جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

John Wu هنرمندی است که در هنر های مفهومی در حال فعالیت است .او حرفه تخصصی خود را در حوزه بازیهای ویدیویی دنبال می کند و به خلق دنیاهای مجازی که شاید روزی رنگ واقعیت بخود بگیرد مشغول است.بازی هایی چون:

the Ratchet and Clank franchise, God of War III , God of War: Ghost of Sparta , Twisted Metal , Warhawk: Omega Dawn and Resistance: Fall of Man

John_Wu_Concept_Art_07

John_Wu_Concept_Art_08

John_Wu_Concept_Art_09

John_Wu_Concept_Art_14

John_Wu_Concept_Art_12

John_Wu_Concept_Art_10

 

مفهوم هنر جهان

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هنر های مفهومی,جهان تخیل,آینده در هنر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سالانه صدها میلیون بطری پلاستیکی برای آب و انواع نوشیدنی‌های دیگر تولید و در جهان به فروش می‌رسند. برای تولید این بطری‌ها نفت خام زیادی مصرف می‌شود. اما بعد از پایان نوشیدنی چه بر سر بطری می‌آید؟در سال‌های اخیر مصرف نوشیدنی بخصوص آب از طریق بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف در جهان افزایش شدیدی یافته است. سالانه صدها میلیون بطری پلاستیکی حاوی آب و انواع نوشیدنی‌های دیگر تولید و به فروش می‌رسند.

این بطری‌های پلاستیکی بخاطر قابلیت‌هایی چون "سبک و نشکن" بودن بسیار محبوب هستند. اما بعد از پایان نوشیدنی چه بر سر بطری می‌آید؟کسی که یک بطری پلاستیکی آب می‌خرد، بخش اعظم هزینه‌ای که پرداخت می‌کند، برای پلاستیک آن است. اما هزینه‌ای که محیط زیست برای این بطری می‌پردازد چقدر است؟ هزینه‌های تولید، پر کردن، برچسب‌زدن، حمل‌ونقل و انبارداری بطری‌ها بالا هستند.بخش اعظم بطری‌های پلاستیکی از "پلی اتلین ترفتالات" (PET) تولید می‌شوند که برای آن نیاز به نفت خام است. در روند تولید نفت خام، حمل و نقل و بالاخره پالایش آن مقدار زیادی گازهای گلخانه‌ای و سمی تولید و وارد اتمسفرمی‌شوند.نفت پالایش شده این‌بار به مقصد تولید کنندگان پلاستیک ترانسپورت می‌شود و در آن‌جا به پلاستیک خام  تبدیل می‌شود. تولید‌کنندگان بطری، پلاستیک خام را ذوب و "بطری نمونه" را تولید می‌کنند. سپس شرکت‌هایی که مسئول پرکردن بطری پلاستیکی هستند، برمبنای نیاز و شکلی که می‌خواهند داغ کرده و فرم می‌دهند.بعد از فرم گرفتن، بطری‌ها شسته و با آب معدنی پر و بعد از درب و برچسب گذاری وارد مرحله جعبه‌بندی شده و برای ترانسپورت آماده می‌شوند.امکان تولید بطری‌از "پلاستیک بیو" نیز وجود دارد. این پلاستیک از گیاهانی چون ذرت و نیشکر تولید می‌شود، به‌لحاط بیولوژیک قابل بازیافت است و می‌توان پس از مصرف، آن‌را به کمپوست تبدیل کرد. اما باید اشاره کرد که هر محصول "بیو" لزوما با طبیعت همخوانی ندارد. تولید بطری‌های پلاستیک بیو به مقدار زیادی آب و زمین‌‌های حاصلخیز کشاورزی نیاز دارند.برای حمل و نقل بطری‌ها نیاز به میلیون‌ها لیتر بنزین و گازوئیل است. براساس تحقیقات صورت گرفته در اروپا از هر ۴ بطری یک بطری بوسیله کامیون، قطار و یا کشتی از مرز یک کشور خارج و به کشور دیگر وارد شده است.براساس تخمین انستیتو پاسیفیک، برای تولید هربطری پلاستیکی سه برابر حجم خود بطری آب مصرف می‌شود. افزون براین برداشت آب توسط کارخانه‌های تولید آب معدنی می‌تواند به کاهش سطح آب زیرزمینی در آن منطقه منجر شود.تقریبا ۶۰ میلیون بطری پلاستیکی (اندکی بیش از ۵۰ درصد بطری‌های تولید شده) در اروپا بازیافت می‌شوند. بقیه بطری‌های تولید شده به زباله‌دانی‌ها روانه شده و یا در دامن طبیعت رها می‌شوند. صدها سال طول می‌کشد تا این بطری‌ها جذب طبیعت شوند. بطری‌های پلاستیکی اکنون تبدیل به عاملی برای آلودگی محیط زیست و تهدیدی جدی برای دریاها و اقیانوس‌ها شده‌‌اند.از چند سال پیش در آلمان سیستم " گرفتن گرویی" برای بطری‌های پلاستیکی ایجاد شده است.

مصرف‌کنندگان می‌توانند بعد از مصرف نوشیدنی، بطری‌ پلاستیکی خود را به فروشنده بازگردانند و مبلغ ۲۵ سنتی را که بابت آن پرداخته‌اند پس بگیرند. همه فروشندگان موظف به پس گرفتن بطری‌ها هستند.با این‌که در سال‌های گذشته مصرف آب و دیگر نوشیدنی‌ها در بطری‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف با افزایش شدیدی روبرو شده، اما هیچ طرحی برای جمع‌آوری و بازیافت آن‌ها وجود ندارد.عدم بازیافت مواد پلاستیکی به معضلی برای محیط‌‌زیست و طبیعت ایران تبدیل شده و به آلودگی بیش از پیش دامن زده است.آمریکا بزرگترین مصرف‌کننده بطری‌های پلاستکی است. اما اکنون چین نیز به رقیب سرسختی برای آمریکا در این زمینه تبدیل شده است. سالانه میلیاردها بطری پلاستیکی در چین تولید می‌شوند. این بطری‌ها پس از مصرف در انتظار "تولدی دوباره" هستند.

بطری‌های پلاستیکی بازیافت شده بعد از خرد و ذوب شدن به شرکت‌هایی فروخته می‌شوند که می‌توانند محصولاتی از این پلاستیک دوباره بدست آمده تولید کنند. یکی از پرفروش‌ترین این محصولات "پتوهایی" هستند که در عکس دیده می‌شوند.

2014 Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بطری پلاستیکی,محیط زیست,کمپوست,پلاستیک بیو,نفت,پلی اتلین ترفتالات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Two White-winged Crossbills, Loxia leucoptera, feeding on spruce cones in winter

Mute Swan, Cygnus olor, swimming on Lake Thun, Switzerland

Grizzly sow and cub sit on log and view Turnagain Arm, Southcentral Alaska

Green Moth on Birch

Blue Butterfly on Birch

Sea turtle hatchling heads for the surf

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویری از دنیای وحش,تصویر,عکس,دنیای وحش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان ژاپنی برای نخستین بار تأثیر حضور یک مدیتیتور را بر روی سیستم‌های بیولوژیک اطراف اثبات کردند. آنها می‌گویند، تنها حضور فرد مراقبه‌گر، تراکم گازهای متصاعد از نمونه‌های زیستی را تغییر می‌دهد.

