جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

او دختری بود لاغر و نحیف و سبزه به نام سوفیا ویلانی شوکولونه که روز بیستم سپتامبر ۱۹۳۴ از رابطه‌ای "نامشروع" در رم به دنیا آمد و در شهر کوچک پوتسولی نزدیک ناپل بزرگ شد.

مادرش، که مثل بیشتر دختران فقیر سال‌ها با آرزوی هنرپیشه شدن زندگی کرده بود، دختر خاموش و خجالتی را مدام به مسابقات زیبایی و "انتخاب دختر شایسته" می‌فرستاد، تا این که تلاش و پشتکار او سرانجام نتیجه داد و دختر چهارده ساله‌اش در مسابقه‌ای نفر دوم شد.

با این "پیروزی" توجه مجلات مصور به دختر جلب شد. در چند فیلم سیاه‌لشکر بود و از همه مهمتر توجه تهیه‌کننده‌ای ثروتمند را جلب کرد به نام کارلو پونتی، که از او ۲۲ سال بزرگتر بود، اما می‌توانست در سینما را به روی او باز کند. تهیه کننده با نفوذ سینما ظرف دو سه سال از او ستاره‌ای آفرید به نام سوفیا لورن.

داستان پرماجرای عشق پنهان و ازدواج آشکار سوفیا لورن با کارلو پونتی به سرعت از سوژه‌های داغ مجلات شد. به خاطر قوانین رسمی ایتالیای زیر سلطه کلیسای کاتولیک، کارلو پونتی نمی‌توانست از همسر پیشین خود جدا شود، مگر احتمالا با ترفندهایی یادآور "طلاق به سبک ایتالیایی" (فیلمی دلنشین از پیترو جرمی).

کارلو پونتی و سوفیا لورن پس از ماجراهای طولانی سرانجام در سال ۱۹۶۶ به شکل رسمی ازدواج کردند، آن هم پس از گرفتن تابعیت فرانسه، که اینجا هم باید از فیلم "ازدواج به سبک ایتالیایی" یاد کرد.

تکه جواهری از ناپل و حومه

ویتوریو دسیکا، کارگردان "دزد دوچرخه" و چزاره زاواتینی، فیلمنامه‌نویس نامدار او، پس از دردسرهای فیلم نئورئالیستی "اومبرتو د" از فشار سانسور به ستوه آمده بودند و قصد داشتند به جای "سیاه‌نمایی" فیلمی کمدی و سبک با مایه‌های اجتماعی بسازند.

کارلو پونتی که به همراه دینو د لورنتیس تهیه‌کنندگان فیلم بودند، بر آن بودند که نقش اول داستان اصلی را به سوفیا لورن بدهند. این فیلم به نام "طلای ناپل" به نمایش در آمد و با موفقیت تجارتی بزرگی روبرو شد. دسیکا در هنرپیشه جوانی که ناگهان "ستاره" شده بود به دو استعداد کم‌یاب پی برد.

نخست آن که سوفیا لورن تجسم چیزی بود که "زیبایی ایتالیایی" خوانده می‌شود: اندامی ظریف و کشیده، کمر باریک با انحناها و برجستگی‌های چشمگیر با گام‌های خوش‌خرام؛ چشمان درشت "وحشی"، نگاه گیرا و عمیق، ابروهای کمانی، لبان برجسته و دهان وسوسه‌انگیز با عشوه‌ها و خنده‌ها و ناز و غمزه‌های زنانه...

و به همین اندازه پراهمیت، استعداد مادرزاد سوفیا لورن در جان بخشیدن به نقش‌های دشواری بود که از دنیای "ستارگان" بس دور هستند، به ویژه نقش زنان ساده و عامی. در "طلای ناپل" سوفیا لورن هنرپیشه‌ای ۱۹ ساله و کم‌تجربه است،، اما در ایفای نقش زن کارگر پیتزاپزی، مهارت و پختگی بی‌حدی نشان می‌دهد.

پس از پایان فیلمبرداری "طلای ناپل" کارلو پونتی فیلمی کمدی تهیه کرد به نام "حیف که تو آدم بی سروپایی هستی" (۱۹۵۴) در این فیلم نقش مقابل سوفیا لورن را هنرپیشه‌ای جوان به نام مارچلو ماسترویانی ایفا کرد.

در این فیلم ویتوریو دسیکا نقش پدر کلاهبردار دختر را ایفا کرد و کارگردانی به عهده الساندرو بلازتی بود. با این فیلم سوفیا و مارچلو محبوبترین زوج هنری اروپا را ساختند و در چندین فیلم کمدی اجتماعی ظاهر شدند، از "ازدواج به سبک ایتالیایی" (۱۹۵۴) تا ملودرام‌هایی مانند "گلهای آفتابگردان" و "دیروز، امروز، فردا" (۱۹۶۳)...

سوفیا لورن، شاید برخلاف تنها رقیب نامدارش جینا لولوبریجیدا، تنها زیبا و "بانمک" نبود، بلکه از عهده نقش‌های جدی و تراژیک هم به خوبی بر می‌آمد، باید اشاره کرد به فیلم‌های "دو زن" (۱۹۶۰) و "گوشه‌نشینان آلتونا" (۱۹۶۲) هردو به کارگردانی ویتوریو دسیکا.

سوفیا لورن در فیلم "دو زن" نقش مادری ساده و بی‌نوا را ایفا کرد که در جریان جنگ جهانی دوم به همراه دختر سیزده ساله‌اش مورد تجاوز سربازان نازی قرار می‌گیرند. (فیلم در ایران به نمایش در آمد و فیلمنامه آن هم به فارسی ترجمه شده است).

سوفیا لورن با این فیلم به افتخاری بزرگ دست یافت به عنوان تنها هنرمندی که اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی را برای بازی در فیلمی غیرامریکایی دریافت کرد. این البته در کنار ده‌ها جایزه‌ای است که سوفیا لورن طی نزدیک نیم قرن کار در سینما برنده شده است.

بر همین روال باید به بازی هنرمندانه او در فیلم "یک روز بخصوص" (۱۹۷۷) اشاره کرد به کارگردانی اتوره اسکولا. در فیلم او زنی ساده و خانه‌دار است که در دوران تسلط فاشیسم با همسایه‌اش، مردی همجنس‌گرا با نقش‌آفرینی مارچلو ماسترویانی، دوست می‌شود.

هدیه چینه‌چیتا به هالیوود

از شهرت سوفیا لورن در ایتالیا مدت زیادی نگذشته بود که تهیه‌کنندگان هالیوود به سراغ او رفتند. او برای شماری از سینماگران سرشناس هالیوود، از هنری هاثاوی تا استنلی دانن بازی کرد و در برابر بزرگترین هنرپیشه‌های هالیوود از کلارک گیبل و جان وین تا پل نیومن و چارلتون هستون نقش ایفا کرد.

در بیشتر فیلم‌های امریکایی سوفیا لورن، از ظاهر "جنوبی" و مهارت او در کمدی بهره‌برداری شده است. او در بیشتر فیلم‌هایی مانند "شهر گمشدگان" (۱۹۵۷)، "خانه قایقی"، "خانم میلیونر" تا "آرابسک" (۱۹۶۶) در کنار گریگوری پک، زنی زیبا و سرزنده از جنوب اروپاست که در گیرودار ماجراهای عاشقانه به آمریکا می‌رسد.

شاید بهترین اثر در این رده، فیلم "کنتسی از هنگ کنگ" (۱۹۶۶) آخرین کار سینمایی چارلی چاپلین، باشد.

اما سوفیا لورن به بازی در فیلم‌های تراژیک یا تاریخی هم دعوت شد و به خوبی از عهده آن بر آمد؛ فیلم‌هایی "پرشکوه" مانند "سقوط امپراتوری رم" و "ال سید" هردو محصول ۱۹۶۱ به کارگردانی آنتونی مان. در همین رده باید از فیلم "مردی از لامانچا" (۱۹۷۲)، یاد کرد که سوفیا لورن در برداشتی دیدنی از رمان "دون کیشوت" به کارگردانی آرتور هیلر نقش دولسینه را ایفا می‌کند.

در این فیلم‌ها او زنی خاموش و باوقار است که در لحظاتی شور و جوشش درونی او زبانه می‌کشد، مانند آتشفشانی خاموش که التهاب و حرارت درونی آن برای هر کس، دستکم برای هر مردی، محسوس است.

