی تر است که اصلا تبلت نداشته باشید چون در بعضی مواقع حتی بر زبان آوردن اسم برندشان عامل شرمساری است. بیشتر آنها اسم تبلت را یدک می کشیند اما در عمل از انجام وظایف یک ماشین حساب ساده هم عاجزند! به هیچ وجه از برندهای گمنام خرید نکنید!

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تبلت ها ,اپلیکیشن ها,مگاپیکسل ,نمایشگر,پردازشگر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

هلیکوپتر آپاچیBoeing AH-64 Apache.جندی شاپور البرز

جندی شاپور البرز بهمن 91

هلیکوپتر آپاچیBoeing AH-64 Apache.جندی شاپور البرز
کشور سازنده:USA
 
شرکت:بوئینگ
 
نوع: هلیکوپتر حمایتی در میدان نبرد و ضد تانک
 
حداکثر سرعت:184مایل بر ساعت
  
حداکثر برد عملیاتی:483کیلومتریا 300 مایل
هلیکوپتر آپاچیBoeing AH-64 Apache.جندی شاپور البرز
 هلیکوپتر آپاچیBoeing AH-64 Apache.جندی شاپور البرز
 
وزن خالی ک4881کیلوگرم.وزن نهایی:9525کیلوگرم با تسلیحات و سوخت
 
نیروی محرکه:دو عدد1265kW (1,696-shp) General Electric T700-GE-701 turboshafts
 
هلیکوپتر آپاچیBoeing AH-64 Apache.جندی شاپور البرز
 
ابعاد:
روتور اصلی 14.63متر
طول 17.76متر
عرض:16فوت
سلاح:توپ 30 میلی متری m230با 1200دور.با 4 جایگاه موشک که توان مسلح شدن تا 16 موشک ضد تانک  یا 76 راکت 70 میلی متری و یا ترکیبی از این سلاحها را دراست.
هلیکوپتر آپاچیBoeing AH-64 Apache.جندی شاپور البرز
 
 کشور های استفاده کننده :
 
 
Egypt, Greece, Israel, Japan, Kuwait, Netherlands, Saudi Arabia, Singapore, United Arab Emirates, United Kingdom, United States
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تسلیحات ,هلیکوپتر,هلیکوپتر تهاجمی ,هلیکوپتر آپاچی ,بوئینگ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گزارش «نمک‌نیوز»، در دهه ۷۰، کشیدن کاریکاتور وزرا و مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس، رواج فراوانی داشت.تصویر زیر مربوط به روی جلد هفته‌نامه «گل‌آقا» در تاریخ ۶بهمن ۱۳۷۳ است. گویا در آن زمان جناب آقای دکتر مرندی وزیر بهداشت فرموده است: «قیمت دارو می‌توانست تا۲۴برابر شود ولی فقط به دوبرابر افزایش یافت»

مرحوم دکتر «حبیبی» نیز در این کاریکاتور مشاهده می‌شوند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گرانی های بهمن,گرانی ,طنز,گل آقا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرسدس بنزSLK-Class,خودروی 2012 Mercedes-Benz SLK-Class,بنز,سواری بنز,اتومبیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) امروز با نام ۲۵ رشته‌ای که قرار است در صد و بیست و پنجمین جلسه مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک به عنوان رشته‌های اصلی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ پیشنهاد شوند، موافقت کرد که بدین ترتیب عملاً کشتی فرنگی و آزاد از بازیهای المپیک حذف شد و المپیک 2016 آخرین رویدادی خواهد بود که دوبنده پوشان ایرانی فرصت افتخارآفرینی برای ایران را خواهند داشت.
به گزارش «تابناک»، امروز، روزی تلخ ورزش ایران خواهد بود؛ روزی که یکی از پایه های مدال آوری ایران و برخی از قدرت های جهان از جمله روسیه از بازیهای المپیک عملاً حذف شد و با تصویب هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک به عنوان متولی بازیها، از المپیک 2020 تشک های کشتی گسترده نمی شود و یکی از هفت رشته ای که قدرت های سیاسی بزرگ دنیا در پی راه یابی اش به المپیک هستند وارد این رویداد خواهد شد؛ اتفاقی که برای بیس بال و ووشو محتمل به نظر می رسد و چین و آمریکا به شدت در پی جایگزینی رشته شان به جای کشتی هستند.
بر اساس مصوبه کمیته بین المللی المپیک، دو و میدانی، روئینگ، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، کانو، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک، وزنه برداری، هندبال، هاکی، جودو، شنا، پنج گانه مدرن، تکواندو، تنیس روی میز، تنیس، تیراندازی، تیر و کمان، سه گانه، قایقرانی و والیبال رشته هایی هستند که مجموعه بازیهای حاضر در المپیک 2022 را تشکیل خواهد داد؛ المپیکی که هنوز میزبانش مشخص نشده و بعید نیست آمریکا این بار موفق به کسب میزبانی شود.

 


بنابر این گزارش، هیأت اجرایی پیشنهاد کرده کشتی که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) است، در فهرست رشته‌های اصلی قرار نداشته باشد و کشتی اکنون به فهرست هفت رشته‌ای افزوده می‌شود که به عنوان رشته‌های اضافی در لیست انتظار شمار نهایی ورزش‌های المپیک ۲۰۲۰ است که بدین ترتیب کشتی از المپیک حذف شده و از این پس باید برای حضور در بازیهای المپیک رقابت کند.
بیس بال/ سافت بال، کاراته، اسکیت، صخره نوردی، اسکواش، اسکی روی آب و ووشو رشته هایی هستند که برای حضور در المپیک 2020 رقابت می کنند و با توجه به افزایش نفوذ چین در سطح هیات اجرایی IOC، ووشو حتی از بیس بال نیز شانس بیشتری برای حضور در المپیک دارد و توجیه این مسئله نیز بیش از یک میلیارد مخاطب برای ورزش ملی چین است و چینی ها نیز بارها در اظهارنظرهایشان نسبت به عدم حضور این رشته که به هر صورت یک ششم جمعیت جهان را در میان مخاطبان بالقوه اش دارد، گلایه کرده اند.قرار است، مجموع این هشت رشته اجلاس هیأت اجرایی در سن پترزبورگ روسیه در ماه مه سال جاری بررسی شوند و در این نشست، هیأت مذکور نسبت به انتخاب یکی از این رشته‌ها اقدام خواهد کرد. در این میان با توجه به دامنه نفوذ اعضای هیات اجرایی، باید منتظر اظهارنظرهای این اشخاص درباره رشته مطلوب بود؛ اشخاصی که می توانستند ضمن حفظ کشتی در المپیک، یک رشته دیگر را نیز بیافزایند و به شعار ورزش برای همه بیش از پیش جامه عمل بپوشانند.


 


کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده، در تلاش برای مربوط نگه داشتن ورزش‌ها با میزان طرفداران آن‌ها، به طور منظم رشته‌های المپیک را مورد بازنگری قرار می‌دهد؛ برای نمونه، در سال ۲۰۰۹ ورزش‌های گلف و راگبی رشته‌های اضافی المپیک ۲۰۱۶ تصویب شدند و کشتی نیز به واسطه کاهش مخاطبانش در ادوار پیشین المپیک و همچنین تمایل پایین خریداران حق پخش تلویزیونی بازیهای المپیک نسبت به پخش المپیک به وسعت قلت مخاطبان، علی الظاهر با سیاست های اقتصادی IOC در تضاد بوده و از این رویداد حذف شده است.صد و بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی کمیته بین‌المللی المپیک در روزهای هفتم تا دهم سپتامبر در بوینس آیرس آرژانتین برگزار خواهد شد تا هیات اجرایی بر اساس رایزنی هایی که از هم اکنون آغاز شده، نسبت به جریان سازی و اخذ مصوبه از اعضای مجمع عمومی دست یابد. هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به جز ژاگ روگ رئیس IOC، مشتمل بر سر میانگ از سنگاپور، توماس باخ از آلمان، نوال المتوکل از مراکش، کریک ریدی نواب رئیس و سام رام سامی از آفریقای جنوبی، جان دی کوئیتس از استرالیا، چینگ کو وو از تایوان، گونیلا لیندبرگ، رنه فاسل، پاتریک ژوزف هیکی، کلودیا بوکل، خوان آنتونیو سامارانشِ پسر، سرگئی بوبکا، ویلی کالچمیت لوجان می شود.تراژدی که این اعضا برای ایران و دیگر کشورهای مقتدر و سرمایه گذار در کشتی جهان رقم زدند، در صورت تصویب نهایی و اجرایی شدن، جایگاه ایران را از دو دوره المپیک آتی به شدت تضعیف خواهد کرد و بر همین مبنا انتظار می رود ایران فراتر از ارتباطات ورزشی و حتی با رایزنی های دیپلماتیک درصدد ایجاد یک اجماع برای عدم تصویب نهایی این اتفاق باشند؛ هرچند با توجه به سوابق، بعید است اتفاق مهمی در این بخش رخ دهد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حذف کشتی از المپیک,کمیته بین‌المللی المپیک,فیلا,فدراسیون بین‌المللی کشتی ,المپیک ۲۰۲۰ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

تهران - تیم ملی فوتبال زنان ایران برای حضور در رقابتهای آسیایی و انتخابی جام جهانی ، تمرینات خود را با دیدار تدارکاتی مقابل اردن از تیم های مطرح غرب آسیا آغاز کرد و اگر چه توانست در این دیدار به پیروزی دست یابد اما این نتیجه و شرایط تیم ملی قابل تامل است.