دانشمندان ژاپنی توانستند برای نخستین بار با انجام آزمایش‌های علمی تأثیرات حضور یک مدیتیتور (مراقبه‌گر) را بر روی نمونه‌های بیولوژیک حاضر در محیط اثبات کنند؛ این تأثیرات در حالی اثبات شد که مدیتیتور هیچ گونه تماس فیزیکی با این نمونه‌ها برقرار نکرده است.

طبق گزارش منتشره در ‌وب‌سایت علمی "گرنتس ویسن‌شافت" آلمان، دانشمندان توانستند به وضوح اثربخشی عاری از تماس فیزیکی حضور یک مدیتیتور (کسی که مدیتیشن یا درون‌‌پویی می‌کند) را بر روی نمونه‌های زیستی اثبات کنند.

دانشمندان حاضر در این تجربه می‌گویند: «ما از حلقه‌های خیار خوراکی به عنوان سنسورهای بیولوژیک استفاده کردیم و تراکم گاز متصاعد از حلقه‌ها را با روش‌های تکنیکی خود اندازه گرفتیم.»

به گفته کارشناسان، در این بررسی مطالعاتی تراکم گازهای منتشر شده از مجموع ۶۷۲ ظرف حاوی نمونه‌‌ها اندازه‌گیری شد. هر ظرف حاوی ۴ حلقه خیار بود. دلیل کثرت نمونه‌ها این بود که مقایسه‌ انجام‌شده میان نمونه‌ها تا جایی که ممکن است دقیق و شایان اهمیت باشد.

دانشمندان این تیم می‌گویند، به لحاظ آماری به اختلافی قابل توجه دست یافته‌اند. میان تراکم گاز متصاعد از نمونه‌ها به هنگام حضور یا عدم حضور یک مدیتیتور اختلافی قابل ملاحظه وجود داشت.

این تجربه نشان می‌دهد که حضور مراقبه‌کننده تأثیری مهم و قابل اندازه‌گیری‌ بر روی سیستم‌های بیولوژیکی خواهد گذاشت که مراقبه‌کننده هیچ گونه تماس فیزیکی با آنها ندارد. 

در آزمایشی که در آن از جمله اوسامو تاکاگی، هیدئو یوچی، کیمیکو کاوانو، پروفسور هیدیوکی کوکوبو و همچنین پروفسور میکیو یاماموتو از مرکز اطلاعات و تحقیقات مؤسسه تحقیقات بین‌المللی (IRI) در شهر شیبای ژاپن حضور داشتند، مشاهده شد که در این تجربه تراکم گازهای انتشاری نمی‌توانست تحت تأثیر عوامل خارجی، مانند تغییرات دما تغییر کرده باشد.

نویسندگان این گزارش می‌گویند، کشف دلایل این پدیده "دانش مدرن را فوق‌العاده به جلو خواهد برد". به گفته آنها، به همین دلیل است که قرار شده در این زمینه آزمایش‌های دیگری انجام شود.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اثبات تأثیرات حضور مراقبه‌گر بر سیستم‌های زیستی,مدیتیتور ,سنسورهای بیولوژیک, تراکم گازها,مرکز اطلاعات و تحقیقات مؤسسه تحقیقات بین‌المللی (IRI),, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

استیو مک‌کوئین، کارگردان فیلم "۱۲ سال بردگی" به همراه دست‌‌اندرکاران این فیلم.

"۱۲ سال بردگی" و "اخاذی آمریکایی" به عنوان فیلم‌های برتر هفتاد و یکمین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب شناخته شدند. فیلم "گذشته" اصغر فرهادی نتوانست در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان جایزه‌ای دریافت کند.

جرد لتو‌، جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای ایفای نقش در فیلم "باشگاه خریداران دالاس"

رقابت‌های گلدن گلوب معیاری برای رقابت‌های جایزه اسکار است که نامزدهای آن در روزهای آتی معرفی خواهند شد. امسال فیلم‌های "۱۲ سال بردگی"، "اخاذی آمریکایی" (American Hustle) و "کلوب خریداران دالاس" توانستند نظر و رأی هیأت داوران را بیش از دیگر فیلم‌ها به خود جلب کنند.

در مراسم معرفی برندگان جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۴ نماینده ایران سهمی نداشت. فیلم اصغر فرهادی با عنوان "گذشته" نتوانست در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جایزه‌ای بدست آورد. فیلم "زیبایی بزرگ" به کارگردانی پائولو سورنتینو از ایتالیا به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان این دوره انتخاب شد.

فیلم "۱۲ سال بردگی" جایزه برترین فیلم بخش درام گلدن گلوب را نصیب خود کرد. استیو مک‌کويین، کارگردان این فیلم، جایزه این بخش را دریافت کرد.

فیلم "اخاذی آمریکایی" نیز به عنوان بهترین کمدی توانست ۳ جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص دهد. این فیلم درباره متقلبان و متخلفان اقتصادی و سیاستمداران فاسد است.

اعضای گروه موسیقی U2 از چپ به راست: آدام کلیتون، بونو، لری مولن جونیور و ادج. آنها برای ترانه "عشق معمولی" برای فیلم "ماندلا: راه طولانی تا آزادی" گلدن گلوب را از آن خود کردند.

ایمی آدامز با نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن و جنیفر لارنس نیز به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل در "اخاذی آمریکایی" توانستند موفقیت این فیلم را تکمیل کنند.

جایزه بهترین کارگردان به آلفونسو کوارون از مکزیک رسید. فیلم علمی-­تخیلی او با عنوان "جاذبه" توانست تحسین تماشاگران را برانگیزد. صحنه‌‌های شگفت‌آور ۳ بعدی در این فیلم به تماشاگر این احساس را می‌دهند که در فضای کیهانی سیر می‌کند.

متیو مک‌کاناهی برای بازیگری در فیلم "کلوب خریداران دالاس" جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم درام را دریافت کرد. مک‌کاناهی در این فیلم نقش یک بیمار مبتلا به ایدز را بازی می‌کند و برای این نقش مجبور شد حدود ۲۰ کیلوگرم وزن کم کند. او در این فیلم برقکاری اهل تگزاس است که با تهیه دارو به صورت غیرقانونی دچار مشکل می‌شود و دست به مبارزه علیه شرکت‌های داروسازی در دهه ۱۹۸۰ می‌زند.

کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی نیز برای نقش‌آفرینی در فیلم "یاسمین غمگین" به کارگردانی وودی آلن جایزه بهترین هنرپیشه زن فیلم درام را از آن خود کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو نیز این بار توانست به عنوان بهترین بازیگر یک فیلم کمدی جایزه گلدن گلوب را برای ایفای نقش در فیلم "گرگ وال استریت" از آن خود کند. کارگردانی این فیلم را مارتین اسکورسیزی برعهده دارد. دی‌کاپریو در این فیم دلال بازار بورس است. دی‌کاپریو در سال ۲۰۰۵ نیز توانسته بود برای بازی در فیلم هوانورد جایزه بهترین بازیگر یک فیلم درام را بدست آورد.

اصغر فرهادی به همراه برنیس بژو، هنرپیشه فیلم "گذشته".

جایزه افتخاری برای وودی آلن

در مراسم پایانی گلدن گلوب جایزه افتخاری این دوره به وودی آلن، کارگردان، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی اعطا شد. وودی آلن ۷۸ ساله تمایل چندانی برای شرکت در مراسم گلدن گلوب نداشت و جایزه او توسط دوست پیشین‌اش دایان کیتن دریافت شد.

