جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 

مایلز اسکات کودک ۵ ساله آمریکایی که مبتلا به سرطان خون است، همیشه آرزو داشت تا همراه با "بتمن"، قهرمان موردعلاقه‌اش، شهر را از دست "دشمنان" نجات دهد. مردم و مسئولان سان‌فرانسیسکو این آرزو را برآورده کردند.مسئولان و مردم شهر سان‌فرانسیسکو در تلاش برای برآورده کردن آرزوی یک پسربچه مبتلا به سرطان طی عملیاتی نمادین با بازسازی فضای شهر، این امکان را فراهم آوردند تا این کودک ۵ ساله به عنوان "بتمن کوچولو" این شهر را از دست نیروهای اهریمنی "نجات" دهد.

مایلز اسکات زمانی که تنها یک سال و نیم داشت، به سرطان خون مبتلا شد. یکی از آرزوهای بزرگ او همواره این بود تا روزی همراه با قهرمان مورد علاقه‌اش "بتمن" و خودروی او به شکار دشمنان برود و به مردم شهر کمک کند. روز شنبه (۱۶ نوامبر/ ۲۵ آبان) این آرزوی مایلز طی ابتکار عمل انجمنی به نام "آرزو کن" (Make A Wish) سرانجام به حقیقت پیوست.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با انتشار یک پیام ویدئویی کوتاه خطاب به مایلز او را راهی عملیات نجات شهر کرد. مایلز که لباس بتمن کوچولو را بر تن داشت‌ به همراه بتمن سوار بر یک خودروی لامبورگینی مشکی که به شکل خودروی بتمن درآمده بود، برای نجات زنی که در یکی از واگن‌های قطار خیابانی سان‌فرانسیسکو اسیر شده بود و دست و پایش را با طناب بسته بودند، به راه افتاد.



در تمام مدت اجرای این عملیات مأموران پلیس سوار بر موتور مایلز را همراه می‌کردند، هلیکوپتر‌ها بر فراز شهر به پرواز درآمده و خیابان‌ها مسدود شده بودند. در این میان هزاران نفر از مردم نیز در امتداد مسیر ایستاده و مایلز را تشویق می‌کردند

روزنامه "سان‌فرانسیسکو کرونیکل" نیز ویژه‌نامه‌ای را به همین مناسبت منتشر کرد که روی جلد آن تیتر "بتمن کوچولو شهر را نجات می‌دهد!" به چشم می‌خورد. دادستانی شهر سان‌فرانسیسکو نیز اطلاعیه‌مطبوعاتی را منتشر کرد که در آن خبر دستگیری ریدلر و پنگوئن (از دشمنان بتمن) آمده بود. شبکه خبری سی ان ان به طور زنده از این عملیات پنج ساعته گزارش داد.


تیم فوتبال آمریکایی شهر سان‌فرانسیسکو (San Francisco 49ers) نیز در توئیتر نوشت: «قهرمان ما رسیده است. خیابان‌های سان فرانسیسکو امروز امن است.»

مایلز پس از نجات شهر سان‌فرانسیسکو که به شکل "گاتهام سیتی"، شهری که بتمن در آن حضور دارد در آمده بود، از سوی شهردار سانفرانسیسکو کلید نمادین شهر را به پاس این حرکت قهرمانانه دریافت کرد.

میشل اوباما، بانوی اول آمریکا، نیز در توئیتر از مایلز به خاطر دستگیری "تمام این آدم‌بدها" تشکر کرد و نوشت: «تو الهام‌بخش همه ما هستی!»

مایلز به همراه والدین و یک برادر کوچکتر از خود در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند و گفته می‌شود بیماری وی رو به بهبود است.

dw.17.11.2013

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مایلز اسکات,سرطان خون,بتمن,شهر سان‌فرانسیسکو,لامبورگینی مشکی,بتمن کوچولو شهر را نجات می‌دهد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دختر جوان کانادایی در راه بیمارستان مجبور به وضع حمل شد اما نوزاد که یک دختر بود، در سرمای منفی ۱۸ درجه در کنار خیابان درگذشت. پس از انتقال مادر و نوزاد توسط یک آمبولانس به بیمارستان در حالی که طبق قانون، دو پلیس مراقب جسد نوزاد بودند تا پزشک قانونی آن را تحویل گرفته و جواز دفن صادر کند، ناگهان نوزاد پس از ۹۰ دقیقه دوباره زنده شد.

DW 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:معجزه در بیمارستان,مادر و نوزاد,نوزاد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

خورشید عمدتا از پلاسما تشکیل شده است. پلاسما یکی از حالت‌های ماده (مایع، جامد، گاز) است.

پلاسما از حرارت دیدن شدید گاز یا قرار گرفتن آن در میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود و می‌توان آن را گاز بشدت یونیزه (دارای بار مثبت یا منفی) دانست.

این بار الکتریکی باعث می شود پلاسما تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی قرار بگیرد و خواصی متفاوت با سه حالت دیگر ماده از خود نشان دهد.

صاعقه آشناترین مثال برای پلاسما است. یونوسفر جو، از ۸۵ تا ۶۰۰ کیلومتری سطح زمین، از پلاسما تشکیل شده است. خورشید و بیشتر ستارگان از پلاسما درست شده اند.

پلاسما را بصورت مصنوعی می‌توان تولید کرد. پلاسمای مصنوعی در نمایشگرهای پلاسما مثل تلویزیون پلاسما و لامپ‌های فلورسنت استفاده می‌شود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پلاسما,حالت‌های ماده, میدان‌های مغناطیسی,صاعقه,پلاسمای مصنوعی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این عکس  از تایفون هایان بر فراز فیلیپین توسط آژانس ستاره شناسی ژاپن و  ماهواره آن یعنی ماهواره EUMETSAT شکار شده است.

OnOrbit

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تایفون هایان,فیلیپین,آژانس ستاره شناسی ژاپن ,ماهواره EUMETSAT,ماهواره,the Japan Meteorological Agency ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

به نام خدائي كه آب آفريد ز آب آمده زندگي را پديد
چو يزدان به گيتي ره نو گشاد گياه و دد و دام و مردم نهاد
همه تشنه آب پاك آمدند از او زنده بر روي خاك آمدند
دو ذره که با هم بیاهیختند ز مهر و خرد درهم آمیختند
یکی آنکه جان را دهد زندگی دگر آنکه سوزد به فرخندگی

 

جهش امپراتوري شكوهمند ايرانيان در زمان هخامنشيان و تعالي و ترقي آن در زمان ساسانيان، و ديرپايي اين تمدن مديون دانش آب‌شناسي ايرانيان يود.

مردمان ايران‌زمين از ديرباز به ارزش آب به عنوان ماده‌اي زندگي‌بخش و ارزشمند آگاهي داشتند. نياز طبيعي بشر به آب، وضع جغرافيايي فلات ايران و كميابي اين مايع گرانبها، ارزش اين ماده را نزد ايرانيان صدچندان نموده و آن را در جايگاه والايي قرار مي‌داده است. براي آنكه به ارزش والاي آب در ديدگاه ايرانيان باستان پي ببريم، كافي است كه نيم‌نگاهي به اوستاي زرتشت اندازيم.

آناهيتا، ايزد آب‌ها، که گردونه او را در آسمانها چهار اسب ابر و باران و ژاله و شبنم میکشیدند، يكي از بزرگ ايزدان پيش از زرتشت بود، و نیایشگاههای او در کنگاور (کرمانشاه) و بیشابور (فارس) نمایان است، در اوستا مورد ستايش بسيار بوده و هم مرتبه ميترا (مهر) و اورمزد (اهورامزدا) قرار مي‌گيرد. آب در آيين زرتشت پاك است و مظهر پاكي و بايد كه همچنان پاك باقي بماند. زرتشت از اهورامزدا درخواست مي‌كند كه رودها را از آبي به سترگي شانه اسب لبالب نموده و به پيروان خويش مي‌‌آموزد كه آلوده نمودن آب، به هر شكل و گونه‌اش، خلاف دين و اهريمني است. اينچنين است كه شناخت آب در ايران‌باستان با وابسته داشتن صفات ويژه به آن و ارجمند داشتن اين ماده زندگي‌بخش آغاز مي‌شود. هنوز هم بازمانده آيين‌هاي ايزد آب‌ها در جاي‌جاي ايران برگزار مي‌شود كه براي نمونه مي‌توان به مراسم جوي‌روبي و بيل‌گرداني در دامنه آتشكده آتش‌كوه در نيمور، محلات اشاره نمود.