سینمادوستان یکی از آخرین و دلنشین‌ترین بازی‌های سوفیا لورن را در فیلم "لباس حاضری" (۱۹۹۴) به کارگردانی رابرت آلتمن به یاد می‌آورند، به ویژه آنجا که سوفیا و مارچلو، که سن و سالی از آنها گذشته، صحنه‌ای از فیلم قدیمی "دیروز، امروز، فردا" را بازسازی می‌کنند، اما این تنها "استقبال" هنرمندانه از فیلمی کلاسیک نیست، بلکه مرثیه‌ای بر عمر از دست رفته است، با بزرگداشت از دو هنرپیشه که دیری است از تمناهای پرشور جوانی دور شده‌اند.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سوفیا لورن,جینا لولوبریجیدا,دزد دوچرخه,ویتوریو دسیکا,ازدواج به سبک ایتالیایی, کلارک گیبل,کنتسی از هنگ کنگ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بن‌هور یکی از موفقترین فیلم‌های حماسی تاریخ سینما به کارگردانی ویلیام وایلر، محصول سال ۱۹۵۹، پس از گذشت بیش از نیم قرن در هالیوود بازسازی می‌شود.

این فیلم از مجموع دوازده جایزه، برنده یازده اسکار، از جمله بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر و بهترین فیلم شد.گزارش ها از هالیوود حاکی است که نقش بن‌هور را جک هیوستون، هنرپیشه بریتانیایی ممکن است بازی کند.

در نسخه اصلی فیلم، چارلتون هستون در نقش این شاهزاده یهودی بازی می‌کرد.نسخه جدید بن‌هور که در آن مورگان فریمن، ستاره هالیوود هم نقش آفرینی می‌کند قرار است در فوریه ۲۰۱۶ اکران شود.

هیوستون که برادرزاده آنجلیکا هیوستون ستاره هالیوود است، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در فیلم‌ مطرحی چون 'کلاهبرداری آمریکایی' و مجموعه تلویزیونی محبوب 'امپراطوری برودواک' بازی کرده است.

بر اساس گزارش نشریه هالیوود ریپورتر، همکاری هیوستون در فیلم بن‌هور به کارگردانی تیمور بکمامبتوف هنوز تایید نشده است.جان ریدلی که امسال برنده اسکار بهترین فیلمنامه را برای '۱۲ سال بردگی' از آن خود کرد، فیلمنامه بن‌هور جدید را نوشته است.

تولید این فیلم که ساخت صحنه‌هایی پر زرق و برق و لباس‌های مجلل را در بر داشت، رکورد پر خرج ترین فیلم زمان خود را شکست و در گیشه هم از موفقیت بی‌سابقه‌ای برخوردار شد.

صحنه مسابقه ارابه‌رانی در نسخه ۱۹۵۹ این فیلم یکی از به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌ها در تاریخ سینما است.

بن‌هور اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته لیو والاس است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۵ در یک فیلم صامت به تصویر کشیده شد.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بن‌هور ,لیو والاس,هالیوود,جک هیوستون,ویلیام وایلر,جان ریدلی,تیمور بکمامبتوف, '۱۲ سال بردگی' ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

می‌گویند یک ستاره موسیقی راک واقعی بازنشسته نمی‌شود؛ او در ۲۷ سالگی می‌میرد و به کلوب ۲۷ می‌پیوندد. هنوز هیچ کس معمای مرگ ستارگان موسیقی راک در سن ۲۷ سالگی را کشف نکرده است. شاید این امر یک تصادف غم‌انگیز باشد.

«من صدها بار مرده‌ام»

هنوز مشخص نیست چرا امی واینهاوس، که دوره ترک اعتیاد به الکل را به پایان رسانده بود، در بیست‌ و‌ سوم ژوئیه سال ۲۰۱۱ در سن ۲۷ سالگی، آن قدر نوشید تا بمیرد. این اسطوره موسیقی جاز، سول و بلوز در سال ۲۰۰۶ با آلبوم "بازگشت به سیاهی" موفق شد ۵ جایزه گرمی دریافت کند. مرگ او ۱۷ سال بعد از مرگ کوباین اتفاق افتاد که او هم در ۲۷ سالگی درگذشته بود. مرگ امی واینهاوس توجه جهانیان را بار دیگر به کلوب ۲۷ جلب کرد.

«سوگند می‌خورم که تفنگی ندارم»

کرت کوبین در ماه آوریل سال ۱۹۹۴ در سن ۲۷ سالگی با یک تفنگ ساچمه‌ای به زندگی‌اش پایان داد. مواد مخدر و درد معده تا پایان این ستاره راک اهل آمریکا و بنیادگذار گروه "گرانج نیروانا" را عذاب داد. با مرگ او نه تنها "نیروانا" به کار خود پایان داد، بلکه یک دوره کوتاه موسیقی پرالتهاب نیز به پایان رسید. "گرانج نیروانا" نشانی بود از مبارزه با تصویر ساختگی از "زندگی آرام و بی‌دغدغه" که در دهه ۱۹۹۰ جریان داشت.

«آزادی‌ای که من از آن صحبت می‌کنم دادنی نیست»

جیم موریسون در شهر ملبورن ایالت فلوریدا به دنیا آمد. او دانش‌آموخته دانشگاه یوسی‌ال‌ای آمریکا بود و مغز متفکر گروه "دورز" بود. موریسون آنچه بسیاری شهامت گفتن‌اش را نداشتند، برزبان می‌آورد. او با ترک گروه موسیقی‌اش به پاریس رفت. در سوم ژوئیه سال ۱۹۷۱ جسد جیم موریسون را در وان آپارتمان‌اش یافتند. گفته شد دلیل مرگ ایست قلبی به خاطر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر بوده است. او به هنگام مرگ ۲۷ ساله بود.

«شما نمی‌توانید همیشه به خواست خود برسید»

برایان جونز از بنیادگذاران گروه "رولینگ استونز" بود. این گیتاریست و هارمونیکا نواز برجسته به همراه گروه‌ خود بخشی جدایی‌ناپذیر از ضد فرهنگ دهه ۶۰ میلادی بود. او در میانه این دهه و دوران طلایی خود، سمبلی از سرکشی جوانی بود. مصرف زیاد مواد روان‌گردان از طرف برایان جونز سبب شد که افراد گروه او را از جمع خود برانند. در ماه ژوئیه سال ۱۹۶۹ پیکر او را در سن ۲۷ سالگی در استخر خانه‌اش بازیافتند.

«غبار بنفشی مغزم را فراگرفته است»

جیمی هندریکس را نماد جنبش هیپی‌گری، خداوندگار گیتار و بت نسلی می‌دانند که به مواد مخدر روی آورد. او در تنگدستی بزرگ شد. این اسطوره آمریکایی گیتار نه ساله بود که مادر و پدرش از هم جدا شدند. تمام دورن شکوفایی هنری او چهار سال بیشتر دوام نداشت. خیلی زود رابطه او و همکارانش به هم خورد و او به مواد مخدر پناه برد. در یک روز سپتامبر سال ۱۹۷۰ در هتلی ۹ قرص خواب‌آور خورد و در ۲۷ سالگی دیگر بیدار نشد.

«هرگز به گریه شبانه‌ام گوش نده»

همه‌چیز برای جنیس جاپلین، خواننده و آهنگ‌ساز آمریکایی با هم شروع شد: خواندن، ودکا، مواد مخدر و پیشرفت‌های هنری. جاپلین که از اسطوره‌های موسیقی راک به‌شمار می‌رود می‌گفت: «روی صحنه با ۲۵ هزار نفر به خواب رفته و پس از بیداری به تنهایی به خانه‌می‌روم.» او در چهارم اکتبر ۱۹۷۰ در سن ۲۷ سالگی به خاطر مصرف زیاد هروئین درگذشت. صدای منحصربه‌فرد خش‌دار و نوع موسیقی تلفیقی‌اش از راک و بلوز از یادها نمی‌رود.

«خودکشی دردناک نیست»

گروه منیک استریت پریچرز (Manic Street Preachers) پاسخی به پانک‌های دهه ۱۹۷۰ بود: لباس‌های عجیب و غریب، آرایش تند و متن‌های زننده پایه‌های اصلی بودند. خواننده، گیتاریست و بخصوص نویسنده ترانه‌های این گروه ریچی ادواردز، هنرمند اهل ویلز بود. ریچی ادواردز در اول فوریه ۱۹۹۵ بدون هیچ اثری در لندن ناپدید شد. او در زمان ناپدید شدن‌اش ۲۷ ساله بود.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کلوپ 27 :داستان یا معمایی واقعی؟,"رولینگ استونز" ,جنیس جاپلین,ریچی ادواردز,ستاره موسیقی راک,جیمی هندریکس,برایان جونز ,امی واینهاوس,کرت کوبین,جیم موریسون,منیک استریت پریچرز (Manic Street Preachers) ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

موقرمزهای جهان روز یکشنبه (۱۶ شهریور / ۷ سپتامبر) در شهر بردا (Breda) در هلند تجمع کردند تا در کنار هم روز جهانی موقرمزها را جشن بگیرند. آنها همه ساله در اولین آخر هفته ماه سپتامبر در این شهر قدیمی هلند گردهم می‌آیند.شهروندان شهر قدیمی بردا در هلند روز یکشنبه (۱۶ شهریور / ۷ سپتامبر) همه چیز را سرخ می‌‌دیدند.