آلن تا کنون ۵۵ فیلم ساخته که آخرین آن "یاسمین غمگین" است. در این فیلم الک بالدوین و کیت بلانشت (بهترین بازیگر گلدن گلوب ۲۰۱۴) نقش‌آفرینی می‌کنند.

نمایندگان آلمان نیز در این دوره نتوانستند جایزه‌ای دریافت کنند. دانیل برول که بخاطر بازی در فیلم "راش" (شتاب) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل شده بود، نتوانست هیأت داوران را متقاعد سازد. جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل ‌به جرد لتو برای بازی در فیلم "کلوب خریداران دالاس" رسید.

هانس تسیمر، آهنگساز آلمانی که موسیقی متن فیلم موفق "۱۲ سال بردگی"را ساخته است، نتوانست جایزه‌ای دریافت کند. الکس ایبرت آهنگساز موسیقی متن فیلم "همه‌چیز از دست رفته" توانست جایزه بخش بهترین موسیقی را نصیب خود کند.

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: برندگان جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۴ ,وودی آلن,هفتاد و یکمین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب,"۱۲ سال بردگی","اخاذی آمریکایی",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این عکس زیبا در ساحل رودخانه Connecticut واقع در ماساچوست آمریکا توسط Maure Briggs گرفته شده .تضاد  رنگی بین یخ و نی زیباست.

شانه منجمد

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عکس,عکس زیبا,رودخانهConnecticut,تضاد بین یخ و نی زیبا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

1-عکسی از یک دیاتومه (debilis Chaetoceros).دیاتومه های یکی از اصلی ترین تولید کنندگان اکسیژن بر روی زمین می باشند.(عکس از Egmond)

2-عکس از شبکیه چشم یک نوع لاک پشت(توسط دکتر جوزف کوربو-دانشگاه واشنگتن)

 

 

3-کرم دریایی .دکتر آلوارو میگوتو.سائوپائولو .برزیل

این عکس ها حائز لوح تقدیر شدند:

چارلز کربس .قسمتی از پر طاووس

 

توسط دکتر Tomokazu Kawashima.سنگاپور.جنین کیسه تن بنام Arabidopsis 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برندگان مسابقه فتو میکروگرافی نیکون 2013, نیکون ,فتو میکروگرافی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Structure of the DNTT transistors.

محققان سوئیسی تراشه الکترونیکی به ضخامت یک میکرومتر طراحی کرده‌اند که از انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مدار الکترونیک بر روی ساندویچی از لایه‌های پی‌وی‌سی که بر روی یک پایه سخت قرار دارند، ساخته می‌شود. این ویفر سپس در آب قرار می‌گیرد که در نتیجه دو لایه پی‌وی‌سی حل شده و باعث آزاد شدن پایه سخت و غرق شدن آن در ته ظرف آزمایشگاهی می‌شود.ماده ته‌نشین شده در ظرف شامل یک مدار جاسازی شده بر روی یک فیلم پلیمری سبک، شفاف و حل نشدنی موسوم به parylene‌ با ضخامت یک میکرومتر است که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است.

 این ترانزیستورها حتی در صورت پیچیده شدن بدور موی انسان با ضخامت 50 میکرومتر نیز کارآیی دارند.

 تراشه با قدرت خمیدگی بالا از کاربرد پزشکی برخوردار بوده و بر روی چشم مصنوعی در آزمایشگاه تست شده است؛ با افزودن آن به لنز تماسی امکان نظارت بر آب سیاه فراهم می‌شود. همچنین می‌توان از این تراشه برای ساخت سلول‌های خورشیدی انعطاف پذیر و حسگرهای زیستی پوشیدنی استفاده کرد.

 نتایج دستاورد محققان موسسه فدرال فناوری سوئیس در مجله Nature Communications منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تراشه الکترونیکی به ضخامت یک میکرومتر , parylene‌,لایه‌های پی‌وی‌سی,فیلم پلیمری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان آمریکایی یک ابر چسب پزشکی تولید کرده‌اند که برای توقف فوری خونریزی در میدان جنگ یا در عمل‌های جراحی قلب کاربرد دارد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «چسب پوستی» (skin glue) نوعی چسب پزشکی است که برای چسباندن دو لبه زخم استفاده شده و جایگزین بخیه یا منگنه جراحی محسوب می‌شود.پیش از این مقاومت چسب‌های پزشکی برای استفاده درون بدن با توانایی تحمل فشار پمپاژ خون در قلب یا عروق خونی اصلی مورد آزمایش قرار نگرفته بود.

 محققان کالج پزشکی هاروارد با الهام از حلزون بی صدف یا لیسه (slug)، چسب پزشکی جدیدی را تولید کرده‌اند که علاوه بر برخورداری از خاصیت ضد‌ آب بودن، ظرف چند ثانیه با تاباندن نور فرابنفش بسرعت به بافت متصل می‌شود.

 پروفسور «جفری کراپ» از پزشکان بیمارستان بیرگام و زنان در بوستون و یکی از نویسندگان تحقیق تأکید کرد: این چسب جراحی در عملهای جراحی باز و تهاجمی کاربرد دارد و برای بستن بافت‌های پویایی مانند عروق خونی، قلب و روده قابل استفاده است.

Slug on growing salad leaves

 این چسب پلیمری ضد آب و خون می تواند در آینده به جای بخیه در قلب، روده یا عروق خونی مورد استفاده قرار گیرد.

 ابر چسب پزشکی بر روی قلب خوک که شبیه قلب انسان است، مورد آزمایش قرار گرفت که به ترمیم نقص مادرزادی قلبی کمک کرد. محققان امیدوارند که این چسب پزشکی دو تا سه سال آینده به بازار عرضه شود.

 نتایج این دستاورد در مجله Science Translational Medicine منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: ابر چسب پوستی,نور فرابنفش,چسب پلیمری ضد آب و خون ,جای بخیه ,جایگزین بخیه یا منگنه جراحی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

رویای تماس تلفنی هولوگرامی که به شخص گیرنده تماس امکان مشاهده تصویر سه‌بعدی طرف مقابل از آن سوی خط را می‌دهد، به واقعیت تبدیل شد. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت لهستانی «سیستم‌های نمایشگر لیا» پیشگام این فناوری لقب گرفته است. مدل عملیاتی این تلفن سال آینده و پس از ساخت دستگاههای هولوگرام سه‌بعدی تعاملی ارائه خواهد شد.

 به منظور ایجاد تماس تلفنی سه‌بعدی، شخص در مقابل یک دوربین سازگارشده مجهز به دو عدسی و یک میکروفون می‌نشیند.

 دو تصویری که این عدسی‌ها ایجاد می‌کنند، برای ایجاد یک نسخه سه‌بعدی با هم ادغام شده و از طریق خط اینترنت به شخص دیگر ارسال می‌شود.

 یک دستگاه هولوگرام این تصویر را دریافت کرده و آن را با استفاده از یک پروژکتور لیزری روی صفحه‌ای از بخار آب پرتوافکنی می‌کند.

صحنه ای از فیلم جنگ ستارگان و تکنولوژِی هولوگرامی که فقط در فیلمهای علمی تخیلی مشاهده گردیده

 تصویر هولوگرام در زمان واقعی صحبت می‌کند، گوش می‌دهد و حرکت می‌کند.

 شرکت ارائه‌دهنده این فناوری مدعی است اختراعش طی پنج سال آینده وارد بازار می‌شود.

