جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

volvo a

volvo a

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودرو,خودرو های سنگین,کامیون,ولوو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

6-71.JPG

سازمان فضایی اروپا به تازگی مجموعه حیرت‌انگیزی از تصاویر مریخ را به نمایش درآورده که بازمانده‌هایی از یک رود عظیم در گذشته سیاره سرخ را نشان می‌دهند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این تصاویر که توسط مدارگرد مارس اکسپرس این سازمان به ثبت رسیده، سازه «Reull Vallis» را نشان می‌دهند که تصور می‌شود در زمان جریان داشتن آب در گذشته‌های دور مریخ ایجاد شده باشد.این رود یک کانال با شیب یک طرفه را در مناطق مرتفع Promethei Terra ایجاد کرده و سپس به سمت کف حوزه هلاس جاری شده است.این سازه جالب که حدود 1500 کیلومتر در زمینهای مریخ امتداد دارد، در اطراف خود از چندین انشعاب فرعی برخوردار بوده که یکی از آنها به وضوح در دره اصلی به سمت بخش شمالی قابل مشاهده است.به گفته کارشناسان، این تصاویر نشان‌دهنده یک شباهت جالب به ریخت‌شناسی موجود در زمین دارد که با عصر یخبندان ایجاد شده‌اند.به گفته این سازمان، برای مثال می‌توان سازه‌های استپ‌مانند گرد را در دیواره‌های داخلی دهانه مملو از رسوب در پیش‌زمینه دومین منظره چشم‌انداز مشاهده کرد.دانشمندان سیاره‌ای بر این تصورند که این سازه‌ها ممکن است نشانگر طغیان آب یا سطوح یخبندان پیش از تصعید یا تبخیر یخ و آب در زمانهای مختلف باشند.تصاویر جدید مارس اکسپرس نشان دهنده منطقه Reull Vallis در نقطه‌ای است که عرض کانال ایجاد شده حدود هفت کیلومتر و عمق آن 300 متر است.این وجوه در این تصاویر بسیار واضح و عمیق هستند و ویژگیهای طولی آنها که کف خود کانال را پوشانده، کاملا قابل مشاهده است.باورها بر این است که این ساختارها در اثر عبور ضایعات و یخ در جریان دور آمازونی به دلیل جریان یخبندان در طول کانال ایجاد شده‌اند.این سازه‌ها خیلی پس از شکل گیری آنها با آب مایع در دوره باختری شکل گرفته‌اند که تصور می‌شود بین 3.5 میلیارد تا 1.8 میلیارد سال قبل به پایان رسیده باشد.سازه‌های خطواره مشابه نیز که تصور می‌شود غنی از یخ باشند، در بسیاری از دهانه‌های اطراف قابل شناسایی است.بخش راست (بالایی) تصویر اصلی در تسلط زمینهای مرتفع Promethei Terra‌ با کوههای مرتفع و گرد به نمایش درآمده در این تصاویر قرار دارد که حدود 2500 متری بالای دشتهای مسطح قرار دارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر مریخ ,مدارگرد مارس اکسپرس,کانال , رودخانه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طراحی ناخن,nail art,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کارگردان: Tom Hooper

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/binavayan/MV5BMTQ4NDI3NDg4M15BMl5BanBnXkFtZTcwMjY5OTI1OA@@._V1._SY317_.jpg

http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/PI/life-of-pi-poster.jpg

نویسنده : Claude-Michel Schönberg (book), Alain Boublil

 بازیگران: Hugh Jackman, Russell Crowe , Anne Hathaway

خلاصه داستان :

ژان وارژان که از زندان آزاد شده، آماده آغاز زندگی شرافتمندانه ای میشود. چند سال بعد او به یک مالک پولدار تبدیل می شود. قول او به فاحشه ای در حال مرگ مبنی بر نگهداری از فرزند او باعث به وجود آمدن جریانی می شود که بازرسی که سالها در پی یافتن وارژان است او را پیدا کند. وارژان اینبار به همراه یک کودک شروع به فرار از دست بازرس می کند. سالها بعد ...

نقد فیلم در ادامه نوشتار

 

منبع : نقد فارسی

مترجم: الهام بای

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلمهای برتر هالیوود,باکس آفیس,بینوایان,فیلم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Wonderful Glittering Rose Pic

به آرزو خواستارم فراوانی و آسایش را که در سراسر آفرینش پاک بگسترد-و آن چنان آرزو مندم که دشواری و تنگی در هم گیرد سراسر ناپاکی و دروغ را.

یسنا.هات 8،بند 8-7. کتاب زرتشت پیامبر ایران باستان.نوشته هاشم رضی.مجموعه پژوهشهای ایران شناسی

Wonderful Glittering Rose Pic

Colorful Roses

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اوستا,آفرینش,دشواری و تنگی,ناپاکی,دروغ ,ایران باستان,زرتشت پیامبر,پژوهشهای ایران شناسی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، آنمی  ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو  ، نمی توان نادیده گرفت. تحقیقات اخیر ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم این امر را تایید می کند؛ چرا که استفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ی ژاپنی ها باعث اضافه وزن  توام با ریزش مو در اکثر مردم شد.شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان  کمبودهای غذایی است، زیرا معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی  را به کار می برند که نتیجه ی آن بروز این مشکل است. همچنین کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین ، روی ، آهن  ، اسیدهای آمینه ی ضروری ، ویتامین های گروه B و ... می گردند.

 

در زیر منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده است :
پروتئین :
اساس و پایه ی نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن ، پوست  و ... می باشد و در موادی مانند انواع گوشت ( مرغ ، ماهی  و گوشت قرمز  ) ،تخم مرغ  ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان  ، برنج ، ماکارونی و سبزی ها  نیز به مقدار کمی وجود دارد.اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مواد ذکر شده در بالا وجود دارند.

کلسیم و منیزیم :
گروه شیر و  لبنیات  منابع غنی کلسیم و منیزیم  و نیز پروتئین هستند.اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم  مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.
بقیه در ادامه
 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سلامت ,ریزش مو ,کمبودهای غذایی ,گیاهخوار,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

biped-robot-vehicles.jpg

«هجیم ساکاموتو» مخترع، در حال طراحی یک واحد رباتیک سیار به نام Gundam با ارتفاع 4 متر است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ربات دو پای غول‌پیکر قادر خواهد بود مهندس خود را حمل کند و تاکنون پاهای آن کامل شده‌اند.بر خلاف ربات Kuratas که با استفاده از آهن ساخته شده و بر روی چرخ حرکت می‌کند، ربات ساکاموتو یک «مک‌کوی» واقعی است.«موسسه تحقیقاتی هجیم» حدود یک دهه است که بر روی ساخت و طراحی ربات‌های انسان‌نما کار می‌کند و محصولات آن سال‌هاست که در مسابقات فوتبال RoboCup شرکت می‌کنند.در سال 2009 ساکاموتو یک ربات انسان‌نما با قد 210 سانتی‌متر ساخت که توسط پد بازی استاندارد کنترل می‌شد.در صورتی که وی بتواند بودجه لازم را تامین کند، قادر خواهد بود ساخت بالاتنه ربات جدید خود را به اتمام برساند.سیستم مزبور در صورت تکمیل، به عنوان کابین خلبان عمل خواهد کرد و بازوان آن با حرکت دادن یک جفت بازوی مینیاتوری که متصل به قسمت جلوی لباس خلبان کنترل هستند، کنترل خواهند شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رباتیک,Gundam ,هجیم ساکاموتو,RoboCup ,ربات‌های انسان‌نما,Kuratas ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-1021.jpg

دانشمندان مرکز پژوهشی اپتوالکترونیک دانشگاه ساوث‌همپتون موفق به تولید قوی‌ترین نانوالیاف شیشه‌یی سبک جهان با قدرت 15 برابر فولاد شدند که قابل تولید در طول‌های 1000 کیلومتر است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این یافته‌ها می‌تواند به تحول در صنایع هوایی، دریایی و امنیتی کمک کند.تقاضای جهانی برای شناسایی ترکیبات قوی و کم وزن منجر به بررسی‌های بیشتر در نانوسیستم‌های سبک و بسیار قوی شده که در معرض خطر نقص قرار ندارند. پیش از این نانولوله‌های کربنی به عنوان قدرتمندترین مواد در دسترس قرار داشتند؛ اما نیروی زیاد آنها تنها در نمونه‌های بسیار کوتاه با طول چند میکرون قابل اندازه‌گیری بوده که ارزش عملی کمی دارند.معمولا برای افزایش قدرت یک فیبر باید قطر آن و در نتیجه وزن آن را افزایش داد؛ اما پژوهش جدید دانشمندان نشان داده که با کاهش اندازه نانوالیاف سیلیکا، قدرت آنها افزایش می‌یابد؛ اما وزن آنها همچنان سبک می‌ماند.گام بعدی این دانشمندان، بررسی کاربردها و فناوریهای این دستاورد در حوزه‌های مختلف برای مثال در ساخت هواپیما، قایقهای سریع و بالگردها خواهد بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اپتوالکترونیک,قوی‌ترین نانوالیاف ,نانوسیستم‌های سبک ,میکرون ,فیبر,شیشه‌ا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Lumeneo Smera

خودرویSmeraک خودروی کوچک و فشرده است که توسط شرکت فرانسوی Lumeneoطراحی و ساخته شده است(ساخت آن در سال 2003 وتوسط Daniel و Thierry Moulene)آنها سالها برای ارتقا و آپدیت این محصول الکتریکی وقت صرف نمودن و نتیجه آن این خودرویSmeraمدل 2009 بود.قلب این خودرو یک موتور 40 اسب بخاریست که از یک قوه محرکه الکتریکی و باطری یونی لیتیومی ( در پشت خود )بهره می برد.نهایت سرعت آن 80 مایل بر ساعت و 0 تا 60 مایل آن در 8 ثانیه می باشد که به نظر با ترافیک امروزی در جهان هم خوانی کافی دارد.این خودرو 2.4 متر طول و 80 سانتی متر عرض دارد که برای مانور در خیابانهای داخل شهر ایده آل به نظر می رسد.

 Lumeneo Smera

Lumeneo Smera

Lumeneo Smera interior

جندی شاپور البرز دی 91

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودرو های عجیب:Lumeneo Smera,خودرو,اتومبیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مکان: St John’s Wood, north west London

این پاویلیون در یک خانه متعلق به دهه 1950 میلادی در St John’s Woodطراحی گردیده است.این معماری زیبا مانند یک مجسمه هنری در فضای سبز اطراف آن می درخشد.

Shoffice

جندی شاپور البرز دی 91

World Architecture 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:معماری نوین,معماری,طراحی ساختمان,هنر معماری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سیارک ۲۰۱۲DA14 با سرعت ۶٫۳ کیلومتر در ثانیه در حال نزدیک شدن به زمین بوده و در ماه فوریه (بهمن ماه) در نزدیک ترین فاصله با زمین قرار می گیرد.به گزارش علم پرس به نقل از ایسنا، سیارک نزدیک به زمین ۲۰۱۲DA14‌ با ابعاد ۴۰ متر و ۱۳۰ هزار تن وزن، در فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی توسط رصدخانه LaSagra‌ در جنوب اسپانیا شناسایی شد.حرکت این سیارک در مدار خورشید ۳۶۶ روز بطول می انجامد که بسیار شبیه یک سال سیاره زمین است.محاسبات صورت گرفته نشان می دهد که این سیارک در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۷ بهمن) در نزدیک ترین فاصله با زمین، از فاصله ۳۲ هزار کیلومتری (زمین) عبور می کند.برخورد احتمالی سیارک ۲۰۱۲DA14 با زمین، انرژی معادل انفجار یک بمب ۲٫۵ مگاتنی خواهد داشت، با این حال اخترشناسان اطمینان می دهند که این سیارک هیچ خطری برای زمین ایجاد نخواهد کرد.گذر نزدیک این سیارک فرصت مناسبی برای بررسی دقیق این اجرام آسمانی فراهم می کند؛ حرکت سریع این سیاره از جنوب غرب به شمال شرق در آسمان شب اغلب مناطق اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا قابل مشاهده خواهد بود.بیش از ۵۰۰ رصدخانه و تلسکوپ رادیویی در سراسر جهان، برنامه رصد گذر نزدیک سیارک ۲۰۱۲DA14 را در دستور کار دارند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیارک ۲۰۱۲DA14 ,زمین,مدار خورشید,رصد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