از سال ۲۰۰۵ میلادی همه ساله در این شهر روز جهانی موقرمز‌ها جشن گرفته می‌شود. حدود پنج هزار موقرمز از سراسر جهان به این شهر رفته بودند.در سال ۲۰۰۵ بارت بوونهورست، نقاش هلندی یک آگهی در روزنامه شهر آستن این کشور منتشر کرد و خواستار استخدام ۱۵ دختر و زن موقرمز به عنوان مدل نقاشی‌هایش شد. واکنش به این آگهی بسیار بزرگ بود. از همانجا ایده برگزاری تجمع موقرمزها شکل گرفت. در نخستین تجمع ۱۵۰ نفر شرکت کردند.هدف از این ملاقات سه روزه افزایش ارتباط میان موقرمز ها با هم و تبادل تجربه است. یکی از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی گفت: «احساس بسیار خوبی‌ست که در میان این همه موقرمز باشی.با موقرمزهای خیلی جالبی از سراسر دنیا آشنا شدم. معلومه که در میان صحبت‌ها در باره رنگ موهامون هم صحبت می‌کنیم.»آیا یکی از هدف‌های روز جهانی موسرخ‌ها این نیست که آنها با هم آشنا شوند و با وصلت خود نسل موسرخ‌ها را تداوم بخشند؟ می‌گویند نسل موقرمزها طی صدسال آینده منقرض می‌شود. یک تحقیق در این باره می‌گوید تنها در صورتی کودکان با موهای سرخ زاده می‌شوند که والدین‌شان موی قرمز داشته باشند.

پنج هزار موقرمز سراسر جهان در کنار هم. احساس نزدیکی ژنتیک در میان همه وجود دارد.محققان بریتانیایی به این نتیجه رسیده‌اند که حدود ۴۰ درصد مردم جهان با هررنگ پوستی، دارای ژن MC1R هستند که ناقل موی قرمزاست. در صورتی که هر دو والد فرزند دارای موی قرمز باشند بخت سرخ مو شدن کودکان آنها تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.همه می‌دانند که در بریتانیا بیشترین شمار موقرمزها زندگی می‌کنند. بیشتر این افراد در اسکاتلند هستند. اما چه کسی حدس می‌زد که در مکزیک، آفریقای جنوبی یا اسرائیل هم موقرمز وجود داشته باشد؟ دو درصد جمعیت آلمان جزو موقرمزها هستند.اما فقط رنگ سرخ نیست که توجه همگان را جلب می‌کند.

بسیاری از موقرمزها نسبت به داروهای بیهوشی مقاومند و مواد بیهوش‌کننده برای تاثیرگذاری در مورد آنها باید ۲۰ درصد بیشتر از بقیه باشد. آنها نسبت به درد مقاوم‌ترند، اما تحمل‌شان در مقابل گرما و سرما کم است.گرچه موقرمزها نسبت به درد مقاومت بیشتری دارند، اما آفتاب سوزن را نمی‌توانند تحمل کنند. پوست بیشتر آنها، بجز چند استثنا، سفید است. علت اصلی این امر کمبود رنگ‌دانه ملانین است که عامل رنگین شده پوست بدن می‌شود.کودکان نیز به همراه افراد خانواده‌‌شان در این تجمع حاضرند. برای آنها شرکت در چنین تجمعی بسار عجیب است.گفته می‌شود که موقرمزها لجباز و خودرای هستند. موی آنها در سنین بالا هم با درجه کمتری سفید می‌شود.

با بالا رفتن سن، موی آنها معمولا رنگی قهوه‌ای، مسی کم‌رنگ یا بلوند به خود می‌گیرد.هر زن موقرمزی را دست‌کم یک بار در عمرش به عنوان "پی‌پی جوراب بلنده" (Pippi Langstrumpf) قهرمان داستان کودکان اثر آسترید لیندگرن سوئدی، یا جادوگر صدا کرده‌اند. البته همه زنان موقرمز متوجه شده‌اند که دیگران نسبت به موهای آنها حسادت می‌ورزند. این موضوع اما در مورد مردها فرق می‌کند.بعضی می‌گویند مردان سرخ‌مو جذاب نیستند. توماس نایت، عکاس مد، بر این نظر است که باید با این دروغ مقابله کرد و واقعیت را به مردم گفت. به همین جهت او از مردان جذاب موقرمزعکس می‌گیرد. نمایشگاه عکس‌های او در این باره در شهر بردای هلند با استقبال زیادی روبرو شده است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: موقرمزهای جهان ,موسرخ‌ها ,انقراض موسرخها,ژن MC1R, آسترید لیندگرن سوئدی,"پی‌پی جوراب بلنده" (Pippi Langstrumpf),, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نام ریچارد کیل شاید برای بسیاری از فیلم‌دوستان آشنا نباشد، اما چهره‌ی او بدون شک برای آنان آشنا است. نقش منفی او به عنوان "گازگیر" در دو فیلم جیمز باند در اذهان ماندگار شده. این بازیگر آمریکایی روز چهارشنبه درگذشت.ریچارد کیل، هنرپیشه هالیوود که چهره‌ی خود را با ایفای شخصیت منفی در دو فیلم مأمور ۰۰۷ جاودانی ساخت، روز چهارشنبه (۱۰ سپتامبر، ۱۹ شهریور) در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

او در طی فعالیت خود در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی بی‌شماری نقش‌آفرینی کرد، اما بیش از همه نقش او به عنوان "گازگیر" در دو فیلم جیمز باند در ذهن فیلم‌دوستان زنده است: فیلم "جاسوسی که دوستم داشت" (محصول ۱۹۷۷) و "ماه‌نورد" (محصول ۱۹۷۹).



ریچارد کیل در این دو فیلم نقش یکی از زیردستان دشمن شماره یک جیمز باند را بازی می‌کند. کیل که ۲ متر و ۱۸ سانتی‌متر قد و هیکلی تنومند داشت، برای ایفای این نقش ناچار بود دندان‌های خود را به روکش‌های فلزی و تیز مجهز کند.او در سال ۱۹۹۹ بار دیگر در نقش "گازگیر" ظاهر شد، البته نه در فیلم جیمز باند، بلکه در فیلم "کارگاه گجت".



این بازیگر آمریکایی با کارگردانانی چون جین وایلدر و کلینت ایستوود نیز همکاری داشت. او از جمله در فیلم وسترن "سوار سرنوشت" به کارگردانی ایستوود بازیگری کرد. این فیلم در سال ۱۹۸۵ به پرده سینما‌ها راه یافت.

ناگفته نماند که ریچارد گیل معلم ریاضیات بود تا اینکه یکی از تهیه‌کنندگان فیلم در هالیوود او را کشف کرد و کیل را به عالم سینما کشاند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ریچارد کیل,جیمز باند,گازگیر,مأمور ۰۰۷,جاسوسی که دوستم داشت,ماه‌نورد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

اسکار پیستوریوس، سریع‌ترین دونده معلول جهان از اتهام قتل عمد تبرئه شد. او به اتهام قتل غیرعمد و نگهداری سلاح گرم در انتظار حکم دادگاه است که بزودی اعلام خواهد شد. بیست سال حبس می‌تواند مجازات او باشد.دادگاه عالی آفریقای جنوبی، روز پنج‌شنبه (۱۱ سپتامبر/۲۰ شهریور) اسکار پیستوریوس را از اتهام قتل با انگیزه و برنامه‌ریزی قبلی تبرئه کرد.

سریع‌ترین دونده معلول جهان، همچنان با اتهام قتل غیرعمد و حمل و استفاده غیر قانونی از سلاح گرم روبروست. براساس این اتهامات و برابر قوانین جزایی آفریقای جنوبی، امکان صدور حکم حبس، برای مدت حداکثر بیست سال برای پیستوریوس وجود دارد. جلسه اعلام حکم دادگاه ممکن است ساعت‌ها ادامه یابد.

اسکار پیستوریوس که ۶ مدال طلای مسابقات دو‌و‌میدانی جهان را دارد، متهم به قتل ریوا استین کمپ، دوست دخترش است. وی در نیمه شب چهاردهم فوریه سال ۲۰۱۳ با شلیک ۴ گلوله باعث مرگ دوست دخترش شد. او مدعی است که ریوا استین کمپ را به اشتباه و با تصور این که سارقی وارد خانه شده به قتل رسانده است.

دادگاه عالی آفریقای جنوبی روز پنجشنبه در شهر پرتوریا برای اعلام حکم اسکار پیستوریوس، تشکیل جلسه داد. پیستوریوس در ۶ ماه روند رسیدگی به این اتهام، همواره بر بی‌گناهی‌اش تاکید کرده است. قاضی دادگاه، بر اساس پرونده‌ وی که بالغ بر ۱۰۰۰ صفحه است، شهادت برخی از شاهدان را قابل قبول ندانسته و معتقد است اظهارات برخی شهود قابل اعتماد نبوده‌اند.