در ايران‌باستان، صدها سال پيش از آنكه نخستين فرضيه‌هاي مربوط به آب‌شناسي ارائه شود، به گونه‌اي شگفت‌آور و باورنكردني، پاسخ يكي از مهمترين و دشوارترين مسائل مربوط به يافتن آب و آب‌هاي زيرزميني يافته شده بود. سنگ‌نوشته‌ها و لوح‌هاي باز مانده از ايران باستان، بيانگر اين است كه مردمان ايران‌زمين آب‌هاي زيرزميني را با كندن كاريزهاي دراز و بسيار عميق برآورده به روستاها و شهرهاي خود مي‌رساندند. اينكه نخست‌گاه اين كاريز كجا بوده و در چه مناطقي به آب مي‌توان دست يافت و اينكه كاريز چگونه بايد ساخته شود، شايد مهمترين مساله‌اي بوده است كه بشر از آغاز تمدن تا كنون در دانش آب‌ياري و آب‌رساني با آن روبرو بوده است. پرفسور هانري گوبلو كه بيش از 30 سال بر روي قنات‌هاي ايران بررسي و مطالعه انجام داده است در كتاب قنات، فني براي دستيابي به آب ،عظمت قناتهای ایران را برابر با ديوار چين مي‌داند. مجموعه طول قناتهای ایران بيش از چهارصد هزار كيلومتر، بیش از فاصله زمین تا ماه، و قنات گناباد به طول سي‌وپنج كيلومتر و ژرفناي بيش از سيصد متر و چاه‌هايي با فواصل منظم پنجاه متري، از زمان هخامنشيان، يك شاهكار بي‌نظير در سراسر جهان است. چندتن از دانشمندان امريكايي مانند اف.ديكسي در نوشتار يك كتابچه علمي براي سازماندهي آب، ام.ا.باتلر در كتاب آبياري به كمك قنات در ايران، سي.اف.تولمان در كتاب آب‌هاي زيرزميني، ژي.بي.كرسي در كتاب قنات و كاريز، ژي.بيژليبين‌كت در كتاب آب‌شناسي و هانري گوبلو در كتاب‌هاي آبياري در كاليفرنيا و قنات، فني براي دستيابي به آب خود همگي بر اين باورند كه قنات‌هاي لوس‌آنجلس و پاساداناي كاليفرنيا، همچنين قنات‌هاي شيلي و مكزيك، در زمان سلطه اسپانيايي‌ها، توسط مهندسان، متخصصان و كارگران ايراني ساخته شده است.
به خاطر داشته باشيم كه تمدن‌هاي باستاني همگي در كنار رودهاي بزرگ، همانند نيل، دجله، فرات، سند، گنگ، هوانگهو، يانگ‌تسه و ... شكل گرفتند و در حوزه همان رودخانه محدود ماندند. اما تنها تمدني كه به دور از هرگونه رودخانه عظيم شكل گرفت و مالك‌الرقاب جهان باستان شد، ايران بود. جهش چشمگير امپراتوري ايران مديون قنات بود. در زمان هخامنشيان، اگر كسي زمين بايري را با احداث قنات آب‌ياري مي‌كرد، تا پنج نسل از پرداخت هرگونه ماليات معاف بود. به گواهي تاريخ مصر، درياسالار پارسي اسكيلاكس هخامنشي هنگام اقامت در مصر، فنون احداث كاريز را به مصريان آموخت. در زمان ساسانيان، رساله مديگان هزاردادستان، در شرح ساخت و لايروبي قنات و كاريز، و استفاده هوشمندانه از آن، تاليف شده است.

در نوشته‌هاي دانشمندان ايراني پس از اسلام، به نكته‌اي شايان توجه بر مي‌خوريم و آن اينكه بسياري از دانشمندان ايراني در دوران اسلامي، هريك به گونه‌اي، به جنبه‌هاي گوناگون دانش آب‌شناسي پرداخته‌اند. دانش آب‌شناسي در آن دوران نيز مانند امروز دربردارنده بررسي دوره گردش آب یا چرخه آب (سيكل آب) در طبيعت، جريان آب در روي زمين، آب‌هاي زيرزميني، چشمه‌ها، درياچه‌ها، درياها و اقيانوس‌‌ها و چگونگي دگرگوني‌هاي كمي و كيفي آب‌هاي آنها مي‌شده است.

دانشمند بزرگ ايراني، ابوريحان بيروني در آثارالباقيه، در باره زياد و كم شدن آب رودخانه‌ها، چشمه‌سارها و كاريزها مي‌گويد:
زياد شدن آب‌ها در جميع اوديه و انهار به يك حالت نيست، بلكه اختلاف بزرگي با هم دارند. چنانكه جيحون هنگامي آبش زياد مي‌شود كه دجله و فرات رو به كمي گذارد و علت اين است كه هر رودخانه‌اي كه سرچشمه آن در نواحي سردسير باشد، آب آن در تابستان زيادتر و در زمستان كمتر است، زيرا بيشتر آب‌هاي اصلي آن از چشمه‌سارها گردمي‌آيد و رطوبت‌‌هايي كه در كوه‌هايي كه اين رودخانه‌ها از آن بيرون مي‌آيد و يا از آن مي‌گذرد سبب زيادت و نقصان آب اين رودخانه‌ها مي‌شود.

ديگر انديشمند بزرگ ايران، ابوعلي سينا در دانشنامه علايي (طبيعيات) در باره جذر و مد درياها و اثر ماه بر آن گويد:
روشنايي و قوت‌ها كه از آفتاب و ستارگان است در اين عالم اثر كند و ظاهرتر اثر آن آفتابست و آن ماه كه آب درياها را مد كند.
و هم او درباره پديده‌هاي بارندگي گويد:
و اما بخار چون از گرمگاه برخيزد جنبش وي گرانتر بود و چون به آن جايگاه رسد از هوا كه سرد بود، سرماي آن جايگاه او را ببندد. ... و هرگاه كه بخار زمين بفسرد، ابر شود ... و اين را سه حكم بود. يا اندك بود، كه و را گرمي آفتاب بروي افتد، زود متفرق كند. يا قوي بود، كه آفتاب اندر وي فعل نتواند كردن، كه پراكندش، پس چون گردآيد، و يك اندر ديگر نشيند، و خاصه كه باد گردآورش ديگر بار آب شود، و فروجهد، پس اگر سرما اندريابدش، پيش از آن كه قطره‌ها بزرگ شود و برف بود.

دانشمند ايراني سده پنجم هجري، ابوحاتم اسماعيل اسفزاري خراساني، كه براي نخستين بار در جهان پديده‌هاي جوي و هواشناسي را در كتاب خود به نام آثار علوي (Meteorology)، گردآوري نموده و او را به حق بايد پدر دانش هواشناسي نام داد، در باره بخار و باران و برف و شبنم مي‌گويد:
هرگه كه حرارتي از تابش خورشيد يا از جوهر آتش به آب رسد، مدتي با او بماند، آب مستحيل شود، و از جاي خود برخيزد، و به سوي بالا بر شود، آن را بخار گويند، چون گرما بر بخار مستولي شود، آن بخار جوهر هوا گردد. ... و اگر برودتي بر آن بخار مستولي شود، جوهر آب گردد، و قصد زمين كند، آنگاه آن را باران گويند، پس اگر هوا ساكن بود، آن دانه‌ها خردباران (drizzle) بود و اگر متحرك بود، آن دانه‌هاي خرد به يكديگر بپيوندند بزرگ گردند ((rain تا به رگبار رسند(shower). ... و اگر برودتي به افراط بر آن غالب آيد جوهر برف باشد ... هرگاه كه هوا سرد باشد و سرما بر بخار مستولي گردد، آن هوا آب شود و بر صورت قطره‌هاي آب از برگ‌ها بياويزد، آن را شبنم (صقيع – dew ) خوانند ... .
وي همچنين مطالعات و بررسي‌هايي در باره چگالي آب‌هاي گوناگون از مناطق مختلف انجام داده است.