winbot-7.jpg

ربات پاک‌کننده پنجره جدید می‌تواند هنگام شست‌وشوی شیء مورد هدف با کمک آهن‌ربا به طورعمودی بایستد.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فناوری ارائه شده که 7 Winbot نام گرفته، محصول شرکت Ecovacs است و در نمایشگاه CES به نمایش درآمد.این ربات از یک جفت حلقه جذب متحدالمرکز برای چسبیدن به شیشه پنجره استفاده می‌کند و سازندگان آن مدعی‌اند می‌تواند برای هر ضخامتی در شیشه عمل کند.پس از اتصال به جریان برق، 7 Winbot بر روی شیشه قرار داده می‌شود که می‌تواند با استفاده از حلقه‌های جذب به آن بچسبد. پس از فعال شدن، ربات قاب شیشه‌ای را ترسیم کرده و کارآمدترین شیوه برای تمییز کردن آن را محاسبه می‌کند.سپس یک تمیز کننده واقع در بخش جلویی ربات میکروب‌ها را مرطوب و برطرف می‌کند. پس از این مرحله، یک پارچه عناصر باقی‌مانده را برطرف کرده و در نهایت پد دوم شیشه را خشک می‌کند.گفته می‌شود یک کنترل از راه دور نیز برای فعال کردن این فناوری وجود دارد.ابداع جدید همچنین دارای ویژگی‌های ایمنی است؛ زیرا در صورتی که حلقه جذب افت فشار را شناسایی کند، ربات به طور خودکار متوقف می‌شود و برمی‌گردد.به منظور تمیز کردن طرف بیرونی پنجره نیز، یک پد ایمنی وجود دارد که به داخل پنجره چسبیده و توسط کابل برق به ربات متصل است.همچنین چنان‌چه 7 Winbot چسبندگی‌اش را از دست دهد، پای آن از افتادنش به میزان بیش از چند فوت جلوگیری می‌کند. افزون بر این، یک باتری پشتیبان برای فعال نگه داشتن ربات در صورت قطع برق وجود دارد.گفته می‌شود ابداع مزبوراواسط سال جاری میلادی روانه بازار می‌شود و بهای آن از 299 تا 399 دلار امریکا اعلام شده است.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ربات پاک‌کننده پنجره ,شرکت Ecovacs ,نمایشگاه CES ,حلقه‌های جذب,7 Winbot ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فضای مجازی اینترنت به شیوه‌های مختلف درحال کنار آمدن با خبر خودکشی برنامه‌نویس نابغه،‌آرون شوارتز است، اما ناشناس‌ها مثل همیشه برای کنار‌آمدن با این رویداد ناگوار، به نام این برنامه‌نویس جوان دو وب‌سایت MIT را هک کردند.به گزارش علم پرس به نقل از گیزمودو، ناشناس‌ها بر روی صفحه دو‌ وب‌سایت متعلق به MIT، که به منظور بزرگداشت آرون شوارتز هک شدند، به خط قرمز متنی مرثیه‌وار نوشته‌اند که مودبانه‌تر و متفاوت از ادبیات همیشگی این گروه هکر است.

 

آرون شوارتز

در این متن درخواست شده تا خودکشی شوارتز به عنوان دعوتی همگانی برای اقدام و تحول در زمینه قوانین جرایم رایانه‌ای، قوانین حق مولف و قوانین حقوق معنوی، بی‌عدالتی‌هایی که روزانه توسط نهاد‌ها و اشخاص قانونی علیه افرادی که شهامت ابراز عقیده و مخالفت را دارند و متعهد باقی‌ماندن به اینترنتی آزاد و نامحدود و به دور از سانسور دیده شود.این صفحات هک شده به سرعت توسط MIT به حالت اولیه خود بازگشتند. ناشناس‌ها برخلاف بسیاری از جمله خانواده شوارتز که انگشت اتهام را به سوی MIT نشانه‌ گرفته‌ و این مرکز را یکی از عاملان خودکشی آرون می‌دانند،‌ این موسسه را عاملی برای مرگ شوارتز نمی‌داند و MIT نیز خود به صورت جداگانه درحال بررسی نقشی است که ممکن است در خودکشی آرون شوارتز ایفا کرده باشد.از سویی دیگر، محققان زیادی در راستای نشان دادن تاسف خود از مرگ شوارتز، صدها مقاله خود را در قالب PDF بر روی توئیتر منتشر ساخته‌اند تا بخشی از آرمان وی برای دسترسی آزاد به اطلاعات را به حقیقت تبدیل کنند. شوارتز به خاطر سرقت چهارمیلیون مقاله از آرشیو MIT و JSTOR در خطر محکوم شدن به پرداخت جریمه ای چهار میلیون دلاری و ۵۰ سال حبس قرار داشت.کمپین PDF توئیتر در راستای حمایت از تلاش‌های شوارتز برای آزادسازی دسترسی به اطلاعات آغاز شده‌است و محققان بسیاری در رشته‌های مطالعاتی متفاوت با انتشار مقاله‌های خود به صورت PDF در این کمپین مشارکت دارند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودکشی شوارتز ,خودکشی شوارتز ,MIT,کمپین PDF توئیتر ,آرون شوارتز,هک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

samsung curved 3d oled tv

شاید تلفن‌های هوشمند، تبلتها و رایانه‌ها، بخش اعظمی از نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک ۲۰۱۳ را اشغال کرده باشند، اما تلویزیون جدید OLED منحنی سامسونگ، جایگاه چشمگیرتری را به خود اختصاص داده است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این تلویزیون که در نوع خود اولین بوده، بقدری جدید است که حتی تیم روابط عمومی سامسونگ نیز جزئیات زیادی در مورد آن نمی‌داند. تنها اطلاعات در دسترس این است که قطر نمایشگر تلویزیون ۵۵ اینچ بوده و در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.این تلویزیون سه بعدی نبوده بلکه به گفته متخصصان، انحنای پانل آن باعث ایجاد میدانهای دید شبیه به آی‌مکس شده است. اگر به طور مستقیم و از فاصله ۱٫۵ متری به این تلویزیون نگاه کنید، بنظر می‌رسد که کره چشم به درون آن کشیده می‌شود.این انحنا آنچنان زیاد نبوده اما پایه خمیده این تلویزیون می‌تواند به فروش بالای آن منجر شود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نخستین تلویزیون «او ال‌ ای‌ دی» منحنی جهان,رایانه‌ها,تلویزیون جدید OLED,سامسونگ,آی‌مکس,خمیده ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

mars colony

شرکت هلندی Mars One‌ ثبت‌نام اولیه از داوطلبان حضور در سفر بی بازگشت به مریخ را آغاز کرده است.

به گزارش علم پرس به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مسؤولان این شرکت پیش از شروع رسمی برنامه انتخاب داوطلبان، بیش از یک هزار درخواست برای حضور در این سفر دریافت شده است.پذیرش اولیه داوطلبان از روز هشتم ژانویه (۱۹ دی) آغاز شده است و فرآیند انتخاب جهانی داوطلبان از طریق برنامه های تلویزیونی نیز سال آینده میلادی انجام خواهد شد.این طرح تنها مختص دانشمندان یا خلبانان سابق جت های جنگی نبوده و تمامی افراد علاقه مند با حداقل ۱۸ سال سن می توانند داوطلب حضور در جمع پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer)‌ باشند.بهره هوشی مناسب و سلامت کامل جسمی و روحی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام اولیه در این طرح عنوان شده است و پس از انتخاب اعضای نهایی، دوره هشت ساله تمرین و آماده سازی برای سفر به مریخ آغاز می شود؛ این گروه در مدت حضور در تمرینات بر روی زمین و زندگی بر سطح سیاره سرخ در استخدام شرکت Mars One‌ خواهند بود.نخستین تجهیزات مورد نیاز برای احداث کلونی طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی به مریخ ارسال خواهند شد و در سال ۲۰۱۸ نیز یک مریخ نورد برای انجام تحقیقات تکمیلی راهی سیاره سرخ می شود.«لانس دورپ» بنیانگذار شرکت Mars One تأکید می کند: نخستین گروه مسافران در سال ۲۰۲۳ راهی مریخ خواهند شد و باقی عمر خود را در کلونی های احداث شده بر روی سیاره سرخ سپری خواهند کرد.«نوربرت کرافت» از محققان سابق ناسا و مدیر پزشکی پروژه، اصلی ترین چالش پیش رو برای عملی شدن این طرح را نحوه تعامل و همکاری اعضا در طول سفر بسیار طولانی از زمین تا مریخ و پس از آن زندگی تا آخر عمر بر سطح سیاره سرخ عنوان می‌کند.دکتر «جرارد هوفت» برنده جایزه نوبل و «برایان انکه» مفسر موسسه تحقیقاتی ساوث وست، از مشاوران برجسته این پروژه هستند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شرکت هلندی Mars One‌,سفر بی‌بازگشت به مریخ ,پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer)‌ ,احداث کلونی ,سیاره سرخ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

Aaron Swartzنابغه علوم رایانه و مخترع RSS در ۲۶ سالگی خودکشی کرد. جسد وی روز جمعه در آپارتمانش در نیویورک پیدا شد.به گزارش علم پرس به نقل ازز فارس، آرون سوارتز در دوره نوجوانی کدهایی را نوشت که بعدها دسترسی کاربران به محتوای سایت های مختلف بدون نیاز به مراجعه به این سایت ها را تسهیل کرد. پدیده ای که بعدها فید یا RSS لقب گرفت.نیویورک تایمز نوشت: مایکل ولف عموی وی گفته که ظاهراً او خودش را دار زده است. Aaron Swartz در ۱۴ سالگی و بعد از نقش آفرینی در ابداع RSS مشهور شد و بعد از آن از ایده آزاد بودن وب طرفداری کرد.وی در جولای سال ۲۰۱۱ از سوی مقامات قضایی به اتهام کمک به دسترسی غیرقانونی به JSTOR تحت تعقیب قرار گرفت.این سرویس دسترسی به ژورنال‌ها و مقالات علمی را برای مشترکان ممکن می‌کند. وی از این طریق توانسته‌بود ۴٫۸ میلیون مقاله و سند را از این سرویس بارگذاری کند که تقریبا برابر با کل اطلاعات ذخیره شده در آن است.رسیدگی به اتهامات یاد شده در زمان خودکشی نامبرده به حالت تعلیق درآمده بود. در صورت قطعی شدن اتهامات وی، ۳۵ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه حداکثر مجازات قابل اعمال بود.سوارتز که از سوی اطرافیانش نابغه ای پیچیده توصیف شده قبلا از افسردگی و تمایلش به خودکشی در میان اطرافیانش صحبت کرده بود، زیرا جهان مطابق منطق فکری او عمل نمی کرد. وی که دانشجوی اخراجی دانشگاه استنفورد بوده در تاسیس چند شرکت و موسسه فناوری هم نقش داشته است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مخترع RSS,نابغه علوم رایانه ,Aaron Swartz,خودکشی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک رستوران رباتیک در چین به ارائه خدمات غذایی شبیه داستانهای علمی - تخیلی پرداخته که در آن 20 ربات به آماده‌سازی، سرو و ارائه تفریحات در رستوران کمک می‌کنند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در رستوران ربات ها در استان هیلونگ‌جیانگ چین خدمات توسط رباتها برای پخت غذا، راهنمایی افراد و سرگرم کردن مشتریان در زمان غذا خوردن ارائه می‌شود.هنگامی که یک مهمان وارد می‌شود، یک ربات راهنما بازوی مکانیکی خود را به یک سو باز کرده و می‌گوید: انسان زمینی سلام. به رستوران ربات‌ها خوش آمدید!پس از انتخاب و سفارش غذا، رباتهای آشپز کار خود برای پخت غذا را آغاز می‌کنند.هنگامی که غذا آماده شد، یک ربات خدمتکار که بر روی خطوط ریلی در سطح حرکت می‌کند، غذا را از آشپزخانه گرفته بر سر میز مشتری می‌آورد.در این فرایند، غذاهای آماده شده بر روی یک نوار منتقل کننده معلق در هوا قرار گرفته و هنگامی که بشقاب به میز درست می‌رسد، بازوی مکانیکی آنرا بر روی میز قرار می‌دهد.همچنین در زمان خوردن غذا یک ربات افراد را سرگرم می‌کند.

  این رستوران از زمان افتتاح در ژوئن 2012 تاکنون توانسته شهرت جهانی برای خود کسب کند و محبوبیت آن رو به افزایش است.

 به گفته لی هاشنگ، مهندس ارشد این پروژه، سرمایه اول برای ساخت این رستوران پنج میلیون یوآن(500 هزار پوند) و هزینه هر ربات بین 200 هزار تا 300 یوآن(حدود 20 هزار ال 30 هزار پوند) بوده است.این رباتها می‌توانند پس از یک شارژ دو ساعته، بطور مستمر برای پنج ساعت کار کنند و توسط عوامل اتاق رایانه مدیریت شوند.

 قد این رباتها از 1.3 تا 1.6 متر متغیر بوده و می‌توانند بیش از 16 حالت چهره را همراه با مکالمات ابتدایی برای خوشامدگویی به افراد ارائه کنند.منوی این رستوران شامل بیش از 30 نوع غذا بوده و میانگین هزینه غذا برای هر فرد چهار تا پنج پوند است.در سال 2010 یک رستوان رباتیک دیگر در جینان در شمال استان شاندونگ افتتاح شد که در آن رباتهای شبیه به شخصیتهای جنگ ستارگان در اطراف غذاخوری چرخیده و غذا را بر روی یک سیستم نوار مانند ناقل به مشتریان می‌رساندند.بیش از 12 ربات در این رستوران به عنوان سرگرم‌کننده، خدمتکار، خوشامدگو و مسئول پذیرش کار می‌کنند.