به عنوان مثال، دو تن از همسایگان شهادت داده‌اند که درفاصله میان شلیک‌ها صدای فریادهای زنی را شنیده‌اند.پیستوریوس متهم است که در توالت را بر روی مقتول قفل و سپس اقدام به تیراندازی کرده است. در حالیکه وی در بازجویی‌ها تاکید کرده که برای محافظت از خود و با این اندیشه که سارق در توالت است اقدام به شلیک کرده است.

خانم توکوسیله ماسیپا، قاضی دادگاه در باره نحوه وقوع قتل گفت: «در نخستین ساعات روز ۱۴ فوریه ۲۰۱۳، متهم با شلیک گلوله استین کمپ را به قتل رساند. در زمان شلیک، مقتول پشت در قفل شده توالت بوده است.»

استین‌کمپ ۳۰ ساله‌در ماه نوامبر سال گذشته برای نخستین بار به عنوان دوست دختر پیستوریوس در مجامع عمومی ظاهر شد. او مانکن و مجری تلویزیونی بود و چهره‌اش در تبلیغات زیادی دیده می‌شد. ریوا استین‌کمپ فارغ‌التحصیل رشته‌ حقوق بود.

پیستوریوس در تاریخ ورزش‌معلولان چهره‌ای استثنایی است و تا کنون در مسابقات پارالمپیک ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده است. وی همچنین صاحب ۶ مدال طلا در مسابقات دومیدانی قهرمانی جهان است.

پیستوریوس که هر دو پای خود را از دست داده، در مسابقات دو از وسایلی کمکی از جنس کربن استفاده می‌كند که تا سال ۲۰۰۸ و المپیک پکن مجاز شمرده نمی‌شد. پزشکان هنگامی که پیستوریوس ۱۱ ماهه بود به دلیل یک اختلال ژنتیک ناچار شدند هر دو پای او را قطع کنند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکار پیستوریوس,سریع‌ترین دونده معلول جهان,قتل ریوا استین کمپ,مسابقات پارالمپیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:روشن کردن شمع برای پناهجوی ایرانی در بریزبن در استرالیا(حمید خزایی),مرگ پناهجوی ایرانی در استرالیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پنجاه سالگی ستاره ماتریکس

کیانو ریوز، ستاره محبوب و پرکار هالیوود روز ۲ سپتامبر ۲۰۱۴ تولد پنجاه سالگی‌اش را جشن گرفت. او با وجود گذشت نیم‌قرن از عمرش توانسته شادابی و جوانی خود را حفظ کند. "وکیل‌مدافع شیطان" و سه‌گانه‌های "ماتریکس" از جمله فیلم‌های به‌یادماندنی این بازیگر کانادایی هستند. کیانو ریوز یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران هالیوود محسوب می‌شود. 

تارانتینو و یک وسترن تازه

کونتین تارانتینو، کارگردان موفق آمریکایی قصد دارد اثر جدید خود را که The Hateful Eight نام دارد و به ژانر وسترن تعلق دارد، در سال ۲۰۱۵ روانه سینماها کند. این فیلمساز ۵۱ ساله پس از آنکه جزییات مربوط به فیلمنامه این اثر دزدیده شده و در اینترنت لو رفت، اعلام کرده بود که از ادامه این پروژه صرف‌نظر می‌کند. 

اسکارلت جوهانسون دختردار شد

اسکارلت جوهانسون، بازیگر ۲۹ ساله آمریکایی نخستین فرزند خود را به دنیا آورد. او و نامزدش، رومن دوریاک نام دختر مشترکشان را Rose Dorothy گذاشته‌اند. دوریاک خبرنگاری اهل فرانسه است. او و اسکارلت جوهانسون در ماه اوت ۲۰۱۳ نامزدی خود را رسما اعلام کرده بودند. 

فعالیت خیریه برد پیت و آنجلینا جولی

برد پیت و آنجلینا جولی، زوج رویایی هالیوود ۵ میلیون دلار (حدود ۴ میلیون یورو) از طریق فروش عکس‌های مراسم ازدواج خود درآمد داشته‌اند. این دو ستاره قصد دارند این مبلغ را به بنیاد جولی‌−پیت که خود آن را در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرده‌اند، اهدا کنند. این بنیاد پروژه‌های زیست‌محیطی، عمرانی و بشردوستانه در سراسر جهان را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. 

رکوردشکنی جنیفر لارنس

جنیفر لارنس، بازیگر ۲۴ ساله آمریکایی نه تنها از شکارکنندگان جایزه اسکار است، بلکه موفق به رکوردشکنی نیز شده است. در کتاب گینس ۲۰۱۵ نام او به عنوان موفق‌ترین قهرمان فیلم ثبت شده است. دو قسمت فیلم "عطش مبارزه" با بازیگری جنیفر لارنس در سراسر جهان ۱۷ / ۱ میلیارد یورو فروش داشته‌اند. جنیفر لارنس (چپ) در صحنه‌ای از فیلم "عطش مبارزه". 

جیمز بلانت ازدواج کرد

جیمز بلانت، خواننده محبوب و موفق بریتانیا در کلیسای کوچکی در جزیره اسپانیایی مایورکا با سوفیا ولسلی ازدواج کرد. بلانت ۴۰ ساله در ماه دسامبر سال گذشته از سوفیا درخواست ازدواج کرده بود. سوفیا ولسلی، از اشرف‌زادگان بریتانیا است. 

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پنجاه سالگی ستاره ماتریکس,تارانتینو و یک وسترن تازه,ازدواج جیمز بلانت ,فعالیت خیریه برد پیت و آنجلینا جولی,اسکارلت جوهانسون دختردار شد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شکارچیان غیرقانونی تنها در بازه زمانی میان سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ حدود ۱۰۰۰۰۰ قلاده فیل را کُشته‌اند.به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، افزایش چشمگیر میزان کشتار فیل‌ها به دلیل بالارفتن تقاضا برای عاج فیل در چین و دیگر کشورهای آسیایی بوده است.

اینک سال‌ها است که کارشناسان و کنشگران درباره کشتار جمعی فیل‌ها هشدار داده‌اند. اما پژوهشی جدید که به تازگی منتشر شده برای نخستین بار آمار فیل‌های کشته شده را به روشی علمی تعیین کرده است.

پژوهشگران برای تعیین تعداد فیل‌های شکارشده یک بوستان را در کشور کنیا از نزدیک تحت نظر گرفتند و از طریق مقابله با دیگر داده‌های مرتبط که پیشتر منتشر شده بود آمار کشتار را در سراسر قاره آفریقا برآورد کردند.

پژوهش فوق که توسط فیل‌شناسان برجسته جهان انجام شده به این نتیجه رسیده که نسبت فیل‌های کشته‌ شده از ۲۵ درصد در یک دهه پیش به حدود ۶۵ درصد از مرگ کُل فیل‌ها در حال حاضر رسیده است. این آمار، در صورتی که به همین منوال ادامه یابد به انقراض کامل این گونه خواهد انجامید.

طبقه متوسط رو به رشد چین و تقاضا برای عاج فیل در این کشور ۱.۳ میلیارد نفری بازار سیاه عاج را رونق بخشیده و شمار بیشتری از مردم فقرزده آفریقا را به شکار غیرقانونی فیل‌ها سوق می‌دهد.

لین داگلاس-همیلتون، مؤسس بنیاد «حفظ فیل‌ها»، اذعان کرد که «تقاضای کنونی برای عاج فیل غیرقابل ادامه است. نتیجه نهایی ما هم همین است. این میزان تقاضا باید کاهش پیدا کند. در غیر این صورت جمعیت فیل‌‌ها همچنان کاهش خواهد یافت».

مرگ‌ فیل‌ها در سراسر آفریقا به یک میزان انجام نمی‌شود. بالاترین نرخ مرگ و میر در بخش مرکزی آفریقا و آفریقای شرقی - تانزانیا و کنیا - است. بوتسوانا در این میان نقطه‌ای درخشان است، چرا که جمعیت فیل‌ها در آنجا ثابت مانده و حتی رو به رشد است. در جنوب این قاره نیز شکارچی‌های غیرقانونی کرگدن‌ها را کشتار می‌کنند و هنوز به سراغ فیل‌ها نرفته‌اند.

در آمار به دست آمده از شکار فیل‌ها بعضی از ارقام تکان دهنده هستند. جمعیت‌ فیل‌ها تنها ظرف سه سال در شکارگاه سلووس کشور تانزانیا از ۴۰۰۰۰ قلاده به ۱۳۰۰۰ قلاده سقوط کرده است.

در این میان کشور چین متوجه شده که تجارت عاج چه ضربه‌ای به وجهه جهانی پکن وارد می‌کند.

