جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

وقتی خمیازه‌تان می‌گیرد، باید بدون ملاحظه زمان و مکان خمیازه بکشید. خمیازه رفلکس طبیعی بدن برای رفع خستگی است و موجب سر‌حالی می‌شود.

چهره‌های مطرحی چون اوباما، پوتین یا دالایی لاما از خمیازه‌ کشیدن در مقابل دیگران ابایی ندارند. بچه‌ها هم به طور طبیعی جلوی خمیازه خود را نمی‌گیرند.

آدم‌ها به خاطر خستگی، بی‌حوصلگی یا به خاطر تحت فشار بودن خمیازه می‌کشند. پژوهشگران مدت‌های مدید فکر می‌کردند که باز شدن غیرارادی قفل دهان موجبی است برای افزایش اکسیژن و احساس رفع خستگی ناشی از تامین دوباره اکسیژن است.

 

اما پژوهشگران کالج "سانی" در نیوریوک و دانشگاه وین به تازگی پی برده‌اند که خمیازه کشیدن عملکرد دیگری هم دارد و آن این‌که مغز را خنک می‌کند.

چرخه خواب و استرس، تابع نوسان درجه حرارت مغز است و کار خمیازه آن که این دمای پیوسته در حال تغییر را تنظیم و متوازن ‌کند. توضیح ساده محققان دانشگاه وین این است که ما با خمیازه کشیدن، دمای اطراف را دستکاری می‌کنیم. به تعبیر دیگر، دهن‌دره همانند ترموستات مغز عمل می‌کند.

خمیازه و دمای محیط

تیم تحقیقاتی دانشگاه وین برای بررسی این فرضیه، تناوب خمیازه کشیدن شهروندان در ماه‌های تابستانی و زمستانی را زیر نظر گرفت. مشابه همین بررسی در هوای خشک و ۳۷ درجه آریزونا انجام شد.

پژوهش‌ها نشان داد که مردم وین در تابستان بیشتر از زمستان خمیازه می‌کشند اما در آمریکا نتیجه کاملا برعکس بود.
علت روشن بود: متوسط دمای وین در تابستان ۲۰ درجه است و این متوسط حرارت زمستانی در آریزونا است.

محققان آمریکایی و اتریشی بر این اساس فرضیه‌‌ای را طرح کردند: تعداد خمیازه‌ها به فصل سال یا بلندی و کوتاهی روز یا روشنایی و تاریکی محیط ربط ندارد بلکه موضوع به درجه حرارت ۲۰ درجه بر می‌گردد.

به عبارت دیگر و به نظر آنها، وقتی دمای هوا حدود ۲۰ درجه است آدم‌ها بیشتر دهن دره می‌کنند.

یورگ ماسن، همکار این پروژه تحقیقاتی، در توضیح فرضیه یاد شده می‌گوید: «اگر حرارت بدن و حرارت محیط یکسان باشند، دهن‌دره کارکردی برای تنظیم درجه حرارت مغز نخواهد داشت.»

او تاکید می‌کند که کارکرد خمیازه در هر شرایطی تغییر دمای مغز نیست و اگر چنین بود، دهن دره می‌توانست خطرناک هم باشد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: خمیازه‌,خمیازه و دمای محیط,درجه حرارت مغز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پژوهشگران معتبر آمریکایی می‌گویند، کشتی "سانتا ماریا" را در سواحل هائیتی پیدا کرده‌اند. این کشتی همان کشتی‌ای است که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ با آن آمریکا را کشف کرد.

"سانتا ماریا" همان کشتی‌ای است که تاریخ بشریت را تغییر داد. اینک محققان معتبر آمریکایی اعلام کرده‌اند که لاشه آن را یافته‌اند.

کشف این کشتی چنان شعفی در آنها ایجاد کرده که باری کلیفورد(Barry Clifford)، باستان‌شناس دریایی آمریکا می‌گوید: «برای من چنان است که انگار کوه اورست در زیر لاشه این کشتی است.»

او همان باستان‌شناس شناخته‌شده‌ای است که موفق به کشف بقایای کشتی افسانه‌ای "ویدا" (Whydah) متعلق به سام بلامی، دزد غارتگر دریایی شد. این کشتی در سال ۱۷۱۷ در ساحل "کیپ کود" که اینک متعلق به آمریکاست غرق شد و در درون آن بزرگ‌ترین گنج دزدان دریایی نیز کشف شد. کلیفورد در آن زمان برای به نمایش گذاشتن این گنج موزه‌ای ساخت.

اینک او می‌گوید، بقایای "سانتا ماریا"، کشتی سه‌دکله ناوگان کریستف کلمب اسپانیایی را یافته است؛ همان مردی که در سال ۱۴۹۲ در جست‌وجوی راه دریایی جدید به هند آمریکا را کشف کرد.

گفته می‌شود که "سانتا ماریا" در ۲۵ دسامبر ۱۴۹۲ در کرانه جزیره هیسپانیولا (جمهوری دومینیکن و جزیره هائیتی امروزی) در هم شکست و به گل نشست.

کلیفورد ۶۸ ساله در گفت‌وگو با شبکه خبری "سی ان ان" گفته است، بقایای این کشتی ۱۱ سال پیش (۲۰۰۳) پیدا شد. اما در آن زمان به دلیل اشتباه در نتایج تحقیقات، دانشمندان به بیراهه افتاده و نتوانستند اطمینان یابند که این کشتی همان "سانتا ماریا" است.

باری کلیفورد، باستان‌شناس آمریکایی می‌گوید، اولین بار دو سال پیش زمانی که خود به آزمایش لاشه این کشتی اقدام کرد ناگهان موضوع برایش روشن شد. او توضیح می‌دهد: «من نیمه‌شب بیدار شدم و گفتم، وای خدای من.»

او سپس با تیم تحقیقات به سوی لاشه کشتی می‌رود و تحقیقات دیگری انجام می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که این همان "سانتا ماریا" است.

چارلز بیکر(Charles Beeker)، باستان‌شناس دریایی می‌گوید، اظهارات کلیفورد معتبر است. او به روزنامه "ایندیپندنت" گفت، هنوز در این باره تجزیه و تحلیل‌های علمی ‌دقیقی در دست نیست. با این حال با توجه به تصاویر برداشته‌‌شده در سال ۲۰۰۳ و همچنین تازه‌ترین تصاویر تجسسی غواصان "شواهد قانع‌کننده‌ای در دست است که نشان می‌دهد که این کشتی واقعا همان سانتا ماریاست."

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کشتی "سانتا ماریا",سواحل هائیتی,کریستف کلمب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به‌تازگی در آرژانتین بزرگترین دایناسوری که تاکنون بر روی کره زمین زندگی می‌کرده کشف شده است. بنا به گفته دیرینه‌شناسان، ارتفاع این دایناسور غول‌آسا ۲۰ و طول آن ۴۰ متر و وزنش برابر با مجموع وزن ۱۴ فیل آفریقایی بوده است.استخوان‌های بزرگترین موجود زنده‌ایی که تاکنون روی کره زمین زندگی کرده است به تازگی توسط یک دهقان آرژانتینی یافت شد. این دهقان استخوان‌های این دایناسور را در کویری که در فاصله ۲۵۰ کیلومتری در غرب شهر Trelew در جنوب کشور آرژانتین قرار دارد، پیدا کرد.
این دهقان متوجه می‌شود که یافته‌ی وی چیزی غیرعادی است، به همین دلیل به کارشناسان موزه دیرینه شناسی در آن منطقه خبر یافتن استخوان‌های قدیمی را می‌دهد.
پس از آن، گروهی محقق شروع به جستجوی استخوان‌های دیگر می‌کنند و سرانجام موفق به کشف ۱۵۰ قسمت استخوان می‌شوند. به گفته یکی از این محققان، اندازه این استخوان‌ها نشان می‌دهد که این نوع دایناسور، بزرگترین موجود زنده‌ایی بوده که تاکنون روی کره زمین زندگی کرده است.

استخوان ران دایناسور هم اندازه قد یک انسان

بزرگترین استخوانی که از این دایناسور پیدا شده است، استخوان ران است که از آن به عنوان اساس و پایه اندازه‌گیری‌ها استفاده می‌شود. به گفته دانشمندان، این دایناسور از سر تا دم حدود ۴۰ متر بوده و ارتفاعش با گردن بالا گرفته به ۲۰ متر می‌رسیده است. این ارتفاع معادل ارتفاع یک ساختمان ۷ طبقه‌ است. افزون بر این، این دایناسور غول‌آسا با وزن ۸۰ تن، معادل وزن ۱۴ فیل آفریقایی بوده است.به گفته دانشمندان این یافته یک گنج است، زیرا باقی‌مانده‌ها تقریبا صحیح و سالم بوده‌اند؛ اتفاقی که معمولا به ندرت رخ می‌دهد.


بزرگترین دایناسوری که پیش از این یافت شده بود، نامش آرژانتیناسور بود. باقی‌مانده‌های آن نیز در پاتاگونیا در جنوب آرژانتین پیدا شده بود. نخست محققان وزن این دایناسور را حدود ۱۰۰ تن تخمین زده بودند اما پس از بررسی‌های بیشتر این تخمین را صحیح ‌کردند، زیرا وزن این دایناسور تنها ۷۰ تن بود.

دایناسور یافت شده گیاه‌خوار بوده است

اما بنا بر گزارش‌های بی بی سی این بار احتمال اشتباه دانشمندان بسیار کم است. این دایناسور یافت شده حدود ۹۵ میلیون سال پیش در پاتاگونیا زندگی می‌‌کرده است. دانشمندان می گویند این فسیل، متعلق به یکی از گونه‌های تایتاناسورهاست که گیاه‌خوار بودند و در دوره کرتاسه زندگی می‌کردند.

دانشمندان هنوز نامی برای این دایناسور غول‌آسا انتخاب نکرده‌اند. آنها قصد دارند اسمی را انتخاب کنند که هم نمایانگر بزرگی این دایناسور و منطقه‌ای که در آن پیدا شده باشد و هم نشانی از دهقانی داشته باشد که آن را پیدا کرده است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بزرگترین دایناسور جهان ,دایناسور غول‌آسا,آرژانتین,موزه دیرینه شناسی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در دیدار فینال مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ روسیه را شکست دهد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

در این نبرد پر هیجان حمید سوریان، سعید عبدلی، حبیب الله اخلاقی، طالب نعمت پور، مهدی علیاری و بشیر باباجان زاده کشتی گیران پیروز ایران در این مسابقه بودند.

این چهارمین قهرمانی ایران در جام جهانی محسوب می‌شود.

آذربایجان نیز با پیروزی بر مجارستان به مقام سوم این رقابتها رسید.