به گزارش ایرنا، در حالی که کمتر از سه ماه تا آغاز رقابتهای مقدماتی جام جهانی فوتبال زنان و قهرمانی آسیادرفیلیپین مانده است، شاگردان ˈهلنا کاستایˈ پرتغالی به منظور محک بازیکنانش پس ازچهار اردوی تدارکاتی مقابل تیم اردنی به میدان رفتند که میانگین سنی پایینی داشت و تقریبا تیم جوانان اردن محسوب می شد.درنگاهی خوشبینانه به عملکرد تیم ملی کشورمان در نخستین دیدارمقابل تیم اردن باید گفت، برغم اینکه تنها یک اردوی کوتاه آماده سازی برای این تیم برگزار شده و تیم هرگز فرصت دست یابی به هماهنگی وحتی مرور تکنیک و تاکتیک های سرمربی جدید را نداشته ، اما توانست بازی نسبتا خوبی ارایه کند و در پایان بازی را با نتیجه دو بر یک به نفع خود خاتمه دهد.به گفته ˈشادی مهینی ˈ مربی تیم ملی فوتبال کشورمان ، رقابتهای لیگ برتر فوتبال زنان به آخرین روزهای خود نزدیک شده و بازیکنان تا حدود زیادی خسته هستند و از طرفی به دلیل اینکه هنوز رسما تمرینات تیم ملی آغاز نشده، بازیکنان نتیجه قابل قبولی بدست آوردند.ˈشهرزاد مظفرˈسرمربی اسبق تیم ملی فوتبال که هم اکنون سکان تیم ملی فوتسال زنان را در دست دارد ، نیز معتقد است : زنان فوتبالیست ایرانی خوش فکر و توانمند هستند و با برگزاری دو دیدار دوستانه این امکان رادراختیارسرمربی تیم ملی قرار خواهند داد تا شناخت کافی از آخرین وضعیت بازیکنان بدست آورد.وی با بیان اینکه قطعا تیم های بنگلادش و فیلیپین نمی توانند حریفان اصلی تیم ملی ایران محسوب شوند و با توجه به امکان صعود تنها یک تیم بیشترین برنامه برای مواجهه با تیم تایلندخواهد بود، افزود:قطعا توان هیچ تیمی نباید دست کم تلقی شود واگر چه کادرفنی زمان بسیار کمی دراختیار دارد ولی امیدوارم با یک برنامه ریزی مناسب بتوانیم بازیهای خوبی را در فیلیپین ارایه کنیم.
مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال زنان و رقابتهای قهرمانی زنان آسیااردیبهشت ماه 92 با حضور 16 کشور به میزبانی فیلیپین برگزار خواهد شد و تیم ایران در این رقابتها با تیم های تایلند ، بنگلادش و فیلپین هم گروه است . تیم ملی فوتبال زنان ایران طی دوسال گذشته تمرین رسمی نداشته استتیم ملی ایران ازحدوددوسال قبل تاکنون اردوی منسجم ومنظمی نداشته تابازیکنان به حداقل هماهنگی مورد نیاز یک تیم دست یابند و تنها محل آمادگی و ارتقا سطح بازیکنان حضور آنان در تیم های باشگاهی بوده است.ازسوی دیگر عملکرد و نحوه بازی ملی پوشان ایرانی مقابل اردن باوجود پیروزی حکایت از پایین بودن سطح آمادگی جسمانی و فنی بازیکنان داشت زیرا در بسیاری مواقع بازیکنان به دلیل ضعف بدنی از رسیدن به توپ بازمانده و بسیاری از توپ به نفع اردن به اوت می رفت .همچنین با آنکه فوتبالیست های ایرانی در گرفتن توپ ازحریف تقریباموفق تر عمل کردند اما در کنترل توپ و یا دادن پاس های هدفمند عملکردی موفق نداشته وحتی بسیاری از فرصت های بدست آمده روی دروازه تیم اردن به همین دلیل از دست رفت.همچنین به باور بسیاری ازکارشناسان حاضراگرچه ایران در نیمه دوم با قدرت بیشتری وارد میدان شد وبازی در این نیمه به جای زمین ایران بیشتر در زمین اردن یا میانه میدان بود ، اما به موازت افزایش انگیزه ونمایش بهتر ، به دلیل عدم هماهنگی و پایین بودن سطح تکنیک های فردی بسیاری از فرصت های بدست آمده روی دروازه اردن از دست رفت .

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فوتبال زنان ایران,رقابتهای مقدماتی جام جهانی فوتبال زنان,قهرمانی آسیا,شهرزاد مظفر, رقابتهای قهرمانی زنان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

Photos of the Day.حمله با بون ها به ماشین توریست ها در کیپ تاون آفریقای جنوبی.جندی شاپور البرز.

روسیه .سوچی میزبان المپیک زمستانی 2014.Clyopaتوله ببر سیبریایی با Masyanyaگربه خانگی بازی می کند.او در باغ وحش متولد شد ولی مادرش اورا نپذیرفت و درنتیجه Cleopatraسگ خانگی به او شیر می دهد.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر حیات وحش,بهترین تصاویر حیات وحش,حیوانات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

sochi

یکسال مانده به المپیک زمستانی سوچی در روسیه، شمارش معکوس این بازیها با حضور ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه آغاز شد. سوچی شهریست در ساحل دریای سیاه که هم چون استانهای شمالی ایران بین کوه و دریا وقع شده است. در مراسم افتتاحیه ژاک روگ، دبیرکل کمیته بین المللی المپیک نیز حضور داشت.پوتین در این مراسم اعلام کرد که روسیه بی صبرانه در انتظار آغاز بازیهاست. ژاک روگ نیز ابراز امیدواری کرد المپیک زمستانی سوچی برای روسیه میراث گرانبهایی را بر جای بگذارد. هشت شهر بزرگ روسیه نیز در مراسمی به میزبانی بازیهای المپیک زمستانی سوچی رفتند. ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در جریان این مراسم از احمد بلالوف، یکی از دست اندرکاران تدارکات این بازیها و معاون اول کمیته ملی المپیک روسیه بدلیل تاخیر در ساخت سکوی پرش اسکی انتقاد کرد و او را از مقامش عزل کرد. روسیه تاکنون 36 میلیارد دلار برای این بازیها هزینه کرده است که این رقم چندین برابر رقم سرمایه گذاری کاناداییها در بازیهای المپیک زمستانی ونکوور کاناداست.

skiing-in-sochi.jpg

 

تصاویر بیشتر در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: المپیک زمستانی سوچی,روسیه,المپیک زمستانی,سکی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رابرت دنیرو، بازیگر ساکن نیویورک که کمتر در جوامع هنری هالیوود دیده می شود، روز سه شنبه پنجم فوریه صاحب ستاره ای در «پیاده روی شهرت» بلوار هالیوود شد.او پس از شرکت در ضیافت ناهار اسکار در «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» که به افتخار نامزدهای این جوایز برگزار می شد، در ساعت ۲ بعدازظهر در سینمای آئرو در شهر سانتا مانیکا حاضر شد و طی مراسمی از طرف سینما تک آمریکا مورد تجلیل قرارگرفت.در این مراسم هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوود درباره رابرت دنیرو، بازیگری که دنیل دی لوئیس و شان پن او را منبع الهام خود در هنر بازیگری می دانند، گفت: «بیست و چند سال پیش باب (دنیرو) و همکارش جین روزنتال ما را به محلی در گرینویچ ویلج دعوت کردند. محلی که امروز خانه فستیوال سینمایی ترایبکا است و پایتخت سینمای مستقل جهان به شمار می رود.»آقای واینستین گفت: «علاوه براین خدمت بزرگ فرهنگی، رابرت دنیرو چند روز بعد از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر و مدت کوتاهی بعد از طوفان سندی، فستیوال ترایبکا را مثل همیشه برگزار کرد، به رستوران ها و مغازه های شهر نیویورک سر زد و مردم را تشویق کرد تا زندگی را از سر بگیرند و به این صورت نیویورک را یک بار دیگر احیا کرد. اما متاسفانه از آخرین باری که دنیرو اسکار را برد ۳۱ سال می گذرد.»هاروی واینستاین با اشاره به فیلم «دفترچه امید بخش» (Silver Linings Playbook) که رابرت دنیرو به دلیل بازی در آن، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شده، خطاب به کارگردان، دیوید او راسل و دو بازیگر دیگر این فیلم، بردلی کوپر و جنیفرلورنس که در سالن سینما حضور داشتند به شوخی گفت: «می دانید که این فیلم بدون باب نمی توانست به این خوبی از آب دربیاید. او روح این فیلم است. برای همین هم وقت آن رسیده که باب یک بار دیگر اسکار بگیرد. او بهترین بازیگر جهان است و یکی از شریف ترین انسان هایی که تا به حال شناخته ام.»

پرسش و پاسخ با رابرت دنیرو

رابرت دنیرو که درسال ۱۹۷۶ با فیلم پرسروصدای «راننده تاکسی» ساخته مارتین اسکورسیزی شهرتی جهانی پیدا کرد، معمولا در جلسات مطبوعاتی به سئوالات که از او می شود جواب هایی کوتاه همراه با لبخند می دهد.رابرت دنیرو در پاسخ به این سئوال که هنگام گذاشتن اثر دست و پا روی زمین سیمانی جلوی «تئاتر چینی» هالیوود چه احساسی داشته، گفت: «خیلی جالب بود. من با دوستانم بیلی کریستال و ایروین وینکلر بودم و خیلی خوش گذشت.»آقای دنیرو در رابطه با هفتمین نامزدی جایزه اسکار خود برای بهترین بازیگر نقش مکمل در فیلم «دفترچه امیدبخش» گفت: « از وقتی که فیلم «مشت زن» را دیدم دلم می خواست با دیوید (اوراسل) کار کنم. ما مدت ها با هم دیگر معاشرت داشتیم تا بالاخره این فرصت پیش آمد.»رابرت دنیرو درباره این فیلم به حاضران گفت: «دفترچه امیدبخش یک فیلم پیچیده است. اتفاق های زیادی در این فیلم می افتد و بازیگران زیادی هم دارد. ما دائم تحت فشار بودیم. دیوید (اوراسل) یک سبک عملی و سریعی دارد که در آن همه چیز حالت فوریت پیدا می کند و در واقع نوعی شورش کنترل شده است.»آقای دنیرو در رابطه با تعهدی که نسبت به هنر بازیگری دارد به نقش «تراویس بیگل» در فیلم «راننده تاکسی» اشاره کرد که به خاطر آن مدت دو هفته در نیویورک به رانندگی تاکسی پرداخت.