لیو زیانفا، سفیر چین در کنیا، با اذعان به این مشکل گفت: «جنایت‌های مربوط به حیات‌وحش نوعی نابهنجاری فرامرزی هستند.» وی در ادامه تأکید کرد که کشورش در پی اقدام عملی برای پایان دادن به تجارت غیرقانونی عاج است: «ما قویاً باور داریم که تنها از طریق اقدام مشترک است که عزم مبارزه با جرم‌های زیست‌محیطی به نتیجه خواهد رسید.» ‪

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کشتار جمعی فیل‌ها,شکارچیان غیرقانونی,قاره آفریقا,عاج فیل ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رامين گلستانيان، دانشمند ايرانی موفق به دريافت جايزه ۲۰۱۴ هول‌وک در رشته فيزيک شد. آقای گلستانيان که در حال حاضر در دانشگاه آکسفورد است، کارشناسی فيزيک را در دانشگاه صنعتی شريف و کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه تحصيلات تکميلی زنجان به پايان برده است.

جايزه موسوم به هول‌وک «Helweck» با تلفظ انگليسی و الوک با تلفظ فرانسه، به ياد فيزيکدان فرانسوی «برنار الوک» نامگذاری شده و از سال ۱۹۴۵ به صورت مشترک توسط انجمن‌های فيزيک فرانسه و بريتانيا به فيزيکدانانی که طی ۱۰ سال به طور مداوم کار و تحقيقی برجسته در حوزه فيزيک انجام داده باشند، اهدا می‌شود.

فرنارد الوک که اين جايزه به اسم او نامگذاری شده، مدير آزمايشگاه کوری بود که در زمان اشغال فرانسه توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم شکنجه و کشته شد.

اين جايزه به دليل فعاليت‌های آقای گلستانيان در زمينه مواد نرم فعال و به خصوص شناگران ميکروسکوپی و ذرات کولوييدی فعال به وی اهدا می‌شود. مراسم رسمی اعطای جايزه قرار است روز پنجم شهريورماه برگزار شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رامين گلستانيان,جايزه ۲۰۱۴ هول‌وک,فرنارد الوک,دانشگاه آکسفورد ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دوبی، سرزمین مدرن و پیشرفته آن سوی آب‌های خلیج فارس که حاکمانش تا دو سه سال پیش برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر ایرانی از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کردند، ‌مدتی است به منبع اخبار ناخوش برای ایرانیان ‌تبدیل شده است؛ از ادعاها و زیاده‌خواهی‌هایی که حاکمان آن دیار درباره جزایر ایرانی مطرح می‌کنند تا آزار و اذیت گردشگرانی که با هزینه‌های سنگین از ایران راهی آنجا می‌شوند.

به گزارش «تابناک»، در روزهای گذشته، اخباری از شیخ‌نشین دوبی مخابره شد که حکایت از آن داشت که جذابیت‌های مصنوعی این شهر داغ ساحلی برای ایرانیان، جایش را به نا‌امنی داده و بی‌دلیل نیست که هر ساله از حجم ایرانیانی که برای تفریح به آنجا سفر می‌کنند، کاسته شده است. 

بنا بر‌ این اخبار، اواخر هفته گذشته، دو گردشگر زن ایرانی در ساحل جمیره، یکی از سواحل معروف دوبی مورد تهدید و تجاوز سه مردی که خود را پلیس معرفی کرده بودند، قرار گرفته‌ و ‌‌پس از پنج ساعت پول‌هایشان نیز دزدیده ‌و‌‌ رها شدند؛ رخدادی تلخ که با توجه به شهرت محل وقوع رویداد، حکایت از نا‌امنی شدید دوبی برای گردشگران دارد. 

به گزارش ایسنا، در سال ۲۰۱۳ شمار گردشگران ایرانی که به دوبی سفر کردند، ۱۴.‌۱ درصد کاهش داشت و به عدد ۲۷۸ هزار تن در کل سال رسید که معنای آن، رقم خوردن بزرگ‌ترین کاهش سالانه‌ گردشگر در دوبی به دست ایرانیان بود؛ کاهشی که اگر در مقام قیاس آن با گردشگران ایرانی وارد شده به دوبی در سال ۲۰۱۱ برآییم، بسیار چشمگیر است. 

در آن سال، ایرانیان با ثبت عدد ۴۷۷ هزار مسافر ورودی به دوبی، رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشتند که در قیاس با امروز، تقریبا به نصف کاهش یافته است. اتفاقی که نقش بحران اقتصادی و سقوط ارزش پول کشورمان در آن بسیار چشمگیر است؛ اما جدای آن، نحوه برخود بد اماراتی‌ها با گردشگران ایرانی و کاهش امنیت این شهر کشور هم در آن سهم بسزایی دارد، تا جایی که می‌بینیم نرخ سفر گردشگران ایرانی به دیگر مقصدهای رایج گردشگری جهان تا این اندازه کاهش نشان نمی‌دهد.این در حالی است که طی سال‌های گذشته، توسعه برخی مناطق گردشگری در دوبی، گسترش شدید خطوط هوایی این کشور و عواملی از این دست، علی القاعده باید به افزایش تمایل گردشگران در سفر به این خطه همراه شود که برای ایرانیان این گونه نبوده است. 

بدین ترتیب، می‌شود حدس زد که وقوع حوادثی نظیر آنچه برای دو گردشگر ایرانی در هفته گذشته رخ داده، تا چه اندازه در تغییر ذائقه گردشگران ایرانی نقش داشته است؛ آنجا که چند تن پس از مصرف مواد مخدر، راهی ساحل جمیره شده و دو گردشگر ایرانی را می‌ربایند و بی‌مقصد خاصی، با خودرویی که حامل دو زن دزدیده شده است، با خیال آسوده در آن اطراف گشت می‌زنند و نگرانی از دستگیر شدن ندارند! 

اوج نا‌امنی هنگامی قابل درک می‌شود که بدانیم جیغ و فریاد زنان ربوده شده در نیمه‌های شب به گوش ‌کسی نمی‌رسد تا مردان روبند زده به راحتی نیت شوم خود را عملی کنند و از تهدید گردشگران آزار دیده برای مراجعه نکردن ایشان به پلیس هم ابایی نداشته باشند؛ جالب‌تر اینکه مردان جوان اماراتی بر خلاف آنچه در تصویر‌سازی از ایشان اعلام می‌شود، از دزدیدن اموال و پول زنان آزار دیده هم صرف‌نظر نمی‌کنند تا ثابت شود که خوبی‌های این دیار، سراب‌‌ است و بس. 

اگر به این موارد شوم، لغو اقامت و اخراج برخی هموطنانمان در چند سال اخیر، انسداد سرمایه ایرانیان به دلایل واهی همچون تحریم، برخورد بد پلیس در اماکنی مانند فرودگاه با ایرانیان و اقدامات عجیب و غریب دیگر را به آن بیفزاییم‌ و به یاد آوریم که پس از همه رخدادهای ‌ریز و درشت روی داده، واکنش درخوری از سوی مقامات ایرانی نشان داده نشد، درخواهیم یافت چرا زشتی‌های این خلیفه‌نشین برای گردشگران ایرانی به ‌دست‌درازی هم رسیده است. 

اینجاست که جا دارد، منتظر واکنش رسمی مسئولان کشورمان به این دست اتفاقات باشیم و در کنار آن از هموطنانی که قصد سفر به دیار برج‌های سر به فلک کشیده و ماشین‌های گران قیمت تولید شده در غرب را دارند، بخواهیم پیش از سفر به این دیار، تصور خود را از این دیار تغییر داده و آن گونه نپندارند که هیچ خطری در آنجا در کمینشان نیست!

 

واقعا تا کی می خواهیم پولهای ایرانی خود را صرف آبادی کشور های عربی اطرافمان کنیم ؟

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خلیج فارس ,از اخراج ایرانیان مقیم دبی تا تجاوز به گردشگران در ساحل جمیره!,ساحل جمیره,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زیگرید لطفی، مترجم آثار ادبیات معاصر فارسی به زبان آلمانی در نهم شهریور در تهران درگذشت.

خانم زیگرید لطفی، زاده آلمان و دارای درجه دکترا در رشته زبان و ادبیات از دانشگاه گوتینگن آلمان بود.

او پس از ازدواج با محمدحسن لطفی، مترجم سرشناس آثار افلاطون و فلوطین، در شصت سال گذشته در ایران زندگی می‌کرد.

پس از درگذشت محمدحسن لطفی در سال ۱۳۷۸، خانم لطفی همچنان در ایران ماند.

یکی از نخستین ترجمه‌های او داستان "به کی سلام کنم؟" نوشته سیمین دانشور بود که در مجموعه داستان‌های کوتاه فارسی با عنوان "در نفس اژدها" (Im Atem des Drachen) در سال ۱۹۸۱ منتشر شد.

در همین مجموعه، داستانی نیز از کتاب "در این ولایت" علی‌اشرف درویشیان با ترجمه زیگرید لطفی منتشر شده است.