نتایج انفرادی دیدار فینال

ایران ۶ - روسیه ۲

۵۹ کیلوگرم: حمید سوریان ۶ – مینگیان سمنوف ۵

۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی ۶ - آدام کوراک ۸

۷۱ کیلوگرم: سعید عبدولی ۳ - چنگیز لابازانوف صفر

۷۵ کیلوگرم: فرشاد علیزاده صفر - رومن ولاسوف ۱۰

۸۰ کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی ۸ -یوگنی بوگومولوف صفر

۸۵ کیلوگرم: طالب نعمت پور ۳ - داویت چاکوتادزه ۱

۹۸ کیلوگرم: مهدی علیاری ۳ - نیکیتا ملنیکوف ۱

۱۳۰ کیلوگرم: بشیر باباجان زاده ۹ - واسیلی پارشین صفر

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان جام‌جهانی ,فینال مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پیرس برازنان ( Pierce Brosnan)  بازیگر ایرلندی‌تبار آمریکایی و بازیگر نقش جیمز باند است.

پدر و مادر پیرس زمانی که او هنوز یک سال هم نداشت از هم جدا شدند. در ۱۲ اگوست ۱۹۶۴ پیرس یازده ساله برای اولین بار از ایرلند به انگلستان سفر کرد درست همان روزی که یان فلمینگ خالق داستان های جیمز باند درگذشت. در ۲۷ مه ۱۹۸۰ با کاساندرا هریس ازدواج کرد، که به کیسی معروف بود. اما در ۲۸ دسامبر ۱۹۹۱ پس از یازدهمین سالگرد ازدواجش با کیسی، همسرش به علت ابتلا به بیماری سرطان در میان آغوش او درگذشت . سر انجام در ۴ اگوست ۲۰۰۱با روزنامه نگاری به نام کلی شی اسمیت ازدواج کرد. از ماهیگیری در رودخانه تووی در کارمارتن شایر، جنوب ولز، لذت می‌برد، درست همان جایی که رئیس جمهوری پیشین آمریکا جیمی کارتر از ماهیگیری در آنجا لذت می‌برد. پیرس برازنان از سوی مجله پیپل در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان و در سال۲۰۰۱ به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده دنیا شناخته شد. پیرس برازنان در بررسی‌های انجام شده درباره بزرگترین هنرپیشه‌های مرد انگلستان در سال ۲۰۰۱ رتبه ششم را کسب نمود. به گفته خودش اولین فیلمی که تماشا کرده از سری مجموعه جیمزباند با عنوان گلدفینگر بوده است. او همچنین یک کمپانی فیلم سازی به نام اریش دریم تایم دارد.

 

  • اولین فیلمی که در آن تولید شد برادر زاده‌ها ۱۹۹۸ بود.
  • در سریال (رمینگتون استیل) کاراکترش شخصیت عجیبی داشت، یک کاراگاه خصوصی جنایی که بسیار عاشق فیلمهای کلاسیک بود.
  • در یکی از قسمت‌ها او عنوان کرد، دوست داشته در فیلم (حماسه توماس کراین) با بازی استیو مک کوئین و فی داناوی بازی کند، اما ۱۶ سال بعد در بازسازی این فیلم، با رنه روسو بازی می‌کند.
  • در ساخت فیلم (قلعه دانته) به خاطر نوع بیماریش با مشکللات فراوانی روبرو گردید.
  • دستگاه ماشین تحریر خالق داستان های جیمزباند، یان فلمینگ را به مبلغ ۵۲ هزار ۸۰۰ دلار خریداری نمود.
  • در سال ۱۹۸۶ برای بازی در نقش ۰۰۷ انتخاب شد، اما قراردادش با سریال سازان مجموعه تلویزیونی (رمینگتون استیل) مانع از انجام ایفای این نقش در آن سال گردید که سرانجام ایفای این نقش به تیموتی دالتون رسید.

سرانجام در سال ۱۹۹۵ موفق به بازی در مجموعه داستان های جیمز باند با نام چشم طلایی گردید. او چهارمین هنرپیشه بعد از شون کانری می‌باشد که در چهار فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند ایفای نقش کرده‌است. در دو سال اخیر بازی نقش جیمز باند را کنار گذاشته و در واقع خود را از بازی در این نقش بازنشست کرده‌است. در فیلم های جیمزباند او علاوه بر دستمز، اتوموبیل هم دریافت می‌کرد به طوری که برای بازی در فیلم چشم طلایی یک اتوموبیل ب ام و زد۳ و برای بازی در فیلم فردا هرگز نمی‌میرد یک اتوموبیل ب ام و سری ۸ و برای بازی در فیلم دنیا کافی نیست یک اتوموبیل ب ام و زد۸ دریافت نمود. پس از اکران فیلم روزی دیگر بمیر در رستورانی واقع در دوبلین بخاطر همبازی شدنش با هالی بری سیاه پوست مورد تمسخر چند نفر قرار گرفت. اولین فیلم پیرس برازنان فیلم نقش بدون نام در سال ۱۹۷۹ و آخرین فیلم او پس از غروب در سال ۲۰۰۴ و به یادماندنی‌ترین نقش وی بازی در نقش جیمز باند در مجموعه فیلمهای جیمز باند است.

هالی بری در مورد او گفته‌است : پیرس چیزی شبیه به مجسمه‌های میادین شهر می‌باشد، پیر نمی‌شود و هر روز خاطره انگیزتر می‌شود. جمله معروف وی : ازدواج به من این قدرت را داد تا بتوانم دنیا را فتح کنم.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پیرس برازنان,Pierce Brosnan,هنرپیشه‌ها,شون کانری,اتوموبیل ب ام و ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مطابق تحقیقات ناسا، سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا روند آب شدن یخچالهای طبیعی واقع در غرب قطب جنوب سرعت گرفته و به درجه خطرناکی رسیده است.

داده های ماهواره ای مربوط به این مناطق به محققان نشان می دهد که آب شدن شش یخچال طبیعی واقع در دریای آموندسن فاجعه آمیز است و می تواند سطح آب اقیانوسها را از سه تا چهار متر بالا ببرد.

اریک ریگنوت، کارشناس سازمان ناسا می گوید: «در این منطقه به نقطه غیر قابل بازگشتی رسیده ایم و تنها به مدتی زمان نیاز است تا همه این یخچالهای طبیعی کاملا از بین بروند.»

ناسا این داده های ماهواره ای را تبدیل به انیمیشن های گرافیکی کرده تا بتوان بخوبی سرعت آب شدن این یخچالهای طبیعی را مشاهده کرد. مناطق رنگی بیانگر مکانهایی است در آنها میزان آب بصورت قابل توجهی افزایش یافته و سطح آب بالا آمده است.

اریک ریگنوت در ادامه می گوید: «در این بخش ما شاهد عقب رفتن یخها همانند دیگر مکانهای زمین هستیم. این یخها تقریبا یک کیلومتر در سال عقب می نشینند. اگر اطلاعی درباره یخچالهای طبیعی نداشته باشیم این موضوع به نظر نمی آید. اما بیشتر آنها این روند را ندارند.»

نگرانی بزرگ دیگری درباره عقب نشینی کردن یخچال طبیعی اسمیت کولر است. بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ این یخچال طبیعی بین ۳۴ تا ۳۷ کیلومتر به عقب رفته که سرعتی معادل دو کیلومتر در سال است. این سریعترین عقب نشینی یخچالهای طبیعی است که تاکنون ثبت شده است. بر اساس مطالعات، این قسمت از قطب جنوب می تواند منشا بالا آمدن قابل توجه سطح دریاها طی دهها سال آینده و قرنهای آتی باشد.

به اعتقاد اریک ریگنوت، محقق و کارشناس، حتی اگر کاهش اثر گازهای گلخانه ای، مسئول اصلی تغییرات اقلیمی، بتواند تاثیر مثبتی بر روی کاهش روند گرمای اقیانوسها داشته باشد اما عقب نشینی یخچالهای طبیعی در این بخش از قطب جنوب اجتناب ناپذیر است.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آب شدن یخچالهای طبیعی,قطب جنوب , تحقیقات ناسا,تغییرات اقلیمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک ورزش حرفه‌ای غیر رقابتی یا نوعی نمایش ورزشی است که نتیجه مسابقات آن توسط هیئت برگزاری از پیش تعیین می‌شود. در این رشته عناصری از کشتی کچ، مبارزه ساختگی و تئاتر به چشم می‌خورد. در کشتی حرفه‌ای فنون گلاویزی و ضربات مختلفی اجرا می‌شود که از انواع کشتی و روش‌های جنگی در سراسر دنیا برداشت شده‌اند.

 

برخلاف ورزش کشتی (و تمامی ورزش‌ها) که یک کمیته فنی برای تعیین مقررات ورزشی وجود دارد، در کشتی حرفه‌ای هیچ کمیته‌ای برای تعیین مقررات وجود ندارد و مالکان لیگ‌های کشتی حرفه‌ای هم برنامه‌های خود را با عنوان «سرگرمی» اجرا می‌کنند و نه یک مسابقه ورزشی. کشتی‌گیران حرفه‌ای برخلاف کشتی‌گیران آماتور برای انجام مسابقه حقوق می‌گیرند و معمولاً مهارت بالاتری هم دارند حتی برخی از آن‌ها داروهای نیروزای استروئیدی مصرف کرده و کمپانیدبلیودبلیوای آزمایش‌های کنترل دوپینگ از ورزشکاران خود انجام می‌دهد. اما مهارت شرکت‌کنندگان آن‌ها نتیجه مسابقه را تعیین نمی‌کند بلکه برنامه کل مسابقات همچون یک نمایشنامه نوشته می‌شوند و هر مسابقه بخشی از داستان این نمایشنامه است و در نتیجه تمام برد و باخت‌ها مربوط به نمایشنامه می‌شود.

 

مسابقات این رشته در سال‌های اخیر در زبان فارسی به کشتی کچ (کج) معروف شده‌است اما نباید آن را با کشتی کچ، که یک رشتهٔ ورزشی رقابتی است، اشتباه گرفت. کشتی کچ شباهت زیادی به کشتی آزاد دارد. البته در کشتی حرفه‌ای نیز فنون کشتی کچ نقش مهمی دارد.

 

کشتی حرفه‌ای یکی از سرگرمی‌های مهم در آمریکای شمالی و ژاپن است.