رياضي‌دان و مهندس بزرگ سده پنجم هجري، محمد بن حسين كرجي، ديدگاه‌هاي بسيار جالبي در باره آب‌شناسي دارد و در كتاب خود استخراج آب‌هاي پنهاني، انباط الميا الخفيه، به بررسي روش‌ها و قواعد مربوط به تشخيص آب‌هاي زيرزميني مي‌پردازد. او مي‌گويد:
خداي بزرگ در روي زمين آبي ساكن آفريد، كه همچون گردش خون در بدن جانوران در جريان است. اين آب با افزايش و كاهش بارندگي، افزون و كم نمي‌شود (چرخه آب در طبيعت) ... اين آب بيشتر شكاف‌هاي درون زمين را پر مي‌كند، و تا آنجا كه مانعي سخت در سر راهش وجود نداشته باشد، هر قسمت به قسمت ديگر مي‌پيوندد ... آب‌هايي كه در زير زمين قرار دارند نيز در بعضي مواضع مانند رودها جاري هستند و در بعضي موارد ديگر مانند دريا ساكن و آرامند.

در نزهت‌نامه علايي، دانشنامه بزرگ فارسي، تاليف شهمردان‌بن‌ابي‌الخير رازي، در سده ششم هجري، مطالب گوناگون و جالبي در باره آب‌شناسي آمده است.
آب، مد و جزر درياي پارس از عجايب است و به شبانه روز دو دفعه زيادت و نقصان گيرد، و در سير ماه بسته است ... و جاي هست كه مقدار پنجاه ارش زمين خشك به وقت مد آب، بالا گيرد به هر دفعتي، ... .

ناوخداي، بزرگ‌ بن شهريار رامهرمزي، دريانورد بزرگ ايراني در سده چهارم هجري، كه سفرهاي اكتشافي فراواني به شرق انجام داد، در كتاب بسيار جالبي به نام عجايب الهند، شرح كاملي از توفان‌هاي درياي هند، مانسون، ارائه نموده است. دريانورد معاصر او ابهره كرماني نيز، كه در آن روزگار هفت سفر دريايي به چين و شرق دور داشته است نيز، مانسون هند و تيفون چين (هاريكن‌ها يا سايكلون‌هاي شرق آسيا)، را در نوشته‌هاي خود شرح داده است. جيهاني، وزير دودمان سامانيان نيز اطلاعات خويش را در باره اين توفان و همزماني آن با بادهاي 120 روزه سيستان، در كتابي گردآوري نموده است. سليمان سيرافي و مهران وهب سيرافي از دريانوردان ايراني سده سوم و چهارم هجري، كه سفرهايي به چين و هند داشته‌اند، و همچنين سهل بن آبان دريانورد ايراني سده ششم هجري كه سفرهايي به هند و شرق افريقا داشته ‌است، و سليمان مهري دریانورد سده نهم هجري، نيز در سفرنامه‌هاي خود به باران‌هاي موسمي هند و منشا احتمالي آنها، اشاره كرده‌اند.

مسعودي مورخ ايراني در كتاب التنبيه و الاشراف، به ذكر منشا رودها و درياها پرداخته و از بسيار از پديده‌هاي آبي سرزمين ايران، سخن رانده است. توصيف زیبا و دقیق ناصرخسرو در سفرنامه‌اش، از فانوس‌هاي دريايي (خشاب‌هاي) درياي پارس، نمايانگر دانش آب‌شناسي و دريانوردي ايرانيان است.


اشاره كوتاهي به اين مساله چندان دور از تدبير نيست كه سد كوريت در نزديكي طبس در خراسان جنوبي كه در زمان هخامنشيان، در منطقه‌اي فوق‌العاده، ساخته شده و يكبار در زمان ساسانيان نوسازي و بار ديگر به فرمان و انديشه خواجه نصيرالدين توسي، در اوج شكوفايي مكتب مراغه، ديواره آن، بر روي شالوده هخامنشيان، كاملا بازسازي شده است، با ارتفاع بیش از 64 متر، بيشتر از شش صد سال، بلندترين سد جهان بوده است.

در دوران هخامنشيان بيش از 60 سد در ايران ساخته شد و اين جداي از پل- بند‌هاي اين دوره است. در زمان ساسانيان پل و بند شوشتر با درازاي بيش از پانصد متر ساخته شد. تاريخ نام سازنده اين پل و همچنين سد شادروان (Shadervan) شوشتر را يك مهندس ايراني به نام برانوش پارسی ثبت كرده‌است. پل‌دخترهايي كه در سراسر ايران از جمله سروستان و ميانه به چشم مي‌خورند منسوب به آناهيتا، ايزد آب‌ها بوده‌اند.

اختراع سه نوع آسياب آبي، نمايانگر دانش و بينش ژرف ايرانيان باستان در كليه علوم از جمله آب‌شناسي است. نخست آسياب تنوره يا آسياب نورس يا آسياب پره، با محوري عمودي و پره‌هاي قاشقي، دوم آسياب چرخي كه روميان به آن آسياب ويترويان نام نهادند، با محور افقي كه نام مخترع آن را مهرداد ثبت نموده‌اند، و سوم آسياب شناور، كه با پره‌هاي بزرگ پارويي دوران مي‌كرده است و در رودخانه‌هاي خراسان، خوزستان و ميانرودان به تعداد زيادي ساخته شده بوده است، و بازمانده آن هنوز در شوشتر خودنمايي مي‌كند.

دستگاه پالايش آب چغازنبيل (زنگه ويل – شهر زنگه)، نخستين و قديمي‌ترين دستگاه پالايش آب در جهان است كه برابر با قانون ظروف مرتبط آب گل‌آلود رودخانه كرخه را به آبي سالم و گوارا تبديل مي‌نموده است. و آب‌انبارهاي كويري ايران هم كه خود حديث مفصلي است.

و اين چكيده خود اندكي است از دانش آب‌شناسي ايرانيان كه از دسترس چپاولگران زمانه و چنگ‌ورزان بيگانه در امان مانده و به ما رسيده. باشد كه ما شايستگي و بايستگي ميراث‌داري آنان را داشته باشيم.

در سال 1289 رودخانه زاينده‌رود خشكيد. مردم در آن چاهي كندند به قرب سي زرع و آبي به زحمت مي‌كشيدند براي مشروبات. (تاریخ مسعودی)

وب‌سایت کویرهای ایران | Irandeserts Publications

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: آب در ایران باستان ,امپراتوري شكوهمند ايرانيان,هخامنشيان ,ساسانيان, دانش آب‌شناسي ,آناهيتا,ايرانيان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ژرژ پروسپر رمی (۲۲ مه ۱۹۰۷ – ۳ مارس ۱۹۸۳) (مشهور به هرژه- اقتباس از حروف اول نام خانوادگی و نام کوچکش در تلفظ فرانسه = R.G) نویسنده و کاریکاتوریست بلژیکی بود که بیش از همه به خاطر خلق ماجراهای تن‌تن مشهور است. این اثر مشهورترین اثر کمیک (داستان مصور) در تمام تاریخ و به خصوص در تاریخ اروپا است و به خاطر آن نام هرژه در ۲۰۰۳ به تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک اضافه شد.

هرژه آموزش رسمی هنری ندیده بود ولی پس از ترک مدرسه، ابتدا به عنوان یک گرافیست شروع به کار کرد و به دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳ به خلق ماجراهای تن تن مشغول بود. هرژه در اواخر عمرش شدیداً از مخلوقش تن‌تن زده شده بود و حتی در یک مرحله از تن‌تن به خاطر فشاری که در یک عمر هنری بر رویش گذاشته بود تنفر پیدا کرده بود! گفته می‌شود که وی گاه نقاشی‌هایی می‌کشید که به نوعی تنفرش را از تن‌تن بروز بدهد. یکی از معروف‌ترین آن‌ها نقاشی‌ای است که تن‌تن را به صورت ارباب و خود هرژه را به شکل برده تن تن نشان می‌دهد!