 شرکت Momentum Machines مستقر در سان‌فرانسیسکو سال گذشته از برنامه‌های جدید خود برای افتتاح یک رستوران زنجیره‌ای خبر داد که در آن تمام مسئولیتهای پخت غذا در آن با رباتها انجام می‌شود.دستگاه آماده ساز همبرگر این رستوران می‌تواند 350 همبرگر را در هر ساعت آماده کند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رستوران ربات‌ها ,ربات ,استان هیلونگ‌جیانگ چین ,ربات خدمتکار, رستوران زنجیره‌ای,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایمان مقصودی، طراح اصلی این خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره این طرح و ایده اجرای آن گفت: کانسپت پیتون در عمل یک پیشنهاد طراحی برای یک ماشین خانوادگی در کلاس C است؛ کلاسی که برای مردم استفاده روزمره دارد و پرفروش نیز هست.به گفته وی هدف اصلی از طراحی این کانسپت نشان دادن توانایی‌های طراحی ماشین در ایران بوده است.وی‌ معتقد است که هم اکنون فاصله روشنی میان خودروهای تولیدشده در ایران و آنچه در دنیا تولید می‌شود هست و شاید این‌چنین به نظر برسد که ایرانی‌ها توان طراحی خودروی مد روز را ندارند.مقصودی با تأکید بر اینکه تیم طراح این کانسپت خودرو در طراحی به توان خودروسازان داخلی برای ساخت آن توجهی نداشته است، خاطرنشان کرد: بدون توجه به اینکه خودروسازان ما توان ساخت چنین طرحی را دارند یا نه ما تنها توانایی‌های طراحی خود را در سطح بین‌المللی نشان دادیم.این طرح به گفته مقصودی پس از این رونمایی در نمایشگاه‌های خارج از کشور نیز شرکت می‌کند تا نمونه‌ای از خلاقیت ایرانی‌ها در طراحی صنعتی باشد.این طراح صنعتی درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون» ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود.طراحی این کانسپت اسپانسرهایی نیز داشته است که به گفته مقصودی با هدف ایجاد تنوع و به دلیل علاقمندی به حوزه طراحی خودرو، هزینه‌های طرح را تقبل کرده‌اند.وی در پایان خاطرنشان کرد: رونمایی از این کانسپت در وضعیت تحریم فعلی یک خبر خوب است که اگر در این شرایط توانایی فروش خودرو را نداریم، طرح آن را می‌توانیم بفروشیم. متأسفانه طراحی خودرو در ایران در پیچ و خم چرخه تولید گرفتار می‌شود و خودروهایی که به بازار می آیند، طرح به روز ندارند.طراحی کانسپت خودرو «پیتون» توسط یک گروه 20 نفره طی هشت‌ماه انجام شده است که ایمان مقصودی را در بخش‌های مدل‌سازی، تست آیرودینامیکی نرم‌افزاری، مدل‌سازی رایانه‌یی، گرافیک، اجرا و فینیشینگ، یاری کرده‌اند.

arash khamooshi (7 of 12)-2.jpg

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودروی پیتون,کانسپت ,طراحی صنعتی,طراحی خودرو ,تست آیرودینامیکی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جام جهان نما.کامبوج .وبلاگ جندی شاپور البرز

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کامبوج,جام جهان نما,تصاویر,پنوم پن,کشور کامبوج,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بقیه در ادامه نوشتار

موارد زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید پوسیدگی ها چگونه ایجاد می شوند، چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد و چگونه می توان آنها را درمان کرد.مطالب بیان شده خلاصه ای از سخنان دکتر کیمبرلی آ. هارمس، مشاور انجمن دندانپزشکی آمریکا است.

1- شکر علت اصلی پوسیدگی ها است

نادرست؛ اما می تواند تا حدودی صحت داشته باشد. واقعیت این است که اسید تولید شده توسط باکتری های درون دهان شما، عامل ایجاد پوسیدگی است. هرچند این باکتری ها زمانی شروع به تولید اسید می کنند که شما کربوهیدراتها مصرف کنید که شکر جزیی از این گروه مواد غذایی است.برنج، سیب زمینی، نان، میوه و سبزیجات جزء کربوهیدراتها هستند. زمانی که اسید، دندان شما را می خورد، باکتری ها سوراخ کوچکی برای تکثیر پیدا می کنند. مسواک و نخ دندان قادر به تمیز کردن این سوراخ کوچک نیستند. باکتری ها از طریق سوخت و ساز کربوهیدراتها به تولید اسید ادامه داده و پوسیدگی دندان شما رفته رفته بزرگتر می شود.یک حقیقت بسیار مهم: مقدار کربوهیدرات مصرفی عامل پوسیدگی دندان نیست، بلکه مدت زمان قرارگیری در معرض این مواد دندان شما را نابود می کند. خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات برای ناهار، یک مثال است. اما اگر تمام روز مشغول نوشیدن نوشیدنی های شیرین باشید، در این صورت دندان شما به طور پیوسته در معرض عوامل ایجاد کننده پوسیدگی قرار گرفته است که برای دندان شما ناسالم تر است.یک ضرب المثل می گوید: «تمام روز نوشیدنی بخور تا دندانت پوسیده شود».

2- قرار گرفتن در معرض غذاهای اسیدی مانند لیمو باعث ایجاد پوسیدگی در دندان می شود.

درست. غذاهای اسیدی مانند لیمو، آب مرکبات یا نوشیدنی های غیرالکلی پوسیدگی ایجاد نمی کنند، اما مینای دندان را در معرض خطر قرار می دهند. اسیدها می توانند مینای دندان را از بین برده و دندان شما را ضعیف تر کنند. در صورت از دست دادن محافظت مینای دندان و رسیدن به عاج، اکنون دندان شما کاملا مستعد پوسیدگی است.

3- احتمال بروز پوسیدگی در کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر است.

نادرست. به کمک سیلنت ها، آب حاوی فلوراید و مراقبت های پیشگیرانه، میزان پوسیدگی در کودکان آمریکایی ، در 20 سال اخیر ، به نصف مقدار قبلی کاهش یافته است.هرچند در شهروندان سالمند، افزایش در میزان پوسیدگی گزارش شده است. علت: این افراد دارای شرایط ویژه ای هستند. برخی از داروهای مصرفی محیط دهان را خشک کرده و میزان بزاق را کاهش می دهند. بزاق برای مقابله با پوسیدگی دندان بسیار حیاتی است چرا که به خنثی کردن اسیدها کمک کرده و یک کیفیت ضدعفونی از خود بروز می دهد که باکتری ها را از بین برده و از گیر کردن غذا در بین دندانها جلوگیری می کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دندان ها,پوسیدگی,عصب کشی ریشه,باکتری ها,نخ دندان ,مسواک ,گذاشتن آسپرین,درد دندان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گزارش سینمانگار، قهرمانان نجات دنیا، فاتحان باکس آفیس 2012 بودند. فیلم ابرقهرمانانه «انتقام جویان» عنوان پرفروش ترین فیلم سال 2012 را به خود اختصاص داد. به دنبال این فیلم، «شوالیه تاریکی برمی خیزد» ساخته "کریستوفر نولان" و «سقوط آسمانی» به کارگردانی "سم مندس" قرار دارند.

در زیر می توانید لیست 20 فیلم پرفروش 2012 را مشاهده کنید:


1. «انتقام جویان»، فروش جهانی 1.51 میلیارد دلار

این فیلم یکی از موفق ترین فیلم های سال 2012 و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما بعد از «آواتار»(2.8 میلیارد) و «تایتانیک»(2.2 میلیارد) می باشد. "کریس همسورث"، "رابرت داونی جونیور"، "جرمی رنر"، "کریس ایوانز"، "مارک روفالو" و "اسکارلت جونهانسون" بازیگران این فیلم موفق را تشکیل داده اند.


2. «شوالیه تاریکی برمی خیزد»، فروش جهانی  1.08 میلیارد دلار


فیلم "کریستوفر نولان" در آمریکای شمالی 448 میلیون و در خارج از آمریکا 632 میلیون دلار فروش داشت.


3. «سقوط آسمانی»، فروش جهانی 978 میلیون دلار


سومین فیلم 007 با بازی "دنیل کریگ" در باکس آفیس موفق عمل کرد. این فیلم تا 28 دسامبر در آمریکا 283.7 میلیون دلار فروش کرد. در انگلستان این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ این کشور را رقم زد و توانست «آواتار» را پشت سر بگذارد.

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:20 فیلم پرفروش ,2012,فیلم,باکس آفیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

 

 

آیا همسرتان دوستتان دارد؟

به گزارش علم پرس؛ بهار فرخنده کارشناس ارشد مشاوره ازدواج و خانواده و روان و درمانگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر شما هم یکی از زن هایی هستید که زیر یک سقف با چنین فردی زندگی می کنید بهتر است قبل از قضاوت کردن با این ۱۰ نشانه مردانه ابراز عشق آشنا شوید.فرخنده تصریح کرد: اگر همسر شما یک مرد سنتی است و فکر می کند ابراز احساسات یک کار زنانه است تا مدتی باید به دنبال نشانه دیگری بگردید و عشقش را از روی آن حدس بزنید.وی در ادامه مطلب خود افزود: چنین مرد هایی دوست دارند به زبان بی زبانی حرف بزنند و شما می توانید از هزار و یک موقعیت این زبان را رمز گشایی کنید.فرخنده اظهار داشت: همسر شما ممکن است ” دوستت دارم” را با کارهای عملی مثل درست کردن وسایل خانه و … نشان دهد چرا که این دسته از مرد ها دوست ندارند برای ابراز عشقشان کار هیجان انگیز و بزرگی انجام دهند.وی در ادامه گفت: آنها بیشتر از آن که بخواهد شما را متوجه حس خودشان کنند دوست دارند برایتان یک زندگی آرام بسازند و تمام تلاششان را می کنند تا دنیا جای بهتری برای شما باشد و البته تمام تلاششان را هم می کنند که از این موضوع بویی نبرید.فرخنده اظهار داشت: او با یک دسته گل به خانه می آید و اگر شما تمام روز را در خانه گذرانده باشید با تمام خستگی اش سعی می کند برنامه ای برای بعد از ظهر شما بریزد.وی در ادامه گفت: او دوست دارد یک تنه تنهایی شما را پر کند و اگر هم به خاطر مشغله هایش از پس این کار برنیاید با استقبال از برنامه های دیگری که در سر دارید شما را در رسیدن به آرامش بیشتر همراهی می کند.این کارشناس ارشد مشاوره ازدواج و خانواده اظهار داشت: او شما را همین طور که هستید می پذیرد و به خاطر راضی نگه داشتن دیگران برای شما شرط تغییر کردن را تعیین نمی کند و اولویت او نظر و خواسته شماست و به همین دلیل سعی می کند دیگران را مجاب پذیرش شما کند.

شما را همین طور که هستید می پذیرد

این کارشناس ارشد مشاوره ازدواج و خانواده تصریح کرد: شما را همین طور که هستید می پذیرد از ظاهرتان گرفته تا سبک لباس پوشیدن و حرف زدن، وضعیت خانوادگی یا حتی خصوصیات اخلاقی را می پذیرد.وی در ادامه مطلب خود افزود: پس گمان نکنید ” دوستت دارم” نگفتن او غیر قابل بخشش است زیرا او با گذشتن از ایرادهای شما با بخشیدن اشتباهات به شمار ابزار عشق می کند.فرخنده اظهار داشت: برای او قابل ستایشید و نمی گذارد که به خاطر ایراد های احتمالی دیگران به شما خرده ای بگیرد.

رویاهایش را بدون شما نمی سازد

فرخنده خاطر نشان کرد: یک همسر عاشق گوشه گوشه زندگی اش را در کنار شما می بیند و برای او هیچ رویایی بدون شما امکان پذیر نیست.وی در ادامه مطلب خود افزود: اگر نامزدتان باشد، تمام تلاش را می کند که هر چه زودتر با هم ازدواج کنید و اگر همسرتان باشد برای رسیدن به یک ثبات مالی، بیشتر از همیشه قدم برمی دارد .این کارشناس ارشد مشاوره ازدواج و خانواده اظهار داشت: او دوست دارد در کنار شما یک خانواده کامل داشته باشد و از شنیدن خبر حضور یک بچه در زندگی تان هیجان زده می شود.فرخنده ادامه داد: برای او حضور شما در زندگی کافی است و دیگران تنها زمانی اهمیت دارند که بتوانند به بهتر شدن احساس و زندگی شما کمک کنند.