قانونی به نام کایفابه (kayfabe) در کشتی حرفه‌ای وجود دارد که بر اساس آن شرکت‌کنندگان باید تصور کنند که شخصیت‌ها و داستان نمایش واقعی است. در گذشته برخی از کشتی‌گیران حتی در زندگی واقعی خود نیز در این دنیای خیالی باقی می‌ماندند. در صورتی که کشتی‌گیری حرکتی در رینگ انجام دهد که مطابق با شخصیت داستانی او نباشد یا از این دنیای ذهنی خارج شود این قانون را شکسته است. این اتفاق به علاقه تماشاگران ضربه زده و تجارت گردانندگان مسابقات را دچار مشکل می‌کند در نتیجه برگزارکنندگان رقابت‌های کشتی حرفه‌ای روی خوشی به اینگونه کشتی‌گیران نشان نداده و معمولاً آن‌ها را یا از داستان اصلی خارج می‌کنند یا به طور کامل کنار می‌گذارند. البته امروزه اهمیت این موضوع از گذشته کمتر شده است چرا که در دنیای کشتی حرفه‌ای این واقعیت که داستان‌ها از پیش نوشته می‌شوند راحت‌تر پذیرفته شده و این برنامه‌ها بیشتر بر علاقه تماشاگران برای سرگرم شدن متکی هستند. با این حال کشتی‌گیران همچنان بایستی در طول مسابقه در شخصیت خود بمانند و مسائل پشت صحنه نیز نباید به بیرون درز کند.

 

از بزرگان این مسابقات می‌توان به تریپل اچ اشاره کرد که مدت ۳ سال کمربند سنگین وزن جهان را داشت و برونو سامارتینو که هفت سال قهرمان کمربند بود و همچنین کریس جریکو که با ۹ بار قهرمانی کمربند بین قاره‌ای رکورددار است.

 

مهم‌ترین واقعه تاریخ این ورزش مرگ ناگهانی قهرمان این رشته ادی گوئررو است که در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۰۵ به دلیل نارسایی قلبی درگذشت. مهم‌ترین افتخار وی کسب کمربند قهرمانی دَبلیو دَبلیو ای و کمربند بین قاره‌ای در No way out ۲۰۰۴ بود. همچنین مرگ مشکوک کریس بنوا که سابقهٔ قهرمانی در رویال رامبل و قهرمانی کمربند سنگین وزن را دارد که عده‌ای آن را خودکشی وی می‌دانند. کورت هنینگ - اوون هارت - یوکوزونا - آندره د جاینت و ریک رود و آندره مارتین معروف به تست (Test) هم از دیگر کشتی‌کچ‌کاران مشهوری بودند که اکنون زنده نیستند.

 کمربند در شرکت دابلیو دابلیو ای وجود دارد که ۲ تا به راو و ۲ تا به اسمکدان و ۱ به ان ایکس تی و ۳ کمربند به هر دو مربوط می‌شوند:

راو:کمربند قهرمانی دابلیو دابلیو ای وکمربند ایالات متحده

اسمکدان:کمربند سنگین وزن جهان وکمربند سنگین وزن بین قاره‌ای 

راو و اسمکدان:کمربند دیواس وکمربند تگ تیم جهانی

ان ایکس تی:کمربند ان ایکس تی -کمربند تگ تیم ان اکس تی -کمربند زنان ان اکس تی

اما لیگ TNA که حدود ۸ سالی هست که شروع به کار کرده در حال حاضر در حال پیشرفت هست و در آینده پیش بینی می‌شود که شاهد رقابت این کمپانی با دابلیو دابلیو ای خواهیم بود. کمربندهای این شرکت به صورت زیر هست:

 

کمربند سنگین وزن تی ان ای -کمربند تلویزیون ی ان ای-کمربند تگ تیم تی ان ای-کمربند زنان تی ان ای-کمربند تگ تیم زنان.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: ورزش حرفه‌ای,کشتی کچ,کشتی حرفه‌ای,واقعیت یا نمایش, TNA,تریپل اچ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فدراسیون بین‌المللی فوتبال سود خالص خود در سال ۲۰۱۳ را بیش از ۵۲ میلیون یورو اعلام کرد. با این احتساب ذخایر نقدی فدراسیون به بیش از یک میلیارد یورو رسیده است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد، در سال ۲۰۱۳ سود خالصی بالغ بر ۷۲ میلیون دلار (۳ / ۵۲ میلیون یورو) داشته که با احتساب آن ذخایر نقدی فدراسیون به ۴۳۲ / ۱ میلیارد و ۴۳۲ میلیون دلار یا ۱ میلیارد و ۴۱ میلیون یورو رسیده است.

این خبر را دبیر کل فیفا در جریان کنفرانسی خبری پس از نشست دوروزه این فدراسیون در زوریخ اعلام کرد.

از دیگر موضوع‌های محوری این کنفرانس برنامه‌ریزی‌ها و مشکلات سه دوره مسابقات جام جهانی جهانی فوتبال در آینده است که قرار است به ترتیب در برزیل (۲۰۱۴)، روسیه (۲۰۱۸) و قطر (۲۰۲۲) برگزار شود.

سپ بلاتر، رئيس ۷۸ ساله فیفا در این کنفرانس با اشاره به زیر ضرب قرار گرفتن روسیه به دلیل رویکرد این کشور نسبت به بحران اوکراین، تأکید کرد که تصمیم فیفا مبنی بر برگزاری رقابت‌های فوتبال جام جهانی سال ۲۰۱۸ در روسیه کماکان بر قوت خود باقی است و قرار نیست در آن بازنگری صورت گیرد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فدراسیون بین‌المللی فوتبال ,ذخایر نقدی,مسابقات جام جهانی جهانی فوتبال ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این تصویر توسط ماهواره از فراز یخچالهای رشته کوههای آند واقع در کشور شیلی شکار شده است .این عکس جزو برترین عکس های ماهواره ای در سال 2014 تا کنون بوده است.این تصویر متعلق به دریاچه O'Higginsدر پاتاگونیا (Patagonia) که توسط یخچالهای طبیعی تغذیه می گردند. یخچالهایی که طی دهه های اخیر شاهد تحلیل و عقب نشینی آنها بوده ایم.

2014 National Geographic

جندی شاپور البرز.اردیبهشت 93

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رشته کوههای آند,ماهواره,Patagonia, یخچالهای طبیعی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

انجام حرکات آکروباتیک به وسیله موتورسیکلت در بسیاری از کشورهای جهان از جمله تفریحات جوانان به‌شمار می‌رود. در ایران اما این حرکات بدون در نظر گرفتن کمترین نکات ایمنی و در مکان‌های حادثه‌آفرین صورت می‌گیرد.محل نامناسب اینگونه نمایش‌ها برای موتورسوار و همچنین ماشین‌هایی که از این مناطق عبور می‌کنند خطرآفرین است.

بر اساس یک گزارش مجله "نیویورک تایمز"، ایران در سال ۲۰۱۳‌ در جایگاه پنجم از نظر داشتن جاده‌های مرگ‌آور قرار دارد.

تعداد موتورسیکلت‌ها در ایران در حدود ۸ میلیون دستگاه برآورد شده است. روزانه ۱۵۰۰ موتورسیکلت به این تعداد اضافه می‌شود.اکثر موتورسواران در ایران از کلا‌ه‌های ایمنی استفاده نمی‌کنند.به نظر می‌رسد که این حرکات خطرناک تنها مخصوص جوانان نیست. مردان میانسال و کودکان نیز در این نمایش‌های خیابانی دیده می‌شوند.گرچه در قوانین ایران انجام حرکات آکروباتیک در خیابان‌ها جرم محسوب می‌شود، اما گویا امکان کنترل این رفتارها وجود ندارد.

dw

بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موتورسواران ,حرکات آکروباتیک در خیابان‌ها,کلا‌ه‌های ایمنی ,رقص مرگ بر روی موتور,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مردم گاهی از روی چهره دیگران در باره آنها قضاوت می کنند و تفاوتهایِ ظاهریِ فاحش در چهره، بلافاصله بر این قضاوتها تأثیر می گذارد.

پروژه «اهمیت ظاهر» بخشی از برنامه لئوناردو داوینچیِ کمیسیون اروپاست. این طرح بر اهمیت گوناگونی و تفاوتهای ظاهری افراد تاکید دارد و هدفش این است به آموزگاران و مشاوران تربیتی بیاموزد چگونه به جوانانی که چهره یا ظاهری متفاوت دارند، کمک کنند تا بر ترسهایشان فائق آیند.

مارتین پرسون مسئول هماهنگ کننده طرح «اهمیت ظاهر»است و می گوید: «ما به کسی که اعتماد به نفس ندارد یا عیب ظاهری آشکاری در چهره اش دارد، مهارت های اجتماعی می آموزیم. به او یاد می دهیم چگونه با دیگران ارتباطی برقرار کنند که او را همان طور که هست بشناسند.» 

الکساندریا بارکر، دختری است که با ظاهری متفاوت، با لبان و کام شکافته یعنی ضایعه معروف به لب شکری به دنیا آمده است. حمایت خانواده و جراحی های ترمیمی مسئله این «تفاوت نمایان» را برای این دانشجوی روانپزشکی حل کرده است. او در حال حاضر بر روی این تفاوتهای ظاهری کار می کند.

الکساندریا می گوید: «برای این نوع افراد برقرارکردن رابطه با دیگران مشکل است زیرا اعتماد به نفسشان کم است. در نتیجه بسختی دوست پیدا می کنند و نمی توانند مثل بقیه تفریح کنند و از چیزهای ساده لذت ببرند. ترس دارند که به سراغ شغل هایی مثل فروشندگی یا کار در رستوران بروند. دوستانی داشتم که صددرصد از این نوع شغل ها فرار می کردند چون نگران واکنش مشتری ها بودند. آنها متصدی کار در انبار می شوند تا همیشه در انتهای مغازه و دور از انظار باشند.»

در مرکز تحقیقاتی بریستول بازیِ نمایشی وجود دارد که در آن از بیننده خواسته می شود که شغل و نوع فعالیت افرادی را که نمی شناسند، بر اساس شکل ظاهری آنها حدس بزنند. بنابر نتایج این بازی، تأثیرات ناشی از ظاهر افراد بسیار گسترده تر از آن است که تاکنون گمان رفته است.

نیکول پاراسکوا، در این مرکز تحقیقاتی می گوید:«اخیرا بررسی هایی انجام دادیم که ۷۷ هزار نفر در بریتانیا را شامل می شد و دریافتیم که ۶۰ درصد مردان و زنان بین ۱۸ تا ۲۷ سال از شکل ظاهری خود شرمگین هستند. دریافتیم کودکان ۵ ساله ای هستند که نگران چاقی یا تناسب اندامشان اند و فکر می کنند که برای تغییر شکل ظاهری خود باید رژیم غذایی بگیرند.»