در سال ۱۹۹۷ میلادی انتشارات بِک آلمان مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه صادق هدایت را با عنوان "آفتاب‌پرست" به زبان آلمانی منتشر کرد که مترجم چهار داستان از آن زیگرید لطفی بود؛ از آن جمله داستان‌های "سگ ولگرد" و "تاریکخانه".

با این همه خانم لطفی به عنوان مترجم در ایران چندان شناخته شده نبود؛ تا آن که با ترجمه رُمان "جای خالی سلوچ" نوشته محمود دولت‌آبادی به زبان آلمانی منتشر شد.

انتشار این کتاب در سال ۱۹۹۱ میلادی در کشورهای آلمانی زبان، نام او را در کنار نویسنده کتاب در میان علاقه‌مندان با ادبیات فارسی مطرح کرد.

زیگرید لطفی چند سال پس از آن، متن کوتاه شده رُمان "کلیدر" دولت‌آبادی را نیز به زبان آلمانی ترجمه کرد که در سال ۱۹۹۷ میلادی در یک جلد منتشر شد.

آقای دولت‌آبادی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران ضمن درگذشت خانم لطفی گفت: "زیگرید لطفی اولین کسی بود که کارهای مهم مرا به آلمانی برگرداند. قبل از او دکتر رهنما ترجمه کارهای کوچک را آغاز کرده بود و پیش از او بزرگ علوی."

او افزود: زیگرید لطفی آن‌قدر به رمان کلیدر علاقه داشت که می‌گفت می‌دانم عمرم کفاف نمی‌دهد همه کتاب را ترجمه کنم. به ناشر گفته بود بگذار مجلد آخر را ترجمه کنم، ولی ناشر گفته بود سه مجلد دیگر چه می‌شود؟ دوست داشتم می‌توانست مجلد آخر (جلد ۹ و ۱۰) را ترجمه کند، ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد و از دنیا رفت."

زیگرید لطفی در معرفی ادبیات داستانی معاصر ایران در کشورهای آلمانی‌زبان نقشی مهم داشت. ترجمه‌های او از دو رُمانِ "جای خالی سلوچ" و "کلیدر" محمود دولت‌آبادی به زبان آلمانی، سرآغاز و راهگشای انتشار آثار دیگری از ادبیات معاصر فارسی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بود.

ترجمه رمان همسایه‌ها نوشته احمد محمود و چند داستان کوتاه از زویا پیرزاد به زبان آلمانی از دیگر کارهای او بود. 

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زیگرید لطفی,داستان‌های کوتاه صادق هدایت,کشورهای آلمانی زبان,ادبیات فارسی ,معرفی ادبیات داستانی معاصر ایران در کشورهای آلمانی‌زبان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

طبق اعلام سخنگوی برد پیت و آنجلینا جولی، زوج سرشناس هالیوود، این دو نفر بعد از نزدیک به ۹ سال زندگی مشترک ازدواج کرده‌اند.

برد پیت ۵۰ ساله و آنجلینا جولی ۳۹ ساله روز شنبه، ۲۳ اوت، در روستایی در جنوب فرانسه ازدواج کردند. آنها از حدود دو سال پیش رسما نامزد کرده بودند و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره زمان و مکان ازدواج آنها مطرح بود. 

این زوج سرشناس هالیوودی در مراسمی خصوصی در یک کلیسای کوچک در شاتو میراوال در روستای کورنس ازدواج کردند و اعضای خانواده و دوستانشان در مراسم حضور داشتند.

پیش از این به نقل از آنها گفته شده بود که تا زمانی که ازدواج همجنسگراها در ایالت کالیفرنیا قانونی نشود،‌ ازدواج نخواهند کرد. دادگاه عالی کالیفرنیا ژوئن سال گذشته این قانون را تایید کرد.

گزارش شده است که محل ازدواج آنها همان جایی است که گروه پینک فلوید آلبوم دیوار (The Wall) را ضبط کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده است که فرزندان این دو نفر هم در مراسم مشارکت داشتند.

برد پیت و آنجلینا جولی شش فرزند دارند که سه نفر از آنها را از کامبوج، ویتنام و اتیوپی به فرزندی پذیرفته‌اند. مدوکس و پکس، پسرهای بزرگ‌تر زوج که به ترتیب ۱۳ و ۱۰ سال دارند، با مادرشان وارد کلیسا شدند و زاهارا ۹ ساله و ویوین ۶ ساله پیش پای عروس گل ریختند.

به گفته سخنگوی این زوج، دیگر فرزندان آنها یعنی شیلو ۸ ساله و ناکس ۶ ساله حامل حلقه‌های ازدواج آنها بودند.

آنجلینا جولی و برد پیت پیش از برگزاری مراسم ازدواج در فرانسه، سند ازدواج خود را نزد یک قاضی در کالیفرنیا امضا کردده بودند.

کورنس، روستایی کوچک در جنوب فرانسه، از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون خانه دوم این زوج به شمار رفته است.

رابطه آنجلینا جولی و برد پیت بعد از ایفای نقش آنها در فیلم "آقا و خانم اسمیت" در سال ۲۰۰۵ میلادی شروع شد. آنها از آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی رسما نامزد بودند.

این سومین ازدواج آنجلینا جولی و دومین ازدواج برد پیت است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ازدواج برد پیت,ازدواج آنجلینا جولی,رابطه آنجلینا جولی و برد پیت,جنوب فرانسه ,زوج سرشناس هالیوودی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آخرین بار که کیت بوش روی صحنه رفت، ۱۴ مه ۱۹۷۹ بود و ۳۵ سال بعد را از صحنه دور ماند. این خواننده بریتانیایی تنها ۱۲ سال پیش در یک اجرای زنده کوتاه دیوید گیلمور را همراهی کرد.

او به تازگی سکوتش را در کنسرتی باشکوه شکست.کیت بوش تنها ۱۶ سال داشت که به سفارش دیوید گیلمور، گیتاریست گروه پینک فلوید، توانست قراردادی را با کمپانی موسیقی "ای‌ام‌آی" امضا کند. سه سال بعد ترانه "بلندی‌های بادگیر" را با الهام از رمانی به همین نام به قلم امیلی برونته، نویسنده شهیر بریتانیایی خواند؛ ترانه‌ای که به سرعت در صدر جدول ترانه‌های پرفروش بریتانیا قرار گرفت و از این دختر جوان یک‌شبه ستاره‌ای نوظهور ساخت.

او پس از آن چندین آلبوم روانه بازار کرد‌ که هر کدام یکی پس از دیگری با استقبال هواداران روبرو شدند.

کیت بوش در سال ۱۹۷۹ زمانی که ۲۰ سال داشت، به روی صحنه رفت و آخرین اجرایش را روز ۱۴ مه در سالن آپولوی لندن برگزار کرد. این اولین و آخرین تور کیت بوش بود؛ توری که "تور زندگی" نام داشت و در مجموع شامل ۲۹ اجرا در اروپا در عرض شش هفته در ماه‌های آوریل و مه آن سال بود.

پنج سال از آن اجرا گذشت. ده‌ سال. بیست سال. اما همچنان خبری از اجرای زنده برای هواداران نبود.کیت بوش در تمام آن سال‌ها بارها به برگزاری کنسرت‌های بزرگ فکر کرد، اما هر بار یک جای کار می‌لنگید؛ یک بار زمان مناسب نبود، بار دیگر نحوه برگزاری کنسرت را نمی‌پسندید یا امکانات فنی برای تحقق ایده‌ها روی سن محقق نبود. زیرا که او فردی کمال‌طلب بود.

او در سال ۲۰۰۲ به طور ناگهانی در جشنواره رویال هال در شهر لندن، به روی صحنه رفت، البته به عنوان خواننده مهمان و به دعوت دیوید گیلمور. آنها همراه با هم ترانه‌ معروف " Comfortably Numb" از پینک فلوید را با تنظیمی متفاوت از نسخه اصلی اجرا کردند.

آن اجرا تنها اجرای زنده کیت بوش در تمام این دوران بود.

ماه مارس اما طرفداران کیت بوش غافلگیر شدند زیرا اعلام شد که وی در ماه اوت و سپتامبر ۲۲ اجرا در سالن آپولوی لندن خواهد داشت. کنسرتی که "پیش از سپیده‌‌دم" نام‌گذاری شده بود و تمامی بلیت‌های آن در عرض پانزده دقیقه به فروش رفت. شامگاه سه‌شنبه (۲۶ اوت) پس از ۳۵ سال انتظار هواداران به پایان رسید.

کیت بوش در بریتانیا یک چهره مقدس ملی به شمار می‌رود و او را معادل مؤنث دیوید بووی، خواننده نامدار بریتانیایی می‌دانند. او همچنین یکی از اسرارآمیزترین هنرمندان این کشور به شمار می‌رود.