Els personatges d’Herge

هرژه در ۳ مارس ۱۹۸۳ در بلژیک از دنیا رفت. با مرگ وی آخرین کتاب تن‌تن به نام تن‌تن و هنر جدید ناتمام ماند. هر چند هنرمندان مشهوری سعی در تمام کردن آخرین داستان تن‌تن کردند، اما نتیجه آنی نشد که طرفداران بی شمار تن‌تن در انتظارش بودند. بر طبق وصیت ژرژ ، هیچ هنرمندی بعد از وی حق خلق داستان جدیدی از تن‌تن را نداشت و در حقیقت با مرگ وی مجموعه داستان‌های تن‌تن به پایان رسید.

از دیگر آثار هرژه می‌توان به ژو زت و ژوکو و کوییک و فلوپک و ماجراهای پوپول اشاره کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ژرژ پروسپر رمی,هرژه,کمیک استریپ,ماجراهای تن‌تن ,ژو زت,تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک ,داستان مصور,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آکادمی سینمای اروپا، برندگان جوایز سالانه خود را اعلام کرد. برجسته‌ترین نام از آن انیو موریکونه است؛ آهنگسازی که چند نسل از تماشاگران سینما، نغمه‌های زیبای او را در گوش دارند.

آکادمی سینمای اروپا اعلام کرد که جایزه امسال خود را در بخش موزیک متن به انیو موریکونه تقدیم می‌کند برای تصنیف موسیقی فیلم "بالاترین پیشنهاد" به کارگردانی جوزپه تورناتوره.

به نظر آکادمی سینمای اروپا این آهنگساز با توش و توانی شگرف، سبک آشنای خود را در هر فیلم با حال و هوایی تازه عرضه کرده است. سینمادوستان او را نه یک موسیقیدان ایتالیایی بلکه "آهنگسازی جهانی و استاد واقعی" می‌دانند.

موریکونه را می‌توان محبوب‌ترین آهنگساز تاریخ سینما دانست که برای هر نوع فیلمی موزیک ساخته و سینما را غنا بخشیده است. در سال ۲۰۰۱ روزنامه انگلیسی "گاردین" به او "موتسارت سینما" لقب داد و این نام شایسته بر او ماند.

انیو موریکونه امروز ۸۵ سال دارد و اکنون ده‌ها سال است که با موسیقی گیرای خود به فیلم‌های سینمایی بی‌شماری اعتبار بخشیده است. او که نخستین موسیقی متن را در سال ۱۹۶۱ عرضه کرد، آثاری آفریده که جدا از فیلم‌ها به عنوان قطعاتی ارزنده باقی مانده‌اند.

برخی از کارهای انیو موریکونه مانند "برای یک مشت دلار"، "به خاطر چند دلار بیشتر"، "خوب، بد، زشت"، "روزی روزگاری در غرب" و "روزی روزگاری در امریکا" از محبوب‌ترین موزیک‌های تاریخ سینما بوده‌اند. او با سینماگران معروفی مانند پی‌یر پائولو پازولینی، سرجو لئونه، برناردو برتولوچی، برادران تاویانی و برایان دی پالما آهنگ ساخته است.

برخی دیگر از موزیک‌های او برای فیلم‌هایی مانند ساکو و وانزتی، به کارگردانی جولیانو مونتالدو از معروفیت فراوان برخوردار است. در اینجا موسیقی او را صدای گرم جون بائز همراهی می‌کند. کارهای موریکونه در عین ملودی‌های دلنشین، لحنی زنده، تازه و شاداب دارند.

موریکونه در موسیقی فیلم به نوآوری‌های جسورانه‌ای دست زده است. استفاده از کر و آواز یا به کارگیری سازهایی مهجور مانند نی لبک و ساز دهنی به کار او لحنی بکر و تازه می‌بخشد.

انیو موریکونه را در کنار برنارد هرمان، دمیتری تیومکین، میکلوس روژا، نینو روتا و جان ویلیامز باید از بزرگترین آهنگسازان سینما دانست، اما باید به خاطر داشت که موریکونه تنها یک آهنگساز فیلم نیست، او در موسیقی کلاسیک یا ارکستری مدرن جایگاهی بلند دارد، هرچند که موفقیت چشمگیر او در موسیقی فیلم، جنبه اصلی هنر او را در سایه قرار داده است.

انیو موریکونه در سال ۲۰۰۸ به مناسبت هشتاد سالگی یک جایزه اسکار برای کارنامه هنری خود دریافت کرد.

جوایز آکادمی سینمای اروپا روز ۷ دسامبر در برلین به برندگان تقدیم می‌شود.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: انیو موریکونه,آکادمی سینمای اروپا,موتسارت سینما,خوب, بد, زشت,به خاطر چند دلار بیشتر,روزی روزگاری در غرب,برای یک مشت دلار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس افیس ,فیلمهای برتر,فیلم های برتر هالیوود, week of 8 November 2013 ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پزشکان بیمارستان دبرسدن مجارستان سه ماه و نیم انتظار کشیدند تا معجزه شان را بگوش جهانیان برسانند. آنها موفق به زایمان نوزادی شدند که مادرش در مرگ مغزی کامل قرار داشت. مادری که حتی اعضای بدنش را هم به بیماران دیگر پیوند زدند و جنین همچنان زنده ماند.

یکی از پزشکان این بیمارستان می گوید با توجه اهدای اعضای بدن این مادر تولد نوزاد زنده کاری بود بس دشوار که تنها به وقوع یک معجزه می مانست.

مادری که این نوزاد را در مرگ مغزی کامل بدنیا آورد بدلیل خونریزی داخلی در زمان حاملگی به کما رفته بود. پزشکان اما تصمیم گرفتند دست کم نوزاد این زن را نجات دهند و پس از سه ماه موفق شدند او را از طریق دستگاههای مجهز بیمارستان زنده نگاه دارند تا به این ترتیب قدرت پیشرفت علم پزشکی را بیشتر اشکار کنند.

داستانی که تلخ آغاز شد و پایانی امیدوار کننده برای بازماندگان خانواده این زن داشت، خانواده ایی که به گفته خبرنگار یورونیوز در مجارستان هفته ای 3 بار به دیدن جنینی می آمدند که بیشتر تبلور یک معجزه بود. مادری که مرگ مغزی کرده بود توانست جنینی را زنده تحویل دهد، تا با مرگش آغاز زندگی دیگری را نوید دهد.

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پزشکان از شکم مادری مرده، نوزادی زنده بیرون آوردند, بیمارستان دبرسدن مجارستان, مرگ مغزی, جنین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جمجمه قدیمی‌ترین گربه‌سان بزرگ جهان در تبت کشف شد.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جمجمه در کوه‌های هیمالیا کشف شده و قدمت آن به حدود شش میلیون سال پیش می‌رسد.

 موجود جدید که Panthera blytheae نام دارد، خویشاوند پلنگ برفی گریزپا بوده و دیدگا‌های جدیدی را در خصوص شیرها، یوزپلنگ‌ها و ببرها در اختیار می‌گذارد. دانشمندان با استفاده از تکنیک magnetostratigraphy قدمت این جمجمه را 4.1 تا 5.95 میلیون سال پیش تخمین زده‌اند. این تکنیک قدمت فسیل‌ها را بر اساس الگوهای مجزای واژگونگی در میدان مغناطیسی زمین که در لایه‌های صخره‌ای ثبت شده‌، مشخص می‌کند. این کشف به آسیای مرکزی به عنوان منشا گربه‌سان‌های بزرگ و فلات تبت به عنوان ناحیه‌ای حیاتی برای درک تنوع‌پذیری این حیوان اشاره می‌کند. دکتر جک تی‌سنگ از موزه تاریخ طبیعی امریکا در نیویورک بر این باور است که "این کشف نشان می‌دهد گربه‌سانان بزرگ دارای منشا تکاملی عمیق‌تر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد‌، هستند."

Panthera_blytheae

 شواهد دی ان ای نشان می‌دهد گربه‌سان‌های بزرگ که به طور دسته‌جمعی Pantherinae خوانده می‌شوند، از نزدیک‌ترین خویشاوندان تکاملی‌شان به نام Felinae آمده‌اند. با این حال، قدیمی‌ترین فسیل‌ها از گربه‌سان‌های بزرگ که در دهه 1970 کشف شد، قطعات دندان در تانزانیا هستند که 3.6 میلیون سال قدمت دارند.