 مارتین پانک، مدیر اجرایی شرکت سیستم‌های نمایشگر لیا گفت: فناوری تولید شده توسط ما 40 سال پیش در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده می‌شد و اکنون این رویا به واقعیت تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر، هولوگرام‌های ما با استفاده از دستگاههایی ایجاد می‌شوند که بیش از 1.829 متر ارتفاع دارند، اما در حال طراحی نسخه‌های کوچک‌تری هستیم که بتوان آنها را روی میز چای‌خوری اتاق نشیمن قرار داد.

 از کاربردهای این فناوری می‌توان به حضور هولوگرام خویشاوندان در مجالس خانوادگی و امکان نظارت بر عمل‌های بیمارستانی توسط جراحان متخصص در آن سوی جهان اشاره کرد.

 اولین سیستم‌های از این دست هزاران پوند ارزش خواهند داشت اما با گسترش فناوری، بهای آن کاهش خواهد یافت.

 پانک وعده داد ظرف 10 سال آینده، جهان شاهد خلق اتاقی کاملا هولوگرامی خواهد بود که در آن اشیای سه‌بعدی از هر زاویه‌ای مشاهده و حرکت داده می‌شوند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دستگاههای هولوگرام سه‌بعدی, تصویر هولوگرام, فیلم‌های علمی تخیلی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

- برای تولید روزنامه یکشنبه  هر هفته، 500،000 درختان باید قطع شود.

- بازیافت روزنامه نیویورک تایمزیکشنبه ها   75000 درخت را نجات دهد.

اگر همه روزنامه های جهان بازیافت می شد، می توانست در حدود250،000،000 درخت را هر سال را نجات دهد!

- یک درخت قطع شده می تواند کاغذ مورد نیاز برای ساخت کیسه کاغذی خرید برای 700 نفر را برای یک فروشگاه تامین نماید که جالبتر اینکه کمتر از یک ساعت این میزان مصرف می گردد.براساس آن میزان کیسه های کاغذی مصرفی یکسال آمریکا برابر 60،500،000 کیسه می باشد.

- متوسط مصرف هر آمریکایی 7 درخت در سال است (کاغذ ،چوب و ...) که رقم  مصرف حدود 2000000000 درخت در سال برای آمریکارا می دهد.

مقدار چوب و کاغذ  مصرفی ما (آمریکا)در هر سال به اندازه کافی برایگرم کردن   50،000،000 خانه به مدت 20 سال است.

- هر تن (2000 پوند)کاغذ بازیافت شده باعث نجات حدود 17 درخت می شود.این مقدار درخت قابلیت جذب250 پوند دی اکسید کربن را از هوا  در هر سال دارد.

- درگزارش سال 2005 آمده است که سطح جنگل های اولیه  در سطح جهانی 60000 کیلومتر مربع در هر سال (به اندازه ایرلند) کاهش می یابد.  توجه داشته باشید که با توجه به فقدان اطلاعات در دسترس از بسیاری از کشورها که نظارت درستی بر آمار قطع درختان خود ندارند  این اطلاعات ناقص می باشد و رقم واقعی بسیار بیشتر است.

جندی شاپور البرز 

دیماه 1392

چگونه بسیاری وجود دارد

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قطع درختان,محیط زیست,دی اکسید کربن,آمار قطع درختان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک شرکت چاپ زیستی در سن دیگو در نظر دارد از اولین چاپگر عضو یعنی کبد انسان تا پایان سال 2014 رونمایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هنوز محققان به پیشرفت چشمگیر خود در تولید بافت با تولید سیستم عروقی مورد نیاز برای تولید مواد مغذی و اکسیژن  دست نیافته اند.مایک رنارد نایب رئیس شرکت اورگنوو در سن دیگو گفت: این شرکت می تواند بر مسئله سیستم عروقی تا حدی غلبه کند.

وی یادآور شد که محققان این شرکت توانستند به ضخامت بیش از 500 میکرون دست یابند و موفق شدند که بافت کبد را در یک حالت کاملا کاربردی با ویژگیهای ذاتی خود برای 40 روز حفظ کنند.

رنارد یادآور شد که محققان توانستند سلولهای فیبروبلاست و اندوتیلیال را کنار هم قرار دهند تا کار توسعه شبکه های کوچک عروقی شکل گرفته و این شرکت به بافت ضخیم مد نظر خود با قابلیت دوام مناسب سلولها دست یابد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چاپ زیستی, اولین چاپگر کبد انسان,تولید بافت,سلولهای فیبروبلاست و اندوتیلیال,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

باخبر شدم که خانم «ابرو گوندش» که در شبکه تلویزیونی «استار ترکیه» داور برنامه «صدای برتر ترکیه» است، دقایقی برای همسرش «رضا ضراب» گریه کرده است! البته هنوز اتهام آقای ضراب کاملا ثابت نشده است و گریه‌های یک همسر برای شوهرش قابل احترام است و شوخی‌بردار نیست و من هم قصد شوخی با عواطف انسانی را ندارم. اما عرض می‌کنم که من هم با شنیدن خبر خروج 87 میلیارد یورو از ایران اشکم درآمد و های‌های گریستم. انتظار دارم که رسانه‌ی ملی به ما مردم ایران اجازه بدهد دقایقی برای پول‌های از کف‌رفته‌مان گریه کنیم. اصلا می‌شود یک برنامه طراحی کرد با نام «گریه‌های ایرانی» و با شعار «هم‌وطن زار بزن» و در این برنامه به مردم فرصت داد گریه کنند. همه‌اش که نمی‌شود خندید و شبکه نسیم راه انداخت. من خودم وقتی گزیده‌ای از تحقیق‌وتفحص مجلس از سازمان تأمین‌ افتضاحی را خواندم، گریه کردم، چون دیدم در زمانی که من و دیگر هم‌وطنان برای پرداخت بیمه خویش‌فرما به درودیوار می‌زده‌ایم، آقایان مشغول پارو کردن پول یا پول پارو کردن یا کردن پول مر پارو را بوده‌اند.

به هر حال امیدوارم گریه‌های ما و خانم ابرو گوندش به جایی برسد و دیگرانی نترسند که اشک در غم ما پرده‌در شود!

باقی بقای‌تان!

رضا ساکی

خبرگزاری دانشجویان ایران 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خانم «ابرو گوندش»,رضا ضراب,مردم,87 میلیارد یورو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نتایج یک پژوهش در کشور نشان می‌دهد: تحصیلات پایین مردان ارتباط بسیار معناداری با خشونت آنها علیه همسران دارد.

 به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا این پژوهش نخست به اهمیت جایگاه خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی و در عین حال بزرگترین و تاثیرگذارترین واحد تربیتی در جوامع اشاره دارد و تاکید می‌کند که این نهاد می‌تواند منشأ تحولات عظیم فردی، اجتماعی و رشد ارزش‌های انسانی در میان اعضای آن باشد. اما متاسفانه امروز نسبت به گذشته به این نهاد کوچک اجتماعی بهایی کمتر داده شده و در نتیجه جایگاه ارزشمند و حیاتی این نهاد مقدس نیز رنگ باخته است. شاید از همین روست که همه روزه بویژه در کلانشهرها، بیش از پیش شاهد افزایش مشکلات و نابسامانی‌های خانوادگی و سیر صعودی آمارهای تکان‌دهنده و رو به رشد طلاق، کودک‌آزاری، همسرآزاری، فقر، بزهکاری، اعتیاد، خودکشی، فرار و ... که همگی حکایت از عدم رعایت حقوق و حریم خانواده توسط اعضای آن دارند، هستیم.