‌شامگاه سه‌شنبه کیت بوش و گروه هفت نفره‌اش کنسرت را با ترانه "لیلی" آغاز کردند؛ ترانه‌ای که لزوما بهترین اثرش به شمار نمی‌رود اما قطعا یکی از ترانه‌های کوبنده‌اش است. ۳۵۰۰ نفری که در آن شب در سالن آپولو به تماشای این کنسرت نشستند با این ترانه و در همان ابتدا متوجه شدند که کیت بوش پس از سال‌ها دوری بازگشتی کوبنده به روی صحنه خواهد داشت.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کیت بوش,کنسرتی باشکوه ,خواننده بریتانیایی,ترانه "بلندی‌های بادگیر",ترانه‌ معروف " Comfortably Numb" ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«جواهرات پارسی»، عنوانی است که در وبسایت قطار عقاب طلایی دانوب برای سفر به ایران برگزیده شده است. این قطار با ۱۳ واگن مجلل با روکش‌های چوبی، به سبک قطارهای دهه ۵۰ میلادی طراحی شده است.

ایران این روزها نسبت به گردشگران غربی پذیراتر است، همین باعث شد که ما هم به فکر برنامه‌ریزی بیفتیم.»

این جمله مارچلا بکه، مدیر فروش شرکت نوستالوژیا، است که قرار است یک قطار مسافربری دولوکس اروپایی را از مجارستان به ایران بفرستد.  شرکت او که زیرمجموعه راه آهن دولتی مجارستان است، تصمیم گرفته است اولین سفر این قطار خصوصی با خدمات ۵ ستاره را ۲۵ مهر ماه امسال از بوداپست آغاز کند.قطار «عقاب طلایی دانوب»، پس از گذشتن از رومانی، بلغارستان و ترکیه، با حدود ۷۰ گردشگر به ایران وارد می‌شود و به زنجان می‌رسد.

«جواهرات پارسی»، عنوانی است که در وبسایت قطار عقاب طلایی دانوب برای سفر به ایران برگزیده شده است. این قطار با ۱۳ واگن مجلل با روکش‌های چوبی، به سبک قطارهای دهه ۵۰ میلادی طراحی شده است.

بلیت قطار بین ۱۰ هزار تا ۲۳ هزار دلار به فروش رفته است و شرکت برگزار کننده به علاقمندان اعلام کرده که بلیت‌های ۲۰۱۴ تمام شده است. اما علاقمندان نگران نباشند چون ۵ سفر هم برای سال ۲۰۱۵  برنامه‌ریزی شده است.

مسافران این قطار که بیشتر انگلیسی و استرالیایی هستند، پس از زنجان عازم یزد شده و از آنجا به اصفهان و شیراز می‌روند تا آنگونه که در وبسایت قطار عقاب طلایی دانوب آمده، از حافظیه، مجموعه وکیل و پرسپولیس، مهمترین سایت باستانی ایران، بازدید کنند.

در این سفر، مهمانداران با ورود به ایران، پذیرایی با مشروبات الکلی را متوقف کرده و فقط نوشابه‌های غیرالکلی سرو خواهند کرد.

قطار عقاب طلایی دانوب، در مسیر بازگشت، مسافران خود را پس از دو هفته سرانجام در تهران پیاده می‌کند تا با هواپیما به کشورهای خود بازگردند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:«جواهرات پارسی»,شرکت نوستالوژیا,قطار عقاب طلایی دانوب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در کنار ساخت و سازهای داخلی که جنبه استراتژیک دارند، نگاه‌ چینی‌ها به بازار‌های بین‌المللی نیز هست. در ماه گذشته خط آهن قطار سریع السیر آنکارا به استانبول افتتاح شد. این خط آهن نخستین خطی در جهان است که کاملا توسط چینی‌ها ساخته شده.

اما نگاه اصلی چینی‌ها به اتصال شبکه ریلی خود به کشورهای همسایه است. در ماه اوت سال ۲۰۱۴ میلادی دولت‌های چین و تایلند قرارداد احداث دو خط آهن را به امضا رساندند.قرارداد احداث خط آهن بین چین و تایلند بخش مهمی از پازل ریلی چین یعنی اتصال شهر کونمینگ به سنگاپور را تشکیل می‌دهد. برنامه چین در واقع احداث شبکه‌ای است که از کشورهای لائوس، تایلند، کامبوج و مالزی عبور می‌کند و به سنگاپور می‌رسد.برنامه ایجاد شبکه ریلی آسیایی رویایی بود که از دهه ۶۰ میلادی وجود داشت تا این‌که رهبران ۲۰ کشور آسیایی در سال ۲۰۰۶ بر سر آن به توافق رسیدند. این توافق البته اکنون با خواست، قدرت و پول چین امکان‌پذیر شده است.

اولین کشوری که "توافق آسیایی" در آن عملی شد، لائوس بود. کشوری فقیر که تنها ۳ و نیم کیلومتر خط آهن دارد. احداث خط آهن مورد نظر چینی‌ها ۷ میلیارد و ۲۰۰ ملیون دلار هزینه دارد.لائوس هزینه‌ساخت خط آهن را از چین وام گرفته و در کنار آن کارگران، مواد لازم و قطارها را نیز به کشور وارد کرده است. لائوس با این وام یک‌شبه به چهارمین کشور بدهکار جهان تبدیل می‌شود.

لائوس البته وقتی برای چین‌اهمیت پیدا کرد که دولت جدید میانمار (برمه سابق) با تاسیس خط آهن توسط چینی‌ها مخالفت کرد و آن را به رقیب چینی‌ها یعنی ژاپن سپرد.چینی‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که در سال‌های آینده شبکه ریلی خود را با دو خط جدید بسوی مرز‌های هند و نپال گسترش خواهند داد. چین تا امروز هم ادعای مالکیت در مورد منطقه آرونچال پرادش دارد. هند اعلام کرده است که پاسگاه‌های مرزی خود در منطقه را از ۳۰ به ۵۰ افزایش خواهد داد.هدف "دیپلماسی ریلی" دولت پکن ایجاد هم‌پیوندی اقتصادی میان کشورهای همسایه و چین است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چینی‌ها ,رکورد شکنی چینی ها,شبکه قطارهای سریع‌السیر,جام جهان نما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چینی‌ها همه رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکنند. دولت چین ۵۰۰ میلیارد دلار تاکنون هزینه کرده و ۱۱ هزار کیلومتر ظرف ۶ سال خط آهن کشیده و قرار است شبکه قطارهای سریع‌السیر تا سال ۲۰۱۵ به ۱۹ هزار کیلومتر برسد. چین در پشت این سرمایه‌گذاری‌ها کدام استراتژی را تعقیب می‌کند؟

قطار سریع‌السیر پکن تا تیانژین فاصله ۱۲۰ کلیومتری را ظرف ۳۰ دقیقه طی می‌کند. در این مسیر هر نیم ساعت یک بار یک قطار در حرکت است. (Welcom to Harmony)، "به هارمونی خوش آمدید" این جمله‌ای است که با یک صدای زنانه در درون قطارهای سریع‌السیر پخش می‌شود که همگی "هارمونی" نامیده می‌شوند.

هرچند حالا قطار سریع‌السیر پکن – شانگهای فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری را ظرف چهار ساعت و نیم طی می‌کند، اما اکنون همه نگاه‌ها به سوی دو خط جدید است که در پائیز سال ۲۰۱۴ افتتاح می‌شوند. این شاهکارهای مهندسی یکی از تبت و دیگری از استان شین‌ژیانگ عبور می‌کنند.چین برای جابجایی ده‌ها میلیون نیروی کار که روزانه جابجا می‌شوند نیاز عاجل به گسترش شبکه ریلی خود دارد.

خط آهن تبت که از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد در سال ۲۰۰۶ به لهاسا رسید، اکنون سالی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جابجا می‌کند، این در حالی است که جمعیت خود تبت حتی نیمی از این رقم هم نیست. مقامات چینی می‌گویند این آمار جابجایی توریست‌ها و مسافران است، اما خود تبتی‌ها از این می‌ترسند که چینی‌ها آرام، آرام ترکیب جمعیتی منطقه را برهم زنند.

خط دیگری که از هم‌اکنون همه رکورد را شکسته‌است، خط آهن استان شین‌ژیانگ محل سکونت اقلیت مسلمان ایگور است. این خط به طول ۱۷۷۶ کیلومتر ۳۶۰۰ متر تفاوت ارتفاع را پشت سر می‌گذارد.تا کنون هیچ قطار سریع‌السیری در جهان وجود نداشته که چنین تفاوت ارتفاعی را طی کرده باشد. مهندسین همچنین در این مسیر ده‌ها تونل برای مقابله با توفان‌های شن ایجاد کرده‌اند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چینی‌ها ,رکورد شکنی چینی ها,شبکه قطارهای سریع‌السیر,جام جهان نما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ریچارد اتنبرو و همسرش 

 

ریچارد اتنبرو، هنرپیشه و کارگردان صاحب‌نام بریتانیایی درگذشت. او در فیلم‌هایی چون "فرار بزرگ" و "پارک ژوراسیک" نقش‌آفرینی کرده و همچنین جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم "گاندی" دریافت کرده بود.ریچارد اتنبرو که چندین دهه یکی از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین چهره‌های سینمای بریتانیا محسوب می‌شد، در سن ۹۰ سالگی در کمبریج درگذشت.