A new family tree for the big cats. From Tseng et al, 2013. Royal Society.

 مطالعه جدید تصورهای پیشین در مورد گربه‌سان‌های بزرگ را به چالش می‌کشد و آ‌ن‌ها را در بافت ژئوجغرافیایی قرار می‌دهد. این کشف در جایی صورت گرفت که مامن جمعیتی از زیستگاه‌های کنونی گربه‌سان‌های بزرگ است و نشان می‌دهد که این گروه در آسیای مرکزی تکامل یافتند و سپس پخش شدند. دکتر تی‌سنگ و همسرش دکتر جوان لیو از دانشگاه آلبرتای کانادا و دیگر همکارانشان جمجمه جدید را در سال 2010 و زمانی که در ناحیه مرزی دورافتاده بین پاکستان و چین بودند، کشف کردند. 

Fossil skull of Panthera blytheae

دکتر لیو دریافت که بیش از صد جوارح و آرواره‌های بزکوهی باید توسط یک رودخانه انباشت شده و در زیر این بخش باید بقایای له‌شده اما کاملی از جمجمه مزبور باشد. جمجمه جدید درست وسط این انباشت به دست آمد.

 طی سه سال گذشته محققان از هر دوی داده‌های آناتومی و دی ان ای برای تایید این موضوع استفاده کردند که جمجمه کشف‌شده به نوعی گونه جدید تعلق دارد. محققان در نظر دارند در آینده برای جست‌وجوی گونه‌های بیشتر به این مکان بازگردند. جزئیات این دستاورد علمی در Proceedings of the Royal Society B منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قدیمی‌ترین گربه‌سان بزرگ جهان,کوه‌های هیمالیا , فلات تبت , magnetostratigraphy ,شش میلیون سال پیش,Panthera blytheae,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ملی پوش ووشو ایران که در مسابقات قهرمانی جهان، با وجود مصدومیت در دیدار نهایی به مسابقه ادامه داد وضعیت جسمی چندان خوبی ندارد.

 الهه منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه از بیمارستان مرخص شده است، اظهارکرد: با مصرف مسکن‌های قوی تا شنبه (فردا) باید منتظر بمانم تا پس از فروکش کردن ورم صورتم، پزشک تشخیص و تصمیم نهایی را مبنی بر عمل جراحی یا عدم آن اتخاذ کند.

 وی ادامه داد: عکس سی تی اسکن نشان داد که شش استخوان در ناحیه سمت راست صورتم شکسته و هم اکنون درد زیادی دارم، همچنین این ناحیه و چشم راستم کاملا کبود است.

 قهرمان ووشو جهان در وزن 52 کیلوگرم در ارتباط با مبارزات خود در مسابقات گفت: در مبارزه نخست از سد حریفی از بلژیک گذشتم، پس از آن برابر ووشوکار فیلیپین به برتری رسیدم و در دیدار نهایی برابر حریف کره جنوبی قرار گرفتم.

 منصوریان درباره دیدار نهایی ادامه داد: در یکی از صحنه‌ها، پاشنه پای این حریف قدر به صورتم خورد که منجر به آسیب دیدگی شدید من شد، در حالی که خونریزی داشتم، اجازه ندادم داوران خونریزی من را ببینند تا احیانا با رأی آن‌ها، مسابقه به سود حریف به اتمام برسد، در برخی اوقات خونی که از ناحیه دهان داشتم را فرو می دادم تا نمایان نشود!

 قهرمان ووشو جهان در وزن52 کیلوگرم پیرامون اینکه چه شد که با وجود مصدومیت نخواست مبارزه را با باخت به اتمام برساند؟ گفت: با این فکر که دوست نداشتم پرچمی بالای پرچم ایران قرار بگیرد به مبارزه ادامه دادم تا قهرمان شوم.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: الهه منصوریان,ملی پوش ووشو ایران,مصدومیت ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توفان سهمگین "هایان" در فیلیپین که صدها هزار را بی‌خانمان کرده و شمار زیادی کشته و زخمی به جای گذاشته، اگر چه دیگر تهدیدی برای این کشور نیست، اما پیامدهای خطرناک آن سخت بر فیلیپین سایه‌ افکنده است.توفان مهیب "هایان" روز جمعه (۸ نوامبر) با سرعتی بالغ بر بیش از ۳۸۰ کیلومتر در ساعت به فیلیپین رسید. طبق برآورد سازمان ملل حدود ۶۶۰ هزار نفر در پی این سانحه طبیعی بی‌خانمان شده‌اند. در مناطق توفان‌زده امدادگران و پزشکان پیوسته در تلاش کمک و رسیدگی به وضعیت ساکنان هستند.دولت فیلیپین نیز روز چهارشنبه (۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان) اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان این توفان از مرز ۱۸۰۰ نفر گذشته است.

بنیکنو آکینو، رئیس‌جمهور این کشور پیش‌بینی می‌کند که شمار قربانیان حتی از ۲۵۰۰ نفر نیز فراتر رود، چرا که بسیاری‌ها همچنان مفقودالاثر هستند. وی برآورد یکی از مسئولان را که از ۱۰ هزار کشته احتمالی سخن گفته بود، غیرواقعی خواند.تلاش‌های امدادگران برای یافتن اجساد کشته‌شدگان همچنان ادامه دارد. در شهر تاکلوبان که در پی توفان "هایان" خسارات زیادی دیده است، کمتر خانواده‌ای است که یکی از اعضای خود را از دست نداده باشد. مقامات محلی می‌کوشند که با دفن اجساد در گورهای جمعی از شیوع بیماری‌های واگیردار تا جای ممکن جلوگیری کنند.توفان "هایان" نه تنها ساختمان‌ها که بسیاری از جاده‌ها را ویران کرده و راه‌های امدادرسانی را مسدود کرده است. در بسیاری از مناطق آب آشامیدنی در دسترس نیست و مقامات مسئول و همچنین امدادگرایان به‌سختی می‌توانند وضعیت را تحت کنترل خود درآورند.در مناطق توفان‌زده وضعیت فوق‌العاده حاکم است. یأس و نومیدی سبب شده که انسان‌ها دست به چپاول و دزدی بزنند و از مواد غذایی تا بنزین و وسایل الکتریکی را به سرقت ببرند. طبق اعلام سازمان صلیب سرخ جهانی حتی یک کاروان کمکی مورد حمله و غارت قرار گرفته است.

در تاکلوبان سربازان سعی در برقراری نظم دارند و موتورسواران را کنترل و در صورت یافتن اموال دزدی بازداشت می‌کنند.در روزها‌ی اخیر بیش از ۲۰ کشور از سراسر جهان از جمله آلمان کمک‌های زیادی به فیلیپین ارسال کرده‌اند. اتحادیه اروپا میزان کمک‌های خود را به ۱۰ میلیون یورو افزایش داده که یک و نیم میلیون یورو از این مبلغ را آلمان تأمین می‌کند. این کشور همچنین ۵۴۰۰ پتو و ۳۰۰۰ چادر برای کمک به توفان‌زدگان ارسال کرده و امدادگران سازمان کمک‌های فنی آلمان نیز راهی مناطق توفان‌زده شده‌اند.رسانه‌های خبری روز چهارشنبه (۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان) گزارش دادند که هزاران نفر در آلانگالانگ (واقع در حدود ۱۰۰ کیلومتری تاکلوبان) به یک انبار بزرگ محموله‌های کمکی یورش برده‌اند. گفته می‌شود که ۱۲۹ هزار کیسه ۵۰ کیلویی برنج به غارت رفته است. شدت هجوم انسان‌ها به اندازه‌ای بود که حتی شماری در جریان این رویداد کشته شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا شماری از سربازان خود را برای کمک به فیلیپین فرستاده است. از آن گذشته ناو هواپیمابر "یو اس اس جرج واشنگتن" نیز سازمان صلیب سرخ فیلیپین می‌کوشد که با یاری نیروهای داوطلب خواروبار و همچنین دیگر وسایل اولیه کمکی را میان توفان‌زدگان پخش کند. سازمان مزبور همچنین می‌کوشد که در هماهنگی و همکاری با مقامات محلی تخلیه مناطق توفان‌زده را عملی سازد.راهی آب‌های فیلپین شده تا بتواند در صورت نیاز امکان امدادرسانی داشته باشد.