 بر اساس این پژوهش از مهمترین آسیب‌های اجتماعی که در خانواده‌ها شایع است می‌توان به همسرآزاری اشاره کرد. همسرآزاری از طریق اعمال خشونت توسط یکی از زوجین به وجود می‌آید. خشونت عملی است که با قصد ایجاد درد و جراحت جسمی و روحی و عاطفی علیه فرد دیگر انجام می‌شود و خشونت خانگی و یکی از رایج‌ترین آنها همسرآزاری، به صورت خشونت فیزیکی، جنسی، روانی، اقتصادی و اجتماعی مطرح می‌شود.

 بررسی‌ها نشان می‌دهند که خشونت و بدرفتاری نسبت به همسر در بسیاری از کشورهای جهان پدیده‌ای شایع و به عنوان یک مشکل جدی اجتماعی مطرح است. میزان خشونت علیه زنان در تمامی کشورها، حتی کشورهای پیشرفته که قوانین محکمی برای جلوگیری از خشونت وضع کرده‌اند نگران‌کننده است.

 مطالعه‌ای تحلیلی در آمریکا نشان داده است که آزار و اذیت که با هدف کنترل انجام می‌پذیرد، 90 درصد از سوی مردان نسبت به زنان بوده و 7- 8 درصد از سوی زنان نسبت به مردان و 2-3 درصد هم دو جانبه بوده است.

 بر اساس آمارهای بین‌المللی حداقل یک نفر از هر پنج زن در دنیا، در طول زندگی‌شان توسط یک یا گروهی از مردان مورد خشونت جسمی یا جنسی قرار می‌گیرند. خشونت علیه زنان معمولا با خشونت علیه کودکان نیز همراه است و چنانچه زن و کودکی در معرض آن قرار گیرند سلامت جامعه به کلی تهدید می‌شود؛ این درحالیست که با در نظر گرفتن این که اکثر افراد خشونت دیده خود به نوعی عامل خشونت در آینده می‌شوند، سیکل معیوب خشونت سبب خشونت بیشتر خواهد شد. طبق برآورد انجمن پزشکی آمریکا، سالانه 2 تا 4 میلیون نفر از زنان با خشونت مواجه می‌شوند و هر زن در طول عمرش به احتمال 20 تا 30 درصد در معرض خشونت قرار می‌گیرد. این پژوهش که با همکاری سید مسعود فاطمی، ریحانه داوودی، محمد فشارکی و اصغرگل‌افشانی انجام شده، در ادامه به پیامدهای روانی خشونت اشاره می‌کند که از آن جمله افسردگی، سوءمصرف مواد، احساس بی‌کفایتی، فقدان حرمت خود،‌اختلال‌های خلقی و اضطرابی بخصوص تنیدگی پس‌ضربه‌ای ، رفتارهای خود تخریبی و اقدام به خودکشی است.

 در این میان و بنا بر تاکید محققان، حمایت اجتماعی به عنوان یک سپر و عامل محافظت‌کننده در برابر پیامدهای منفی بدرفتاری می‌تواند در پیشگیری از بروز اختلال‌های روانی قربانیان خشونت خانگی،‌ مقابله بهتر با شرایط خشونت‌آمیز و کاهش بدرفتاری در روابط زناشویی مؤثر باشد؛ لذا به نظر می‌رسد مهارتهای زندگی می‌تواند بر رشد رفتارهای مطلوب و سازنده افراد خانواده و از سوی دیگر در کاهش رفتارهای ناسازگار تاثیرگذار باشد.

 بر اساس تحقیق حاضر، مهارتهای زندگی عناصری را شامل می‌شود که سطح سازگاری و عملکرد ثابت سودمند را مهیا می‌سازد. این توانایی‌ها فرد را قادر می‌سازد مسوولیت نقش اجتماعی خود را بپذیرد و بدون آن که سلامت روانی خود و همنوعانش را به خطر اندازد، با توقعات و چشمداشت‌هایی که در روابط بین اعضای جامعه موجود است، به شکل موثری مواجه شود. منظور از مهارتهای زندگی مهارتهایی است که شخص در موقعیت‌های سخت و استرس‌آور از آنها استفاده می‌کند.

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خشونت آنها علیه همسران,جایگاه خانواده , آزار و اذیت ,بدرفتاری نسبت به همسر,خشونت‌ خانگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تصویر زیر، آرامگاه پوریای ولی - پهلوان نامدار ایرانی - را در شهرستان خوی در شرایطی بسیار نامناسب نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پهلوان محمود خوارزمی معروف به پوریای ولی، در میان ورزشکاران ایران نمونه‌ای از اخلاق، پایمردی و جوانمردی است.

سال دقیق ولادت او و مدت عمرش معلوم نیست اما در کتاب‌های مختلف مرگ او را سال ۷۲۲ ه.ق ذکر کرده‌اند و احتمالا در سال ۶۵۳ ه.ق نیز متولد شده است.

پوریای ولی ظاهرا شاعر نیز بوده و علاوه بر رباعیاتی که از وی باقی‌ مانده‌، برخی معتقدند مثنوی کنزالحقایق نیز متعلق به اوست که در سال ۷۰۳ ه.ق سروده شده‌ است.

تصویر زیر را فرهنگ‌نیوز منتشر کرده است.

جالبه که تا صحبت از پهلوانی و منش پهلوانی می شه بی درنگ همه به یاد تختی و پوریای ولی می افتیم و این وضعیت احترام گذاشتن این مملکت به سمبل قهرمانی و خصایل پهلوانانه آنست.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پوریای ولی,تختی, منش پهلوانی,پهلوان محمود خوارزمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نگاهی به این هیولاهای سرعت می اندازیم.

پرسرعت‌ترین خودرو در جهان بوگاتی ویرون سرعت 431.072 کیلومتر در ساعت

1-پرسرعت‌ترین خودرو در جهان بوگاتی ویرون سرعت 431.072 کیلومتر در ساعت

Hennessey Venom GT سرعت 427.6 در ساعت و شتاب از صفر تا 300 13.63 ثانیه است.

2-Hennessey Venom GT سرعت 427.6 در ساعت و شتاب از صفر تا 300 13.63 ثانیه است.

Koenigsegg Agera R  سرعت 420 کیلومتر در ساعت شتاب از صفر به 100 کیلومتر در 2.7 ثانیه

3-Koenigsegg Agera R سرعت 420 کیلومتر در ساعت شتاب از صفر به 100 کیلومتر در 2.7 ثانیه

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پرسرعت‌ترین خودروها در دنیا,بوگاتی ویرون ,3-Koenigsegg Agera R,2-Hennessey Venom GT ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان برای نخستین بار، موفق به کشف فسفر - یکی از عناصر اساسی حیات - در بقایای کیهانی یک انفجار ستاره‌ای شدند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یافتن فسفر، دومین کشف عنصری در فضای عمیق به شمار می‌آید که می‌تواند به دانشمندان سرنخ‌هایی را در خصوص چگونگی امکان وجود حیات در کیهان ارائه ‌دهد.کشف نخست توسط تیم دیگری از دانشمندان صورت گرفت که در آن، ردپاهایی از آرگون را در یک سحابی دوردست شناسایی کردند.حیات، ترکیبی از عناصر مختلف از جمله کربن، نیتروژن، اکسیژن، سولفور و فسفر است. در حالی که دانشمندان مقادیر فراوانی از چهار عنصر نخست را در دیگر انفجارهای ستاره‌ای کشف کرد‌ه‌اند، مشاهدات جدید از بقایای ابرنواختر «کاسیوپیا ای» (Cassiopeia A)، از وجود فسفر حکایت دارد. 