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رابرت دنیرو,هالیوود,هنرپیشگان,راننده تاکسی,اسکار,مشت زن,گاو خشمگین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رافائل نادال، ستاره اسپانیایی تنیس جهان پس از هفت ماه دوری از تنیس حرفه ای نخستین مسابقه انفرادی اش را بازی کرد و پیروز شد.نادال در جریان جام آزاد وی تی آر که در حال حاضر در شیلی در حال برگزاری است، مقابل فدریکو دل بونیس آرژانتینی در دو ست پیاپی با نتیجه ۶-۳ و ۶-۲ برنده شد.او دو روز پیش در مسابقه دوبل هم که نخستین مسابقه اش پس از هفت ماه بود پیروز شده بود.نادال که به دلیل دوری اش از مسابقات به رده پنجم رده بندی تنیس جهان سقوط کرده، به دلیل مصدومیت زانو شش ماهه دوم سال ۲۰۱۲ را از دست داد.او قرار بود با آغاز سال جدید دوباره به مسابقات باز گردد، اما به دلیل عفونت گوارشی چند هفته ای دیگر از مسابقات از جمله جام آزاد استرالیا دور ماند.نادال آخرین بار در مسابقات ویملبدون حضور داشت که در میانه مسابقه با لوکاس روسول در دور مسابقات دچار مصدومیت شد و از ادامه بازی ها کناره گرفت.این تنیس باز ۲۶ سال آخرین باری که قهرمان یک گراند اسلم شد، جام آزاد فرانسه در سال پیش بود که در فینال، نوواک جوکویچ نفر شماره یک فعلی جهان را شکست داد و با هفت قهرمانی در این مسابقات رکورد تازه ای بر جا گذاشت.نادال که به سلطان زمین خاک رس مشهور است امید دارد که امسال قهرمانی اش را در رولان گاروس تکرار کند که در آن صورت نخستین تنیس بازی خواهد بود که پنج دوره پیاپی قهرمان این مسابقات می شود.نادال در مجموع در یازده گراند اسلم قهرمان شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رافائل نادال,ستاره اسپانیایی تنیس جهان,تنیس ,مصدومیت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آیا با استفاده از علم می توانیم دوباره شاهد حضور نئاندرتال ها باشیم؟ آنها گونه ای از انسانهای اولیه بودند که مدتها پیش منقرض شده اند. اگرچه ممکن است روزی از لحاظ فنی امکان شبیه سازی نئاندرتال با استفاده از دی ان آ میسر شود ولی بسیاری از دانشمندان در این مورد کاملا تردید دارند. اما این پسرعموهای اولیه بشر مدرن، چه کسانی بوده اند؟راب دیسیل یکی از مسئولان موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک می گوید: “نئاندرتال ها نزدیکترین خویشاوندان منقرض شده ما هستند. آنها حدود نیم میلیون سال پیش از ما انشعاب پیدا کردند و به مدت زیادی، حدودِ دویست هزار تا 25 هزار سال پیش در اروپا زندگی می کردند.”اندیشه شبیه سازی نئاندرتال ها بعد از مصاحبه اشپیگل با متخصص ژنتیک دانشکده پزشکی هاروارد، جورج چرچ بسرعت در رسانه های خبری پخش شد. جورج چرچ 58 ساله یکی از پیشگامان در سينتتيک بيولوژی یا زیست شناسی مصنوعی است. هدف او خلق دی ان آی مصنوعی و شبیه سازی شده و موجود زنده در آزمایشگاه است. در مصاحبه با اشپیگل او توضیح داد که چگونه دی ان آ ماده ساختاری آینده می شود، چیزی که می تواند به مقاوم شدن انسان در برابر ویروس کمک کند و احتمال بازگرداندن گونه های منقرض شده مثل نئاندرتال را محقق کند.مصاحبه با اشپیگل باعث شد که رسانه ها در سراسر جهان تیترهای مهیجی برای خبرهایشان انتخاب کنند، مانند: “ بدنبال زنی ماجراجو برای زائیدن یک نئاندرتال شبیه سازی شده.” جورج چرچ می گوید: “از نظر تئوری امکان گرفتن دی ان آ از گونه های موجود در موزه ها که تقریبا چیزی از آنها نمانده است و انتقال آنها به سلولی جدید با توجه به اطلاعات قدیمی وجود دارد. اما اصولا یک سنتز جدید از دی ان آ است که می تواند تقریبا به هر گونه منقرض شده که برای گرفتن دی ان آی آن البته خیلی دیر نشده باشد، تعمیم پیدا کند.”

بقیه در ادامه نوشتار

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نئاندرتال,انسانهای اولیه ,بشر مدرن,موزه تاریخ طبیعی آمریکا,متخصص ژنتیک ,انقراض,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Eight-week-old white tiger cubs are held up during a medical examination by veterinary surgeons at Bratislava Zoo

توله ببر های سفید بدنیا آمده در باغ وحش براتیسلاوا در دستان دامپزشکان بعد از معاینات پزشکی برای اولین بار به معرض دید رسانه ها گذاشته شدند.توله ببر نر بنام Adzagو توله ببر های ماده بنام AdisaوAsiraنامگذاری شده اند.

 

Two eight-week-old white tiger cubs are seen after a medical examination by veterinary surgeons at Bratislava Zoo

White tiger cubs are seen after a medical examination by veterinary surgeons at Bratislava Zoo

A female White tiger and her cubs are seen after a medical examination by veterinary surgeons at Bratislava Zoo

White tiger cubs are seen after a medical examination by veterinary surgeons at Bratislava Zoo

جندی شاپور البرز بهمن 91

 

رویترز

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توله ببر های سفید,ببر سفید,تولد توله ببر های سفید,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بسیاری از خوراکی‌هایی که ما روزانه آنها را مصرف می‌کنیم دارای چربی‌های مختلفی هستند که باعث آسیب رسیدن به بدن ما می‌شود و همچنین می‌توانند بیماری‌های مختلفی را در بدن ما ایجاد کنند.البته در این میان می‌توانیم خوراکی‌های چربی را نیز پیدا کنیم که خوردن آنها برای بدن بسیار مفید و همچنین لازم است. به گزارش ایسنا، «آرمان» در ادامه نوشت: این خوراکی‌ها دارای چربی‌های خاصی هستند که بودنشان می‌تواند به تقویت قوای بدن کمک بسزایی کند.

 

هسته انگور

شاید این روزها فصل انگور نباشد اما به یاد داشته باشید که هسته انگور یکی از منابع سرشار از چربی‌های گیاهی است. این خوراکی می‌تواند بدن شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند. میزان زیاد ویتامین E و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های این خوراکی بدن انسان را بیمه کامل می‌کنند.

 

گردو

یکی از خوراکی‌های معروف که همیشه از آن به‌عنوان یک معجزه‌گر یاد می‌شود گردو است. این خوراکی را می‌توانید صبح‌ها همراه با صبحانه میل کنید یا اینکه آن را در غذاهای مختلف بریزید. گردو منبعی سرشار از امگا 3 است و می‌تواند برای دستگاه‌های عروقی و همچنین قلب شما بسیار مفید باشد.

 

نارگیل

یک میوه با پوستی خشن و بدنه‌ای ضدضربه اما با قلبی سفید و پر از فایده میوه‌ای نیست جز نارگیل. این میوه بسیار خوشمزه بوده و می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های انسان جلوگیری کند. روغن نارگیل یکی از روغن‌های بسیار مفید برای پخت و پز است و همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می‌شود.

 

تخم کتان

یکی از بهترین خوراکی‌ها که روغنی بسیار سالم و همچنین سرشار از چربی‌های مفید دارد تخم کتان است. از روغن تخم کتان می‌توانید در غذاهای مختلف و همچنین در تهیه سالادهای خوشمزه استفاده کنید. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که این خوراکی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چربی,ویتامین E , روغن ,چربی مفید,متابولیسم بدن ,امگا 3 ,آنتی‌اکسیدان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

sports competition photography

sports competition photography

sports competition photography

Winter Skiing Extreme Sports

Extreme sports surfing

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ورزش,عکسهای ورزشی,تصاویر ورزشی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

طنز - تورم لحظه​ای شاید زمانی برای ما یک عبارت آکادمیک اقتصادی و غیر قابل لمس بود اما این روزها با پوست و گوشت و مو داریم آن را درک می​کنیم؛ دقت کردین همه مردم در حال کچل شدن هستند؟!

سال 1386. سوپرمارکت اصغر آقا و رفقا
- سلام اصغر آقا. ببین لیست خانوم چیه، همه رو بپیچ و بفرست در منزل. این ده هزار تومن هم اینجا باشه. باقیش هم مال خودت.
- چش مایی آقا مهندس!

سال 1387. همان سوپری
- اصغرآقا خانوم سفارشاتی داره. بنویس:
یه شونه تخم مرغ/ دو کیلو برنج ایرانی/ دو تا روغن مایع سرخ کردنی/ مایع ظرفشویی و پودر لباس شویی و مایع دستشویی هر کدوم دو تا/ دو تا نوشابه خانواده/ دو تا دوغ خانواده/ کره و پنیر هر چی صلاح دونستی/ بیسکوئیت کرم دار سه تا بسته/ شکلات 60 درصد دو تا جعبه/ دستمال کاغذی سه تا بسته/ دو تا شیشه آبلیمو/ یه سطل ماست پرچرب/ دو تا بسته ژله میوه ای/ میگو و ماهی سرخ کرده از این آماده ها/ صابون گلنار/ شامپو بچه دو تا/ پنیر پیتزا هم سه تا بسته/ آب معدنی یه بکس/ خرما دو تا جعبه/ چیپس بزرگ سه تا/ عسل یه کیلو اصل/ قارچ دو تا بسته.
- آقا مهندس زیتون پرورده اوردم، با لبات بازی می کنه.
- یک کیلو هم زیتون پرورده بده/ نیم کیلو ژامبون مرغ/ یک کیلو خیار شور هم بده. چقدر شد؟
- قابل نداره آقا مهندس. 22 هزار و هفتصد تومن.
- بده ببرن دم خونه!

پاییز 1391. همان سوپری
- اصغر آقا خانوم تلفن زد و سفارش داد، چیزی بهش نده. بگو چشم ولی چیزی نفرست در خونه. بگو آقا گفته میام می برم.
- این لیست رو ببینم...خب. تخم مرغ نیم کیلو/ خیارشور نمی خوایم/ روغن سرخ کردنی یه دونه/ ماست یه دونه کم چرب کوچیک/ شیر یه دونه از این پلاستیکی ها بده/ نون سوخاری و بستنی نمی خوایم/ ژله واسش خوب نیست شل و ولش می کنه/ شکلات قند داره/ میگو و ماهی اصلا سرده/ صابون نیاز نداریم/ یه دونه شامپو بچه بده/ نوشابه که ضرر داره/ برنج هم آدمو چاق می کنه/ قارچ که دیگه خوردیم نیاز نداریم/ آب لوله کشی هم خودش کاملا معدنیه/ باقی هم که ضروری نیست بعدا می گیرم... نون دو تا بسته بده! چقدر شد؟
- قابل نداره آقا مهندس! 34 هزار تومن!

 زمستان سال 1391. همان سوپری
- اصغر آقا سلام. یه پاکت سیگار بده.
- مهندس سیگاری نبودی.
- شدم. یه دونه ماست بده/ دو تا بسته نون/ سه تا هم تخم مرغ/ از خونه ما هر کسی که زنگ زد و سفارش داد، بگو با مهندس تسویه کردم. خودش فقط باید بیاد. 200 گرم پنیر بده/ 100 گرم مغز گردو/ دو تا لیوان چایی/ 15 تا بیسکوئیت ساقه طلایی. چقدر شد؟
- 41 هزار تومن. مهندس اینا قیمتاش معلوم نمی کنه ها. بیشتر ببر. چیزی می خوای الان ببری بهتره تا فردا.
- خب پس اون بیسکوئیت ها رو بکن 30 تا که تا آخر برج شام مون جور باشه. نون اضافه هم بده بهم.