رازهایش را برای شما فاش می کند

کارشناس ارشد مشاوره ازدواج و خانواده تصریح کرد: برخی مرد ها دوست دارند دنیایشان را برای خودشان نگه دارند.وی در ادامه مطلب خود افزود: برای یک مرد گفتن رازهایی که سال هاست از همه پنهان کرده آسان نیست .فرخنده اظهار داشت: در دنیای آن ها این اتفاق تنها بعد از یک عشق و اعتماد جدی می افتد و اگر این اعتماد ذره ای خدشه دار شود باز هم در دنیای رازهایشان بسته می شود و تا ابد پنهان می ماند.وی در ادامه گفت: پس گمان نکنید حرف هایی که گفتن آنها برای شما آسان است برای همسرتان هم به راحتی قابل بیان است وقتی زبان باز می کند و به راحتی برایش شنونده خوبی باشید و به او اطمینان دهید هرگز شخص دیگری از حرف هایی که میانتان رد و بدل شده باخبر نمی شود.این کارشناس ارشد مشاوره ازدواج و خانواده تصریح کرد: برای یک مرد گفتن حرف های ناگفته ، نیازمند رسیدن به یک عشق بی اندازه است و اگر همسرتان شما را برای دردودل هایش انتخاب کرده است بدانید بیش از هر کسی عاشق شماست در این موقع نه راهکار به او ارائه دهید و نه با بی توجهی تان دلسردش کنید.

 

آیا همسرتان دوستتان دارد؟

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:همسر ,عشق,نامزد,اعتماد,رازها,مرد,ازدواج,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 Pebble، هوشمندترین ساعتی که در نمایشگاه CES رونمایی شد

حتماً شما هم تا به حال ساعت‌های مچی زیبا و شیک بسیاری دیده‌اید، اما ساعت جدیدی که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شده، نکات جالب توجهی دارد، در واقع شاید Pebble هوشمندترین ساعتی است که تا به امروز رونمایی شده است. در ادامه می‌خواهیم امکاناتی که زیر پوشش شیک آن نهفته است را مورد بررسی قرار دهیم.به گزارش علم پرس؛ ظاهر ساعت پبل شبیه ساعت‌های معمولی است اما امکانات پیشرفته‌ای دارد. این ساعت با گوشی شما همگام‌سازی می‌شود، چه اندرویدی باشد و چه iOS فرقی نمی‌کند. پیام‌ها و اطلاعات آی‌دی کالر گوشی روی ساعت به نمایش در می‌آید.چیزی که باعث تمایز پبل می‌شود، نرم‌افزار قدرتمند و روان و همچنین ظاهر خیره‌کننده‌اش است. به عنوان مثال شما می‌توانید پیکربندی ساعت را از طریق سرویس ابری تغییر دهید و صداهای دلخواه برای هشدارهای آن انتخاب کنید. شاید بخواهید در مورد وضعیت آب و هوا اطلاعات کسب کنید، مشکلی نیست، این ساعت قادر به انجام چنین اعمالی است.

 Pebble، هوشمندترین ساعتی که در نمایشگاه CES رونمایی شد

اگر دوست داشته باشید حتی می‌توانید ظاهر ساعت را نیز از طریق دانلود تم تغییر دهید.یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ساعت پبل این است که بسیار باریک است و تنها ۳۸٫۲ گرم وزن دارد. صفحه نمایش پبل از نوع e-ink است، همین موضوع باعث می‌شود که بتوان در نور شدید محیط بیرون نیز بتوان آن را به وضوح مشاهده کرد. رزولوشن آن نیز ۱۴۴ در ۱۶۸ پیکسل می‌باشد.


 Pebble، هوشمندترین ساعتی که در نمایشگاه CES رونمایی شد

وقتی ساعت پبل را در دست بگیرید، متوجه می‌شوید که سبک‌تر و زیباتر از ساعت‌های آنالوگ معمولی است. از طرف دیگر سازندگان نرم‌افزار در آینده‌ی نزدیک با بهره‌گیری از امکانات مختلف پبل مثل شتاب‌سنج و حسگر نور محیط، می‌توانند نرم‌افزارهای بیشتری برای آن ارائه کنند که بر جذابیت آن می‌افزاید.زمان عرضه‌ی این ساعت ۱۵۰ دلاری، روز ۲۳ ژانویه اعلام شده است، روزی که ساعت برای اولین حامیان مالی در کیک‌استارتر ارسال می‌شود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ساعت هوشمند, نمایشگاه CES,ساعت‌های مچی,e-ink ,صفحه نمایش ,Pebble ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جهت دانلود بر روی عکس زیر کلیک فرمائید:

دانلود :قلب سالم،موجب ادامه زندگی است.جندی شاپور البرز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلود :قلب سالم,موجب ادامه زندگی است,دانلود,سلامتی قلب,قلب,بیشتر زنده بمانیم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-1003.jpg

ستاره‌شناسان دانشگاه مرکزی لنکشایر موفق به شناسایی بزرگترین ساختار شناخته شده در جهان شده‌اند که شامل گروهی بزرگی از اختروشها بوده و گذر از میان آنها با سرعت نور چهار میلیارد سال به طول خواهد انجامید. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مقیاس عظیم همچنین اصل کیهانی آلبرت انشتین را زیر سوال برده که بر اساس آن جهان از هر نقطه نظر به یک شکل است. باورها بر این است که اختروشها درخشانترین اجسام جهان هستند که نور آنها از هسته کهکشانهای حاضر در روزهای ابتدایی جهان و میلیاردهای سال نوری قابل مشاهده نشات گرفته‌اند. به گفته محققان، از سال 1982 باورها بر این بود که این اجسام بیشتر در خوشه‌ها یا سازه‌هایی با مقیاس بزرگ در کنار هم قرار گرفته و گروههای عظیم اختروش را شکل می‌دهند. این گروه اختروش بزرگ کشف شده از بُعد 500 مگاپارسک برخوردار است با این توضیح که هر مگاپارسک برابر با 3.3 میلیون سال نوری است. از آنجایی که این گروههای عظیم کشیده شده‌اند، بلندترین بُعد آن 1500 مگاپارسک یا چهار میلیارد سال نوری است. اندازه این ساختار، 1400 برابر فاصله کهکشان راه شیری تا نزدیکترین همسایه آن یعنی کهکشان آندرومدا است. به گفته دانشمندان، آنها بررسی بر روی این پدیده را با توجه خاص در به چالش کشیدن اصل کیهانی ادامه خواهند داد که پس از انتشین به طور گسترده پذیرفته شده و پایه بسیاری از کیهان‌شناسی مدرن است. یافته‌های این محققان در مجله Monthly Notices of the Royal Astronomical Society منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اختروشها ,آلبرت انشتین ,خوشه‌ها,کهکشان راه شیری ,کهکشان آندرومدا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

7-552.jpg

واقعا اگر همه‌ی مردم با سارقان همکاری کنند، هیچ سارقی دوست ندارد محارب شناخته بشود. ما باید به جایی برسیم که سارق از طعمه‌ی خویش بخواهد که با اختیار و رضایت پول‌هایش را بدهد...

 

  طنز روز

رضا ساکی

 

یک اتفاق واقعی: سه مرد سارق، خیلی خیلی محترمانه مردی را با چاقو به سوی خودرو راهنمایی می‌کنند. البته آنان فقط دسته‌ی چاقو را به مرد نشان می‌دهند تا ثابت کنند نیت‌شان خیر است و قصد محاربه ندارند. در خودرو (خودرو گرم بوده و بخاری‌اش روشن بوده است) آنان از مرد می‌خواهند پول‌ نقد و کارت‌های بانکی‌اش را تحویل بدهد و چون مرد از دستور آنان سرپیچی می‌کند، این‌بار دسته‌ی قمه را نشان می‌دهند تا ثابت کنند بر مواضع غیرمحاربه‌یی‌شان پایبند هستند! مرد بخت‌برگشته پول‌ها و کارت‌های بانکی را تحویل می‌دهد. بعد یکی از سارقان یک دستگاه کارت‌خوان سیار را به مرد می‌دهد و از او می‌خواهد موجودی کارت‌هایش را به حساب سارقان واریز کند تا سارقان بتوانند کمی از مشکلات زندگی‌شان را حل کنند. گویا در این بین یکی از سارقان گریه هم می‌کند و از هزینه‌ی بالای تهیه‌ی جهیزیه گله می‌کند و توی سر خودش می‌زند. بعد مرد هم با دست‌های خودش زندگی‌اش را می‌ریزد توی حساب سارقان و بعد سارقان او را تا در خانه می‌رسانند و بعد متواری می‌شوند.

 

اصلا قصد طرفداری از سارقان را ندارم، ولی واقعا همه‌ی آن‌هایی که چاقو و قمه دست می‌گیرند، قصد محاربه ندارند؛ قصدشان کسب حلال است. حتا اگر گاهی از تیغه‌ی چاقو و قمه هم استفاده کنند، باز نیت‌شان پاک است. واقعا اگر همه‌ی مردم با سارقان همکاری کنند، هیچ سارقی دوست ندارد محارب شناخته بشود. ما باید به جایی برسیم که سارق از طعمه‌ی خویش بخواهد که با اختیار و رضایت پول‌هایش را بدهد و طعمه هم همان کاری را کند که سارق می‌خواهد. در کمال آرامش و آسایش. این‌جوری اصلا نیروی انتظامی هم نمی‌خواهیم.

 

باقی‌بقای‌تان.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سارقان ,دستگاه کارت‌خوان,قمه,زندگی‌,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

saab aero

saab aero

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودرو,اتومبیل,خودروی Saab aero,Saab,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

scania r

scania r

scania r

scania r

scania r

scania r

scania r

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تریلر اسکانیا,Scania r,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ducati 1198

ducati superbike

ducati superbike

ducati superbike

ducati ss

ducati 848

ducati s

بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دوکاتی,موتورسیکلت,سوپر موتورسیکلتها,DUCATI,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

  اقیانوس‌های فرازمینی میزبان احتمالی حیات


تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن آب بر سطح سیارات و قمرهای مختلف با هدف یافتن نشانه‌های احتمالی حیات در حال پیگیری است.به گزارش علم پرس به نقل از ایسنا، شواهد زمین شناسی متعددی از وجود آب در گذشته باستانی مریخ بدست آمده است و یافته‌های اخیر مریخ نورد کنجکاوی ناسا نیز نشانه‌هایی از جریان داشتن آب بر سطح سیاره سرخ در میلیاردها سال قبل را نشان می‌دهد.مطالعات جدید نشان می‌دهد: دست کم شش قمر از جمله اروپا و گانیمد (سیاره مشتری)، تیتان و انسلادوس (سیاره زحل) و تریتون (سیاره نپتون) دارای اقیانوس‌های زیر سطحی هستند که می توانند میزبان احتمالی حیات باشند.هر یک از این قمرها احتمالا دارای منابع آبی به اندازه تمام اقیانوس‌های زمین هستند.ایده یک منطقه قابل سکونت ستاره‌ای که آب بر سطح سیاره آن بصورت پایدار وجود داشته باشد، نخستین بار توسط «مایکل هارت» در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح شد.«کن هند» از محققان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا تأکید می‌کند: فرضیه یک منطقه قابل سکونت تقریبا منسوخ شده و در حال حاضر فرضیه وجود تنوع حیات در مناطق مختلف در منظومه شمسی تقویت شده است.برای یافتن نمونه‌های احتمالی حیات در اقیانوس های فرازمینی باید به پوسته ضخیم یخ در عمق سیارات نفوذ کرد.به گفته محققان، قمر انسلادوس احتمالا حاوی آب و مواد معدنی بوده و یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن حیات میکروبی محسوب می‌شود؛ همچنین منابع آبی در قمر اروپا نیز احتمالا دو تا سه برابر زمین است و عمق این اقیانوس فرازمینی حداقل ۱۰ برابر اقیانوس‌های زمین تخمین زده می‌شود.آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ در برنامه تحقیقاتی JUICE‌ قصد دارد سه قمر یخی مشتری شامل اروپا، گانیمد و کالیستو را تا سال ۲۰۳۰ میلادی با هدف یافتن آب و نمونه‌های احتمالی حیات مورد بررسی قرار دهد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیارات, مریخ نورد کنجکاوی ناسا,اقیانوس‌های زمین ,تریتون,گانیمد ,اروپا ,سیاره سرخ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نیمی از چهار میلیارد تن مواد غذایی که هر سال در دنیا تولید می شود راهی سطل زباله می شود. تحقیق بنیاد مهندسی مکانیک بریتانیا نشان می دهد که انبارداری نامناسب، رعایت سختگیرانه تاریخ مصرف، تشویق مشتریان به خرید عمده (یکی بخر دو تا ببر) و ایرادگیری مصرف کنندگان، دلایل این اسراف " سرسام آور" هستند.اما این اسراف فقط در انتهای زنجیره مصرف صورت نمی گیرد بلکه در ابتدای آن هم مواد غذایی هدر می شود. در بریتانیا، ۳۰ درصد سبزیجات به عمل آمده اصلا برداشت نمی شود زیرا ظاهر آنها به چشم مشتریان مطلوب نمی‌رسد. بخشی از مواد غذایی هم به علت استفاده از روش‌های نادرست کشاورزی و مهندسی از بین می رود.اما بعد از تولید محصول، انبارداری ضعیف و حمل و نقل نامناسب سبب می‌شود وقتی محصول به سوپرمارکت می‌رسد فقط به دلیل آنکه ظاهر مشتری پسندی ندارد دورریختنی قلمداد شود.بعد از خرید اوضاع بهتر نمی‌شود و در اروپا و آمریکا نیمی از مواد غذایی خریداری شده، دور ریخته می‌شود.تیم فاکس، رییس بخش انرژی و محیط زیست بنیاد مهندسی مکانیک می‌گوید مواد غذایی که دور ریخته می شود، "می تواند خوراک جمعیت رو به ازدیاد کره زمین را تامین و آنها را که گرسنه اند سیر کند."اما به گفته او، اسراف مواد غذایی در کشورهای توسعه یافته و دنیای در حال توسعه دلایل متفاوتی دارد. در کشورهای در حال توسعه، اسراف در ابتدای زنجیره مصرف صورت می گیرد، یعنی بین مزرعه و مغازه و در دنیای کاملا توسعه یافته، ریشه اسراف را در بازاریابی غلط و رفتار مشتریان می توان پیدا کرد.برای تولید این دو میلیارد تن ماده غذایی که خورده نمی شوند، ۵۵۰ میلیارد متر مکعب آب مصرف می شود. به گزارش بنیاد مهندسی مکانیک برای آبیاری محصولات کشاورزی در سال ۲۰۵۰ به ۱۰ تا ۱۳ تریلیون متر مکعب آب نیاز است، نیازی که دائم بیشتر می شود.سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۷۵ سه میلیارد نفر به جمعیت دنیا افزوده می شود و این یعنی باید شکم ۹.۵ میلیارد نفر در دنیا سیر شود.تیم فاکس می‌گوید:" نیازهای بشر منابع زمینی، آب و انرژی را به طور فزاینده ای کمیاب می کند، بنابراین نقش دانش مهندسی برای جلوگیری از اتلاف آب و مواد غذایی حیاتی است، برای اینکه کاشت، حمل و نقل و انبارکردن مواد غذایی کارآمدتر شود"."اما برای تحقق این امر، دولت‌ها و نهادهایی که برای توسعه فعالیت می کنند مثل سازمان ملل، باید با یکدیگر همکاری کنند تا نگاه مردم تغییر کند و کشاورزان، تولیدکنندگان مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و مصرف کنندگان تشویق شوند از اسراف پرهیز کنند."