 

«دازیک مون» از دانشگاه تورنتو و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، گفت: این پنج عنصر برای حیات اساسی بوده و فقط می‌توانند در ستارگان عظیم ایجاد شوند. 

مون اضافه کرد: این عناصر در تمامی کهکشان راه شیری و همزمان با منفجرشدن ستارگان، پراکنده شده و بخشی از دیگر ستارگان، سیارات و در نهایت، انسان‌ها می‌شوند. 

دانشمندان تخمین می‌زنند، بقایای ابرنواختر «کاسیوپیا ای» 300 سال پیش منفجر شده است. مشاهدات جدید از این جسم کیهانی با استفاده از طیف‌نگاری انجام شد که بر روی تلسکوپ پنج متری واقع در رصدخانه پالومار موسسه فناوری کالیفرنیا نصب شده است.

 جزئیات این مطالعه در مجله Science منتشر شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:یکی از عناصر اساسی حیات, فسفر,بقایای کیهانی , آرگون,کاسیوپیا ای,ابرنواختر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شوماخر یکی از اسطوره های مسابقات فرمول یک است. او ورزشکار جسوری است که بارها خطر را به جان خرید و از سوانح زیادی نیز جان سالم به در برد. در آغاز دوران حرفه ایش، پشت فرمان بنتون بود که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دچار سانحه شد. در سال ۱۹۹۹ در جایزه بزرگ بریتانیا، تصادف کرد، پای راستش از دو ناحیه شکست و شش مسابقه بعدی را از دست داد.
او که عاشق سرعت بود چند بار نیز با موتور سیکلت تصادف کرد و از ناحیه سر و گردن مصدوم شد. سانحه اسکی روز یکشنبه وی نیز با واکنش گسترده هوادارانش در آلمان و اقصی نقاط جهان همراه بود.

واکنش های گسترده به خبر مصدومیت شوماخر

بسیاری از همکاران، دوستان و کسانی که با وی کار کردند با ارسال پیام هایی بر روی شبکه های اجتماعی به این خبر واکنش نشان دادند. فیلیپه ماسا، هم تیمی سابق شوماخر، در پیامی نوشت: «به درگاه پروردگار دعا می کنم که مایکل به زودی بهبود یابد. خدا حفظش کند.» در تویتر رسمی شرکت فراری آمده است که «همه اعضای تیم به مایکل می اندیشند.» تیم مرسدس نیز به این خبر نگران کننده واکنش نشان داد: « او روحیه بی نظیری دارد و مبارزیی واقعی است. مایکل، ما در این مبارزه مهم در کنار تو خواهیم بود.» و سباسیتن فتل، دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان که بسیاری او را جانشین شایسته ای برای شوماخر می دانند نوشت: «شب غمگینی است. مایکل این مهم ترین مسابقه زندگی ات است و می دانم که از آن سربلند بیرون خواهی آمد.»
اما تنها قهرمانان فرمول یک نبودند که نگران وضعیت سلامت شوماخر هستند؛ در فیسبوک رسمی هواداران وی نیز، هزاران پیام محبت آمیز به چشم می خورد. بسیاری نوشته اند که برای او دعا می کنند و آرزوی بهبودش را دارند. طی چند ساعت اخیر رسانه های آلمانی مملو از اخبار مختلف در باره وضعیت جسمی و سلامتی او است. اخباری که به صورت گسترده توسط مردم این کشور دنبال شد. ورزشکارانی آلمانی چون لوکاس پودولسکی و سابین لیسیکی نیز گفته اند برای بهبود هر چه سریع تر شوماخر دعا می کنند. سرآخر، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته «بسیار نگران وضعیت سلامت» شوماخر است.

آخرین خبر

وضعیت جسمانی مایکل شوماخر، قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، که در بیمارستانی در شهر گرونوبل فرانسه بستری است «باثبات تر از روزهای پیش» است.با این وجود، پزشکان فرانسوی در کنفرانسی خبری در این شهر با اعلام این خبر، صحبت در مورد آینده، بهبودی و خارج شدن وی از کما را «حدس و گمانه زنی» خوانده و از این روی به تشریح وضعیت فعلی حال وی اکتفا کردند.به گفته پزشکان ساعت ۱۰ دوشنبه شب جراحی دیگر مغزی انجام و لخته های خون را از مغز وی خارج کرده اند اما هنوز کبودی و تورم در قسمتهایی از مغز وی دیده می شود.پزشکانی فرانسوی می گویند پس از انجام اسکن از پیشرفت و بهبود وضعیت آقای شوماخر «شگفت زده» شده اند

نگاهی به زندگی حرفه ای شوماخر

بسیاری مایکل شوماخر را موفق ترین راننده تاریخ فرمول یک می دانند. او در طول ۱۹ سالِ دوران حرفه اش برای تیم های جوردن، بنتون، فراری و مرسدس راند و با کسب ده ها پیروزی و عنوان قهرمانی، اگر نگویم محبوب ترین اما بی تردید به یکی از محبوب ترین رانندگان فرمول یک و یکی از گرانقیمت ترین ورزشکاران تاریخ بدل شد.
شوماخر هفت بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد؛ راننده آلمانی در ۹۱ جایزه بزرگ به پیروزی رسید، و لقب پر افتخارترین راننده تاریخ فرمول یک را از آن خود کرد.
مایکل شوماخر ۱۱ سال پشت فرمان فراری شگفتی آفرید و سرانجام در سال ۲۰۰۶ از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد. او سه سال بعد با تیم مرسدس، رقیب اصلی فراری، به مسابقات بازگشت ولی دیگر آن شوماخر دوران طلایی نبود و پس از سه فصل ناموفق در سال ۲۰۱۲ برای دومین بار از رقابت های فرمول یک کناره گیری کرد.

euronews

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مایکل شوماخر ,شوماخر در کما,قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قبل از هرچیز کریسمس به تمام هموطنان مسیحی مبارک.

animated christmas tree

در سال ۱۸۸۰ توماس ادیسون رشته‌ای از لامپ‌های کوچکی را ساخت که در ایام کریسمس بیرون کارگاه‌اش در نیوجرسی آویزان کرده بود. چند دهه طول کشید تا استفاده از این رشته لامپ‌های کوچک رایج شود. امروزه اکثر خانواده‌های آمریکایی از لامپ‌های کوچک و بزرگ برای تزئین خانه‌ی خود در جشن کریسمس استفاده می‌کنند و می‌کوشند نهایت سلیقه و خلاقیت را به خرج دهند. نمونه‌ای از چراغانی خانه‌ای در کالیفرنیا.

یکی دیگر از سوژه‌های چراغانی که در ایام کریسمس بسیار مشاهده می‌شود، گوزن‌هایی است که در حال کشیدن سورتمه هستند؛ چه در ابعاد کوچک و مینیاتوری و چه در ابعادی بزرگ که نمونه آن در این تصویر که متعلق به شهر شانگهای در چین است، دیده می‌شود.