 

شب عید. همان سوپری
- سلام اصغر آقا.
- سلام آقا مهندس. میشه 7 هزار تومن.
- من که چیزی سفارش ندادم.
- آقا مهندس الان شد 11 هزار تومن. توقف بیجا دیگه مانع کسب نیست. من اینجا پول برق و اب و مالیات مفت نمی دم که. وایستادی باید پول بدی. الان بدی بهتره چون که....بعله...قیمت دلار در اتاق مبادلات ارزی، 18 ریال افزایش یافت، حساب شما تا الان شد 16 هزار و پونصد تومن. حالا چیزی هم می خوای.
- 5 تا بسته نون. 8 تا هم بیسکوئیت ساقه طلایی. سیگار هم بده.
- کارت نمی کشم ها! این دستگاه ها درست کار نمی کنه، شب عیدی پول دست ما رو نمی گیره. پول نقد بده وگرنه برو یه جا دیگه خرید کن. ضمنا بری برگردی حسابت از 53 هزار تومن می رسه به 61 هزار تومن. گفتم کم پول نگیری. راستی تخم مرغ جدید اوردیم دونه ای هزار تومن. خواستی یه دونه برات بذارم مهمون من! از بس بیسکوئیت خوردی داری از هم می پاشی! اون پلاستیک چیه دستت؟
- بال مرغه. کیلویی 9 هزار تومن. مرغ که اصلا گیر ما نمی آد. با این میوه فروشیه آشنا هستی؟ یه سفارش کن من یکی یه دونه «خیار و پرتقال و سیب» بخرم ازش. راستی اون تخم مرغ شکسته ها بود، می ریختی دور...اونا چند؟؟
 

*

اخبار بیست و سی
 - اروپا و امریکا در لبه پرتگاه...بحران مالی دامن اروپا و امریکا را ول نمی کند و این کشور ها در خطر سقوط حتمی قرار دارند. مردم از فشار اقتصادی در این کشورها عاصی شده اند و آمار ها از مرگ و میر بالای مردم به علت گرسنگی و ناتوانی در خرید مایحتاج اولیه خبر می دهند.
گزارش خبرنگار ما از لندن را ببینید:
اینجا خیابان بغل کاخ ملکه است. مردم با صورت هایی اخم آلود در حال رفت و آمد هستند. آنها از آینده خود نگرانند.
مردم: واقعا نمی دانم چطور شکم این بچه را سیر کنم. ماست کیلویی 4 پوند. نان هم که بیداد می کند. هر دانه باگت 1.5 پوند.
مردم دیگر: سه روز است هیچی نخوردیم و شرمنده زن و بچه ام هستم. نمی دانم چه کنم. نمی دانم کی قرار است به داد ما برسند؟ کاش در این کشور زندگی نمی کردیم...
یک مردم دیگر: واقعا معلوم نیست در این مملکت چه خبر است؟ هیچکسی به فکر ما نیست...ما به کجا می رویم؟!
یک مردم دیگر: صبح این تن ماهی را خریدم 3 پوند الان رفتم می گویم یکی دیگر بدهد می گوید 4.5 پوند...آخر این اقتصاد است؟ مرده شور ببرد این وضع و اوضاع را...چه کسی جواب پدر پیر مرا می دهد که دارد می میرد...

اینجا یک خیابان بالاتر از آن خیابان قبلی است. مردم در صف غذای ته مانده رستوران کابینه دولت هستند. هر بشقاب غذای مانده به قیمت یک پوند به فروش می رسد. پروفسور مانلی مینلی می گوید: مردم دارند هلاک می شوند. بریتانیا در حال فروپاشی است و کسی این را نمی فهمد. این فقر نتیجه کله شقی سیاستمداران انگلیسی است. آنها باید به مردم پاسخگو باشند...

 محسن حدادی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گرانی,طنز,کاریکاتور,تورم لحظه​ای ,تورم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این فرودگاه واقع در جبل الطارق یک فرودگاه پویا ،شفاف و مدرن با کلاسی جهانی است.این فرودگاه فرصت های زیادی برای پرواز از اسپانیا به نقاط مختلف جهان و بالعکس را برای این کشور فراهم نموده است.این ساختمان 2 طبقه 19600 متر مربع را پوشش داده است.معماری آن به گونه ای است که با مصرف حداقل انرژی خنکی لازم برای محیط داخلی تامین می گردد، علاوه بر این دارای یک فضای سبز مناسب  می باشد.

Gibraltar Airport Building

بقیه تصاویر در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:معماری نوین,معماری,طراحی ساختمان,هنر معماری,فرودگاه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

tablet vs pc

شاید زمان آن فرارسیده باشد که مالکان فکری به حال پی سی های قدیمی خود کنند چرا که عصر غلبه پی سی گذشته و کاربران به سوی تبلت و گوشی های هوشمند می روند.به گزارش علم پرس؛ مطابق جدیدترین تحقیقات انجام شده بیش از یک سوم پی سی کاران به سوی ابزارهای جدید کوچ کرده اند.NPD Group گزارش داده کاربران پی سی به کوچ خود از پی سی به سوی ابزارهای موبایل ادامه می دهند. بر این اساس ۳۷ درصد از مشتریانی که روی آنها تحقیق شده اطلاعات و دیتای خود را از روی پی سی به گوشی هوشمند و تبلت منتقل کرده اند.دو عامل اصلی نقل و انتقال در این رابطه مرورگر ها و فیس بوک است که نشان می دهد کاربران به سوی ابزارهای موبایل کوچ کرده اند. در همین حال ۲۷ درصد از صاحبان گوشی های هوشمند و تبلت، استفاده از مرورگر و فیس بوک روی دسکتاپ و لپ تاپ را کاهش داده اند. در این آمار ۲۷ درصد از کاربران تبلت دار گفته اند کمتر به دسکتاپ خود برای مرور وب مراجعه می کنند و نیز ۲۰ درصد نیز کمتر از پی سی برای فیس بوک استفاده می کنند.پی سی همچنان پادشاه است و وقتی بحث وب می شود ۷۵ درصد از صاحبان پی سی از آن استفاده می کنند و در مقابل ۶۱ درصد از کاربران گوشی های هوشمند و ۵۳ درصد کاربران تبلت اینترنت را با مرورگرهای خود نگاه می کنند.در مورد فیس بوک باید گفته شود ۶۳ درصد همچنان با پی سی وصل شده و در مقابل ۵۵ درصد از مالکان گوشی های هوشمند و ۳۹ درصد کاربران تبلت فیس بوک بازی می کنند.این موضوع فقط محدود به گوشی های هوشمندو تبلت نمی شود و کاربرانی که از طریق تلویزیون به اینترنت وصل می شود نیز جذب این داستان شده اند. ۲۱ درصد از مالکان تلویزیونهای اینترنت دار گفته اند از پی سی خود به تلویزیون (برای دیدن ویدئو و سرویس های استریمینگ مانند نت فلیکس، هولو و آمازون) سوئیچ کرده اند.این موضوع روی صنایع مرتبط نیز اثر بخشی خود را داشته است. پی سی سازان می دانند که کسی تبلت و گوشی هوشمند خود را به نفع پی سی رها نخواهد کرد. به همین خاطر انگیزه به روز رسانی پی سی در بین پی سی کاران کمتر شده است.
این واقعیت هم وجود دارد که دنیای تبلت و گوشی هوشمند مانند پی سی و لپ تاپ سود ندارد. بحث گیم نیز خیلی در آینده مهم خواهد شد. گیم بازی روی فیس بوک و تخصیص نسخه های ویژه روی تبلت و گوشی هوشمند به سازندگان بر می گردد که اگر چنین استراتژی را تسریع بخشند، ممکن است تحولات زودتر از حد تصور پیش رود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پی سی,تبلت ,گوشی های هوشمند ,ابزارهای موبایل ,فیس بوک , لپ تاپ ,تلویزیونهای اینترنت دار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

http://cdn.elmpress.ir/content/uploads/2013/02/ancient-teeth.jpg

تاکنون گمان می‌رفت که اخرین نئاندرتال‌های اروپا که در اسپانیای امروزی می‌زیستند، ۳۰ هزار سال پیش منقرض شدند، اما گروه از دانشمندان زمان دقیق آن را ده هزار سال زودتر می‌دانند که شاید، باهوش بودن آن‎‌ها را به چالش بکشد.به گزارش علم پرس؛  نتایج تحقیق تازه‎ای با موضوع تاریخ‌نگاری کربن در مورد نئاندرتال‌ها که طی هفته گذشته منتشر شد، ادعا می‌کند که احتمالا نئاندرتال‌ها هزاران سال زودتر از آنچه تصور می‌شد از جنوب اسپانیا ناپدید شده‌اند.انسان‌های باستانی که به نام هومونئاندرتالنسیس نامیده می‌شوند بیش از ۵۰هزار سال پیش در دوران پالائولیتیک میانی (پیش از عصر سنگ) در اروپا می‌زیستند، و بعدها هنگامی که انسان‌های نوین از آفریقا به اروپا رفتند، منقرض شدند. خیلی از باستان‌شناسان بر این باورند که آخرین نئاندرتال‌ها در شبه جزیره ایبری می‌زیستند. برای مثال، غار گورهام در جبل الطارق حاوی بقایای نئاندرتال‌ها است و قدمت یک تکه زغال‌چوب برجامانده از آتش‌های آنها ۳۰هزار سال اندازه‌گیری شد.ولی در سال‌ها اخیر، باستان‌شناسانی که بر روی انقراض نئاندرتال‌ها و آمدن انسان‌های نوین به اروپا تحقیق می‌کنند، دریافته‌اند که خیلی از نمونه‌های استفاده شده برای رسیدن به این تاریخ‌ها، آلوده به کربن‌های تازه‌تر هستند، و به این نتیجه رسیدند که تاریخ‌های واقعی، چندین هزار سال زودتر از نتایج قبلی بوده‌اند.گروهی به رهبری تام هیگهام، باستان‌شناس دانشگاه آکسفورد انگلیس، در حال تاریخ‌گذاری مجدد ده‌ها سایت مربوط به انسان و نئاندرتال در اروپا با استفاده از شیوه‌هایی است که آلودگی را از پروتئین کلاژن استخوان‌ها بزداید. آنها موفق به کشف این نکته شده‌اند که انسان‌های مدرن بیش از ۴۰هزار سال پیش به انگلیس رسیده‌اند (تقریبا ۱۰هزار سال زودتر از زمانی که تصور می‌شد). یکی از نتایج این تحقیق، به چالش کشیده شدن شواهدی است که بر مبنای انها تصور می‌شد نئاندرتال ها چیزهایی مانند مهره‌های صدفی می‌ساختند و به استناد آنها گفته می‌شد نئاندرتال‌ها توانایی تفکر نمادی را داشتند.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نئاندرتال ,باستان‌شناسان ,آخرین نئاندرتال‌ها ,پالائولیتیک ,هومونئاندرتالنسیس,انسان‌های باستانی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Horse oil painting