به گفته پسر ریچارد اتنبرو، وی روز یکشنبه (۲۴ اوت) چشم از جهان فروبست. این کارگردان بریتانیایی در واپسین سا‌ل‌های عمرش به همراه همسرش در یک خانه سالمندان زندگی می‌کرد.اتنبرو در روز ۲۹ آوریل ۱۹۲۳ در کمبریج به دنیا آمد و در دوران نوجوانی بازیگری را آغاز کرد. او در دهه‌های چهل و پنجاه میلادی در حدود ۳۰ فیلم حضور یافت. نقش‌آفرینی در فیلم موفق "فرار بزرگ" در کنار استیو مک‌کوئین او را به شهرت جهانی رساند.

ریچارد اتنبرو (راست) در صحنه‌ای از فیلم Brighton Rock که بر اساس داستانی از گراهام گرین ساخته شد. این فیلم در سال ۱۹۴۷ به اکران درآمد.

 

"فرار بزرگ" که در سال ۱۹۶۳ به پرده‌ی سینما‌ها راه یافت، یکی از نامزدهای جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم بود. "پرواز ققنوس"، محصول ۱۹۶۵ نیز از فیلم‌هایی است که اتنبرو ریچارد اتنبرو از دهه‌ی شصت میلادی حیطه فعالیت‌های خود را گسترش داده و علاوه بر بازیگری در فیلم‌های گوناگون به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده‌ی نیز وارد صحنه شد. "آه، چه جنگ دلنشینی" که در سال ۱۹۶۹ به اکران درآمد، نخستین تجربه او در زمینه‌ی کارگردانی بود.اتنبرو بزرگ‌ترین موفقیت خود را با کارگردانی فیلم به‌یادماندنی گاندی جشن گرفت. این فیلم که در سال ۱۹۸۲ به اکران درآمد، مجموعا هشت جایزه اسکار را از آن خود کرد، از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی. .درخور توجه آنکه اتنبرو بیش از دو دهه صرف کرد تا بتواند بودجه مورد نیاز برای تهیه‌ی فیلم "گاندی" را فراهم آورد.

فیلم گاندی با هنرنمایی بن کینگزلی

 

جایزه گلدن گلوب و جایزه آکادمی فیلم بریتانیا برای بهترین کارگردانی از دیگر افتخاراتی بود که فیلم گاندی برای ریچارد اتنبرو به ارمغان آورد."چاپلین" با بازیگری رابرت داونی جونیور، یکی دیگر از فیلم‌های موفق این سینماگر بریتانیایی است. این فیلم در سال ۱۹۹۲ به پرده‌ی سینماها راه یافت و همچنین نامزد دریافت سه جایزه اسکار شد. فیلم "چاپلین" که بر اساس زندگی‌نامه چارلی چاپلین ساخته شده، ۵ / ۹ میلیون دلار در آمریکا و ۸ / ۱ میلیون پوند نیز در سینماهای بریتانیا فروش داشت.فیلم "سرزمین سایه‌ها" با بازیگری آنتونی هاپکینز و دبرا وینگر ریچارد اتنبرو که در سال ۱۹۹۳ اکران شد نیز از جمله آثار موفق ریچارد اتنبرو محسوب می‌شود. در سال ۱۹۴۵ با شیلا سیم، بازیگر بریتانیایی ازدواج کرد.حاصل زندگی مشترک ریچارد اتنبرو و همسرش سه فرزند است. این فیلم در سال ۱۹۹۴ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای وینگر شد. اتنبرو نیز در همان سال یکی از نامزدهای دریافت جایزه آکادمی فیلم بریتانیا برای بهترین کارگردانی بود.ریچارد اتنبرو پس از ۱۴ سال دوری به عنوان بازیگر بار دیگر به صحنه بازگشت و در سال ۱۹۹۳ در فیلم "پارک ژوراسیک"، اثر پرفروش و محبوب استیون اسپیلبرگ نقش‌آفرینی کرد.

ریچارد اتنبرو در کنار ساندرا بولاک، هنرپیشه مشهور هالیوود در نخستین روز فیلمبرداری "در عشق و جنگ":

 

این فیلم که در سال ۱۹۹۷ به نمایش درآمد، بیش از ۱۴ میلیون دلار فروش داشت و همچنین یکی از نامزدهای خرس طلایی جشنواره فیلم برلین بود.فیلم "بستن حلقه" آخرین اثری است که ریچارد اتنبرو آن را کارگردانی کرد. این فیلم که شرلی مک‌لین، ستاره سرشناس هالیوود در آن بازی کرده در سال ۲۰۰۷ اکران شد..ریچارد اتنبرو در امور خیریه نیز فعالیت داشت و سفیر سازمان یونیسف بود. در سال ۱۹۹۳ از سوی ملکه بریتانیا لقب "سر" به او داده شد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در پیامی توئیتری به مناسبت درگذشت ریچارد اتنبرو، از وی به عنوان یکی از "بزرگ‌ترین شخصیت‌های صنعت فیلم" یاد کرد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ریچارد اتنبرو,فرار بزرگ,پارک ژوراسیک,فیلم "گاندی" ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقامات سازمان فضایی اروپا (اِسا) تایید کرده‌اند که ماهواره‌های پنجم و ششم پروژه گالیله در مدار غلط قرار گرفته‌اند و تحقیق در این باره آغاز شده است.

به گفته مقامات سازمان فضایی اروپا و شرکت هوا فضای آریان که مسئول پرتاب این ماهواره‌ها بوده، دو ماهواره‌ای که جمعه گذشته (۳۱ مرداد، ۲۲ اوت) با موشک سایوز از گویان فرانسه به فضا پرتاب شدند در "مداری پایین‌تر" از مدار هدف قرار گرفته‌اند.

پرتاب این دو ماهواره که دورسا و میلنا نام دارند یک سال از برنامه زمان بندی عقب بود.

این دو ماهواره بخشی از پروژه اروپایی ناوبری ماهواره‌ای جهانی (گالیله) هستند که تا به حال بیش از هفت میلیارد دلار هزینه داشته است و رقیبی برای سیستم آمریکایی GPS خواهد بود.

شرکت آریان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بین مدار هدف و مداری که ماهواره ها در آن قرار دارند "ناهمخوانی" وجود دارد و ماهواره‌ها در "مداری پایین‌تر" قرار گرفته‌اند.

قرار است جزئیات بیشتر در این باره در چند روز آینده و بعد از تحلیل فنی پرتاب اعلام شود.

ژان ایو لوگال، رئیس سازمان فضایی فرانسه گفته است که متخصصان در حال محاسبه هستند که آیا موتورهای کوچک این ماهواره‌ها قدرت کافی را برای بازگرداندن آنها به مدار هدف دارند یا نه.

اگر این دو ماهواره در مدار صحیح قرار نگیرند وظایف آنها باید به ماهواره‌های بعدی که به فضا پرتاب می شوند واگذار شود.

هدف از پروژه گالیله یک سیستم جهانی تعیینِ موقعیت غیر نظامی بوده تا در صورتیکه سیستم های موجود، GPS و سیستم روسی گلوناس از کار بیفتند، یا ارائه خدمات آنها متوقف شود، جایگزین آنها شود.

سازمان فضایی اروپا می گوید که این سیستم با استفاده از ساعت های اتمی بیشتر و ماهواره‌هایی که در عرض‌های جغرافیایی بالاتر قرار می‌گیرند، خدمات تعیین موقیت را با دقتی بسیار بیشتر از GPS ارائه می کند.

از این سیستم برای هدایت و ناوبری خودروها، قطارها و هواپیماها استفاده خواهد شد و گفته می‌شود در حالیکه خطای GPS ده متر است، خطای گالیله یک متر خواهد بود.

قرار است تعداد ماهواره‌های این پروژه تا سال ۲۰۱۷ به سی (۲۷ ماهواره عملیاتی و سه ماهواره ذخیره) برسد.

این ۲۷ ماهواره در مدارهای میانی در حدود ۲۳ کیلومتری سطح زمین قرار می گیرند.

دو ماهواره‌ اول در سال ۲۰۱۱ و دو ماهواره دوم در سال ۲۰۱۲ به فضا پرتاب شدند.

مراکز کنترل این ماهواره‌ها در نزدیکی مونیخ آلمان و فوچینوی ایتالیا خواهند بود و بنا بر تصمیم اتحادیه اروپا، مقر اصلی گالیله در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک خواهد بود.

bbc news

 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: ماهواره‌های پنجم و ششم پروژه گالیله ,مدار غلط ,سیستم آمریکایی GPS,پروژه اروپایی ناوبری ماهواره‌ای جهانی (گالیله),, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com