وی درمورد تاثیر رسانه ها بر شکل گیری الگوها و معیارهای غالب ظاهری می گوید: «کودکان نمی توانند از فشار و تأثیر رسانه ها در امان بمانند. از سنین کم در برنامه های تلویزیونی چشمشان به دیدن افراد جذاب عادت می کند. رسانه ها به شکل مداوم به آنها نشان می دهد که باید چگونه باشند.»
  تفاوتهای ظاهری و کاهش اعتماد به نفس در جوانان سبب می شود که آنها در یافتن شغل به مشکب برخورد کنند. مارتین پرسون می گوید: «چهل درصد دانش آموزان در کلاس دست بلند نمی کنند تا توجه کسی را جلب نکنند. به این دلیل که از ظاهر خودشان مطمئن نیستند و اعتماد به نفس ندارند. در وضعیت امروز بازار کار اروپا یافتن کار برای جوانان بسیار مشکل است. اگرمشکلات ظاهری هم داشته باشید، شغل پیدا کردن برایتان از این هم مشکل تر می شود.»
 
هدف طرح «اهمیت ظاهر»این است که به افراد کمک کند اعتماد به نفس خود را بیابند و خود را همانگونه که هستند، بپذیرند. هماهنگ کننده این پروژه می گوید که افراد با تفاوتهای ظاهری باید به مدارسی بروند که در آنها آموزگاران و مشاوران تربیتی آگاه به مشکلات باشند. در این صورت خواهند توانست از این موانع عبور کنند و در نهایت، در یافتن شغل مورد نظر خود، بخت بیشتری خواهند داشت.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اهمیت ظاهر,اعتماد به نفس,شکل ظاهری ,یافتن شغل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سال ۲۰۱۴ است و قاعدتا همه ما باید تحت درمان و بازپروری روانی باشیم.

این یکی از پیش بینی‌های آیزاک آسیموف، یکی از مشهورترین نویسندگان داستان‌های علمی- تخیلی قرن بیستم بود که در سال ۱۹۶۴ پیش بینی‌های خود را در مورد جهان در ۵۰ سال آینده تشریح کرده بود. 

او این مطالب را به مناسبت افتتاح نمایشگاه بین المللی سال ۱۹۶۴ در نیویورک نوشته بود. هر چند موضوع اصلی این نمایشگاه بین المللی که به مدت تقریبا یک سال دایر بود "صلح از طریق تفاهم متقابل" بود، ولی امروزه بیش از هر چیز دیگری آن نمایشگاه را به خاطر پیش‌بینی‌هایش از آینده فن آوری به یاد می آورند.

هر چند بسیاری از طرح های آینده گرایی که در آن نمایشگاه عرضه شد هیچگاه واقعیت پیدا نکردند ولی با نگاهی به دستاوردهای نمایشگاه بین المللی سال ۲۰۱۴ می توان دید که بسیاری از پیش بینی های آیزاک آسیموف تا حد زیادی به واقعیت نزدیک بودند.

نگاهی به سال ۲۰۱۴ از منظر پیش بینی های آیزاک آسیموف در سال ۱۹۶۴

۱- ارتباطات، صوتی - تصویری خواهد شد و با استفاده از تلفن علاوه بر صدای طرف دیگر می توان تصویر او را نیز دید

اولین تماس ویدیویی بین دو قاره در ۲۰ آوریل ۱۹۶۴ با استفاده از فن آوری که توسط موسسه تکنولوژیک "بل سیستم" ساخته شده بود برقرار شد. شاید همین فن آوری در پیش بینی های آیزاک آسیموف تاثیر گذار بود.

با این همه تردیدی نیست که او از هزینه اندک تماس های صوتی- تصویری در این سالها، مثل خدمات اسکایپ و یا فیس تایم شرکت اپل، متعجب می شد. در سال ۱۹۶۴ یک تماس ویدیویی سه دقیقه ای بین شهرهای واشنگتن و نیویورک حدود ۱۶ دلار و با احتساب ارزش پول امروز حدود ۱۱۸ دلار هزینه داشت.

 

۲- برقراری تماس مستقیم تلفنی با هر نقطه ای در جهان، حتی مرکز هواشناسی در قطب جنوب، میسر خواهد شد

کافی است پیش شماره کشوری ۶۷۲ و برای برخی از نقاط دیگر پیش شماره بین المللی زلاند نو یعنی ۶۴+ را بگیرید.

۳- ربات ها در سال ۲۰۱۴ نه عمومیت خواهند یافت و نه کارشان عالی خواهد بود، ولی وجود خواهند داشت

آیزاک آسیموف کلمه "رباتیک" را به لغات زبان انگلیسی افزود و شاید به همین خاطر پیش بینی نسبتا دقیق او از میزان پیشرفت فن آوری رباتیک چندان تعجب آور نباشد. اما هم اکنون طرح هایی برای افزایش قابلیت ربات ها در حال اجراست. به عنوان مثال هدف یکی از این طرحها این است که ربات‌ها بتوانند آزمون دانشگاهی ژاپن را با موفقیت طی کنند و یا بتوانند با کنترل از راه دور عمل جراحی انجام دهند. از هم اکنون ربات هایی برای آشپزی طراحی و ساخته شده اند.

آیزاک آسیموف در مورد یک عنصر دیگر از زندگی مدرن توانست پیش بینی تقریبا دقیقی بکند و آن نقش مهم "کامپیوترهای کوچک" بود که امروز آنها را با اسم تلفن هوشمند می شناسیم. او پیش بینی کرده بود که چنین کامپیوترهایی به عنوان "مغز ربات ها" عمل خواهند کرد.

هر فرد که برای جهت یابی در یک شهر غریب از نقشه تلفن های هوشمند استفاده کرده باشد از خود خواهد پرسید که شاید منظور آیزاک آسیموف این بود که این کامپیوترهای کوچک به جای "مغز انسان" عمل خواهند کرد.

۴- صفحات قابل آویختن به دیوار جای تلویزیون های معمولی را خواهند گرفت ولی مکعب های شفاف که امکان دیدن تصویر به شکل سه بعدی را فراهم خواهد کرد به مرور عرضه خواهند شد

یکی از مهمترین جنبه های پیش بینی آیزاک آسیموف دقت او در تشخیص فن آوریهایی است که خلق خواهند شد ولی او معمولا از میزان استقبال از این فن آوریها ارزیابی بسیار خوشبینانه ای داشت.

باید این پیش بینی دقیق وی را ارج گذاشت که تلویزیون های با صفحه تخت اکنون جای تلویزیون های معمولی (جعبه ای) را گرفته اند و فن آوری تلویزیونی سه بعدی نیز هر چند در شکل "مکعب های شفاف" هنوز ساخته نشده اند ولی از مدتها پیش یکی از مدلهای عرضه شده در نمایشگاههای فن آوری برای آینده بوده اند.

اما میزان استقبال تماشاگران از این فن آوریهای جدید همیشه کمتر از چیزی بوده که انتظار می رفت. به عنوان مثال بی بی سی در تابستان سال گذشته اعلام کرد که به خاطر "فقدان علاقه کافی" از سوی بینندگان، طرح خود برای نمایش سه بعدی برنامه ها را فعلا معوق خواهد کرد.

۵- مکالمه و تماس با کره ماه دیگر چندان دشوار نخواهد بودقاعدتا تحت تاثیر دوران اولیه شکوفایی پروزاهای فضایی، آیزاک آسیموف در سال ۱۹۶۴ در مورد پیشرفت این نوع فن آوریها بسیار خوشبین بود.

او پیش بینی می کرد که میزان تاخیر در برقراری تماس با کره ماه فقط حدود ۲.۵ ثانیه خواهد بود. هر چند او با دقت پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۱۴ فقط فضاپیماهای بدون سرنشین به کره مریخ خواهند رسید.

۶- وسایلی برای آشپزخانه طراحی و ساخته خواهند شد که "غذاهای آماده" را مهیا خواهند کرد، آب را گرم کرده و با آن قهوه درست خواهند کرد

ماشین های اتوماتیک درست کردن قهوه از مدتها پیش ساخته و عرضه شده اند.

یکی دیگر از پیش بینی های آیزاک آسیموف در مورد آشپزخانه این بود که محصولات غذایی از جنس خمیر و جلبک به شکل مصنوعی و با مزه های مختلف تولید خواهند شد. تولید اولین همبرگر آزمایشگاهی که سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفت به واقعیت پیوستن بخشی از پیش بینی های او است.

البته کارشناسان در مورد بخش دیگری از پیش بینی آیزاک آسیموف که گفته بود این محصولات "خوش مزه" خواهند بود، ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند. کما اینکه سال گذشته پس از مزه کردن همبرگری که در آزمایشگاه تولید شده بود، برخی گفتند که مزه چرب گوشت واقعی را ندارد.

۷ - حداقل یک یا دو مورد گیاه آزمایشگاهی که از انرژی نهفته در ستاره ها تغذیه می کنند وجود خواهد داشت

یکی از لطیفه های علمی قدیمی این است که بهره برداری از انرژی نهفته در ستاره ها، منبع اصلی انرژی در آینده است.

تلاش ها و طرح ها برای عملی کردن این لطیفه قدیمی همواره در جریان بوده و یکی از مهمترین موارد در این زمینه طرحی است که به صورت مشترک توسط چند کشور اروپایی در جنوب فرانسه در حال اجراست و با یک هزینه ۲۲ میلیارد دلاری قرار است تا سال ۲۰۱۸ ساخت یک راکتور که از انرژی ستاره ها تغذیه خواهد کرد را تکمیل کند.

اما پیش بینی های آیزاک آسیموف در مورد احداث مراکز جذب و یا تولید انرژی خورشید در مناطق گرم و صحرایی مثل آریزونا به واقعیت بدل شده است.

اما بخش دیگر پیش بینی او یعنی جذب انرژی خورشید و سایر ستارگان توسط راکتورهایی که در فضا در حرکت خواهند بود و انتقال این انرژی به کره زمین، فعلا در حد پیش بینی باقی مانده است.

۸- برای ساختن خودروهایی که توسط یک ربات هدایت خواهند شد، تلاش های زیادی صورت خواهد گرفت

باید گفت که "خودرو با مغز رباتی" به نسبت خودروی خودفرمان و یا خودران عبارت جذاب تری است.

در سالهای اخیر موسسات فن آوری جدید و کارخانجات اتومبیل سازی در این عرصه پیشرفت های زیادی کرده اند.

ولی پیش بینی دیگر آیزاک آسیموف در زمینه حمل و نقل هنوز در حد یک آرزو باقی مانده است. وسیله نقلیه ای به نام "آکوافویلز" که در نمایشگاه بین المللی سال ۱۹۶۴ توجه فراوانی به خود جلب کرد، وسیله ای بود که با ایجاد حداقل اصطکاک می تواند روی سطح آب حرکت کند. وسایل نقلیه دیگری هم که از این اختراع الهام گرفتند، از جمله هاورکرافت، هیچگاه موفقیت چندانی پیدا نکردند.