توفانی جدید در راه است

در این میان گفته می‌شود که توفان جدیدی به سمت جزیره‌ی میندانائو واقع در جنوب فیلپین در راه است. کارشناسان هواشناسی هشدار داده‌اند که ۲۸ استان ممکن است در معرض خطر این توفان قرار گیرد. آنان در عین حال گفته‌اند که این توفان به شدت توفان "هایان" نخواهد بود. 

2013 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توفان سهمگین "هایان" ,فیلیپین,بی‌خانمان , بنیکنو آکینو,شهر تاکلوبان,میندانائو ,اجساد,سازمان صلیب سرخ ,ناو هواپیمابر "یو اس اس جرج واشنگتن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سومین تست پرواز فضاپیمای SpaceShipTwo در مدت یک ماه اخیر بزودی انجام خواهد شد.

 به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت ویرجین گالاکتیک قصد دارد با فضاپیمای جدید خود، برنامه سفرهای تجاری به فضا را تا سال 2014 میلادی آغاز کند.

 مسافران فضاپیمای SpaceShipTwo متشکل از شش مسافر و دو خلبان هستند که تا ارتفاع 110 کیلومتری پرواز کرده و برای دقایقی شرایط بی وزنی را تجربه می کنند.

 در مرحله قبلی تست پرواز، موتورهای فضاپیمای زیرمداری شرکت ویرجین گالاکتیک بمدت 20 ثانیه روشن شدند و مرحله سومین تست پرواز نیز طی ماه جاری میلادی (نوامبر) انجام خواهد شد.

 نخستین مسافران این فضاپیما را «ریچارد برانسون» بنیانگذار شرکت ویرجین گالاکتیک و اعضای خانواده وی تشکیل می دهند.

The Evolution of Eve - Virgin Galactic

 برنامه پروازهای تجاری با بلیت 250 هزار دلاری این شرکت از تابستان 2014 میلادی آغاز خواهد شد و تاکنون 650 نفر برای سفر تجاری لوکس با فضاپیمای SpaceShipTwo ثبت نام کرده اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فضاپیما,SpaceShipTwo,ریچارد برانسون,ویرجین گالاکتیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهان نما,روسیه,چهارمین شهر روسیه,نیژنی نووگورد,Nizhny Novgorod,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" زن هندی است که تاکنون ۳۳ میلیون نفر را در سراسر جهان در آغوش گرفته است. ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" که به اختصار "آما" نیز نامیده می‌شود، دختر یک خانواده ماهیگیر فقیر در جنوب هند است که در ۹ سالگی به‌خاطر بیماری مادرش باید مدرسه را رها می‌کرد تا بتواند از همسایگان غذا جمع‌آوری کند.حکایت این زن ۶۰ ساله که تنها چند ثانیه با در آغوش گرفتن به دیگران "آرامش درونی" هدیه می‌کند از ۹ سالگی آغاز شد.این دختر وقتی از کسی غذایی دریافت می‌کرد بدون توجه به "کاست" و یا طبقه‌اش او را درآغوش می‌گرفت. امری که در هند رایج نیست و نوعی تابوشکنی است. همه افرادی که او درآغوش می‌گرفت گفته‌اند که نوعی "احساس آرامش" و "خوشبختی" بدست آورده‌اند. او به‌سرعت در سراسر هند شهرت یافت و به ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" مشهور شد.

فراتر از "عرفان هندی"

فعالیت ماتا آمریتاناندامای فراتر از "عرفان" صرف است. او کمک‌های جمع‌آوری شده را در پروژه‌های گوناگون صرف می‌کند. فعالیت‌های خیریه این بانوی هندی باعث شده است تا چندین جایزه معتبر به او اهدا شود. جوایزی همچون "Gandhi – King" در سال ۲۰۰۲ به‌خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز‌ش و یا "Award-Interfaith " در سال ۲۰۰۶ که قبلا به دالایی لاما هم تعلق گرفته بود. ماتا آمریتاناندامای سازمان بین‌المللی "Embracing the World"، "درآغوش گرفتن جهان" را تاسیس کرده است که هزینه پروژه‌های گوناگونی هم‌چون حفظ محیط زیست، "قدرتمند سازی زنان"، کمک به کودکان فقیر و یا کمک به معلولین را تامین می‌کند.

ماتا آمریتاناندامای تاکنون یک دانشگاه، چندین مدرسه و بیمارستان نیز احداث کرده است. سازمان "درآغوش گرفتن جهان" در هر مراسمی که ماتا آمریتاناندامای حضور می‌یابد کالاهایی را برای فروش و جمع‌آوری کمک مالی عرضه می‌کند. در کنار قفسه کالاها تصاویری از پروژه‌های تحقق یافته نصب شده‌اند که بر روی آن نوشته شده "با پول شما تحقق یافته است".بعد از هر فاجعه که در آن انسان‌های زیادی صدمه می‌بینند، ماتا آمریتاناندامای شخصا به آن منطقه سفر می‌کند. او بعد از فاجعه زمین لرزه در هائیتی و یا سونامی در ژاپن به این کشورها سفر کرد تا با درآغوش کشیدن بازماندگان به آن‌ها دلداری بدهد.ماتا آمریتاناندامای بعد از ماجرای تجاوز دسته‌جمعی به یک دختر دانشجو که با اعتراض‌های فراوانی در هند روبرو شد، کنفرانسی را که متشکل از فعالان اجتماعی بود برای یافتن راه‌کار فراخواند. پس از آن سازمان "درآغوش گرفتن جهان" با ابداع یک مچ‌بند به شکل ساعت، سیستم اعلام خطری را برای زنان ابداع کرد.ماتا آمریتاناندامای در هند به‌عنوان "مهاتما"، یعنی روح بزرگ طرفداران پرشماری دارد. در عرصه بین‌المللی نیز ستارگان هالیوود چون شارون استون و ریچارد گیر، از طرفداران او هستند.دیدار با ماتا آمریتاناندامای تنها چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. او بعضی ‌مواقع ۱۲ ساعت در روز بازدید کنندگان را در آغوش می‌گیرد. گاه این مراسم حتی در تمام طول شب نیز ادامه دارد.یک کودک هفت ساله می‌گوید خیلی زیبا بود. مادر این کودک می‌گوید:"احساس می‌کردم که در خانه خودم هستم". بارها دیده شده‌است که مردان مسن وقتی از آغوش ماتا آمریتاناندامای باز‌می‌گردند اشک از چشمشان جاری است و یا زنان جوان فریادهای خوشحالی سر می‌دهند.

هرکس را همانگونه که هست قبول دارم

ماتا آمریتاناندامای می‌گوید:«عشق اغلب به عنوان جذبه جنسی و نه به عنوان تمامیتی که همه هستی را به هم متصل می‌کند فهمیده می‌شود. برای من خطای انسان مهم نیست، بلکه زیبایی در کل هستی مهم است. من هر کسی را همانگونه که هست قبول دارم». 

 

"آما" یا مادر برای "درآغوش گرفتن جهان" سالی یک بار به سفر می‌رود. وی اکنون در آلمان است و گذرش از اروپا تا اواسط ماه نوامبر ادامه خواهد یافت.ماتا آمریتاناندامای برای نخستین بار سال ۱۹۸۷ به آلمان سفر کرد در آن سفر تنها یکصد نفر را در آغوش گرفت. اما این‌بار ۱۵ هزار نفر در بزرگترین سالن سرپوشیده شهر برلین ساعت‌ها برای چند ثانیه درآغوش گرفته شدن به انتظار نشستند.

Deutsche Welle |

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماتا آمریتاناندامای,درآغوش گرفتن جهان,فراتر از "عرفان هندی",بانوی هندی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

coolclouds11 640x853 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds14 640x434 10 Incredible Cloud Formations

 

coolclouds16 640x479 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds17 640x358 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds20 640x381 10 Incredible Cloud Formations

coolclouds22 640x421 10 Incredible Cloud Formations

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویری زیبا از ابرها,جالبترین اشکال ابر در آسمان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک بنیاد فیلم و یک بنگاه هنری معتبر با نام فیلمهای کلاسیک ترنر و بانهامز دست به حراج بزرگ وسایل و اشیای گرانبهای مورد استفاده در فیلمهای کلاسیک سینمای ایالات متحده زده اند.