Horse oil painting

Horse oil painting

Horse oil painting

Horse oil painting

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نقاشی,نقاشی رنگ روغن,نقاشی از اسب,نقاشی های هنری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایران لبنان,برد ایران,فوتبال,عکس برد ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 کبد يکي از اعضاي مهم بدن است که صفرا توليد مي کند. بدن بدون ترشح صفرا قادر به عملکرد مناسب نيست.يرقان يا سندروم کبد چرب از جمله بيماري هاي کبد است که به علت مصرف هله هوله، غذاهاي چرب و مشروبات الکلي ايجاد مي شود. به نقل از سايت «هلث نيوز»، مصرف مواد غذايي تصفيه کننده خون از بدن در برابر بيماري کبد چرب محافظت مي کند.براي حفظ سلامت کبد از مصرف برخي غذاهايي که به کبد آسيب مي رساند، پرهيز کنيد. به ويژه افرادي که نشانه آسيب ديدگي کبد را دارند. در مقابل برخي مواد غذايي براي حفظ سلامت کبد سودمند است که عبارت است از:

غلات سبوس دار: غلات سبوس دار که سرشار از ويتامين B کمپلکس است، روند سوخت و ساز چربي بدن را سرعت مي بخشد و به حفظ سلامت کبد کمک مي کند.روغن زيتون:  اسيد چرب امگا-۳، به سوخت چربي کمک مي کند و کبد را سالم نگه مي دارد. اين نوع اسيدهاي چرب در روغن زيتون موجود است. سير: سير خاصيت پاک کننده دارد. ۲ ترکيب حياتي به نام «آليسين» و «سلنيم» موجود در سير، ماده تصفيه کننده کبد به حساب مي آيد.سيب: اين ميوه حاوي پکتين است که سموم موجود در معده را پاک سازي مي کند و در نتيجه سموم موجود در کبد را کاهش مي دهد.سبزيجات: گروه سبزيجات از جمله گل کلم، کلم برگ، کلم بروکلي و... حاوي نوعي آنتي اکسيدان است که براي عملکرد کبد مفيد است.چغندر قرمز: به علت بالا بودن ميزان فلامانوئيد در اين گياه، قدرت آنزيمي کبد را بهبود مي بخشد.آواکادو: به بدن در توليد «گلوتاتيون» کمک مي کند. اين نوع آنتي اکسيدان به کبد کمک مي کند تا خود را تميز کند.سبزيجات سبز: اين نوع سبزيجات حاوي کلروفيل است که رنگ سبز ايجاد مي کند. کلروفيل نوعي رنگ دانه است که به دفع سموم کبد کمک مي کند.گريپ فروت: کبد با کمک ويتامين C مي تواند خود را سم زدايي کند. علاوه بر آن، ويتامين C آن به بدن در توليد آنزيم هاي تميز کننده کبد کمک مي کند.تخم گشنيز: دانه گشنيز را در آب خيس و روز بعد ميل کنيد. اين کار باعث خنک شدن حرارت بدن و دفع سموم از کبد مي شود.زردچوبه: اين ادويه خاصيت ضد التهابي دارد. بنابراين اگر کبد شما ملتهب است، غذاهاي حاوي زردچوبه ميل کنيد زيرا به کاهش التهاب کبد کمک مي کند. گردو: کبد، اغلب با آمونياک مسموم مي شود. گردو حاوي نوعي اسيد آمينه است که آمونياک کبد را متلاشي مي کند و اين عضو را تميز نگه مي دارد. چاي سبز: اين چاي خواص متعددي دارد. «کاتکينز» نوعي آنتي اکسيدان موجود در اين نوشيدني براي تصفيه کبد مفيد است.

خراسان

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: کبد,صفرا,يرقان,سندروم کبد چرب, بيماري هاي کبد,مشروبات الکلي,سلامت کبد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 1-1833.jpg

استفاده از خودکارو کاغذ برای نوشتن ممکن است امروزه برای مردم یک چشم‌انداز دلهره‌آور باشد که از شبکه ایمنی غلطگیر رایانه‌ای در مورد غلطهای فاحش دیکته‌ای برخوردار نیست اما یک خودکار فناوری پیشرفته آلمانی به کمک این دسته از افراد آمده است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خودکار فناوری پیشرفته شرکت Lernstift در زمان نوشتار اشتباه می‌لرزد.این خودکار برای کمک به یادگیری نوشتاری جوانان طراحی شده اما برای انسانها در تمام سنین قابل استفاده است.این خودکار که در مرحله پیش‌ساخت قرار داشته، می‌تواند اشتباهات تلفظ و شکل‌گیری حروف را بطور بلادرنگ شناسایی کرده و یک لرزش هشدار را به دست نویسنده وارد کند.کاربران می‌توانند یکی از دو حالت این خودکار که شامل حالت خوشنویسی برای نمایش عیوب شکل و خوانایی و حالت املاء برای شناسایی اشتباهات املایی و دستوری است را انتخاب کنند.حسگرهای ساخته شده درون این خودکار می‌توانند تغییرات در شکل حروف را شناسایی کرده و در صورت بروز اشتباه به سرعت لرزش را اعمال کنند.فالک و مندی وولسکی، سازندگان این خودکار از تلاشهای اولیه پسر خود برای یادگیری نوشتن الهام گرفته‌اند.آنها امیدوارند که این کار بتواند به کودکان در نوشتن دقیق‌تر و سریعتر کمک کند.این مخترعان قصد دارند یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی را در ماه فوریه راه‌اندازی کنند که سرمایه لازم برای تولید و بازاری کردن ایده را با کمکهای ملی مردم برای حمایت از مفهوم پشت اختراع، تامین می‌کند.آنها همچنین قصد دارند خودکارهای آینده را با افزودن حسگرهای فشار، قابلیت اتصال به رایانه و یک بستر نرم‌افزاری باز برای دیگران به منظور ساخت برنامه و گسترش عملکرد این خودکار ارتقا ببخشند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:غلطگیر رایانه‌ای,غلطهای دیکته‌ای ,خودکار,نمایش عیوب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

1-1837.jpg 

 

 

یک عصب‌شناس آلمانی مدعی شده که توانسته منطقه مغزی که شیطان ذهنی قاتلان، متجاوزان و سارقین در آن فعالیت داشته را شناسایی کند.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ دکتر «جرارد راث» اظهار کرده که وصله شر در لوب مرکزی مغزی قرار داشته و در تابش‌های ایکس به شکل یک توده سیاه مشخص می‌شود.راث این منطقه را در زمان بررسی مجرمین جرائم خشونت‌آمیز محکوم در طول سالها پژوهش برای دولت آلمان شناسایی کرده است.وی به این مجرمین فیلمهای کوتاه نشان داده و امواج مغزی آنها را اندازه‌گیری کرد. هر زمان که صحنه‌های خشن و زننده در این فیلمها پخش می‌شد، این افراد هیچ حسی را نشان نمی‌دادند و در واقع، در مناطق مغزی مرتبط با حس شفقت و اندوه هیچ تغییری ایجاد نمی‌شد.به گفته راث، اسکنهای افراد دارای سوابق خشونت جنایی، توده تاریکی در جلوی مغز را نشان می‌دهد که وی بر اساس آنها مدعی شده که برخی از مجرمین از زمینه ژنتیکی برای خشونت برخوردارند.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:منطقه مغزی,اسکنهای مغزی,سروتونین ,اختلال روانی,مجرمین,قاتلان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Sony Awards

Sony Awards

 

Sony Awards

Sony Awards

Sony Awards

Sony Awards

Sony Awards

Sony Awards

Sony Awards

بقیه در ادامه

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جایزه جهانی عکاسی,سونی 2013,هنر عکاسی,بهترین تصاویر ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نام علمی:Allamanda cathartica

نام معمول: Allamanda, Yellow Allamanda, Golden Trumpet

نوع گیاه:همیشه سبز و چند ساله

این گیاه بومی شمال آمریکای جنوبی و برزیل می باشد.دارای گل های زرد بوده و تا ارتفاع 20 فوت(6متری) و گاهی بلندتر یافت می شود.گلهای این گیاه 5 لوبی و تا طول 9 سانتی متر رشد نموده و شکلی قیفی دارند.تمام قطعات این گیاه سمی بوده و در صورت برش لاتکس سفید (شیرآبه)از آن خارج می شود که در صورت تماس با پوست ممکن است باعث تحریک پوست گردد.

Classification

Kingdom: Plantae – Plants
Subkingdom: Tracheobionta – Vascular plants
Superdivision: Spermatophyta – Seed plants
Division: Magnoliophyta – Flowering plants
Class: Magnoliopsida – Dicotyledons
Subclass: Asteridae
Order: Gentianales
Family: Apocynaceae – Dogbane family
Genus: Allamanda L. – allamanda
Species: Allamanda cathartica L. – golden trumpet

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گیاهشناسی,Allamanda cathartica – Allamanda,گیاهان گلدار,گل های زرد,گیاه سمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم شستن تخم مرغ ها قبل از گذاشتن داخل یخچال گفت:«با گذاشتن تخم مرغ های شسته نشده داخل یخچال، باکتری ها سایر مواد غذایی خام را آلوده می کنند
دکتر حمید رضا خدایی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«افراد قبل از گذاشتن تخم مرغ داخل یخچال بایستی حتما آن را شسته و سپس داخل یخچال بگذارند و این گمان که با شستن تخم مرغ باکتری وارد آن می شود تنها در مورد تخم مرغ هایی که برای جوجه کشی می رود صدق می کند چرا که جوجه کشی را دچار اشکال می کند.»
وی افزود:«اگر حتی با شستن تخم مرغ باکتری وارد آن شود باید گفت که با پختن و یا نیمرو کردن آن در دمای 70 درجه و در عرض 2 دقیقه این باکتری ها از بین می روند و باید گفت دمای بدن مرغ 41 درجه است که تخم مرغ بعد از قرار گرفتن در فضای باز کم کم گرمای خود را از دست داده و مواد داخل آن شروع به جمع شدن می کنند.بنابراین اگر بنا باشد باکتری وارد تخم مرغ شود این زمان بهترین زمان برای ورود به تخم مرغ است اما نباید از ورود باکتری به تخم مرغ نگران بود چرا که با پختن سریع باکتری ها از بین می روند و تنها نگرانی از شستن تخم مرغ ها بایستی از تخم هایی باشد که برای جوجه کشی می روند است.»این دکترای تخصصی علوم دامی گفت:«مهمترین دلیل برای شستن تخم مرغ ها آلوده بودن پوسته آنها است که ممکن است به مدفوع مرغ هم آلوده باشد و با گذاشتن تخم مرغ های نشسته داخل یخچال باکتری ها سایر مواد غذایی خام مثل سبزیجات و کره و پنیر و شیر و ... را آلوده می کنند و که افراد را دچار مشکلات گوارشی کرده و شاید هیچگاه متوجه نشوند منشاء مشکل آنها ناشی از تخم مرغ های نشسته داخل یخچال است.»وی تاکید کرد:«توصیه به شستن تخم مرغ ها نه به خاطر تخم مرغ ها بلکه به دلیل سایر مواد داخل یخچال است که ممکن است به باکتری های تخم مرغ شسته نشده آلوده شوند.»
سلامت نيوز