۹- تمام جمعیت جهان به طور یکسان و کامل از تمام وسایل و تکنولوژی جدید در آینده بهره مند نخواهند شد. درصد بیشتری به نسبت امروزه از به کارگیری این وسایل محروم خواهند بود. هر چند از نظر امکانات مادی زندگی آنها ممکن است به نسبت امروز وضعیت بهتری داشته باشند ولی از تازه ترین امکانات خلق شده توسط تکنولوژی عقب خواهند ماند

آیزاک آسیموف پیش بینی های فراوانی کرده بود که بسیاری از آنها درست و یا نسبتا درست از آب درآمد و ذکر تمام آنها در این گزارش مقدور نیست. فقط پیش بینی های او در هراس از رشد جمعیت جهان به یک مقاله جداگانه نیاز دارد.

اما احتمالا دقیق ترین پیش بینی هشدارآمیز او این بود که فن آوری چه در سال ۱۹۶۴ و چه پنجاه سال بعد در سال ۲۰۱۴ در تغییر دادن نحوه زندگی بشریت و تک تک افراد نیروی بسیاری مهمی است.

اما بدون تلاش برای برخورداری عادلانه و مساوی همه مردم، این فن آوریها به جای عاملی مثبت و کمک کننده می توانند به یک عامل مخرب برای "صلح از طریق تفاهم و درک متقابل" بدل شود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آیزاک آسیموف,نمایشگاه بین المللی سال ۱۹۶۴ , آینده گرایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلم «مالفیسنت» بر اساس داستان زیبای خفته، فیلم آنجلینا جولی است. او در این فیلم نقش، یکی از شیطانی ترین قهرمانان دنیای والت دیسنی را بازی می کند. در این داستان که بازسازی فیلم سال 1959 شرکت دیسنی است، اله فنینگ نقش زیبای خفته را به عهده دارد.

دو بازیگر اصلی فیلم آنجلینا جولی و اله فنینگ برای معرفی فیلم در یک نشست خبری در پاریس شرکت کردند. آنجلینا جولی در این نشست گفت: «می خواستیم این فیلم حق مطلب را در مورد شخصیت های داستان بیان کرده و به کسانیکه پیشتر در آن کار کرده بودند، ادای احترام کنیم.»

«ماله فیسنت»، اولین تجربه کارگردانی رابرت استرامبرگ، تهیه کننده معروف هالیوود است. او که برنده جایزه اسکار شده، تهیه کنندگی آواتار و آلیس در دنیای عجایب را به عهده داشته است.

فیلم «مالفیسنت» از آخر ماه مه (اوایل خرداد) در سینماهای دنیا اکران می شود.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مالفیسنت, آنجلینا جولی,شیطانی ترین قهرمانان دنیای والت دیسنی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دومین قسمت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در نخستین تعطیلات آخر هفته که به روی پرده سینما رفت، در سینماهای آمریکای شمالی حدود ۹۲ میلیون دلار فروش داشت و در صدر جدول پرفروشترین‌ها قرار گرفت.

فروش جهانی این فیلم در آخر هفته گذشته ۱۱۶ میلیون دلار بوده است.

این فیلم بعد از قسمت دوم کاپیتان آمریکا، دومین فیلم سال ۲۰۱۴ است که بیشترین فروش را در هفته نخست نمایشش در آمریکای شمالی داشته است.

نمایش کاپیتان آمریکا در نخستین تعطیلات آخرهفته ای که به روی پرده رفت ۹۶ میلیون دلار فروش داشت.

اندرو گارفیلد، هنرپیشه ۳۰ ساله آمریکایی- بریتانیایی نقش پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی را بازی می کند و بازیگر مقابل او که نقش منفی را دارد، پل جاماتی است.

بهشت وجود دارد که داستان پسری است که تا دم مرگ رفته و ادعا می کند بهشت را دیده با ۸.۶ میلیون دلار رده سوم را به خود اختصاص داده است.

کاپیتان آمریکا ۲ در پنجمین هفته نمایشش در رده چهارم و قسمت دوم انیمیشن ریو در بعدی قرار گرفته اند.

دومین قسمت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز که پیش بینی می شود یکی از پرفروش‌ترین فیلم های سال باشد، نسبت به قسمت نخست آن فروش بیشتری در نخستین تعطیلات آخر هفته نمایشش داشته است.

قسمت نخست این فیلم که در روز چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) ۲۰۱۲ به روی پرده رفت، ۶۲ میلیون دلار فروش داشت.

کمپانی سونی، سازنده رشته فیلم‌های مرد عنکبوتی، دو قسمت دیگر از این مجموعه را در دست تولید دارد که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به نمایش در خواهند آمد. 

نمایش کاپیتان آمریکا در نخستین تعطیلات آخر هفته ای که به روی پرده رفت ۹۶ میلیون دلار فروش داشت

 هفته گذشته زنی دیگر با بازی کامرون دیاز با فروش حدود ۱۴ میلیون دلار در رده دوم جدول پرفروشترین‌ها فیلم‌های آمریکای شمالی قرار گرفت.

BBC NEWS

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ,کاپیتان آمریکا ۲,بهشت وجود دارد ,زنی دیگر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پردیس ثابتی (زاده ۱۹۷۵ (میلادی) / ۱۳۵۴ در تهران) زیست شناس ایرانی-آمریکایی فرزند پرویز ثابتی، او از اهالی فلوریدا و ساکن ماساچوست در ایالات متحده آمریکااست.

وی روشی آماری بیوانفورماتیکی توسعه داده است که بخش‌های در معرض انتخاب طبیعی را مشخص می‌کند. همچنین الگوریتمی طراحی نموده که اثرات ژنتیک بر تکامل بیماری را نشان می‌دهد.

وی هم‌اکنون استادیار دانشگاه هاروارد است.ثابتی سومین زن در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (Summa Cum Laude) از مدرسهٔ پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده است. وی بعنوان یکی از سرشناس‌ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر ۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده‌است.

پردیس ثابتی اخیرا نیز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین‌المللی Creators Synectics معرفی شده‌است.این گروه بین‌المللی پردیس ثابتی را از محققان برجسته دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد، آکسفورد و ام آی تی را به عنوان چهره چهل و نهم معرفی کرده‌است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در سال ۲۰۰۷، ثابتی را به عنوان «یکی از ۸ نوابغی که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» عنوان کرده‌است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پردیس ثابتی,بیوانفورماتیک, ۱۰۰ چهره نابغه جهان, سومین زن در تاریخ ,Creators Synectics,ژنوم مالاریا, بیل و ملیندا گیتس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در اواخر دهه بیست تا اوایل دهه سی میلادی قرن بیستم تیم ملی اتریش یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا محسوب می‌شد و ستاره‌اش که به "مرد کاغذی" شهرت داشت، یکی از چهره‌های درخشان آن دوره به شمار می‌رفت: مایتاس سیندلار.

به اعقتاد کارشناسان فوتبال ماتیاس سیندلار بزرگ‌ترین ستاره‌ای است که اتریش به این ورزش ارائه کرده است. سیندلار مهره‌ی کلیدی تیمی بود که در اواخر دهه بیست و اوایل دهه سی میلادی به "تیم شگفت‌انگیز" شهرت داشت.

ملی‌پوشان اتریش که در سال ۱۹۳۲ قهرمان اروپا شده بودند، در جام جهانی ۱۹۳۴ در ایتالیا به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی قدم به میدان گذاشتند. پشتوانه‌ی موفقیت‌های پیشین انتظارات زیادی را میان اتریشی‌ها برانگیخته بود که این بار به قهرمانی جهان امید بسته بودند.

اتریش اما در نیمه‌نهایی این مسابقات یک بر صفر از میزبان مسابقات شکست خورد. داور سوئدی این دیدار که یک روز پیش از برگزاری مسابقه مهمان ویژه بنیتو موسولینی بود، تک‌گل این دیدار را که در پی خطایی روی درواز‌ه‌بان اتریش حاصل شده بود، پذیرفت و در نیمه دوم نیز کم و بیش به نفع ایتالیایی‌ها سوت زد.

اتریش پس از این شکست تلخ در پیکار مقابل آلمان بر سر کسب مقام سوم نیز ۳ بر ۲ مغلوب شد. علت ناکامی اتریشی‌ها تا اندازه‌ای غیاب شماری از ستارگان این تیم بود.

با وجود این ناکامی‌ها ماتیاس سیندلار مهر خود را به عنوان ستاره‌ای بزرگ بر این بازی‌ها کوبید و چون نگینی در تیم ملی فوتبال اتریش می‌درخشید.

به همان اندازه که بر سر خصلت‌های فردی، گرایش‌های سیاسی و مرگ زودهنگام و جنجالی او نظرات مختلفی وجود دارد، به همان اندازه نیز کارشناسان در مورد قابلیت‌ها و توانایی‌های او در میدان بازی اتفاق نظر دارد.

از سیندلار به عنوان بازیکنی یاد می‌شود که با سبکبالی در زمین در حرکت است و از هرگونه نبرد تن‌به‌تن دوری می‌جوید، ویژگی‌ای که سبب شد او را "مرد کاغذی" بنامند. 

این ستاره که هیکلی نحیف داشت، بیش از آنکه در پی گل زدن باشد، به خود بازی فوتبال عشق می‌ورزید و در دورانی که این ورزش آرام‌آرام به پدیده‌ای مردمی بدل می‌شد، او بود که با بازی درخشان خود تماشاگران را به ورزشگاه‌ها می‌کشاند.

سیندلار به‌رغم پیشنهادهایی که از باشگاه‌های معروف اروپا دریافت کرد، به باشگاهش آستریا وین وفادار ماند و با این تیم موفقیت‌های زیادی را جشن گرفت.

نام سیندلار در نوک حمله "تیم قرن آستریا وین" نیز به ثبت رسیده که در سال ۲۰۰۱ به مناسبت نودمین سالگرد بنیانگذاری این باشگاه برگزیده شده بود. سیندلار در طول فعالیت حرفه‌ای‌اش ۱۵۸ گل برای آستریا وین به ثمر رساند.

بازیکنی آزاداندیش

آخرین حضور جنجالی سیندلار در پیراهن تیم ملی اتریش در دیداری بود که در سوم آوریل ۱۹۳۸ میان اتریش و آلمان برگزار شد تا پیوستن اتریش به آلمان نازی جشن گرفته شود. این دیدار در عین حال به معنای انحلال تیم ملی اتریش نیز بود.