یک خودروی بیوک مدل 81 سی ساخت سال 1940 میلادی که در فیلم کازابلانکا، با بازی همفری بوگارت و اینگرید برگمن،
از آن استفاده شده در این رویداد حراج می شود. قیمت آن نزدیک به 500 هزار دلار است.

بخشی از درآمد حاصل از این حراج برای حفاظت و نگاهداری فیلمهای کلاسیک سینما هزنیه خواهد شد.

 

2013 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلمهای کلاسیک,خودروی بیوک مدل 81,فیلم کازابلانکا,همفری بوگارت ,اینگرید برگمن,حراج,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

میدان مغناطیسی بسیاری از سیارات فراخورشیدی از خود در برابر بادهای ستاره‌ای و پرتوهای کیهانی محافظت می‌کند. بنابراین این سیارات فراخورشیدی می‌توانند دست‌کم از این نظر برای زندگی مناسب باشند.

تا چند سال پیش بحث سیارات فراخورشیدی فقط به مباحث نظری سیاره شناسان محدود می شد، اما نگاهی به عالم ستاره ها این ظن را به وجود آورد که آیا جز خورشید در اطراف ستارگان دیگر نیز سیاراتی در حال چرخش هستند؟ پس از بررسی های بسیار، نخستین نشانه ها از یک سیاره فراخورشیدی یافت شد و تاکنون بیش از 900 سیاره فراخورشیدی شناخته و تائید شده اند و هزاران سیاره دیگر نیز در انتظار تائید به سر می برند.

برخی از آنها در نقاط قابل سکونت در ستاره خود ـ نقاطی که آب مایع برای زندگی وجود دارد ـ در حال چرخش هستند، اما بیشتر آنها سیارات بزرگ گازی هستند که برای زندگی نامناسب تشخیص داده شده اند. با وجود داشتن این همه سیاره فراخورشیدی چه عاملی زندگی کردن در آنجا را امکان پذیر می کند؟

دو پژوهشگر کلمبیایی بررسی کرده اند اگر سیارات فراخورشیدی توسط میدان مغناطیسی محافظت شوند، آیا آن سیارات شرط لازم برای حفاظت از حیات را خواهند داشت؟ جریان شدید ذرات باردار که از ستارگان منتشر می شوند (باد ستاره ای) یا پرتوهای کیهانی همواره درحال تاختن در فضا هستند و کره زمین به واسطه میدان مغناطیسی خود که باعث تغییر مسیر بخش عظیمی از این ذرات پرانرژی می شود، در امان است.

بیشتر سیارات فراخورشیدی که تا امروز کشف شده اند در دسته سیارات غول پیکر گازی مثل مشتری و زحل قرار می گیرند. این سیارات قطعا نمی توانند میزبان حیات از نوعی که ما می شناسیم باشند، اما یافته های تلسکوپ فضایی کپلرنشان از آن دارد که شاید سیارات فراخورشیدی سنگی وجود داشته باشند که مانند قمر به دور سیارات ابرغول فراخورشیدی در حال چرخیدن هستند.

حال سوال اینجاست که آیا این سیارات سنگی می توانند در حفاظ میدان مغناطیسی سیاره ای که سیاره دور آن می چرخد، شرایط لازم برای حیات را کسب کنند؟

باد شدید ستاره ای فضای مغناطیسی بسیار حجیم را هم پس می زند؛ بنابراین یک سیاره فراخورشیدی برای قابل سکونت شدن نباید به ستاره خود بسیار نزدیک باشد. چرا که عواملی چون فشارهای جزر و مد گرانشی به فعل و انفعالات داخلی منجر می شود که از آن با عنوان فعالیت های آتشفشانی گرانشی یاد می شود، مانند آتشفشانی که در یکی از قمرهای سیاره مشتری به نام Io به ثبت رسیده است. عامل دیگر، انرژی ساطع شده از سیاره است که باعث به هم ریختگی تاثیر گلخانه ای روی سیاره فراخورشیدی می شود (تصور می شود بخار حاصل از آب موجود در این سیاره، به صورت گاز گلخانه ای قوی است که بدون آن سیاره قابل سکونت نخواهد بود). بر این اساس، سیاره فراخورشیدی به جهنمی سوزان، مانند زهره تبدیل می شود. ستاره شناسان برای اجتناب از این دو خطر، حداقل فاصله را برای استقرار این قبیل سیارات اندازه گیری کرده اند و کاوشگران این فاصله را برای سیارات فراخورشیدی قابل اکتشاف (سیاراتی که حداقل دو برابر اندازه مریخ هستند) و سیاره ای که سیاره اصلی آنها به دور ستارگان بسیار سوزان ـ ستارگانی با 0.7 حجم خورشیدی ـ نمی چرخند تخمین زده اند. از آنجا که میدان مغناطیسی به ترکیبات سیارات بستگی دارد، کاوشگران پس از بررسی بهتر این ترکیبات این نتایج را دقیق تر اعلام خواهند کرد. بعلاوه، برخی ذرات باردار به داخل فضای مغناطیسی نفوذ می کنند که باید تاثیر آنها نیز روی شرایط زندگی بررسی شود، اما با وجود اینها هنوز جای امیدواری هست که روزی بتوان در این سیارات خارج از منظومه شمسی نیز سکونت داشت.

Hupaa

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیارات فراخورشیدی,میدان مغناطیسی, پرتوهای کیهانی ,قابل زندگی,منظومه شمسی,گاز گلخانه ای,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این هم ایده ای خلاقانه برای رفاه و تفریح شهروندان پاریسی .پلی جهت پریدن به هوا!

JumpParis01

JumpParis02 640x398 Jump Bridge in Paris

JumpParis04 614x1024 Jump Bridge in Paris

JumpParis03 640x384 Jump Bridge in Paris

Designboom

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهان نما,پلی برای پریدن,تفریح,پاریس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

جولیانو جما در جاده‌ای ساحلی در غرب رم در منطقه‌ای به نام چروتری رانندگی می‌کرد که از روبرو با ماشین دیگری تصادف کرد. او که به همراه دو نفر دیگر به شدت زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل شد اما از شدت جراحت در راه درگذشت.

جولیانو جما دوم سپتامبر ۱۹۳۸ در خانواده‌ای با زندگی ساده در رم به دنیا آمد، اما بیشتر کودکی خود را در شمال ایتالیا گذراند.

در نوجوانی به ورزش علاقه‌مند شد و بدن خود را در ورزش‌هایی مانند بوکس و ژیمناستیک و پرورش اندام ورزیده کرد. با زیرکی و پشتکار خود را به عالم سینما نزدیک کرد و به خاطر اندام قوی به عنوان "بدلکار" استخدام شد.

 

باز به خاطر هیکل مناسب و مهارت بدنی در سال ۱۹۵۹ در فیلم معروف "بن هور" به کارگردانی ویلیام وایلر نقش کوچکی به عهده گرفت. پس از آن در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در نقش "سیاهی لشکر" ظاهر شد.

در سال ۱۹۶۲ در فیلم "پسرم قهرمان" به کارگردانی دوچو تساری نقش مهمتری به عهده گرفت. از آن پس استعداد خود را در بازیگری نشان داد و توانست در بیش از ۸۰ فیلم نقش ایفا کند.

جولیانو جما در کنار فیلم های بازاری و سرگرم‌کننده، وسترن اسپاگتی و فیلم‌های پرماجرای کمدی، در آثار برخی از سینماگران نامی ایتالیا مانند ویتوریو دسیکا، فدریکو فلینی و ماریو مونیچلی ظاهر شده است.

یکی از نقش‌های قابل توجه او در فیلم "یوزپلنگ (۱۹۶۳) به کارگردانی لوکینو ویسکونتی است. او در این فیلم در نقش یکی از ژنرال‌های گاریبالدی، رهبر آزادی‌خواه ایتالیا، ظاهر شده است.

اما شهرت واقعی جولیانو جما در دهه ۱۹۶۰ به خاطر ایفای نقش در رشته‌ای از فیلم‌های وسترن ایتالیایی یا "وسترن اسپاگتی" بود. در این فیلم‌ها او با مهارت بدنی و تردستی‌های سوارکاری و تیراندازی محبوبیت زیادی کسب کرد.