منبع:بی بی سی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مواد غذایی,محصولات غذایی دنیا ,اسراف , زنجیره مصرف,جمعیت,سوپرمارکت‌ها ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دوهفته‌نامه فوربز فهرستی از افراد زیر ۳۰ سال را منتشر کرده است که به نوشته این نشریه، دنیا را تغییر خواهند داد.این فهرست که به ۳۰ زیر ۳۰ مشهور است، در بخش‌های پانزده‌گانه‌ای چون رسانه، هنر، انرژی، اقتصاد، ورزش، فناوری و مواردی دیگر تقسیم و در هر کدام از این دسته‌ها ۳۰ نفر فرد تأثیرگذار همراه با زندگینامه‌ای کوتاه معرفی شده‌اند.در فهرست کلیک بخش فناوری نام چهار ایرانی‌تبار زیر ۳۰ سال به چشم می‌خورد.

پریسا تبریز .جندی شاپور البرز.بی بی سی.

پریسا تبریز

پریسا تبریز که به او شاهدخت امنیت گوگل می‌گویند، مدیر گروه مهندسی امنیت اطلاعات کلیک گوگل است و بهبود امنیت محصولات گوگل را بر عهده دارد.این گروه از "هکرهای استخدامی" گوگل و محصولاتش را از نظر امنیتی بررسی کرده و با کشف حفره‌های امنیتی سعی در تقویت فناوری و توسعه و آموزش امنیت گوگل دارند.خانم تبریز در حال حاضر ۲۹ سال دارد و کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاهی در ایالت ایلینوی آمریکا دریافت کرده است.

داریان شیرازی.جندی شاپور البرز.بی بی سی.

داریان شیرازی

 داریان شیرازی که پدری ایرانی و مادری آمریکایی دارد در حال حاضر بیست و شش ساله است. او از ۱۵ سالگی کار خود را در شرکت eBay آغاز کرد و به سرعت به شرکت فیس‌بوک پیوست. پس از آن با بنیانگذاری سایت‌ها و شرکت‌های نوپایی چون Fwix، Fotodunk و iCast در حوزه‌های روزنامه‌نگار شهروندی و شبکه‌های اجتماعی به موفقیت‌های بزرگی رسید.شرکت او، کلیک Radius Intelligence در حال حاضر یکی از موفق‌ترین سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات کسب‌وکارهای کوچک است که ساماندهی اطلاعات و به‌روزرسانی بیش از ۲۰ میلیون شرکت کوچک را انجام می‌دهد.

بابک پهلوان.جندی شاپور البرز.بی بی سی.

بابک پهلوان

او با ۲۹ سال سن مدیرعامل اجرایی شرکت کلیک Clever Sense است. او به ایجاد برنامه Arthur کمک کرد. یک برنامه ویژه گوشی‌های آیفون که به کاربران برای یافتن غذاخوری‌ها و کافه‌های مورد علاقه‌شان یاری می‌رساند.او در سال ۲۰۱۱ به گوگل پیوست تا به پیشرفت پروژه Google Place کمک کند. این سرویس گوگل هم برای یافتن مکان‌های مورد علاقه کاربران طراحی شده است.او در حال حاضر سرپرست نرم‌افزار آمار گوگل یا Google Analytics است.

آرش فردوسی.جندی شاپور البرز.بی بی سی.

آرش فردوسی

آرش فردوسی یکی از بنیانگذاران سایت کلیک دراپ‌باکس Dropbox است که یک ارائه‌کننده خدمات میزبانی فایل‌ها در وب است و امکان همگاه‌سازی (synchronization)‏ پرونده‌ها روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر متفاوت را از راه اینترنت فراهم می‌کند. آرش فردوسی شرکت دراپ‌باکس را همراه با یکی دیگر از دانش‌آموختگان دانشگاه ام‌آی‌تی بنیان گذاشت.کاربران در حال حاضر پس از نام‌نویسی در این سایت فضای رایگان ۲ گیگابایتی در اختیار خواهند داشت اما می‌توانند حجم بیشتری را در صورت نیاز خریداری کنند. این فضا به کاربران امکان می‌دهد تا به فایل‌ها خود از نقاط مختلف و از کامپیوترهای متفاوت دسترسی داشته باشند یا آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند.فهرست کارآفرینان و نوآوران دوهفته‌نامه فوربز به طور سالانه منتشر می‌شود.

شرکت فوربز هر سال چندین فهرست مختلف منتشر می‌کند که از میانشان می‌توان به فوربز ۵۰۰ (فهرست ۵۰۰ شرکت آمریکایی برگزیده)، فوربز جهانی ۲۰۰۰ (۲۰۰۰ شرکت برگزیده جهان) و فهرست قدرت‌مندترین زنان جهان اشاره کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایرانی‌تبار ,فهرست نشریه فوربز,پریسا تبریز ,داریان شیرازی,بابک پهلوان,آرش فردوسی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  شارپ.جندی شاپور البرز

شارپ یکی از پیشگامان صنایع الکترونیک و کامپیوتر بوده و زمانی که سازندگان تلویزیون و نمایشگردر CES2013 سخن از تلویزیونهای تاشو و 4K می زنند، شارپ از ایگزو و 8K می زند.ایگزو مخفف   Indium gallium zinc oxide   است که نوعی فناوری جدید برای ال سی دی ها و نمایشگرها است. عمربیشتر، ارتقاء رزولوشن و عمر بالای باطری با در اختیار گرفتن ایگزو در تبلت و تلویزیون و اسمارتفون و ... قابل تصور است.

همچنین فناوری 8K که سالها با تجاری شدن اش فاصله داریم توسط شارپ در نمایشگاه لاس وگاس بررسی شد.
شارپ2013.جندی شاپور البرز
نکات مهمی که شارپ در نمایشگاه امسال بررسی کرد شامل موارد زیر است:
-          شوی تلویزیونهای ال ای دی 60 اینچی
-          تلویزیون های اولترا اچ دی 85 اینچی
-          تاکید شارپ بر صفحه نمایشگر 90 اینچی برای کارهای تجاری که در ماه مارس در دسترس خواهد بود.
-          دو برابر شدن سیستم های 60 اینچی در سال 2013
-          معرفی فناوری جدید Quattron برای مدیریت بر رنگهای تلویزیون
-          افزایش روشنایی پنل های تصویری تا 50 درصد با سوپر برایت
-          تلویزیونهای هوشمند شارپ بنام اسمارت سنترال و پشتیبانی از اچ تی ام ال 5 و فلش و ریموت کنترل منطبق با اپل و اندروید، تلویزیونهای هوشمند همگی وای فای داشته و اسکایپ و یوتیوب و ... را در خود جای داده اند.
شارپ2013.جندی شاپورالبرز
-          فناوری جدید جدا کردن صفحه اسکرین برای دیدن فیلم و مرور اینترنت در آن واحد.
-          انتقال فیلم و عکس تلویزیون به اسمارتفونها
-          ساب ووفر جدید برای بالا بردن کیفیت صدای تلویزیونها
-          تبدیل تلویزیون به حالت ویدئو پروژکتور برای نمایش اسلاید شو عکسها
-          شارپ دو مدل اولترا اچ دی عرضه خواهد کرد: مدل ICC Purios و Aquos
-          کنترل رنگها با فناوری جدید Quattron

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: شارپ,صنایع الکترونیک,ایگزو , رزولوشن ,اولترا اچ دی ,تلوزیون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

لامبورگینی

هیجان‌انگیزترین خودرو، سوپر اسپرت خشمگین و آخرین جنگنده از جمله القابی است که علاقه‌مندان دنیای خودروهای عجیب و غریب به جدیدترین نمونه لامبورگینی آوانتادور که رودستری با نام LP700-4 است، نسبت داده‌اند. این خودرو با شتابی وحشتناک و باور نکردنی در مدت زمان کمتر از سه ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.به گزارش علم پرس به نقل از آتو نیوز؛ سازندگان خودروها هر ساله با ارائه مدلی جدید تلاش می‌کنند عنوان ساخت سریع‌ترین خودروی جهان را ازآن خود کنند، این خودروساز ایتالیایی نیز ادعا می‌کند که خودروی هیجان انگیز جدیدش ضمن داشتن جذابیت ظاهری با شتابی رعدآسا می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت‌ هر جاده‌ای را مغلوب قدرت خود نماید.این خودرو دارای سقف متحرک دوتکه‌ای از جنس فیبر کربن بوده و با وزن کمتر از شش کیلوگرم بسیار خاص، سبک و مقاوم طراحی شده و ظرف چند ثانیه امکان باز و بسته شدن سقف تاشو را به سادگی فراهم می‌کند.شیشه تعبیه شده در قسمت عقب این خودرو نه ‌تنها منجر به جریان مناسب هوا در درون خودرو می‌شود، بلکه صدای موتور ۶٫۵ لیتری این خودرو که توانی معادل ۷۰۰ اسب بخار را دارد نیز کنترل می‌کند، این مدل لامبورگینی با دارا بودن استانداردهای بالای طراحی و سیستم حفاظت و ایمنی سرنشینان خودرویی بدون نقص به نظر می‌رسد و می‌تواند تجربه یک رانندگی خاطره انگیز را به دنبال داشته باشد.اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید خودتان را برای پرداخت یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان تازه بدون در نظر گرفتن عوارض واردات خودرو و مالیات آماده کنید. از آن گذشته تصور نمی‌شود هزینه بیمه چنین اتومبیلی خیلی هم ارزان از آب در بیاید.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: لامبورگینی آوانتادور ,LP700-4,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان دانشگاه کورنل اخیرا مدعی شده‌اند که قمر تیتان، میزبان دریاچه‌هایی از یخ‌پاره‌های عظیم هیدروکربن بوده که می‌توانند شکلهای عجیب حیات را شکل دهند.