بیشتر مسیحیان در ساحل عاج در جنوب و در اطراف ابیجان، پایتخت پیشین این کشور زندگی می‌کنند؛ منطقه‌ای که در آن جشن "چراغ مروارید" در جریان سال نو و کریسمس برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۲ بیشتر چراغ ها به نکوداشت یاد قربانیان جنگ جنوب آفریقا پس از ناکامی انتخابات فدرال در سال ۲۰۱۰ روشن شده بود.

در سال‌های اخیر نقش چراغ‌های "ال ای دی" افزایش یافته است. تصویری از درخت کریسمس در منطقه "راکفلر سنتر" در نیویورک. این درخت ۲۳ متری از سال ۲۰۰۷ به این سو با چراغ‌هایی تزئین می‌شود که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. در تزیین این درخت بیش از ۴۵ هزار لامپ به کار رفته است.ده بود.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایام کریسمس ,جشن کریسمس,چراغانی ,کریسمس به تمام هموطنان مسیحی مبارک,,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آقا هل نده!

اشتباه نکنید، دوی ۱۰۰ متر نیست. در رقابت‌های موتورسواری ۲۴ ساعته در فرانسه، بعد از اینکه سازمان‌دهندگان نتوانستند ترکیب خط استارت را مشخص کنند، تصمیم بر این شد که رانندگان این‌جوری استارت بزنند. 

جوانی، کجایی که یادت به‌خیر!

زمانی کاشته‌های دیوید بکهام، ستاره تیم ملی انگلیس لرزه بر اندام هر تیمی می‌انداخت. حالا قرار بود ایشان در دوران بازنشستگی یادی از قدیما بکنند و به بازیکنان یک تیم چینی نشان دهند که کاشته یعنی چه! حیف از این لباس شیک.

من‌هم یک روزی اسب می‌شوم!

به صراحت می‌توان گفت که رقابت‌های ورزشی در سال ۲۰۱۳ کم‌وکسری نداشتند. برای نمونه رقابت‌های قهرمانی اروپا در پرش از مانع خرگوش‌ها که در جمهوری چک برگزار شد. 

خودش هم نمی‌داند که می‌خواهد چه‌کار کند!

ماجرا از این قرار است که این آقا بازیکن تیم ملی ارمنستان است که در چارچوب رقابت‌های گروهی راه‌یابی به جام جهانی فوتبال برزیل موفق شده یک گل به تیم جمهوری چک بزند. ایشان بعد از به ثمر رساندن گل "دست و پایش را گم کرده" و خودش هم نمی‌داند که چکار می‌خواهد بکند! 

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آقا هل نده!,جوانی, کجایی که یادت به‌خیر!,من‌هم یک روزی اسب می‌شوم!,خودش هم نمی‌داند که می‌خواهد چه‌کار کند!,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کنگره خلق چین اصلاحاتی را تصویب کرد که کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور در ماه نوامبر وعده داده بود. بر این اساس اردوگاه‌های کار اجباری بسته می‌شوند و سیاست تک‌فرزندی نرم‌تر می‌شود. بزهکاران خرد یا مخالفان سیاسی بدون طی تشریفات قضایی به اردوگاه‌های یادشده فرستاده می‌شدند. بنا بر اصلاحیه جدید، زوج‌هایی می‌توانند بیش از یک فرزند داشته باشند که دست‌کم پدر یا مادر تک‌فرزند بوده باشد.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کنگره خلق چین,اصلاحات سیاسی و اجتماعی در چین,بیش از یک فرزند,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جوآن فونتین بازیگر فیلمهای معروفی چون ربه‌کا و جین ایر در سن ۹۶ سالگی در کارمل کالیفرنیا در خواب درگذشت.خانم فونتین که تابعیت بریتانیایی-آمریکایی داشت در توکیوی ژاپن از پدرو مادری بریتانیایی متولد شد و سالها بعد به همراه خواهرش اولیویا دو هاویلند به آمریکا رفت تا به اصرار مادرشان به دنیایی بازیگری بپیوندند.

اولیویا دو هاویلند که با نقش ملانی در فیلم برباد رفته در خاطره ها مانده همیشه با خوهرش جوآن اختلاف داشت و رابطه این دو خواهر از سوژه های همیشگی هالیوود بود.

فونتین در زندگی‌نامه خود، اختلافاتش را با خواهرش دوهاویلند توضیح داده است.

جوآن فونتین به همراه خواهرش اولیویا دو هاویلند

اولیویا دو هاویلند اکنون در سن ۹۷ سالگی در پاریس زندگی می‌کند.

اوج دوران بازیگری جوآن فونتین دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی او بود. او در سال ۱۹۴۰ با بازی در فیلم ربه‌کا ، اولین ساخته آلفرد هیچکاک در هالیوود نامزد اسکار شد و سال بعد با فیلم سوءظن ساخته همین کارگردان، اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

رقیب او برای این جایزه خواهرش اولیویا دو هاویلند برای بازی در فیلم "نگذار سپیده بدمد" بود.

جوآن فونتین تا دهه هشتار میلادی به بازی در فیلم و سریال‌های تلویزیونی ادامه داد.

او در سال ۱۹۸۰ نامزد جایزه امی برای سریال "امیدهای رایان" شد و در سال ۱۹۸۲ داور جشنواره فیلم برلین بود.

خانم فونتین چهار بار ازدواج کرد و طلاق گرفت.

بعضی از مهمترین فیلم‌های جوآن فونتین

  • ربکا ۱۹۴۰ (نامزد اسکار) با بازی سر لارنس اولیویه
  • سوءظن ۱۹۴۱ (برنده اسکار) با بازی کری گرانت
  • دختر وفادار ۱۹۴۳ (نامزد اسکار)
  • جین ایر ۱۹۴۴ با بازی اورسن ولز
  • ایوی ۱۹۴۷
  • نامه‎های زن ناشناس ۱۹۴۸
  • ماجرای سپتامبر ۱۹۵۰ با بازی جوزف کاتن
  • آیوانهو ۱۹۵۲ با بازی رابرت تیلور
  • جزیره‌ای در خورشید ۱۹۵۷ با بازی هری بلافونته
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ربه‌کا, جین ایر جوآن فونتین,اولیویا دو هاویلند,آلفرد هیچکاک,هالیوود ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان با استفاده از مدل‌های رایانه‌ای، کارکرد خطوط موجود بر روی پوست گورخر را توضیح دادند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان نشان دادند که این خطوط به هنگام حرکت حیوان، توهمات بصری خلق می‌کنند. آنها بر این باورند این توهم موجب حفاظت از گورخرها در مقابل گربه‌سانان بزرگ و حشرات ریز می‌شود. دکتر مارتین هاو از دانشگاه کوینزلند استرالیا و نویسنده ارشد این مقاله، گفت: گورخرها همواره زیست‌شناسان تکاملی را از زمان داروین سردرگم‌ کرده‌اند؛ نظریه‌های پیشین در مورد کارکرد این خطوط راه راه، شامل علائم ارتباط اجتماعی به هنگام غروب یا صبح زود در زیستگاه‌های چمنزار و همچنین «تاثیر خیره‌سازی» به هنگام قرارگرفتن در مقابل درندگان یا حشرات خونخوار است.

 به منظور آزمایش اثر خیره‌سازی که بر اساس آن، این الگوها شکارچیان را سردرگم می‌کنند، دکتر هاو و همکارش پروفسور یوهانز زانکر از دانشگاه لندن، تصاویر و فیلم‌های گورخرها را تحلیل کردند. مدل‌های رایانه‌ای از طریق رهگیری ظاهر این الگوها نشان دادند که خطوط برای خلق توهمات بصری جهت ارائه "اطلاعات منحرف‌کننده" عمل می‌کنند. انسان‌ها و طیفی از حیوانات در آنچه که دانشمندان "مکانیسم‌های تشخیص حرکت" می‌نامند، سهیم‌اند.