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تخم مرغ,باکتری,مدفوع مرغ,آلودگی,شستن,جوجه کشی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پورشه 2013,Porsche Boxster2013 ,خودرو های 2013,اتومبیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پورشه 2013,Porsche Cayman2013,خودرو های 2013,اتومبیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کادیلاک,dillac ATS 2013,خودرو,خودروهای 2013,خودروهای جدید,اتومبیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در یک موسسه تحقیقاتی در جنوب ایتالیا، دانشمندان سعی می کنند پلاستیک جدیدی را بسازند که کاملا از مواد طبیعی ساخته شده باشد. این طرح مربوط به اتحادیه اروپاست و پژوهشگران آن امیدوارند که این بیو پلاستیک یا پلاستیک طبیعی جدید بتواند به زودی جایگزین مواد پلاستیکی رایج شود. در این پلاستیک طبیعی با ساختار جدیدی سر وکار داریم که از مواد تجدیدپذیر پدید آمده است. دستور تهیه نسبتا ساده است: تکه هایی از پارچه های طبیعی، مقدار مناسب رزین و مقادیری افزودنی های طبیعی و آنزیم با هم در کوره، در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد پخته می شوند. آندرئا فراری، مسئول هماهنگ کننده طرح می گوید: «این پلاستیک از پارچه کتانی و رزین طبیعی ساخته شده است. استحکام خوبی دارد و یک محصول کاملا طبیعی است.»او در مورد نحوه ساخت این پلاستیک می گوید:« فکر می کنیم که به زودی بتوانیم بتوانیم به جای مشتقات مواد فسیلی (یا شاید سوخت های فسیلی) فقط از مواد طبیعی استفاد کنیم، یعنی موادی که در تولید پنبه کتان یا کنف، محصول جانبی هستند. همچنین از رزین هایی که از نیشکر یا منابع دیگر قند گرفته می شود و در صنعت غذایی کاربرد ندارند، در ساخت آنها استفاده می شود.»پلاستیکهای ساخته شده از مواد طبیعی پیش از آنکه روانه بازار شوند، کاملا آزمایش می شوند و با پلاستیکهای ساخته شده از کربن و دیگر مواد ترکیبی رایج مقایسه می شوند. آندرئا سالومی، مهندس مواد در این موسسه است و می گوید:« می دانیم که مواد طبیعی خواص مکانیکیِ ضعیفتری نسبت به مواد رایج دارد. مثلا انعطاف پذیر تر هستند و استقامت مکانیکی شان از مواد مرکب کربنی کمتر است. »مسئله کارایی و کاربرد پلاستیکهای طبیعی از نظر پژوهشگران دور نمانده است. آنها هم اکنون، با نرم افزارهای سه بعدی مشغول تحقیق بر روی کاربرد این پلاستیکها هستند. کامپوزیتی ساخته شده از مواد طبیعی در بدنه خودرو ها، ساختن پانلهای ساختمانی و یا حتی سازهای موسیقی کاربرد خواهند داشت.

مزیت دیگر آن ها قیمت ارزان آنهاست و این برای تولید کنندگان این محصول بسیار مهم است. همانطور که گی سیموندز تولید کننده کامپوزیت بر آن تاکید می کند: «محققان همچنان تلاش می کنند تا کیفیت پلاستیکهای ساخته شده از ترکیبات طبیعی را بالا ببرند. در عرض یکسال شاهد تولید محصولاتی با کیفیت عالی با قیمیت مناسب خواهیم بود. پلاستیکهای جدید حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد از پلاستیکهای رایج ارزان تر خواهد بود، یعنی قیمت هر کیلوی آن حدود ۳۰ الی ۴۰ سانتیم ( در واحد پولی یورو) خواهد بود. پژوهشگران امیدوارند که پلاستیکهای جدید بتوانند تا کمتر از یا ۴ سال آینده، بازار واقعی خود را پیدا کنند.

www.woodyproject.eu

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پلاستیک ,بیو پلاستیک ها,مواد فسیلی,پلاستیک طبیعی,, کامپوزیتی,مواد مرکب کربنی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همایون خرم، از استادان بنام موسیقی ایران و خالق آثار ماندگاری چون "تو ای پری کجایی" و "امشب در سر شوری دارم" به دلیل بیماری سرطان در سن ۸۲ سالگی در بیمارستان دی تهران درگذشت.آقای خرم که نزدیک به هفت دهه در عرصه موسیقی ایرانی فعال بود، از یازده سالگی موسیقی را نزد ابوالحسن صبا فرا گرفت و همان سنین در رادیوی ایران به اجرای موسیقی پرداخت.این استاد موسیقی از بازماندگان نسلی بود که هنوز آثارشان در کوچه و خیابان زمزمه می شود. آقای خرم در ۱۳۰۹ در بوشهر متولد شد. مادرش به موسیقی و به ویژه دستگاه همایون در موسیقی ایرانی علاقمند بود و از این رو نام فرزندش را همایون گذاشت.همایون موسیقی را در هفت سالگی با نواختن نی آغاز کرد و در ۱۱ سالگی به آموختن ویولن نزد ابوالحسن صبا پرداخت.نخستین بار در ۱۴ سالگی به عنوان تکنواز در رادیو نواخت. در کنار موسیقی از دانشگاه در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شد. او با برنامه گل ها همکاری داشت و بخشی از به یاد ماندنی ترین آثار خود را در این دوره خلق کرد. همایون خرم مدت ها رهبر ارکستر شماره شش و دو رادیو و عضو شورای موسیقی رادیو و سرپرست ارکستر سازهای ملی بود.مینای شکسته، سرگشته (تو ای پری کجایی)، رسوای زمانه منم، غوغای ستارگان (امشب در سر شوری دارم)، بگذر از کوی ما، پیک سحری و طاقتم ده از آثار مشهور همایون خرم است.بخشی از آثار ماندگان خرم مربوط به سال‌های پیش از انقلاب است اما وی در سال‌های بعد از انقلاب نیز به فعالیت های خود ادامه داد و آهنگسازی آلبوم "تنها ماندم" با صدای "محمد اصفهانی" و آهنگسازی آلبوم "رسوای زمانه" با صدای علیرضا قربانی از آثار ماندگار همایون خرم در سال‌های اخیر است.آقای خرم در مراسم بزرگداشتی که خردادماه سال ۱۳۸۶ برای یک عمر فعالیت هنری‌اش در لندن برگزار شد، دیدگاه هنری خود و تلاش برای نوآوری را مرهون استادش ابوالحسن صبا دانست.

آقای خرم در این مراسم گفته بود که " آقای صبا به من گفتند سعی کن خرم باشی نه صبا، تو باید بر پایه هایی که من به تو دادم، ساختمانهای جدیدی به پا کنی، البته او شناختی به من داد که فهمیدم هر یک از گوشه های موسیقی ایرانی خود شهری است، مثلاً من فهمیدم که گوشه بیداد همایون جا برای سازندگی بسیار زیاد دارد، کما اینکه من چندین آهنگ فقط در همین گوشه ساخته ام، مثل اشک من هویدا شد، و در مخالف سه گاه من چیزی ساختم در گلها، به نام رسوای زمانه منم ... "عضویت در شورای عالی موسیقی رادیو، رهبری ارکستر سازهای ملی، استاد دانشکده موسیقی ملی، آهنگ‌ساز در برنامه‌های موسیقی ایرانی و برنامه گلها، رهبری ارکستر از مهمترین فعالیت‌های هنری آقای خرم بوده است.آقای خرم دو سال پیش کتاب خاطرات خود را با عنوان "غوغای ستارگان" منتشر کرد که برخی منتقدان فرهنگی این کتاب را بخشی از تاریخ معاصر موسیقی ایران می دانند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:استاد همایون خرم,امشب در سر شوری دارم,رسوای زمانه,غوغای ستارگان,ابوالحسن صبا,محمد اصفهانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان موزه هنرهای زیبا ویرجینیا از فناوری پیشرفته سی تی اسکن برای رمزگشایی از اسرار زندگی یک از قدیمی ترین مومیایی های مصر باستان استفاده کردند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نخستین بار نیست که یک مومیایی باستانی زیر تیغ تجهیزات دیجیتال می رود؛ نخستین سی تی اسکن یک مومیایی در سال 1977 انجام شد و مومیایی چهار هزار ساله Tjeby نیز در سال 1986 درون دستگاه اسکن قرار گرفت، اما جزئیات چندان دقیقی در این مراحل بدست نیامد.داده های دریافتی با کمک دستگاه پیشرفته سی تی اسکن می تواند جزئیات بسیار دقیقی از بدن مومیایی در اختیار محققان قرار داده و امکان شبیه‌سازی مدل سه بعدی و حتی بازسازی صورت را فراهم کند.مومیایی چهار هزار ساله Tjeby‌ سال 1923 میلادی در سایت باستان شناسی شیخ فاروق مصر کشف و از سال 1953 میلادی در موزه هنرهای زیبا ویرجینیا نگه داری می شود.این مومیایی متعلق به 2150 تا 2030 سال پیش از میلاد است که احتمالا در سن 25 تا 40 سالگی مرده است.کارشناسان موزه هنرهای زیبا ویرجینیا با همکاری مرکز تصویربرداری پزشکی HCA این مومیایی چهار هزار ساله را بمدت 15 دقیقه درون دستگاه سی تی اسکن قرار دادند.مومیایی Tjeby‌ پیچیده شده درون ماده محافظ روز جمعه اول فوریه (13 بهمن) از درون تابوت خارج و با استفاده از نوار چسب های مخصوص، از هرگونه آسیب دیدگی محافظت شد.با همکاری جمعی از پزشکان، کارشناسان موزه، مومیایی روی تخت مخصوص قرار گرفته و صدها تصویر از قسمت های مختلف بدن تهیه شد که نشان می دهد، برخی از استخوان های مومیایی با گذشت زمان درون قفسه سینه افتاده اند.ارائه جزئیات دقیق تر در خصوص مومیایی Tjeby‌ به زمان و بررسی های بیشتر نیاز دارد و هنوز زمان مشخصی برای ارائه مدل سه بعدی مومیایی توسط موزه ارائه نشده است.محققان تأکید می کنند که فناوریهای پیشرفته می تواند جزئیات بسیار دقیقی از داخل بدن مومیایی بدون هرگونه اقدام تهاجمی یا تخریب ارائه کند.