 تیتان.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته محققان ناسا، این نظریه جدید ممکن است همچنین نقشهای عجیب رودخانه‌ها و دریاهای عظیم روی ماه را نیز توضیح دهد.تیتان یکی از قمرهای سیاره زحل بوده که بعد از زمین، تنها جسم آسمانی موجود در منظومه شمسی با بدنه‌های ثابت مایع در سطح آن است.با این حال در حالی‌که دوره بارش و تبخیر سیاره زمین شامل آب بوده، دوره تیتان از هیدروکربنهایی مانند اتان و متان برخوردار است.اتان و متان مولکولهای آلی هستند که به عقیده دانشمندان می‌توانند اجزای اولیه مواد شیمیایی پیچیده‌تر برای حیات باشند.فضاپیمای کاسینی بر روی نیمکره شمالی این قمر شبکه گسترده‌ای از دریاهای هیدروکربن و مجموعه‌های پراکنده‌تری از دریاچه‌ها را در نیکره جنوبی مشاهده کرده است.طبق فرض پیشین دانشمندان کاسینی، دریاچه تیتان احتمالا از یخ شناور برخوردار نبوده، چرا که متان جامد بسیار متراکم‌تر از متان مایع بوده و غرق می‌شود.اما این مدل جدید تعامل بین دریاچه‌ها و جو را در نظر گرفته که منجر به مخلوط های گوناگونی از ترکیبات، بسته‌های گاز نیتروژن و تغییرات دمایی می‌شود.دانشمندان نتیجه گرفتند که یخ زمستانی در صورتی در دریاچه‌های غنی از متان و اتان قمر تیتان شناور می‌مانند که دما زیر درجه انجماد متان یعنی حدود منفی 297 درجه فارنهایت باشد.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قمر تیتان,یخ‌پاره‌های عظیم هیدروکربن,شکلهای عجیب حیات ,منظومه شمسی ,قمرهای سیاره زحل ,متان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  اسکار 2013.جندی شاپور البرز

نامزدهای نهایی هشتادوپنجمین دوره‌ی جوایز اسکار ساعاتی قبل در لس‌آنجلس آمریکا معرفی شدند که در میان آن‌ها، فیلم «لینکلن» در 12 بخش نامزد کسب جایزه‌ی اسکار شده است.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ست مک‌فارلین» مجری مراسم هشتادوپنجمین دوره‌ی جوایز اسکار و «اما استون» بازیگر مشهور هالیوود، در یک نشست خبری در منطقه‌ی «بورلی هیلز» در شهر لس‌آنجلس، اسامی نامزدهای این دوره‌ی اسکار را اعلام کردند. بر این اساس، فیلم «لینکلن» ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ در 12 بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد (دانیل دی‌لوییس) بخت دریافت جوایز اسکار را دارد.

اسکار 2013.جندی شاپور البرز

نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2012 به این شرح اعلام شده‌اند:

** نامزدهای بهترین فیلم

«چهارپایان حیات وحش جنوبی»

«دفترچه سیلور لاینینگز»

«30 دقیقه بامداد»

«لینکلن»

«زندگی پی»

«عشق»

«جانگو آزادشده»

«آرگو»

اسکار 2013.جندی شاپور البرز

** نامزدهای بهترین انیمیشن بلند

«فرانکوینی»

«پارانورمان»

«شجاع»

«رالف خرابکار»

«دزدان دریایی! دسته بدقواره‌ها»

اسکار 2013.جندی شاپور البرز

** نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی

«عشق» (اتریش)

«جادوگر جنگ» (کانادا)

«نه» (شیلی)

«یک رابطه شاهانه» (دانمارک)

«کن-تیکی» (نروژ)

** نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی

«آرگو»

«چهارپایان حیات وحش جنوبی»

«زندگی پی»

«لینکلن»

«دفترچه سیلور لاینینگز»

** نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اصلی

«عشق»

«جانگو آزادشده»

«پرواز»

«قلمرو طلوع ماه»

«30 دقیقه بامداد»

** نامزدهای بهترین کارگردانی

میشل هانکه (عشق)

آنگ‌لی (زندگی پی)

دیوید اُ.راسل (دفترچه سیلور لاینینگز)

استیون اسپیلیرگ (لینکلن)

بن زیتلن (چارپایان حیات وحش جنوبی)

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد

بردلی کوپر (دفترچه سیلور لاینینگز)

دانیل دی لوییس (لینکلن)

هیو جکمن (بینوایان)

یواخین فونیکس (استاد)

دنزل واشینگتن (پرواز)

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن

جسیکا چستین (30 دقیقه بامداد)

جنیفر لاورنس (دفترچه سیلور لاینینگز)

امانوئلا ریوا (عشق)

کوانژان والیس (چهارپایان حیات وحش جنوبی)

نائومی واتس (جانگو آزادشده)

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

آلان آرکین (آرگو)

رابرت دنیرو (دفترچه سیلور لاینینگز)

فیلیپ سیمور هافمن (استاد)

تامی لی جونز (لینکلن)

کریستوفر والتز (جانگو آزادشده)

** نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن

آمی آدامز (استاد)

سالی فیلد (لینکلن)

آنه هاتوی (بینوایان)

هلن هانت (فصل‌ها)

جکی ویور (دفترچه سیلور لاینینگز)

** نامزدهای بهترین فیلم‌برداری

«آناکارنینا»

«جانگو آزادشده»

«زندگی پی»

«لینکلن»

«سقوط آسمانی»

** نامزدهای بهترین تدوین

«آرگو»

«زندگی پی»

«لینکلن»

«دفترچه سیلور لاینینگز»

«30 دقیقه بامداد»

** نامزدهای بهترین طراحی لباس

«آنا کارنینا»

«بینوایان»

«لینکلن»

«آینه آینه»

«سفید‌برفی و شکارچی»

اسکار 2013.جندی شاپور البرز

** نامزدهای بهترین موسیقی متن

«آنا کارنینا»

«آرگو»

«زندگی پی»

«لینکلن»

«سقوط آسمانی»

** نامزدهای بهتری میکس صدا

«آرگو»

«جانگو آزادشده»

«زندگی پی»

«لینکلن»

«سقوط آسمانی»

** نامزدهای بهترین صداگذاری

«آرگو»

«بینوایان»

«زندگی پی»

«لینکلن»

«سقوط آسمانی»

** نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه

«انتقامجویان»

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره»

«زندگی پی»

«پرومته»

«سفیدبرفی و شکارچی»

** نامزدهای بهترین چهره‌آرایی

«هیچکاک»

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره»

«بینوایان»

** نامزدهای بهترین مستند بلند

«5 دوربین شکسته»

«نگهبان»

«چگونه از یک بیماری واگیردار جان سالم به در ببریم»

«جنگ نامریی»

«در جست‌وجوی شوگرمن»

طبق روال همیشگی، اعضای آکادمی اسکار پس از آن‌که برگه‌های نهایی رأی‌گیری برای انتخاب برندگان جوایز اسکار را بگیرند، چند هفته وقت خواهند داشت تا برگه‌های رأی را به آکامی بازگردانند.مراسم اعطای جوایز اسکار 24 فوریه 2012 (ششم اسفندماه) در سالن «دالبی‌تئاتر» لس‌آنجلس برگزار خواهد شد و از شبکه‌ی تلویزیونی ABC نیز پخش می‌شود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکار, نامزدهای نهایی اسکار ,لینکلن,هشتادوپنجمین دوره‌ی اسکار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نامزدهای جایزه فیلم «بافتا» در سال 2013 با پیشتازی فیلم «لینکلن» در 10 بخش معرفی شدند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا امروز (چهارشنبه) فهرست نامزدهای سال 2013 جوایز بافتا را اعلام کرد که فیلم «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ با نامزدی در 10 بخش پیشتاز جوایز است و فیلم‌های «بینوایان» و «زندگی پی» نیز هریک در 9 بخش چشم به دریافت جایزه دوخته‌اند.فیلم «سقوط آسمانی»، آخرین قسمت از سری آثار جیمزباند درحالی در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده که 22 قسمت قبلی این فیلم در تاریخ جوایز بافتا تنها موفق به دریافت دو جایزه شده است.تولیدات کمپانی فیلم «یونیورسال» با نامزدی در 25 بخش بیشترین حضور را در میان تولید‌کنندگان فیلم دارد و پس از آن کمپانی «فاکس» با 24 نامزدی در رتبه دوم است.از جمله فیلم‌هایی که در جوایز امسال بافتا مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند می‌توان به فیلم «چارتایی» داستین هافمن اشاره کرد. کارگردانان انگلیسی چون «تام هوپر» (بینوایان) و «جو رایت» (آناکارنینا) در بخش بهترین کارگردانی حضور ندارند. همچنین «استیون اسپیلبرگ»، کارگردان نامدار آمریکایی نیز در میان تعجب نامزد بخش بهترین کارگردانی نشده است.از دیگر فیلم‌هایی که از سوی برگزارکنندگان جوایز بافتا مورد بی‌توجهی قرار گرفته، فیلم «چارپایان حیات‌وحش جنوب» است که در جشنواره کن موفق به دریافت جایزه دوربین طلا شد.به گزاش اسکرین دیلی، نامزدهای جوایز فیلم بافتا 2013 به شرح ذیل اعلام شده است:

بهترین فیلم:«آرگو»؛ «بینوایان»؛ «زندگی پی»؛ «لینکلن»؛ «سی دقیقه بامداد»

بهترین فیلم غیر انگلیسی:«عشق» ساخته میشل هانکه (اتریش)؛ «شکار» ساخته توماس وینتربرگ (دانمارک)؛ «استخوان و زنگار» ساخته ژاک آئودیار (فرانسه)؛ «دست نیافتنی‌ها» ساخته اریک تولدالنو (فرانسه)«شکارچیان سر» ساخته مورتن تیلدون (نروژ)

بهترین انیمیشن بلند:«فرانکنوینی» ساخته تیم برتون؛ «شجاع» ساخته مارک اندروس؛ «پارانورمان» ساخته سام فل

بهترین کارگردانی:میشل هانکه (عشق)؛ بن افلک (آرگو)؛ کوئنتین تارانتینو (جانگوی آزادشده)؛ آنگ لی (زندگی پی)؛ کاترین بیگلو (سی دقیقه بامداد)

بهترین فیلمنامه اصلی:میشل هانکه (عشق)؛ کوئنتین تارانتینو (جانگوی آزادشده)؛ پائول توماس اندرسون (استاد)؛ وس اندرسون (قلمروی طلوع ماه)؛ مارک بوآل (سی دقیقه بامداد)

بهترین فیلمنامه اقتباسی:«کریس تریو» (آرگو)؛ لوسی آلی بار (چارپایان حیات‌وحش جنوب)؛ دیوید مگی (زندگی پی)؛ تونی کوشنر (لینکلن)؛ دیوید اوراسل (دفترچه سیلور لاینینگز)

بهترین بازیگر نقش اول مرد:بن افلک (آرگو)؛ برادلی کوپر (دفترچه سیلور لاینینگز)؛ دانیل دی لوئیس (لینکلن)؛ هیو جکمن (بینوایان)؛ یوآخین فونیکس (استاد)

بهترین بازیگر نقش اول زن:امانوئله ریوا (عشق)؛ هلن میرن (هیچکاک)؛ جنیفر لاورنس (دفترچه سیلور لاینینگز)؛ جسیکا چاستین (سی دقیقه بامداد)؛ ماریو کوتیلار (استخوان و زنگار)

بهترین بازیگر مکمل مرد:آلن آرکین (آرگو)؛ کریستوف والتز (جانگوی آزادشده)؛ خاویر باردم» (سقوط آسمانی)؛ فیلیپ سیمور هافمن (استاد)؛ تامی لی جونز (لینکلن)

بهترین نقش مکمل زن:آمی آدامز (استاد)؛ هلن هانت (جلسات)؛ جودی دنچ (سقوط آسمانی)؛ سالی فیلد (لینکلن)؛ آن هاثوی (بینوایان)؛

بهترین موسیقی فیلم:«آنا کارنینا»؛ «آرگو»؛ «زندگی پی»؛ «سقوط آسمانی»؛ «لینکلن»

بهترین فیلمبرداری:«آناکارنینا»؛ «زندگی پی»؛ «سقوط آسمانی»؛ «لینکلن»؛ «بینوایان»

بهترین تدوین:«آرگو»؛ «زندگی پی»؛ «سقوط آسمانی»؛ «سی دقیقه بامداد»؛ «جانگوی آزادشده»

بهترین طراحی لباس:«آناکارنینا»؛ «آرزوهای بزرگ»؛ «سفید برفی و شکارچی»؛ «بینوایان»؛ «لینکلن»

بهترین چهره‌پردازی:«آناکارنینا»؛ «هیچکاک»؛ «هابیت: سفر غیرمنتظره»؛ «بینوایان»؛ «لینکلن»

بهترین صدابرداری:«جانگوی آزاد شده»؛ «بینوایان»؛ «هابیت:سفر غیرمنتظره»

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بافتا,نامزدهای جایزه فیلم,آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

 

 