 این مکانیسم‌ها مدارهای عصبی هستند که جهت یک مولفه‌ متحرک را بر اساس چگونگی ظاهرشدن حد فاصل‌هایش پردازش می‌کنند.

 یکی از بهترین نمونه‌های توهمی که این مکانیسم را درهم می‌کند، اثر barber-pole است که در آن به نظر می‌رسد مارپیچی از خطوط بر روی میله عمودی، به هنگام چرخش میله، به سمت بالا حرکت می‌کند.اثر چرخ واگن نمونه دیگری است که در آن یک چرخ واگن به صورت ساعت‌گرد می‌چرخد اما زمانی که به سرعت خاصی می‌رسد، طوری به نظر می‌رسد، گویی خلاف عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند.

 به گفته دکتر هاو، خطوط تشخیصی عریض بر روی پهلو و خطوط عمودی باریک‌تر در قسمت پشت و گردن یک گورخر، سیگنال‌های حرکتی غیرمنتظره‌ای را تولید می‌کنند که تماشاگران را به ویژه در گله‌ای از گورخرها سردرگم می‌کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: کارکرد خطوط موجود بر روی پوست گورخر,گربه‌سانان بزرگ,barber-pole,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آکادمی اسکار فهرست نهایی فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان این دوره از رقابت‌های اسکار را اعلام کرد. فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند. فرهادی دو سال پیش موفق شده بود جایزه اسکار را از آن خود کند.

فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی از دور رقابت‌ها برای دستیابی به اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان حذف شد. آکادمی اسکار شامگاه جمعه (۲۰ دسامبر/۲۹ آذر) نام ۹ فیلمی را معرفی کرد که به دور بعدی این رقابت‌ها راه یافته‌اند. نام فیلم اصغر فرهادی در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

ران پریکسا، رئیس سال پیش کمیته فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان از اینکه نام فیلم اصغر فرهادی در لیست ۹ فیلم نهایی دیده نمی‌شود ابراز تعجب کرده است. به گفته او باور کردن این موضوع دشوار است که فیلم تحسین‌شده فرهادی که امید زیادی به برنده شدن داشت، از سوی کمیته ویژه انتخاب نشده است.



فیلم "گذشته" اخیرا نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه منتخب منتقدان فیلم آمریکا در فیلم‌های خارجی شد. اصغر فرهادی دو سال پیش توانست با فیلم "جدایی نادر از سیمین" جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار و گلدن گلوب را از آن خود کند.

امسال روی هم ۷۶ فیلم برای رقابت به آکادمی اسکار عرضه شده بود که فیلم "گذشته" اصغر فرهادی نیز در میان آنها بود. از میان این فیلم‌ها، ۹ فیلم برگزیده شدند. در تاریخ ۱۶ ژانویه از میان این ۹ فیلم نام ۵ فیلمی معرفی خواهد شد که امسال در هشتاد و ششمین دور جوایز اسکار به رقابت خواهند پرداخت.

نام فیلم آلمانی "دو زندگی" ساخته گئورگ ماس در میان ۹ فیلم نهایی به چشم می‌خورد. این فیلم درامی ساخته شده بر پایه داستانی واقعی درباره یک مامور سابق "اشتازی" (سازمان امنیت آلمان شرقی) در دوران جنگ سرد است که در نروژ زندگی خوشی را می‌گذراند؛ تا اینکه فروریزی دیوار برلین باعث می‌شود گذشته او دوباره به سراغ‌اش بیاید.

در میان ۹ فیلم خارجی رقابت‌های دور بعدی همچنین نام فیلم‌هایی چون "شکار" ساخته توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی، "استاد بزرگ" ساخته ونگ کار از هنگ‌کنگ و نیز "زیبایی بزرگ" ساخته پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی به چشم می‌خورد که از شانس خوبی برای برنده شدن برخوردارند.

در این فهرست همچنین نام فیلم‌هایی از بلژیک، کلمبیا، مجارستان، فلسطین و بوسنی و هرزگوین دیده می‌شود.

هشتاد و ششمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۴ در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

 DW.DE
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلم "گذشته" ,اصغر فرهادی , رقابت‌های اسکار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت اپل در تلاش است که با حضور گسترده‌تر در چین، سهم خود را از این بازار بزرگ گسترش دهد. این شرکت می‌گوید در آستانه عقد قرارداد با شرکت ''چینا موبایل''، بزرگترین اپراتور تلفن همراه جهان، است.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، اپل تا کنون گوشی‌های آیفون خود را از طریق شرکت‌های کوچکتر روانه بازار چین کرده است. با این حال اپل در حال حاضر پنجمین فروشنده گوشی‌های هوشمند در چین محسوب می‌شود.

تحلیل‌گران می‌گویند که محصولات تازه اپل بیشتر بازارهای شرق آسیا و به‌خصوص چین را نشانه رفته است. شرکت چینا موبایل (China Mobile) می‌تواند نرخ رشد اپل را افزایش دهد. رشدی که در سال گذشته روند نزولی داشت. 

بر این اساس گفته می‌شود که این معامله را می‌توان مهمترین خبر روزهای باقیمانده از امسال و یا روزهای آغازین سال آینده میلادی برای شرکت اپل دانست.

آیفون 5S و 5C از روز ۱۷ ژانویه سال میلادی آینده از طریق چینا موبایل و همینطور فروشگاه اپل در چین عرضه خواهد شد.

اپل به طور مداوم در حال از دست دادن بازارهای خود در سراسر جهان و به‌خصوص در چین است. با توجه به اینکه رقبای اپل گوشی‌های اندرویدی‌ روانه بازار می‌کنند. 

معامله‌ای ''هیجان‌انگیز و سودآور''

در همین حال تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در یک بیانیه خبری گفت که اپل اهمیت بسیاری برای چینا موبایل قائل است و برای آغاز همکاری این شرکت هیجان‌زده است. این بیانیه می‌افزاید که همکاری با چینا موبایل به اپل فرصت خواهد داد که آیفون را به مشتریان بزرگترین اپراتور تلفن همراه جهان، عرضه کند.

شرکت چینا موبایل نیز در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه آیفون برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان جذاب است، افزود: «ما می‌دانیم که بسیری از مشتریان ما و همچنین مشتریان تازه در انتظار ترکیبی منحصر به فرد از آیفون و شبکه پیشرو چینا موبایل هستند.»

این اخبار چند روز پس از آن منتشر می‌شود که چینا موبایل اعلام کرد که شبکه پر سرعت‌تر اینترنت 4G را به مشتریان خود عرضه خواهد کرد. اپل همچنین امکان خواهد داشت که محصولات خود را روی شبکه 3G نیز عرضه کند.

با وجود آنکه شرکت چینا موبایل بیش از ۷۶۰ میلیون مشتری دارد اما انتظار می‌رود همچنان بخشی از بازار در اختیار شرکت‌های کوچکتری بماند که در حال حاضر محصولات اپل را عرضه می‌کنند.

 DW.DE
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آیفون 5S و 5C,چینا موبایل,اینترنت 4G , گوشی‌های اندرویدی‌ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com