132-6.JPG

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مومیایی ,موزه هنرهای زیبا ویرجینیا,سی تی اسکن ,مومیایی چهار هزار ساله Tjeby, مصر ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

کریس کایل، کهنه سرباز جنگ عراق، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا و فعالترین تک تیرانداز در تاریخ آمریکا در ایالت تگزاس به قتل رسید.بر اساس گزارش‌ها، جسد وی به همراه یک جسد دیگر، روز شنبه (۲ فوریه، ۱۴ بهمن) در محوطه مرکز تمرین تیراندازی در ایالت تگزاس پیدا شده است.پلیس یک فرد مظنون به قتل وی را دستگیر کرده است.آقای کایل که ۳۸ سال داشت، سال گذشته کتابی را درباره روانشناسی اشخاصی که حرفه تک تیراندازی را انتخاب می‌کنند نوشته بود.او در این کتاب مدعی شده بود در طی دوران کاری خود، جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفته است.وی چهار بار از سوی ارتش آمریکا به عراق فرستاده شد و برای خدمات خود در این جنگ مدال شجاعت دریافت کرد.رسانه‌های محلی در تگزاس گزارش کردند که قاتل بعد از تیراندازی، با استفاده از خودروی یکی از مقتولین از محل گریخته است.پلیس محلی می‌گوید هنوز دلیل جرم و جزییات قتل مشخص نیست.با این حال پلیس خبر از دستگیری یک مظنون ۲۵ ساله داده که پنج ساعت بعد و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از صحنه جرم شناسایی شده است.اسکات مک اون که به همراه آقای کایل کتاب درباره تک تیراندازان را نوشته است، درباره مرگ وی گفت: "واقعا تعجب آور و عجیب است که با همه خطراتی که کریس با آنها روبرو شد، بالاخره به این نحوه جان خود را از دست داد. راه‌های زیادی برای کشته شدن او وجود داشت."

لقب "شیطان"

 

گفته می‌شود آقای کایل در تاریخ آمریکا و در میان تک تیراندازان حرفه‌ای در این کشور، بیشترین افراد را به قتل رسانده استآقای کایل، که قبلا "کابوی، Cowboy" بوده است، رکورد بیشترین قتل را در میان تک تیراندازان حرفه ای آمریکایی به دست آورده بود.آمار رسمی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نشان می‌دهد وی ۱۶۰ نفر را به قتل رسانده، اما خود وی این تعداد را ۲۵۵ نفر تخمین زده است.بر اساس اطلاعات ارتش آمریکا، شورشیان در عراق، لقب "شیطان" را به وی داده بودند و جایزه ای معادل ۲۰ هزار دلار برای سر وی مشخص کرده بودند.گفته می‌شود او نسبت به کشتن افراد احساس گناه نمی‌کرده است.در همین زمینه، وی یک سال پیش، در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی گفت: "هر کسی را که می‌کشتم، واقعا اعتقاد داشتم که انسان بدی است. زمانی که من با خدا روبرو شوم، موضوع‌های بسیاری است که باید درباره آنها پاسخگو باشم، اما کشتن آدم‌ها جزو آنها نخواهد بود."

Chris and Taya

 

Chris and his wife Taya. Photo by Chris Kyle

bbc world news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قتل معروفترین تک تیر انداز,تک تیراندازان حرفه‌ای ,قتل,کهنه سرباز جنگ عراق,ایالت تگزاس, آمریکا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

http://cdn.elmpress.ir/content/uploads/2013/02/warcraft.jpg

دانکن جونز فیلمساز بریتانیایی با امضای قراردادی به عنوان کارگردان فیلمی که از بازی وارکرافت ساخته می شود، انتخاب شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این بازی محبوب که در دنیایی به نام وارکرافت انجام می شود، در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و مدت‌ها این طرفداران منتظر بودند تا ببینند سرانجام ساخت این فیلم چه می‌شود.به گفته متخصصان صنعت فیلم برای ساخت این اثر باید بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه شود، اما دانکن جونز این مبلغ را ناکافی می‌داند. این کارگردان جوان تجربه ساخت فیلم درام فضایی “ماه” و فیلم علمی-تخیلی “کد منبع” را با بازی جیک جیلنهال دارد.کمپانی تهیه کننده فیلم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خوش‌وقتیم که دانکن جونز را به عنوان کارگردان این پروژه معرفی کنیم…او با امضای قراردادی با لگندری پیکچرز موافقت کارگردانی این فیلم را بر مبنای جهان وارکرافت اعلام کرد.

جونز ۴۱ ساله که پسر دیوید بووی خواننده است با استقبال از این قرارداد گفت همیشه فکر می کردم که ساخت این بازی پرطرفدار ممکن می شود.کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را که تولید آن از ۲۰۱۳ آغاز می شود و اکران آن برای سال ۲۰۱۵ برنامه ریزی شده است، چارلز لیویت شروع کرده است. او فیلمنامه “الماس خونین” را سال ۲۰۰۶ نوشته بود.وارکرافت یکی از محبوب ترین بازی های جهان است و پیش از این اعلام شده بود، سم ریمی کارگردان “مرد عنکبوتی” این فیلم را می سازد و سال ۲۰۱۳ این فیلم در بازار خواهد بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:وارکرافت,فیلم علمی-تخیلی,درام فضایی,محبوب ترین بازی های جهان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جنگنده قاهر ۳۱۳

هرچند هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات فنی جدیدترین جنگنده ایران منتشر نشده، اما بر اساس تصاویر منتشرشده می‌توان در مورد ویژگی‌های بدنه و چگونگی پرواز آن حدسیاتی را مطرح کرد.به گزارش علم پرس به نقل از خبرآنلاین؛ رونمایی از طرح جنگنده بومی قاهر ۳۱۳ در نخستین ساعات صبح امروز (شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱) را می‌توان مهم‌ترین خبر صنعت هوانوردی ایران در سال‌های اخیر دانست. موضوعی که به خودی خود از گام بلند صنعت هوانوردی ایران برای شکستن مرزهای پیشین خود خبر می‌دهد. اگرچه هنوز اطلاعات چندانی از طرح مفهومی این هواپیما منتشر نشده اما بر اساس شکل ظاهری آن می‌توان حدث هایی زد.هواپیمایی که امروز پس از روزها انتظار با نام قاهر ۳۱۳ رونمایی شد، جنگنده نسبتا ریزنقشی است تک موتوره، بدون دم افقی و دارای کاناردهای (پیش‌بال‌های) بزرگ که کمی جلوتر از بال نسبتا کوچک جنگنده، جای گرفته‌اند. بال هواپیما در وضعیتی تقریبا هم تراز با کاناراد در دو سوم عقب بدنه جای گرفته و شاید مهم‌ترین چیزی که در نخستین نگاه نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، شکستگی قسمت جلویی بال از نقطه‌ای حدودا موازی با لبه کانارادهاست. استفاده از این پیکره‌بندی بال در عرف طراحی در مقابل فدا کردن قسمتی از نیروی برای هواپیما به ثبات جانبی آن کمک می‌کند. البته این موضوع تعداد جایگاه جنگ‌افزارهای خارجی را نیز محدود می‌کند.نیم‌رخ هواپیما به وضوح شبیه هیچ هواپیمای پنهان‌کار آشنایی که قبلاً دیده‌ایم نیست؛ با این حال طرح کلی آن از بعضی جهات یادآور پیکره‌بندی طرح مفهومی ایکس ۳۶ شرکت مک‌دانل داگلاس است که در اواخر دهه ۱۹۹۰/۱۳۷۰ برای آزمایش پرواز بدون استفاده از سطوح متحرک زیاد مورد آزمایش قرار گرفته بود. این موضوع در طرح قاهر ۳۱۳ نیز مشهود است.هواپیما سطوح متحرک زیادی ندارد. بجز سطوح متحرک منفرد بال‌ها، کاناراد ثابت هواپیما نیز سطوح متحرک خاص خود را دارد. این هواپیما برخلاف طرح ایکس۳۶ به دو دم عمودی بزرگ اما باریک مجهز است که با زاویه حدودی ۳۰ درجه (کمتر یا بیشتر) نسبت به خط عمودی روی بدنه جای گرفته‌اند. هواپیما به وضوح نیم رخی باریک دارد که تلاش شده خصوصیات پنهان‌کاری در آن رعایت شود. طرح شکستگی‌های زاویه‌دار روی بدنه و دماغه نشانگر همین موضوع هستند که البته در عین حال در چند مورد می‌توان سوالاتی را نیز مطرح کرد.سطح زیرین هواپیما کاملا مسطح است و با توجه به محدودیت زوایای تصاویر در مورد وضعیت محفظه‌های جنگ‌افزار هم هنوز نمی‌توان صحبتی کرد. هواپیما احتمالا طولی حدود ۱۴ متر دارد و فاصله دو سر بال آن نیز ۸ متر یا کمتر است.همان‌طور که اشاره شد، این هواپیما تک موتوره است و ورودی‌های هوای کوچک موتور را نیز می‌توان در دو سوی کابین خلبان پیدا کرد با این حال هنوز اطلاعات خاصی در مورد موتور انتخابی برای جنگنده منتشر نشده است.در حال حاضر هر نوع تحلیل عمیق‌تر نیازمند زمان و همچنین انتشار اطلاعات بیشتری است که امیدواریم در روزهای اینده شاهد آن باشیم.

 

 

جنگنده قاهر 313

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هواپیمای جنگی,قاهر 313,تسلیحات,اسلحه,تسلیحات نظامی نیروی هوایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

طنز - همرنگی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد مردم در حال حاضر و غایب کشور است! آن هم در شرایط کنونی که دردهای مردم تقریبا یکی شده است.