5-689.jpg

یک سیارک با عرض 275 متر در جدیدترین مجموعه گذرهای نزدیک اجسام آسمانی از کنار زمین، امروز (چهارشنبه) به نزدیکی زمین خواهد رسید.به گزراش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشمندان برای امروز هرگونه امکان برخورد سیارک آپوفیس را رد کرده‌اند اما احتمال کوچکی وجود دارد که این فرصت در سال 2036 برای این سیارک بوجود بیاید.امسال این سیارک که نام خود را از یک شیطان اساطیری مصر گرفته، از فاصله 14 میلیون کیلومتری به زمین نزدیکتر نخواهد شد.دانشمندان از این مواجهه برای ارتقای برآوردهای خود از میزان خطرناک بودن این سنگ آسمانی استفاده خواهند کرد.دانشمندان ناسا محاسبه کرده‌اند که اگر این سیارک با زمین برخورد کند، یک انفجار معادل با قدرت بیش از 500 مگاتن تی‌ان‌تی ایجاد خواهد کرد.در مقابل، قدرتمندترین بمب هیدروژنی منفجر شده در زمین تنها 57 مگاتن انرژی آزاد کرده بود.انتظار می‌رود سیارک آپوفیس در سال 2029 در فاصله بسیار نزدیکی از زمین در 30 هزار کیلومتری سیاره قرار گرفته که درون مدار ماهواره‌های ارتباطی زمین خواهد بود.مدلهای کنونی یک برخورد احتمالی این سیارک با زمین را برای سال 2036 پیش‌بینی کرده‌اند. هنگامی که این سیارک در سال 2004 کشف شد، دانشمندان احتمال برخورد آن را در سال 2029 یک در 45 محاسبه کردند.پیش‌بینی‌های ارتقا یافته البته احتمال این تهدید را کمتر کرده است.جدیدترین مواجهه این سیارک با زمین در حدود نیمه‌های شب بوده و علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را بطور آنلاین در وب‌سایت Slooh مشاهده کنند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیارک,سیارک آپوفیس ,اجسام آسمانی,بمب هیدروژنی,تی‌ان‌تی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مایکروسافت ۶۰ میلیون نسخه از سیستم عامل جدید ویندوز ۸ را در عرض ۱۰ هفته از زمان عرضه به بازار، به فروش رساند. 

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگرچه این رقم شروع قدرتمندی برای ویندوز ۸ محسوب می‌شود اما این محصول جدید موفق نشده فروش رایانه‌های شخصی را بالا ببرد. مدیر مالی بخش ویندوز مایکروسافت در حاشیه نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس (CES) به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران اظهار کرد: فروش ویندوز ۸ همانند فروش ویندوز ۷ رو به رشد است. وی تنها به ارائه آمار کلی اکتفا کرد و مشخص نکرد چه میزان از این فروش به صورت عمده به سازندگان رایانه و چه تعداد به صورت مجوز و ارتقاء برای کاربران شخصی بوده است. جدیدترین آمار فروش ویندوز ۸ نشان می‌دهد مایکروسافت در ماه نوامبر حدود ۲۰ میلیون مجوز و ارتقاء به ویندوز ۸ را فروخته است. این شرکت میزان فروش این سیستم عامل را در نخستین ماه عرضه به بازار، ۴۰ میلیون نسخه اعلام کرده بود. میزان فروش ویندوز ۸ نزدیک به ویندوز ۷ است که در طی ۹ ماه از زمان عرضه به بازار، ۱۹.۴ میلیون نسخه فروش در ماه داشت. به گزارش رویترز، با روی آوردن مصرف کنندگان به دستگاه‌های رایانشی قابل حملی مانند رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه، پیش‌بینی می‌شود، آمار نهایی فروش رایانه شخصی در سال ۲۰۱۲ که قرار است به زودی منتشر شود، نخستین کاهش سالانه در یک دهه گذشته را نشان دهد

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مایکروسافت ,ویندوز ۸ ,نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس (CES) ,رایانه‌های لوحی,تلفن‌های همراه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در حالی که نوکیا روی توسعه خط تولید گوشی‌های سری Lumia کار می‌کند، شایع شده این شرکت قصد کناره‌گیری از صنعت موبایل را دارد.به گزارش ایتنا از موبنا، نوکیا از سه سال پیش کم‌کم در بازار تلفن همراه ضعیف عمل کرد و به تدریج بخش زیادی از سهمش را از دست داد.بر این اساس شایعات زیادی درباره این شرکت فنلاندی که ۱۴ سال عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی را در دنیا داشت، منتشر شده است.نوکیا هنوز برنامه خود را برای آینده فعالیت‌هایش اعلام نکرده و مشخص نیست که بخواهد وضعیت کاری خود را در طول سال ۲۰۱۳ تغییر دهد. نوکیا از سال ۲۰۱۱ که همکاری خود را با مایکروسافت آغاز و اقدام به تغییر استراتژی کرد، شایع شد که این شرکت فنلاندی ممکن است به مایکروسافت واگذار شود. اما در آن زمان چنین اتفاقی نیفتاد و ممکن است شایعاتی هم که به تازگی منتشر شده در پی عملکرد ضعیف نوکیا در طول چند فصل گذشته باشد.از سوی دیگر انتظار می‌رود نوکیا بالاخره به مایکروسافت واگذار شود. بر اساس گزارش فوربس، یکی از عجیب‌ترین پیش‌بینی‌ها درباره آینده نوکیا واگذاری این شرکت به هوآوی چین باشد که به این ترتیب نوکیا خود روی بخش نرم‌افزاری متمرکز شود.بر این اساس به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور مایکروسافت و هوآوی رقابت سختی را برای خرید نوکیا آغاز کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نوکیا,گوشی‌های سری Lumia ,مایکروسافت ,هوآوی چین ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بی.ام.و با فروش ۲۸۱ هزار و ۴۶۰ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۲ موفق شد به اندازه ۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۱ رشد پیدا کند و در رقابت از بنز و لکسوس، رقبای دیرینه اش سبقت بگیرد. این در حالی است که لکسوس ۱۱ سال تمام این فرصت را از بنز و بی.ام.و گرفته بود. لکسوس امسال ۲۴۴ هزار و ۱۶۶ دستگاه خودرو فروخت.در سال ۲۰۱۲ تعداد خودروهای فروخته شده به ۱۴٫۵ میلیون دستگاه در آمریکا رسید که در ۵ سال گذشته بالاترین رقم بوده است ضمن آن که صنعت خودروی آمریکا در سه سال گذشته حداقل ده درصد رشد را در سال تجربه کرده است.در سال ۲۰۱۲ جنرال موتورز بیشترین فروش را در آمریکا داشت و به رقم ۲٫۶ میلیون دستگاه رسید. فورد با ۲٫۲۴ میلیون دستگاه مقام دوم را کسب کرد.مقام اول فروش را مدل کمری در ۱۱ سال گذشته حفظ کرده و در سال گذشته نیز فروش آن ۲۷ درصد رشد کرده و به ۲٫۰۸ میلیون دستگاه رسیده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بی,ام,و,بنز,لکسوس,فورد,جنرال موتورز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان دانشگاه کمبریج مدعی شده‌اند که یک قرص حاوی مواد شیمیایی موجود در پوست گوجه‌فرنگی می‌تواند خطر ابتلا به سکته، بیماری قلبی و فرایند رشد سرطان را کاهش دهد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قرص «Ateronon» حاوی ماده شیمیایی لیکوپن بوده که پیش از این بهره‌وری آن در باز کردن رگهای مسدود به نمایش درآمده و بنظر می رسد که یکی از اصلی‌ترین مزایای سلامتی رژیم مدیترانه‌ای باشد.اکنون آزمایشات بیشتر نشان داده که این درمان طبیعی همچنین به کارآمدتر شدن رگهای خونی، افزایش جریان خون آنها و نرمتر شدن رگهایی که در اثر پیری سفت شده‌اند، کمک می‌کند.محققان بر این باورند که این قرص می‌تواند آسیب ایجاد شده در اثر بیماری قلبی را محدود کند، اگرچه تعیین اینکه آیا این نتایج مثبت به سکته‌های قلبی و مغزی کمتر منجر خواهد شد، به بررسی بیشتر نیاز دارد.این درمان از یک ترکیب لیکوپن استفاده می‌کند که برای جذب راحت‌تر با خون نسبت به نسخه طبیعی آن در گوجه‌فرنگی اصلاح شده است.نتایج اولیه کارآزمایی که در آن به 36 بیمار قلبی و 36 فرد سالم از این قرص داده شد، ارائه شده است.نتایج دو ماه کارآزمایی نشان داد که این قرص به عملکرد بهتر سلولهای اندوتلیوم، لایه سلولی درون رگها، کمک کرده است. این سلولها به اکسید نیتریک حساس می شوند که در افراد سالم با انبساط در زمان ورزش به افزایش جریان خون کمک می‌کنند و همه رگهای خون بیمار تا 50 درصد منعطف‌تر می‌شوند.دانشمندان سازنده این قرص امیدوارند که بتوان از آن به عنوان جایگزین استاتین‌ها برای بیمارانی که قادر به مصرف داروهای کاهش کلسترول نیستند، استفاده کرد و بر این باروند که این دارو می‌تواند از مزایای سلامت بیشتری برخوردار باشد.

4-986.jpg

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خطر ابتلا به سکته,قرص,سکته,لیکوپن ,سکته‌های قلبی و مغزی,گوجه‌فرنگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

6-59.JPG

محققان آزمایشگاه تحققیات ارتش آمریکا در نمایش جدید خود در مورد چگونگی تا کردن سازه‌های فلزی ریز به شکل اوریگامی با یک لیزر ساده دستی نشان داده‌اند که در آینده نزدیک لیزرها می‌توانند در شلیک سلاح‌ها یا پرتاب کلاهک‌های انفجاری به ارتش کمک کنند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نمایش نشان می‌دهد که سیستمهای مشابه می‌توانند انبرها و سوئیچهای کوچک را تولید کنند که به شکل اجزای مکانیکی در دستگاههای کوچک قابل استفاده هستند.این اجزا برای منفجر کردن مواد محرکه یا منفجره، اتصال برچسبهای شناسایی ترنسپاندر به پوشاک یا حتی فعال‌سازی نسل جدید روباتها یا دستگاههای الکترونیکی بسیار کوچک قابل استفاده هستند.محققان پس از مشاهده کار دانشگاه جان هاپکینز در ساخت دستگاه‌های میکرو برای اجرای عمل جراحی به این مفهوم علاقمند شده‌اند؛ اما ارتش این شیوه را با ساخت سازه‌های میلیمتری با قابلیت کارکرد با لیزرهای کم قدرت یا حتی نور ال‌ای‌دی یک گام رو به جلو برده است.این سازه‌های کوچک مانند لولاهای مکانیکی عمل می کند که می‌توانند خطوط تنش خاص موجود در فلز لایه لایه را تا کنند.در این آزمایش که جزئیات آن در مجله‌های Applied Physics Letters و Nature Photonics منتشر شده، یک لیزر دستی با سطح عملکرد ایمن برای چشم توانست این عملیات تا کردن را از فاصله یک متری اجرا کند.زمان تا کردن بسته به طول موج و شدت نور لیزر از 67 میلی ثانیه تا 21 ثانیه متفاوت بوده، اما سازه‌های بزرگتر به چند دقیقه زمان نیاز دارند. ساخت یک ورق میلیمتری از سازه‌های تاشو در آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش حدود 20 ساعت به طول انجامید.محققان امیدوارند که کاربردهای جدید این فناوری از حالت اکتشاف علمی ابتدایی ساخت و مونتاژ مواد فراتر رفته و به سربازان در شیوه‌های جدیدتر کمک کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ارتش آمریکا ,اوریگامی,پرتاب کلاهک‌های انفجاری ,لیزر,سلاح‌ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 4-984.jpg