گفته می‌شود، به سیندلار و یارانش ابلاغ شده بود که فرصت‌های به دست آمده را هدر دهند، اما او که آزاداندیش بود، در نهایت نخستین گل این دیدار را به ثمر رساند و با شادی تحریک‌آمیزش در جلوی تریبون اصلی ورزشگاه که جایگاه مقام‌ها و چهره‌های بلندپایه رژیم نازی بود، گل خود را جشن گرفت.

اتریش در آن دیدار ۲ بر صفر آلمان را شکست داد. حدود ده ماه بعد از این واقعه جسد سیندلار ۳۵ ساله در کنار معشوقه‌اش که بیهوش بود و چندی بعد نیز جان سپرد، کشف شد.

معمای سیندلار هنوز هم حل نشده و مرگ بر اثر مسمومیت، خودکشی یا قتل از دلایلی هستند که تا به امروز در بحث و گمانه‌زنی‌ها مطرح می‌شوند. جایگاه و نقش او در تاریخ فوتبال اتریش اما بلامنازع است.

ماتیاس سیندلار در فهرست فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) که یکصد بازیکن برتر فوتبال در قرن بیستم را دربرمی‌گیرد، در رتبه ۲۲ جای دارد. 

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماتیاس سیندلار,تیم ملی اتریش,آستریا وین, آزاداندیش,معمای سیندلار,یکصد بازیکن برتر فوتبال,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-1996.jpg

نخستین جزیره جهان که کاملا با نیروی آب و باد نیرودهی می‌شود، معرفی شد.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خودکفایی در تولید نیروی برق آرزویی است که تمامی افراد دوستدار محیط زیست رؤیای آن را در سر می‌پرورانند و هم‌ اکنون این جزیره با تولید آب و برق خود، چنین رؤیایی را به واقعیت تبدیل کرده است.

 یک مزرعه بادی در اواخر ماه ژوئیه در El Hierro که کوچک‌ترین جزیره قناری اسپانیا است، افتتاح می‌شود. این جزیره با صخره‌ها و کوه‌های شیب‌دارش برای برداشت‌کردن باد ورودی از آن سوی ساحل اقیانوس اطلس در آفریقا بسیار ایده‌آل است.

 پنج توربین نصب‌شده در نوار شمال شرقی El Hierro دارای بازدهی کلی 11.5 مگاوات خواهند بود که این میزان برای تامین نیاز برق 10 هزار سکنه جزیره و همچنین کارخانه‌های آب شیرین‌کن آن کفایت می‌کند.

 گرچه جزایر دیگری در سراسر جهان با انرژی خورشیدی یا باد نیرودهی می‌شوند، کارشناسان بر این باورند این جزیره نخستین خشکی است که قادر به عرضه مداوم الکتریسیته با ترکیب‌کردن نیروی آب و باد و بدون اتصال به هیچ گونه شبکه الکتریسیته خارجی است.

 نیروی اضافی توربین‌های بادی برای پمپاژکردن آب شرب از مخزنی در نزدیکی بندر به مخزنی بزرگ‌تر در دهانه برخورد آتش‌نشانی منتقل می‌شود که این دهانه 700 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

 زمانی هم که هیچ بادی وجود ندارد، آب از طریق توربین‌ها برای تولید برق به مخزن پایین‌تری منتقل می‌شود.

 مقاماتی از دانمارک، ژاپن، هاوایی و اندونزی به این مزرعه بادی علاقه نشان داده‌اند. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تولید نیروی برق ,El Hierro ,جزیره قناری اسپانیا,محیط زیست, اقیانوس اطلس ,11,5 مگاوات ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مرگ گابریل گارسیا مارکز، نویسنده کلمبیایی واکنش‌های زیادی را به همراه داشته و روسای جمهوری کشورهای مختلف و نویسندگان در پیام‌هایی به او ادای احترام کرده‌اند.

گابریل گارسیا مارکز که نویسنده کتاب‌هایی چون صد سال تنهایی و عشق سال‌های وبا است، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان اسپانیایی زبان به شمار می‌رفت.

سبک رئالیسم جادویی او در چهارگوشه دنیا طرفدار داشت و آثارش به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شدند.

خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا در توییتر خود به آقای مارکز ادای احترام کرده و باراک اوباما نیز در پیامی گفته جهان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان الهام بخش خود را از دست داده است.

آقای سانتوس نوشته است: هزار سال تنهایی و غم برای مرگ بزرگ‌ترین کلمبیایی همه اعصار، چنین بزرگانی هیچگاه نمی‌میرند.

بیش از سی میلیون نسخه از کتاب صد سال تنهایی مارکز در جهان به فروش رفته و در سال ۱۹۸۲ نوبل ادبیات به او تعلق گرفت.

پیتر انگلوند، دبیر دایمی کمیته نوبل گفت: هنرمندی بزرگ از میان ما رفته اما هنر او در میان ماست. بسیاری از نویسندگان، سایه‌ای بیش نیستند اما گابریل گارسیا مارکز از آن دسته نویسندگانی بود که خود سایه می‌افکنند و او این کار را همچنان پس از مرگش ادامه خواهد داد.

ماریو بارگاس یوسا، نویسنده برنده نوبل ادبیات از پرو نیز مارکز را نویسنده‌ای بزرگ خطاب کرده است.

این دو با یکدیگر برای مدتی طولانی خصومت داشتند و حتی یک بار در سال ۱۹۷۶ در خیابان درگیر شدند.

آقای یوسا گفته است که داستان‌های او به حیاتشان ادامه خواهند داد و خواننده‌های جدیدی در همه جا خواهند یافت.

ایزابل آلنده، نویسنده شیلیایی نیز گفته است که در کتاب‌های مارکز، خانواده‌اش، کشورش و مردمانی را یافته که در تمام عمرش با آنها آشنا بوده.

خبرنگار بی بی سی می‌گوید فقدان مارکز به جز در کلمبیا در مکزیک نیز احساس خواهد شد. مکزیک برای بیش از سی سال، محل زندگی مارکز بود.
رییس جمهوری مکزیک نیز در توییتر خود از مرگ گابریل گارسیا مارکز ابراز تاسف کرده است.

شکیرا، خواننده سرشناس کلمبیایی نیز گفته است که یاد گابو (اسمی که مارکز با آن معروف بود) تا ابد در دلش خواهد بود.

گابریل گارسیا مارکز به جز نویسندگی در عرصه سیاسی نیز فعال بود و فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا از دوستان نزدیک او محسوب می شد.

او می‌گفت دوستی آنها بر مبنای علاقه‌شان به کتاب شکل گرفته و هر وقت با هم دیدار می‌کنند، از ادبیات صحبت می‌کنند.


خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری کلمبیا در توییتر خود به آقای مارکز ادای احترام کرده است

بیل کلینتون، رییس جمهوری سابق آمریکا نیز از مارکز ستایش کرده و گفته است به خود می بالم که با او دوست بودم.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرگ گابریل گارسیا مارکز,نویسنده کلمبیایی,صد سال تنهایی,عشق سال‌های وبا ,ایزابل آلنده,فیدل کاسترو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از شگفتی‌های تاریخ بشر این است که درباره هیچ شخصیتی بیشتر از شکسپیر نوشته نشده، اما واقعیت این است که درباره زندگی او اطلاعاتی بسیار اندک در دست است، آن هم همراه با حدس و گمان:

۱۷ نوامبر ۱۵۵۸ ملکه الیزابت اول بر تخت سلطنت می‌نشیند.

۲۶ آوریل ۱۵۶۴ غسل تعمید ویلیام شکسپیر در استراتفورد؛ او دو یا سه روز پیش‌تر به دنیا آمده است. در همین سال گالیله به دنیا آمده و میکل آنژ از دنیا رفته است.

۱۵۸۲ ویلیام شکسپیر با آن هاثاوی ازدواج می‌کند.

۱۵۸۳ اولین فرزند آنها سوزانا متولد می‌شود.

۱۵۸۶ شکسپیر به لندن می‌رود و هنرپیشه می‌شود و به تدریج به نوشتن درام روی می‌آورد.

۱۵۸۷ ماری، خواهر الیزابت و ملکه اسکاتلند، اعدام می‌شود.

۱۵۸۸ انگلستان با پیروزی بزرگ بر نیروی دریایی اسپانیا به قدرتی جهانی بدل می‌شود.

۱۵۹۰ شکسپیر "هانری ششم" را می‌نویسد.

۱۵۹۲ "ریچارد سوم"

۱۵۹۳ کریستوفر مارلو، بزرگترین رقیب شکسپیر، در میخانه‌ای کشته می‌شود. اپیدمی طاعون باعث تعطیلی تئاتر می‌شود. شکسپیر به شعر رو می‌آورد. "کمدی اشتباهات".

۱۵۹۴ تراژدی "تیتوس آندرونیکوس".

۱۵۹۵ "رؤیای شب تابستان". رومیو و ژولیت.

۱۵۹۶ همنت، پسر شکسپیر در یازده سالگی از دنیا می‌رود. "تاجر ونیزی".

۱۵۹۸ هیاهوی بسیار برای هیچ.

۱۵۹۹ گشایش تئاتر گلوب، سالنی بزرگ با گنجایش دو هزار تماشاگر. این تئاتر محل اصلی فعالیت شکسپیر می‌شود و مورد توجه خاص ملکه الیزابت قرار می‌گیرد.

۱۵۹۹ "هر طور میل شماست" یا "بدان سان که بخواهی" و "جولیوس سزار".

۱۶۰۰ اجرای "هملت".

۱۶۰۱ اعدام کنت (ارل) اسکس، از نزدیکان الیزابت به جرم توطئه کودتا.

۱۶۰۲ کمدی "هر طور که بخواهید" یا شب دوازدهم

۱۶۰۳ درگذشت ملکه الیزابت. جیمز اول، پسر رقیب اصلی او ماری، پادشاه می شود. اتحاد انگلستان و اسکاتلند.

۱۶۰۴ عمل در برابر عمل (در فارسی: کلوخ انداز را پاداش سنگ است!)

۱۶۰۵ شاه لیر

۱۶۰۶ مکبث؛ در همین سال بن جانسون، نمایشنامه هجوآمیز ولپن را منتشر کرد. (ترجمه فارسی از عبدالحسین نوشین).

۱۶۰۷ کریولانوس

۱۶۱۱ طوفان

۱۶۱۳ آتش‌سوزی در تئاتر گلوب و بازسازی آن.

۲۳ آوریل ۱۶۱۶ ویلیام شکسپیر در استراتفورد از دنیا می‌رود و در کلیسای "هولی ترینیتی" به خاک سپرده می‌شود. سروانتس نیز در همین روز درگذشته است.