 این درد تو، ای مشدی حسن جان،همه دارند
داری تو غم نان و غم نان همه دارند

تنها تو نداری گله از گردش دوران
داد و گله از گردش دوران همه دارند

گر وصله به تنبان زدی از زور فلاکت
هی غصه مخور،وصله ی تنبان همه دارند

فریاد تو از دخل کم و خرج زیاد است
وین مخمصه هم، از تو چه پنهان، همه دارند

حسرت کشی از دیدن یک دیزی آبگوشت
وین حسرت جزئی است که در جان همه دارند

تنها تو نباشی که فریبت دهد ابلیس
جان تو که سر در پی شیطان همه دارند

گر یار تو دایم پی آزار دل توست
این کرم عجیبی است که خوبان همه دارند
گر با تو ستم کرده فلان آدم دارا
این عیب ضعیفی است که اعیان همه دارند

با دود دلت چشم مرا آب نینداز
کاین دود دل امروز چو غلیان همه دارند

داری تو کمی دغدغه و غصه و، اینهم
چیزی است که امروز فراوان همه دارند

 خروس لاری. توفیق. شماره45 سال1344

خبر آنلاین

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طنز,مطلب طنز,ایران زمین,دردهای مردم ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور با اشاره به اینکه فشار خون یکی از عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است هشدار داد:« آلودگی های محیطی به خصوص عوامل شیمیایی و آلودگی سربی و مسمومیت های سربی بیشترین عامل پرفشاری خون شناخته شده است.»دکتر خدیجه رحمانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«یکی از مهمترین عواملی که موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود پرفشاری خون است. در حالت طبیعی فشارخون بایستی 120 به روی 80 میلی متر جیوه باشد و اگر فشارخون فردی از این میزان بالاتر رود و 140 روی 90 میلی متر باشد نشان دهنده پرفشاری خون فرد است که متعاقب آن احتمال سکته قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی افزایش پیدا می کند.»این متخصص تغذیه ادامه داد:«در صورتی که فشارخون فرد بین 120 تا 140فشار ماکزیمم و یا 80 تا 90 مینیمم باشد فرد در مرحله قبل از پرفشاری خون قرار دارد که در این مرحله با ورزش و رژیم غذایی مناسب وسالم و مصرف مکمل ها و تمرینات کاهش استرس می توان آن را کنترل کرد تا منجر به پرفشای خون نشود.»وی گفت:«بیمای پرفشاری خون یک بیماری خاموش است که تا زمان بالا رفتن فشار خون فرد علامتی از خود نشان نمی دهد. ازعلائم افراد مبتلا به پرفشاری خون می توان به سردرد مکرر، اختلال در بینایی، تنگی نفس، خونریزی بینی، سرگیجه و ضعف حافظه اشاره کرد.»این عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت:«از نظر اینکه چه عواملی در بروز پرفشاری خون موثر است باید گفت که 90 درصد آن عامل اولیه است و ژن در بروز آن دخالت دارد اما عوامل ثانویه هم در بروز آن دخالت دارند که می توان به برخی بیماری ها مثل بیماری های کلیوی، عروقی، بروز زودهنگام دیابت نوع 2، مصرف برخی داروهای خوراکی مثل استروئیدها و حتی مصرف داروهای خوراکی ضدبارداری در طولانی مدت، فشارخون ناشی از بارداری و آلودگی های محیطی به خصوص عوامل شیمیایی و آلودگی سربی و مسمومیت های سربی بیشترین عامل پرفشاری خون شناخته شده است.»وی در خصوص تاثیر سبک زندگی در ابتلا به پرفشاری خون خاطرنشان کرد:«عدم تحرک بدنی، افزایش وزن و چاقی، بالا بودن چربی خون در ابتلای فرد به پرفشاری ثانویه موثر است و درمان غیردارویی افراد مبتلا به پرفشاری خون افزایش تحرک بدنی و ورزش و داشتن رژیم غذایی متناسب و متعادل و کاهش استرس و کاهش وزن بخصوص در افراد سالمند مبتلا می تواند کمک کننده باشد و گفته شده اگر فرد مبتلا به پرفشاری خون چاق باشد با 10 درصد کاهش وزن، فشارخون وی حدود 5 میلی متر جیوه کاهش پیدا می کند.»

دکتر خدیجه رحمانی تاکید کرد:«در صورتی که فردی در مرحله قبل از پرفشاری خون باشد و طی 6 ماه پرفشاری وی با تغذیه کنترل نشود بایستی از طریق دارودرمانی اقدام به درمان وی کرد.»

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: پرفشاری خون,بیماری های قلبی و عروقی,فشار خون ,آلودگی های محیطی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بوگاتی گانگلوف.جندی شاپور البرز

این کانسپت بوگاتی، کار طراح لهستانی Bugatti Gangloff است.این طرح با الهام از یک خودروی متعلق به سال 1938با نام کوپه آتلانته57 SC طراحی گردیده است که توسط یک شرکت درشکه سازی فرانسوی طراحی گردیده بود.اما تمام این طرح بوی کهنگی ندارد و می توان امضای بوگاتی ویرون و پیوند خطوط با دنیای جدید را در آن حس نمود.در طراحی داخل نیز هر دوی این طرحها را با یکدیگر می توان احساس نمود.

کوپه آتلانته57 SCوگانگلوف.جندی شاپور البرز

جندی شاپور البرز بهمن 91

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بوگاتی,کانسپت,خودروی اسپرت,Bugatti Gangloff,بوگاتی ویرون,بوگاتی گانگلوف,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

a male trail runner

Cycling sports

Extreme sports rock climbing

Skydiving Extreme Sports

Extreme Sports Alpine Skiing

Roller skating

Armin Niederer of Switzerland gets a good aerial view of the French resort of Val Thorens en route to winning the FIS Freestyle Ski World Cup

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ورزش,عکس های ورزشی,تصاویر ورزشی,تصاویر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رقص با گرگها (زندگی با گرگها).جندی شاپور البرز

ورنر فروند 79 ساله چترباز سابق ارتش آلمان محراب پارک گرگها را در 1972 در آلمان تاسیس کرد.اوبیش از 70 گرگ را در طی 40 سال در این پارک پرورش داده است.این توله گرگها اغلب از باغ وحش ها و یا پارک های حیوانات دریافت شده اند.این پارک با مساحت بیش از 25 هکتار دارای 29 گرگ با ترکیبی از 6 قبیله از گرگهای مناطق اروپا ،سیبری،مغولستان،قطب و کانادا می باشد.اوبا تجاربی که دارد ، مانند یک گرگ آلفای نر رفتار می کند تا دارای احترام قبیله های گرگها بوده و از سوی آنها پذیرفته شود.

رقص با گرگها (زندگی با گرگها).جندی شاپور البرز

رقص با گرگها (زندگی با گرگها).جندی شاپور البرز

جندی شاپور البرز بهمن 91

بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زندگی با گرگها ,گرگ,حیوانات,گرگ آلفا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تنیس,رنکینگ تنیس جهان,2013 WTA Rankings,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آئودی 2012,آئودی,خودرو,اتومبیل,12 Audi R8,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فورد,خودروی2013,Ford Escape,اتومبیل,خودرو های جدید,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

Multimedia_pics_1389_9_Photo_806.jpg

تکذیب می‌کنم، برایم حرف درآورده‌اند. بنده از کشور همسایه‌ی غربی آمده‌ام و تا حالا در عمرم با یک لوله‌ی اگزوز دهن به دهن هم نشده‌ام.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

رؤیا صدر

 معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته که آلودگی هوا در حد کمی متأثر از نوع و کیفیت سوخت مصرفی است و عمده دلیلش، گرد و غبار مربوط به کشورهای همسایه‌ی غربی است. در همین رابطه با یکی از عزیزان گرد و غبار، مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانید:

-بعضی از شهروندان دیده‌اند که شما از لوله‌ی اگزوز کامیون خارج شده‌اید. در این‌باره چه می‌گویید؟

-تکذیب می‌کنم، برایم حرف درآورده‌اند. بنده از کشور همسایه‌ی غربی آمده‌ام و تا حالا در عمرم با یک لوله‌ی اگزوز دهن به دهن هم نشده‌ام.

-پس چرا تهران را برای معلق شدن انتخاب کردید؟

-رفیق بد مرا به این روز انداخت. استکبار جهانی هم بی‌تأثیر نبود. گفت، برو تهران هوایش را خراب کن.

-ارتباط شما با بنزین تولید داخل چیست؟

-هیچ ارتباطی با هم نداریم. ایشان کیفیتش خیلی بالاست. با ما نمی‌پرد.

-گازهای آلاینده‌ی بخش صنعت چی؟!

-هیچی. این وصله‌ها به ما و دود غلیظ این روزهای تهران نمی‌چسبد. بنده هم از شما به جرم تهمت به گرد و غبارهای بی‌گناه شکایت می‌کنم تا پدرت را دربیاورند....

- آیا هم‌زمانی این حضور شما با دوره‌ی وارونگی هوای تهران، این شائبه را ایجاد نمی‌کند که پای چیزهای دیگری هم در میان باشد؟

-وارونگی؟! کدام وارونگی؟! ماشاءالله چشم بد دور، همه چیزتان که سر جایش است.

-اگر شما با گازهای سمی ناشی از سوخت ناقص و بنزین بی‌کیفیت نمی‌پرید، پس چرا این همه مردم مراجعه کرده‌اند به دکترها؟

-از نظر علمی، مراجعه‌ی مردم به دکترها ثابت نشده است. ما داریم بررسی می‌کنیم و طبق بررسی‌ها، مردم شما سالم هستند و از چند روز تعطیلی استفاده کرده‌اند و نشسته‌اند توی پارک‌ها دارند کشک بادمجان می‌خورند.

-پس این همه بیمار در بخش اورژانس بیمارستانها از کجا آمده‌اند؟

-این نشانگر رونق بخش بهداشت و سلامت شماست. هیچ جایی ندیده‌ام مردم این‌قدر از بخش بهداشت استقبال کنند.

-حالا تا چه زمانی قرار است این‌جا بمانید؟

-عزیزان و برادران شما دارند شبانه‌روز زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند و برنامه‌ریزی می‌کنند و نقشه‌ها را نگاه می‌کنند، بلکه برفی، بارانی، بادی، چیزی بیاید، هوا یه خرده سبک شود... در همین رابطه از آسمان هفتم قول‌هایی گرفته‌اند. به محض این‌که آسمان به قراردادش عمل کند، ما را به خیر، شما را به سلامت.

-نظر شما راجع به آلودگی هوای تهران چیست؟

-خوب است، فقط تعطیلاتش را زیاد کنند.

-چه پیامی برای مردم خوب و عزیز و نجیب‌مان دارید؟

- فراموش نکنند که همیشه پای یک بیگانه در میان است، حتا اگر در مورد ذرات معلق هوا باشد...

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:به آلودگی هوای تهران,طنز,گازهای سمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com