دانشمندان دانشگاه نیوکاسل در پژوهشهای جدید خود دریافتند که استاندارد بین‌المللی کیلوگرم که واحد بنیادی جرم را تعریف می‌کند، از زمان ابداع آن در قرن 19 میلادی در اثر آلودگی‌های سطحی، به میزان کمتر از 100 میکروگرم سنگین‌تر شده است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کیلوگرم یکای جرم در سیستم متریک است که با هزار گرم و ۲۲۰۵ پوند برابر است. یک کیلوگرم با جرم یک میله استاندارد ساخته‌شده از آلیاژ پلاتینیوم-ایریدیوم برابر است که در داخل مجموعه‌ای از حفاظ‌های تودرتو برای حفظ آن در برابر آلودگی و استفاده نامناسب قرار داشته و در اداره بین‌المللی اوزان و سنجش‌ها در سور، در حومهٔ پاریس نگهداری می‌شود.این تکه سنگ استوانه‌ای شکل فلزی موسوم به پیش‌ساخت بین‌المللی کیلوگرم در سال 1875 ایجاد شده و در دفتر بین المللی اوزان و اندازه‌گیری در پاریس نگهداری می شود.40 نسخه رسمی دیگر از این پیش‌ساخت در سراسر جهان توزیع شده است. این کیلوگرمهای اصلی برای تمام سنجشهای وزنی ایجاد شده، استاندارد محسوب می شود؛ اما سطوح آنها در اثر جذب آلودگی به میزان بسیار کم سنگین‌تر شده‌اند.در نتیجه هر کشور دارای یکی ازاین نسخه‌های بدل کیلوگرم، اکنون از یک تعریف نسبتا متفاوت از کیلوگرم برخوردارند که می‌تواند تجربیات علمی که به سنجش‌های وزنی بسیار دقیق نیاز دارند یا تجارت بین‌المللی در مواردی که وزن آنها محدودیت‌های بسیاری دارد را با مشکل مواجه کند.به گفته محققان، این تاثیر اگرچه بسیار کوچک بوده اما نشان می‌دهد که وزن انسان از آنچه در اواخر دهه 1800 بوده، سبک‌تر است.کیلوگرم موجود در پاریس، نمونه اصلی بوده که تمام وزنها با آن تعریف می‌شود. با این‌حال اگر این استاندارد تغییر کند، وزن آن همیشه به اندازه یک کیلوگرم محسوب می شود. از این رو می‌توان چنین برداشت کرد که با سنگین‌تر شدن آن، همه چیز کمی سبک‌تر خواهد بود.این در حالیست که به گفته محققان می‌توان از اوزون و نور فرابنفش برای پاکسازی کیلوگرم بدون آسیب رساندن به آن استفاده کرد.آنها با استفاده از یک کاوشگر مشابه اسکنر ام‌آر‌آی دریافتند که آلاینده‌های جوی ناشی از خودروها و حتی درختان به سطح اوزان چسبیده‌اند. همچنین میزان کم جیوه از ابزارهای شکسته نگه داشته شده در آزمایشگاه برای اندازه‌گیری دما نیز با فلز ترکیب شده بودند.نتایج این پژوهش در مجله Metrologia منتشر شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:استاندارد بین‌المللی کیلوگرم,جرم ,آلیاژ پلاتینیوم-ایریدیوم ,استاندارد,آلاینده‌های جوی, اندازه‌گیری,سیستم متریک ,کیلوگرم ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

فرگشت(تکامل)چیست؟

برای دانلود بر روی عکس زیر کلیک فرمائید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلود متن :فرگشت(تکامل)چیست؟,تکامل,فرگشت,دانلود,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

OSI Silver Fox

سازنده این خودرو شرکت Officina Stampaggio Industriale SpAبود که در سال 1960 تاسیس گردید و برای نمایشگاه خودروی 1967 در تورین تصمیم به طراحی و ارائه مدلی نو گرفت که حاصل آن این مخلوق عجیب بود.این اتوموبیل مجهز به یک موتور آلپاین 4 سیلندر رنو درست در پشت جایگاه مسافر و در سمت چپ می باشد.با این موتور این خودرو قادر به رسیدن به سرعت 155 مایل در ساعت بود.این خودرو قرار بود تا در مسابقات 24 ساعته لمان شرکت داده شود ولی در سال 1968 و به فاصله یک سال از معرفی آن کارخانه و خودرو هر دو برای همیشه به تاریخ پیوستند ،درحالیکه طراحی عجیب آن با سه اسپویلر جالب آن که قابلیت تنظیم بصورت دستی را دارا بودند به عنوان خودرویی منحصر به فرد در خاطره ها باقی ماند.

 

جندی شاپور البرز دی 91

2005-2011 diseno

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودرو های عجیب,1967 OSI Silver Fox Prototype,خودرو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فیلمهای برتر هالیوود,week of 28 December 2012,باکس آفیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سایت نشنال جئوگرافیک با پایان سال 2012، برندگان رقابت عکاسی خود را از میان 22 هزار ورودی آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان انتخاب کرده است. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این تصاویر بر اساس سه طبقه‌بندی ساده در حوزه‌های مردم، مکانها و طبیعت مورد قضاوت و داوری قرار گرفته‌اند. جایزه بزرگ این رقابت با ارزش 10 هزار دلار و یک سفر به مقر نشنال جئوگرافیک در واشنگتن، به تصویر «اشلی وینسلت » از یک ببر هندوچینی موسوم به «بوسابا» در باغ‌وحش «خائوخیئو» در تایلند تعلق داشته که در حال حمام و خشک کردن بدن خود است. در این تصویر جالب می‌توان قطرات آب را در اطراف بدن این حیوان مشاهده کرد؛ در حالیکه شبیه به حالتی مانند چشمک، یک چشم آن باز و دیگری بسته مانده است. جایزه اول در حوزه مکانها به تصویر «سالجیک» از کوهستان 4478 متری ماترهورن در سوئیس داده شد که در نور ماه کامل می‌درخشد. جایگاه اول برای برترین تصویر از مردم به «میکا آلبرت» برای تصویر وی از زنانی است که در انتهای روز حق جست‌وجو برای جمع‌آوری ضایعات از میان زباله‌ها را دارند. تصویر برتر انتخاب از دیدگاه بیننده در حوزه مکانها به تصویر شکارچیان «آیسبرگ» از «آدام کوئیش» اهدا شد. در انتخاب بینندگان در حوزه مردم، تصویر «اکسپدیشن آموندسن» اثر «کای اوتو» برنده شد که رقابتی در گذرگاه «رونالد آموندسن» را در نروژ به نمایش درآورده است. این مسیر همان جائی است که آموندسن در سال 1911 برای سفر به قطب جنوب انتخاب کرده بود؛ اگرچه به دلیل آب‌وهوای بد مجبور به بازگشت شد. برنده انتخاب بینندگان در بخش طبیعت، تصویر لحظه حساس «سانجیو بور» بوده که حس مادری را در میان یک یوزپلنگ و فرزندش به تصویر کشیده است. تصویر «مایکل ایستمان» از یک روباه قرمز که به دنبال یک موش در زیر برف بوده، موفق به کسب دیپلم افتخار شد. همچنین یک رقابت قایق اژدها سواری سنتی چینی که توسط کا شینگ به تصویر کشیده شده، توانست دیپلم افتخار را به خود اختصاص دهد. این رقابت یک تفریح سنتی چینی است که به یادبود کو یاوآن، شاعر قدیم چینی برپا می‌شود. از دیگر برندگان دیپلم افتخار می‌توان به تصویر یخهای شرق ایسلند، تصویر یک زندانی در مرکز بازپروری در اندونزی، تصویر مه‌آلود برج ایفل، فرار جمعی ماهیها، تصویر یک خرس وحشی قهوه‌ای آلاسکایی و ماهیگیری با چوب زیر پا در سریلانکا اشاره کرد. داوری در این رقابت بر اساس خلاقیت و کیفیت عکاسی بوده است.

4-976.jpg

 

در میان زباله‌جمع‌کن‌ها

 

شکارچیان آیسبرگ

 

اکسپدیشن آموندسن

 

لحظه لطیف

 

روباه قرمز به دنبال موش در زیر برف

 

رقابت سنتی چینی قایق اژدها

 

شرق ایسلند

 

زندانی

 

ایفل وهم‌آور

 

شکار از نزدیک

 

خرس جالب

 

ماهیگیری با چوپ زیر پا

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برندگان رقابت عکاسی 2012, نشنال جئوگرافیک ,هنری,عکاسی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

guy laramee artist book sculpture vintage 3d

Simon Beck snow art

Honey Boo Boo Trash Portrait photo

Lives of Grass

January 2, 2013.

Chris Tackett

جندی شاپور البرز. دی 91

 بقیه در ادامه

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کارهای هنری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان هفته گذشته اعلام کردند که به لطف ابتکار عمل‌های انجام شده در هند، تایلند و روسیه؛ ببرها، بازگشتی دوباره به زیستگاه‌های خود در آسیا داشته‌اند.به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرآنلاین، جو والتسون، مدیر اجرایی برنامه‌های آسیایی انجمن حفاظت از حیات‌وحش (WCS) از این سه کشور به خاطر اقدامات انجام شده جهت حمایت از جمعیت ببرهای خود تحسین کرده است. این حیوانات در سراسر جهان در معرض خطر انقراض قرار دارند.بنا بر گزارشی که نشنال جئوگرافیک منتشر کرده است، در حال حاضر شش زیرگونه از ببرها وجود دارند که در 13 کشور آسیایی زندگی می‌کنند، زیستگاهی که در مقایسه با قلمرو تاریخی آنها به میزان 93 درصد کاهش یافته است. والتسون می‌گوید: «چندین فاکتور وجود دارد که برای بازگشت جمعیت ببرها ضروری است؛ اما بدون تعهدات صحیح دولتی، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.»

 

قدم‌های برداشته شده برای نجات ببرها

در پارک ملی ناگاراهول و بندی‌پور هندوستان، ترکیبی از گشت‌های شدید ضد شکار، اقدامات مراقبتی، جابجایی داوطلبانه مردم محلی به خارج از محل زندگی ببرها، به همراه پایش و نظارت علمی به این گربه‌سانان بزرگ کمک کرد دوباره به همان نقطه‌ای باز گردند که این دو پارک از حضور آنها اشباع شده بود. به گفته والتسون، این موفقیت تنها به این دلیل امکان پذیر شد که حکومت محلی ایالت کارناتاکا خود را وقف نجات ببرها کرد.در روسیه، مقامات دولتی پیش‌نویس قانون جدیدی را آماده کردند که با انتقال، فروش، و مالکیت این حیوانات در معرض انقراض به جای جرم مدنی، به عنوان جرم جنایی برخورد می‌کند. این اقدام مانعی بر سر راه گریزی است که در حال حاضر با استفاده از آن، شکارچیان می‌توانند ادعا کنند که گونه‌های در معرض خطر مانند ببرها را در حالی که مرده بودند پیدا کرده‌اند.همچنین مقامات روسی اخیرا اعلام کرده‌اند که کریدور جدیدی برای عبور ایمن ببرها به نام «پناهگاه حیات‌وحش آسوری مرکزی» ایجاد می‌کنند؛ که مناطق تولیدمثل ببرهای روسیه و چین را با هم یکی می‌کند. والتسون توضیح می‌دهد: «کریدورها به ببرها امکان می‌دهد تا بین نواحی مختلف حرکت کنند، و اقدام به تولیدمثل و ارتباط با یکدیگر کنند. این کار باعث ایجاد جمعیت‌های بزرگ‌تر، مستحکم‌تر و از نظر ژنتیکی سالم‌تر می‌شود.»در تایلند، اقدامات حفاظتی و گشت‌های ضد شکار در پناهگاه حیات‌وحش هائوی خاخائنگ افزایش یافته است. در سال 2011 / 1390، دولت توانست یک باند بدنام شکار غیرقانونی را از بین ببرد، و امسال سردسته‌های این باند به زندان‌هایی تا پنج سال محکوم شدند؛ مدتی که شدیدترین مجازات زندان برای شکارچیان حیات وحش در تاریخ تایلند محسوب می‌شود. از زمانی‌که اعضای این باند دستگیر شده‌اند، هیچ شکار فیل یا ببری در این پارک رخ نداده است.والتسون می‌گوید: «علاوه بر این، سال گذشته دولت تایلند با مشکل شکار غیرقانونی روبه‌رو شد؛ اما به جای اینکه مساله را نادیده بگیرد، مسئولان دولتی مشکل را تایید کردند و 60 جنگل‌بان جدید را استخدام کردند.»

 

 

امکان بازگشت کامل ببرها

اما این سه داستان موفقیت‌آمیز تنها نقاط روشن نادری برای گونه‌های در معرض خطر است؛ جانورانی که جمعیت آنها همواره به خاطر ترکیب شکار غیرقانونی، کمبود شکار، و تخریب زیستگاه‌ها در حال کاهش است.حافظان منابع طبیعی تخمین می‌زنند که تنها 3200 قلاده ببر در طبیعت وجود دارد. با این وجود، والتسون می‌گوید که موفقیت حاصل شده در هند، تایلند و روسیه ثابت می‌کند که ببرها محکوم به نابودی نیستند، و امیدوار است که سایر کشورها نیز به این موضوع توجه کنند. وی می‌گوید: «ببرها گونه‌ای نیستند که در سراشیبی انحطاطی ناگزیر قرار داشته باشند... آنها در برخی مناطق بازگشته‌اند.»والتسون همچنین اشاره می‌کند که نجات ببرها منافع دیگری نیز دارد. وی می‌گوید: «زمانی‌که ما ببرها را حفظ می‌کنیم، در واقع گروهی کامل از گونه‌ها را حفظ می‌کنیم که شاید چندان کاریزماتیک یا نمادین نباشند؛ اما واقعا ارزشمند هستند و به همان اندازه نیز در معرض خطر قرار دارند.»

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ببرها,آسیا,انجمن حفاظت از حیات‌وحش (WCS) ,خطر انقراض, شکارچیان حیات وحش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com