۱۶۲۳ برای نخستین بار ۳۶ نمایشنامه شکسپیر در مجموعه‌ای منتشر می‌شود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شکسپیر,ویلیام شکسپیر,ملکه الیزابت,رؤیای شب تابستان,میکل آنژ,گالیله ,هملت,شاه لیر,مکبث,تاجر ونیزی,رومیو و ژولیت,جولیوس سزار,ریچارد سوم,هانری ششم,بدان سان که بخواهی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سازمان بهداشت جهانی از مقاومت دارویی در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان یک "تهدید بزرگ جهانی" نام برده است.این سازمان با بررسی آمار مربوط به ۱۱۴ کشور، از افزایش مقاومت دارویی در همه نقاط جهان خبر داده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه (۳۰ آوریل) با انتشار گزارشی اعلام کرد جهان وارد دوره "پسا آنتی‌بیوتیک" شده است؛ دوره ای که عفونت های ساده‌ای که برای سالیان طولانی قابل درمان بودند، کشنده شده‌اند.

به گزارش این سازمان، در صورتی که فورا برای مقابله با این پدیده اقدام نشود، مقاومت دارویی تبعات بسیاری خطرناکی را برجای خواهد گذاشت.

به گفته کارمن پسووا سیلوا، مدیر بخش مقاومت آنتی‌بیوتیکی سازمان بهداشت جهانی، ابعاد جهانی این خطر بسیار جدی است.

خانم پسووا سیلوا گفت: "این موضوعی است که در همه کشورها باعث نگرانی شده. این مشکل تنها در یک کشور دیده نمی‌شود. نگرانی از این بابت وجود دارد که در همه کشورهای مورد بررسی دیده شده است. مقابله با این پدیده نیاز به اقدام هماهنگ همه کشورها دارد."

گزارش سازمان بهداشت جهانی بر مقاومت دارویی هفت باکتری عمده تمرکز دارد که در بروز بیماری‌هایی مانند ذات الریه، اسهال و عفونت خون نقش دارند.

به نوشته این گزارش، تجویز دو آنتی‌بیوتیک مهم برای بیماران در بعضی از کشورهای مورد بررسی، حکایت از بی‌اثر شدن این داروها و مقام شدن باکتری‌ها در برابر آنها شده است.

یکی از آنتی‌بیوتیک‌های بسیار قوی که تاثیرگذاری آن به شدت کاهش یافته، کارباپنم است که در مراحل پیشرفته درمان بیماری‌های ناشی از باکتری کلبسیلا پنومونیه کاربرد دارد.

این باکتری منجر به بروز آلودگی خون، ذات الریه و عفونت های مختلف در نوزادان می‌شود.

از سوی دیگر، در حالی که در دهه ۱۹۸۰ میلادی مقاومت دارویی نسبت به درمان آلودگی مجاری ادراری به باکتری ای کولای تقریبا وجود نداشت، این روز‌ها تجویز آنتی‌بیوتیک برای درمان این عارضه در نیمی از موارد بی‌تاثیر است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، سوزاک نیز از بیماری‌هایی است که در کشور‌هایی مانند بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتریش، فرانسه، ژاپن، نروژ، آفریقای جنوبی، اسلوونی و سوئد نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های قوی مقاومت نشان داده است.

باکتری‌ها معمولا در طول زمان برای مقابله با آنتی‌بیوتیک‌ها جهش ژنتیکی می‌کنند اما استفاده نادرست و بیش از اندازه از این داروها روند مقاومت دارویی را تسریع کرده است.

سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود گفته است برای مقابله با این پدیده، علاوه بر تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید به اقدام هماهنگ دولت‌ها برای کُند کردن روند مقاومت دارویی نیاز است.

این سازمان بر نیاز به ارتقای بهداشت، افزایش دسترسی مردم به آب سالم، ضدعفونی کردن مراکز درمانی و گسترش ایمنی‌سازی به عنوان راه‌های کاهش نیاز به تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها تاکید کرده است.

به گزارش کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها، ایران یکی از کشورهایی است که دچار تجویز بیش از اندازه این داروهاست و مصرف آنتی‌بیوتیک در این کشور تقریبا برابر با کل مصرف اروپاست.

بر این اساس، مصرف آنتی بیوتیک در ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی است.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مقاومت دارویی در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها,سا آنتی‌بیوتیک, باکتری کلبسیلا پنومونیه,ضدعفونی کردن,جهش ژنتیکی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان آمریکایی فسیل‌های گونه‌ای تازه از دایناسور را کشف کردند که بدنش از پر پوشیده بوده و در شمال آمریکا زندگی می‌کرده است. این دایناسور عجیب منقار، تیغه‌ای استخوانی بر بالای سر و دمی دراز مثل بزمجه داشته است.

محققان به این دایناسور لقب "مرغ جهنم" داده‌اند، مرغی که پرواز نمی‌کرده است اما بسیاری از رفتارهای پرندگان را داشته، پرنده‌ای که بخوبی برای جنگیدن و کشتن مجهز بوده است.

این دایناسور برخی ویژگی‌های پرندگان و برخی خصوصیات خزندگان را داشته است. طول این جانور سه و نیم متر و در حالت ایستاده یک و نیم متر بوده و به بزرگی یک خودروی کوچک بوده است.

وزن آن حدود ۲۳۰ کیلوگرم بوده با چنگالهایی تیز و پاهایی بشکل پای پرندگان و بدنش هم از پر پوشیده شده بوده است.

به گفته هانس سوز، مدیر بخش مهره داران موزه تاریخ طبیعی اسمیت‌سونین در واشنگتن این موجود حتی در قیاس با خود دایناسورها هم جانور "بسیار عجیبی" بوده است:

"جمجمه آن بطرزی غیرعادی دراز است، با تیغه‌ای نازک روی سر و پوزه‌ای با یک منقار بسیار بزرگ با لبه‌های تیز. آرواره‌های پایین و بالای بسیار عجیب این دایناسور روی هم می‌لغزیده‌اند، برای خرد کردن گوشت و سبزیجات"، چون این دایناسور دندان نداشته است.

از حدود صد سال پیش دانشمندان فسیل‌هایی از این موجود را یافته بودند اما این نخستین بار است که اسکلتی چنین کامل از این دایناسور یافت شده است.

دانشمندان نام این گونه را آنزو وایلی (Anzu wyliei) گذاشته اند.

آنزو متعلق به گونه‌ای از دایناسورها به نام Oviraptorosauria است و کشف این فسیل‌ها ثابت می‌کنند این گونه در شمال آمریکا هم زندگی می‌کرده‌اند، پیش از این شواهد اصلی وجود این گونه در مرکز و شرق آسیا پیدا شده بود.

محلی که این فسیل‌ها پیدا شده، در میان تخته‌سنگ‌های سه نقطه از داکوتای شمالی و جنوبی، در دو میلیون سال آخر دوران کرتاسه شکل گرفته، درست پیش از آنکه برخورد یک سیارک دایناسورها را از کره زمین محو کند.

البته بسیاری محققان عقیده دارند بدلیل تغییرات آب و هوایی اضمحلال دایناسورها پیش از آن شروع شده بوده است.

اما کشف این دایناسور نشان می‌دهد حتی پیش از انقراض این جانوران در حال تکامل و بسیار متنوع بوده‌اند.

به گفته دکتر سوز این کشف با این نظریه که برخورد یک سیارک عظیم در ۶۶ میلیون سال پیش باعث انقراض دایناسورها شده سازگار است.

تاکنون هزار گونه دایناسور شناسایی شده و دانشمندان تصور می کنند چندین هزار گونه دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مرغ جهنم,دایناسور ,Anzu wyliei,فسیل‌ها,Oviraptorosauria, دوران کرتاسه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در دهان انسان امروزی معمولا فضای کافی برای ۳۲ دندان وجود ندارد. این ویژگی نشات گرفته از تکامل مغز انسان است. زمانی که انسان‌های اولیه تصمیم به استفاده از ابزار بجای دندان کردند، فک آدمیزاد کوچک شد.امروزه میلیاردها نفر با مشکل کمبود فضا برای دندان‌هایشان در دهان مواجه هستند. مشکل، عدد ۳۲ است. روند تکامل طبیعی برای دسته خاصی از میمون‌ها، که انسان نیز به آن تعلق دارد، ۳۲ عدد دندان در نظر گرفته است.

عدد ۳۲ نفرینی برای انسان

فک آدمیزاد برای ۳۲ عدد دندان، کوچک است. به همین خاطر این دندان‌ها معمولا به صورت فشرده کنار هم چسبیده‌اند. افزون بر این، زمانی که دندان‌های عقل نیز جا را برای دیگر دندان‌ها تنگ می‌کنند، انسان به یاد مسیر تکاملی‌اش می‌افتد. دندان‌های عقل نمایانگر این هستند که اجداد انسان حتی زمانی بیشتر از ۳۲ دندان داشتند.

عدد ۳۲ اما در دهان شامپانزه‌ها هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نمی‌کرده است. آنها همواره دارای دندان‌هایی صاف و زیبا بودند. اما چرا این مساله برای انسان به یک مشکل تبدیل شد؟

دلیل این امر رشد مغز انسان است. در سیر تکامل حیوان به انسان، مغز او همواره بزرگتر شده و این رشد بر برنامه‌ی رشد و تکامل استخوان‌های جمجمه و فک تاثیر گذاشته است. این نتیجه پژوهش محققانی از دانشگاه زوریخ در سوئیس است.

رشد مغز و استفاده بیشتر از ابزار تا دندان

حال ممکن است که این سوال پیش بیاید که رشد مغز چه رابطه‌ای با دندان‌دارد؟ اما نکته مهم اینجاست که رشد مغز در میان انسان‌های اولیه منجر به تفکر درباره استفاده از ابزارهای گوناگون به جای دندان شده است. برای مثال آنها به این نتیجه رسیدند که با شاخه‌های درخت یا سنگ هم می‌توان پوست مواد غذایی را جدا کنند و دیگر نیازی به دندان‌های آسیاب نیست. بدین وسیله تکمیل یافتن ابزار باعث کوچک شدن فک انسان شد.