او با فیلم‌های پربیننده‌ای مانند "تپانچه‌ای برای رینگو" (یا بازگشت رینگو)، انتقام رینگو، خون برای یک دلار نقره‌ای، "روز خشم" نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر جهان به معروفیت زیادی رسید. او در کنار کلینت ایستوود، مهمترین هنرپیشه این ژانر شناخته شد.

جولیانو جما برای گرفتن "هویت امریکایی" گاهی در تیتراژ فیلم‌های وسترن، به نام مونتگمری وود نامیده می‌شد.

درخشش در "بیابان تاتارها"

جولیانو جما در سال ۱۹۷۶ به همراه اکیپ سازندگان فیلم "بیابان تاتارها" به کارگردانی والریو زورلینی به ایران آمد. بیشتر صحنه‌های این فیلم حماسی در ارگ بم فیلمبرداری شد.

در فیلم گروهی از بازیگران سرشناس بین‌المللی مانند ویتوریو گاسمن، ماکس فون سیدو، فیلیپ نواره، فرناندو ری و ژان لویی ترنتینیان بازی دارند. چند بازیگر ایرانی مانند محمدعلی کشاورز و سعید کنگرانی نیز در فیلم بازی کرده‌اند.
این فیلم بر پایه رمان معروفی از دینو بوتزاتی ساخته شده که به ترجمه سروش حبیبی به زبان فارسی نیز منتشر شده است.

جولیانو جما برای بازی در فیلم "بیابان تاتارها" جایزه "داوید دوناتلو"، جایزه مهم سینمای ایتالیا را برنده شد.

جولیانو جما یکی از بهترین بازی‌های خود را در فیلم "مردی که به زانو در آمد" ارائه داده است. این فیلم اثری انتقادی اجتماعی است که دامیانو دامیانی در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرد.

جولیانو جما در سالهای اخیر بنا به کهولت سن کمتر در سینما بازی می‌کرد، اما در تلویزیون همچنان فعال بود و گاهی به علاقه دیگرش، یعنی مجسمه‌سازی نیز می‌پرداخت.

یکی از آخرین کارهای او در فیلم "پایان خدایان" بود. او در سال ۲۰۱۲ در آخرین فیلم وودی آلن به نام "به رم با عشق" ظاهر شد.

جولیانو جما هنگام مرگ ۷۵ سال داشت و به گفته دخترش، که او نیز هنرپیشه است، از صحت کامل برخوردار بود.

 

من مانند کلینت ایستوودعلاقه خاصی به این هنرپیشه داشتم شاید به خاطر اولین فیلمی که این هنرپیشه رو با نامش شناختم (مردی که به زانو درآمد )

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جولیانو جما,بن هور,ویلیام وایلر,وسترن اسپاگتی ,ویتوریو دسیکا,فدریکو فلینی,ماریو مونیچلی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خانم Jill Greenberg عکاس حرفه ایست که در گرفتن تصاویر احساسی و شکار لحظه ها استاد است .اما اینبار سوژه این عکاس کودکانی زیبا بودند که بلافاصله بعد از دادن آبنبات به آنها و پس گرفتن آن این صحنه ها را بوجود آورده اند.واقعا حتی گریه کودکان هم زیباست.البته باید گفت که  ایده ای عجیب برای عکس گرفتن است.

بقیه در ادامه نوشتار

Travel and Lifestyle inspiration

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کودکان زیبا,زیبایی کودکان,بچه ها,عکس کودکان,عکس بچه ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ریزش موی سر مشکلی است که شمار زیادی از انسان‌ها با آن مواجه هستند اما تا کنون علم پزشکی موفق به یافتن راهی برای درمان آن نشده است. اخیرا نتایج پژوهشی منتشر شده که امیدهای فراوانی را در این زمینه برانگیخته است. 

 ریزش موی سر مشکلی است که میلیون‌ها نفر مجبور به دست و پنجه نرم کردن با آن هستند. از همین رو علم پزشکی از مدت‌ها پیش به دنبال یافتن راهی برای رفع آن بوده است. به تازگی گروهی از پژوهشگران نتایج تحقیقی را منتشر کرده‌اند که نویدبخش امید‌های تازه‌ برای مبارزه با ریزش موی سر است.


این گروه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک به سرپرستی آنجلا کریستانو در پوست انسان سلول‌هایی را کاشته‌اند که از آن‌ها فولیکول‌های جدید مو تشکیل شده است. این دانشمندان در گزارشی که در نشریه آمریکایی Proceedings of the National Academy" به چاپ رسیده، تشریح کرده‌اند که در ابتدا سلول‌هایی را که مسئولیت تشکیل و رشد مو را برعهده دارند، از بخشی از فولیکول مو جدا کرده و در کشت‌های آزمایشگاهی پرورش داده و به بخشی از پوست انسان که روی کمر یک موش کاشته شده بوده، پیوند زده‌اند.

تاکنون پیوند مو تنها راه مبارزه با ریزش موی سر یا پرپشت کردن آن بوده است. در این روش فولیکول‌های موجود در پشت سر از پوست این قسمت جدا شده و در قسمت جلویی کاشته می‌شود. تنها پیش‌‌نیاز مهم برای انجام این روش این است که بیمار به اندازه کافی دارای فولیکول مو باشد.

اما طبق یافته جدید دانشمندان و توانایی آن‌ها در پرورش سلول‌های مو و سپس کاشت آنان در پوست، دیگر این پیش‌شرط نیز ضروری نیست.

آنجلا کریستانو سرپرست گروه تحقیق می‌گوید: «حدود ۹۰ درصد از خانم‌هایی که دچار ریزش مو هستند، واجد شرایط لازم برای پیوند مو نیستند، زیرا آن‌ها به اندازه کافی مو ندارند که بتوان برای کاشت از آن استفاده کرد.» در روش جدید اما می‌توان با استفاده از سلول‌های موهای اندک باقی‌مانده در بیمار، شمار زیادی از فولیکول‌های جدید مو را پرورش داد.

تأکید بر پژوهش‌های تکمیلی

دانشمندان سال‌هاست که موفق به پرورش، تکثیر و کاشت فولیکول مو در جوندگان شده‌اند. آن‌ها مشاهده کردند، سلول‌های حیوانی در مقایسه با انسان در طول پروسه کشت، به یکدیگر چسبیده و توده‌ای را تشکیل می‌دهند. بر همین اساس آنان نتیجه گرفتند که این توده محیط خارج سلولی را می‌سازد که به واسطه آن سلول‌ها خواص خود را حفظ می‌کنند.

پژوهشگران برای آزمایش درستی این فرضیه سلول‌های هفت اهداکننده مرد را که به طور ارثی دچار ریزش مو بودند، برداشت کرده و پس از پرورش و تکثیر آنان، این سلول‌ها را پس از چند روز در پوست انسان که روی کمر موش کاشته شده بود، پیوند زدند.

در پنج مورد از هفت مورد مشاهده شد که در عرض شش هفته بدون اضافه کردن مواد تقویتی برای رشد موها، فولیکول‌های جدید مو ساخته شدند. آزمایش‌‌ DNA نیز نشان داد که این فولیکول‌ها منشأ انسانی داشته و از لحاظ ژنتیکی به هر یک از اهداکنندگان مربوط بوده‌اند. به گفته خانم آنجلا کریستیانو این یافته می‌تواند تحولی را در درمان ریزش مو از طریق پزشکی ایجاد کند.

درمان‌‌های تاکنونی تنها می‌توانستند ریزش مو را به تأخیر انداخته یا رشد فولیکول‌های مو را تحریک کنند. با این حال دانشمندان دریافته‌اند که موهای به دست آمده از این روش همگی دارای استحکام کافی برای نفوذ به تمامی لایه‌های پوست نبوده‌اند.

آن‌ها همچنین یادآور شده‌اند که برای اجرای این روش روی انسان‌ها به آزمایشات تکمیلی بیشتری نیاز است.

 

dw.de

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ریزش موی سر ,رویاندن مو روی پوست انسان,پیوند مو ,پرپشت کردن,فولیکول‌,آزمایش‌‌ DNA ,پرورش سلول‌های مو ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com