ایجاد فضا در دهان با روش ارتودنسی

مغز انسان در سیر تکاملی خود بیشتر و بیشتر رشد کرد، و همراه آن توقعات و انتظارات زندگی نیز پیچیده‌تر شدند. بدین ترتیب جمجمه صورت برای فکر کردن بیشتر در ناحیه گیجگاه به طرف جلو کشیده شد و دهان میمون‌وار به بینی سربالا و یک چانه ظریف تبدیل گردید.
به این معنا که فضا در فک انسان کم شد، اما عدد ۳۲ باقی ماند. به همین خاطر انسان‌ها امروزه با شیوه‌های مختلف ارتودنسی کوشش می‌کنند که فضای بیشتری برای دندان‌های خود در دهان ایجاد کنند. در این میان، تنها امری که مایه تسلی انسان است، این است که کج بودن دندان‌هایش نشات گرفته از هوش تکامل یافته‌ی نوع بشر است.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فضای کافی برای ۳۲ دندان, تکامل مغز انسان ,عدد ۳۲ نفرینی برای انسان,ارتودنسی,ایجاد فضا در دهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در پایان بیست‌ و هفتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از صبح دیروز (چهارشنبه ۲۳ آوریل)، در شهر آستانه قزاقستان آغاز شده بود، تیم آزادکار ایران موفق به کسب ۶ مدال طلا شد.

به این ترتیب ایران برای بیست و دومین بار به مقام قهرمان کشتی آزاد آسیا دست یافت.

اسامی این قهرمانان عبارتند از مسعود اسماعیل‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم، سیداحمد محمدی در وزن ۶۵ کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، رضا افضلی در وزن ۷۴ کیلوگرم، میثم مصطفی‌جوکار در وزن ۸۶ کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم.

در میان آنها سید احمد محمدی، میثم مصطفی جوکار و کمیل قاسمی در رقابت‌های دیروز، به مدال طلا دست یافته بودند.

در این رقابت ها مهران رضازاده (۵۷ کیلوگرم) پنجم و حامد طالبی زرین کمر (۹۷ کیلوگرم) هفتم شدند.

رده‌بندی انفرادی اوزان هشت گانه

۵۷ کیلوگرم: ۱- رسول کالیف (قزاقستان) ۲- دامدینبازار تسوگباتار (مغولستان) ۳- صمد نادربیکلو (مغولستان) و فومیتاکا موریشیتا (ژاپن) ۵- مهران رضازاده (ایران) و آبودوف (تاجیکستان)

۶۱ کیلوگرم: ۱- مسعود اسماعیل پور (ایران) ۲- باجنش باجرانگ (هند) ۳- دولت نیازبکوف (قزاقستان) و نازمومداخ لامگارما (مغولستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- سید احمد محمدی (ایران) ۲- کانگ جین هیوک (کره شمالی) ۳- فورکات فرمان اف (ازبکستان) و باتچولون باتمانگنای (مغولستان)

۷۰ کیلوگرم: ۱- مصطفی حسین خانی (ایران) ۲- سومیرشو وحیداف (تاجیکستان) ۳- کن هوساکا (ژاپن) و اختیار ناوروزوف (ازبکستان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- رضا افضلی (ایران) ۲- پاروجاو اونوربات (مغولستان) ۳- ریوچی یامانکا (ژاپن) و اینکوئنتیف (قرقیزستان)

۸۶ کیلوگرم: ۱- میثم مصطفی جوکار (ایران) ۲- اصلان کاهیدزه (قزاقستان) ۳- اورگادول اوتومن (مغولستان) و رشید قربان اف (ازبکستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- دورجیخاند خودربولگا (مغولستان) ۲- ماگومد موسایف(قرقیزستان) ۳- رستم اسکندری (تاجیکستان) و ساتیوارت کادیان(هند) ... ۷- حامد طالبی زرین کمر (ایران)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- کمیل قاسمی (ایران) ۲- زولبو ناتسوگسورن (مغولستان) ۳- شانگ‌های (چین) و دولت شابانبای (قزاقستان)

رده بندی تیمی

۱- ایران ۷۰ امتیاز

۲- مغولستان ۶۳ امتیاز

۳- قزاقستان ۵۱ امتیاز

۴- ازبکستان ۴۱ امتیاز

۵- ژاپن ۴۰ امتیاز

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ,شهر آستانه قزاقستان ,قهرمان کشتی آزاد آسیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هفته نامه آمریکایی پیپل (People) لوپیتا نیونگو، بازیگر ۳۱ ساله کنیایی برنده اسکار، را زیباترین فرد سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

لوپیتا نیونگو گفته است که هیچ گاه در خواب هم نمی دیده که بابت چهره اش تحسین شود و خود را روی جلد این هفته نامه آمریکایی ببیند.

نیونگو با بازی در فیلمکلیک ۱۲ سال بردگی به کارگردانی استیو مک کوئین به شهرت رسید و ماه گذشته جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در نقش پتسی را برد.

او اکنون چهره جدید تبلیغاتی شرکت لوازم آرایشی فرانسوی لانکوم پاریس شده است.

نیونگو به مجله پیپل گفته است که "برای همه دخترهایی که مرا روی جلد دیده اند و احساس می کنند که کمی بیشتر دیده شده اند، خیلی خوشحالم."

لوپیتا نیونگو در مکزیک به دنیا آمده و در کنیا بزرگ شده است. مادرش دوروتی مدیر عامل و رئیس روابط عمومی بنیاد سرطان آمریکاست و لوپیتا می گوید:‌"مادرم همیشه به من می گفت که من زیبا هستم و سرانجام یک جا حرفش را باور کردم."

این شماره از هفته نامه پیپل در روزهای آینده منتشر می شود ولی فهرست ۱۰ چهره اول از فهرست ۴۰ نفره این مجموعه در فضای آنلاین منتشر شده است.

کری راسل، جنا دیوان تاتوم، میندی کیلینگ، گبریل یونیون، مالی سیمز، استیسی کیبلر،‌ کری واشینگتن، پینک و امبر هرد از دیگر چهره هایی اند که هفته نامه پیپل به عنوان شخصیت های زیبای ۲۰۱۴ برگزیده است.

انتخاب زیباترین چهره زن روی جلد این هفته نامه سابقه ای طولانی دارد. نخستین برنده این عنوان میشل فایفر بود که عکسش در سال ۱۹۹۰ روی جلد رفت.

از سال ۱۹۹۰ تاکنون برنده زیباترین فرد سال همواره زن بوده است، جز سه سال که در آنها لئوناردو دی کاپریو، تام کروز و مل گیبسون برنده این عنوان شدند.

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۳ و بیانسه در سال ۲۰۱۲ زیباترین چهره سال معرفی شده بودند. جولیا رابرتز تاکنون چهار بار برنده این عنوان شده است. کریستینا اپلگیت، کیت هیودسن، درو بریمور، آنجلینا جولی، کارترین زتا جونز و نیکول کیدمن از دیگر چهره های برگزیده سال های پیش بوده اند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لوپیتا نیونگو,استیو مک کوئین, جایزه اسکار,هفته نامه آمریکایی پیپل (People), بازیگر ۳۱ ساله کنیایی برنده اسکار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیلمبرداری دومین قسمت فیلم پرفروش ببر خیزان، اژدهای پنهان از ماه ژوئیه امسال آغاز می شود.قسمت نخست این فیلم هنرهای رزمی که برنده چهار جایزه اسکار شد در سال ۲۰۰۰ ساخته شد.در قسمت دوم این فیلم که داستان آن به ماجراهای پیش از داستان قسمت اول می پردازد، میشل یه‌او، باز در نقش یو شی لین بازی می‌کند.

گفته شده که مراحل پیش تولید این فیلم که سرنوشت سبز نام دارد آغاز شده است و قرار است که فیلمبرداری آن در شهر اوکلند در نیوزیلند آغاز و سپس در چین ادامه یابد. 

علت انتخاب نیوزیلند به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری این بوده که این کشور برای تشویق فیلمسازان خارجی در این کشور ۲۰ درصد از هزینه فیلمبرداری در نیوزیلند را باز می‌گرداند.

وو پینگ یوئن، کارگردان چینی این فیلم را می‌سازد.

ببر خیزان، اژدهای پنهان که همچنان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای چین در جهان است، در سالی که اکران شد بیش از ۲۱۳ میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم که آنگ لی، آن را کارگردانی کرده در ۱۰رشته نامزد جایزه اسکار شد که چهار جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلمبرداری را به دست آورد.

ترکییبی از داستان عاشقانه، هنرهای رزمی، اسطوره‌های تاریخی و جدابیت زنانه از دلایل موفقیت این فیلم در گیشه و نزد منتقدان بود.

قسمت دوم نیز مانند قسمت پیشین از روی کتابی نوشته وانگ لو دو ساخته می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ببر خیزان، اژدهای پنهان ,سرنوشت سبز , نیوزیلند,سینمای چین ,اسکار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اصالتاً یک عنوان فرانسوی و در اصل به معنای اسب سوار و برگرفته از نام اسب  می‌باشد، معادل شوالیه انگلیس   و به معنای «شهسوار»، یکی از درجات تشریفاتی در قرون وسطی در اروپا بوده‌است. این لقب اکنون بجز بریتانیا در اکثر جوامع اروپایی منسوخ محسوب می‌شود و هیچ معنای رسمی یا اداری ندارد. امروزه این درجه توسط فرمانروای بریتانیا به عنوان نشان افتخار ملی به کسانی اهدا می‌شود که دستاوردها و افتخارات فوق‌العاده برای بریتانیا و جهان کسب کرده باشند.در آن دوران برخی شوالیه‌ها فرماندهی سواره‌ نظام ارتش را برعهده داشتند و افرادی اسماً شجاع بودند که برای کشورشان افتخار کسب می‌کردند. شوالیه‌ها الزاماً نظامی نبودند.

File:Edmund blair leighton accolade.jpg

درصد بالایی از شوالیه‌ها ازبین رجال، اشراف، ثروتمندان و مردان مذهبی انتصاب می‌شدند. از سوی دیگر کلیسای کاتولیک (واتیکان) به برخی زائرین سرشناس اروپایی که سفر مشقت بار اروپا به اورشلیم را جهت زیارت کلیسای مقبره مقدس در اورشلیم به جان می‌خریدند، این لقب را اهداء می‌کرد. بر خلاف باور عمومی، شوالیه لقب اشرافی نیست. یک شوالیه وقتی اشرافی محسوب می‌شود که از بین اشرافیون برخاسته باشد.در قرن بیستم دربار بریتانیا با اهدا کردن لقب شوالیه به کسانی که دستاوردها و افتخارات فوق‌العاده برای بریتانیا و جهان کسب می‌کردند اقدام نمود که تا امروز ادامه دارد. دریافت کنندگان این لقب را از خوانندگان مشهور انگلیسی تا کوهنوردان حرفه‌ای، دانشمندان، نویسندگان و بازیگران سینما تا شخصیت‌های سیاسی متفاوتند. لقب شوالیه دارای درجات مختلفی است و معمولاً در مراسم سال نو در کاخ باکینگهام در لندن به دریافت کنندگان اهدا می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شوالیه‌,اسب سوار,لقب شوالیه,اورشلیم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com