جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

کاترین دونوو بی‌تردید یکی از درخشنده‌ترین ستاره‌های سینمای اروپاست. این بانوی فرانسوی که او را نمادی از زیبایی زنانه نیز لقب داده‌اند، روز ۲۲ اکتبر ۷۰ ساله می‌شود.کاترین دونوو در بیش از ۱۰۰ فیلم نقش‌آفرینی کرده است.

او با ایفای نقش زنان مرموز و دست‌نیافتنی در فیلم‌های فرانسوا تروفو، رومن پولانسکی و لوئیس بونوئل به شهرتی فراگیر رسید. این هنرپیشه فرانسوی در تمام این سال‌ها خود را اسیر یک ژانر یا یک شخصیت به‌خصوص نکرده و در سبک‌های متفاوت، از موزیکال و وحشت گرفته تا ملودرام و کمدی ظاهر شده است.کاترین دونوو تنها ۲۱ سال داشت که با بازی در فیلم موزیکال "چترهای شربورگ" (محصول ۱۹۶۳) خود را به عنوان هنرپیشه‌ای با استعداد نشان داد. البته در اوایل دهه ۹۰ میلادی بود که از این فیلم به عنوان یک اثر هنری نادر ستایش شد و توانست جایزه گراند پری جشنواره فیلم کن را از آن خود کند. با این همه کاترین دونوو با این فیلم در دهه ۶۰ میلادی از تولد ستاره‌ای تازه در سینمای فرانسه خبر داد.در فیلم "انزجار" به کارگردانی رومن پولانسکی محصول ۱۹۶۵ کاترین دونوو نقش زنی جوان را بازی کرد که از لحاظ روحی آشفته و پریشان است و در نهایت اسیر ترس‌های دیوانه‌وار خود شده و ارتباطش را با واقعیت از دست می‌دهد.کاترین دونوو چندین بار در برابر دوربین لوئیس بونوئل، کارگردان سرشناس فرانسوی، قرار گرفت. یکی از نتایج همکاری این دو، فیلم "زیبای روز" بود که در سال ۱۹۶۷ ساخته شد. این فیلم تا کنون بارها در فهرست صد فیلم برتر تاریخ سینما جهان جای گرفته است."آخرین مترو" ساخته لوئیس بونوئل با بازی کاترین دونوو شهرت این ستاره زیباروی فرانسوی را بیش از پیش کرد. بونوئل که به خوبی با توانایی‌های کاترین دنو آشنا بود، کوشید تا در این فیلم شخصیت او را با عمق و تنوع بیشتری تصویر کند. بازی درخشان کاترین دونوو در "آخرین مترو" برای او جایزه "سزار" بهترین هنرپیشه زن فرانسه را به ارمغان آورد.آلن کورنو، کارگردان فرانسوی در سال ۱۹۸۱ در یک فیلم گانگستری با نام"انتخاب اسلحه" کاترین دونوو، ایو مونتان و ژرارد دپاردیو را به خدمت گرفت.در سال ۱۹۸۳ کاترین دونوو با دیوید بووی و سوزان ساراندون در فیلم ترسناک "گرسنگی" به کارگردانی تونی اسکات همبازی شد.

در این فیلم او در نقش زنی خوش‌آشام به روی پرده می‌رود که با نوشیدن خون دیگران به دنبال جاودانگی و دور کردن پیری از خود است.فیلم "هندوچین" محصول سال ۱۹۹۲ سرانجام نامزدی اسکار را برای کاترین دونوو به همراه آورد. این فیلم دوران استعمار فرانسه بر ویتنام را به تصویر می‌کشد و کاترین دونوو در آن نقش زنی با ظاهری سرد به نام الیان را بازی می‌کند که علیه قدرت‌طلبی فرانسه در ویتنام به پا می‌خیزد."فصل مورد علاقه من" محصول ۱۹۹۳ داستان خواهر و برادری را روایت می‌کند که بیماری مادر آنها را بار دیگر به یکدیگر نزدیک می‌کند. کارنامه کاری کاترین دونوو اساسا در سینمای اروپا شکل گرفت.

پس از "فصل مورد علاقه من" فیلم "دزدان" محصول ۱۹۹۶ دومین همکاری کاترین دونوو با آندره تشینه، کارگردان نامدار فرانسوی بود.کاترین دونوو در سال ۲۰۰۰ بعد از مدتها بار دیگر در فیلمی که موسیقی و آواز نقش اصلی را ایفا می‌‌کرد، به روی پرده رفت. "رقصنده در تاریکی" به کارگردانی لارس فون تریر را نمی‌توان فیلمی موزیکال به معنای استاندارد آن دانست زیرا در آن رقص و آواز بخشی از داستان تلخ زندگی زنی تنهاست که پسرش همانند او در حال از دست دادن بینایی‌اش است.در سال ۲۰۰۲ هنگامی که کاترین دونوو به ۶۰ سالگی می‌رسید، فرانسوا اوزون، سینماگر نوجوی فرانسه، با فیلم "۸ زن" ستایشی پرشکوه از او ارائه داد. در این فیلم کاترین دنو در کنار چند نسل از ستارگان فرانسوی، از دانیل داریو و فانی اردان تا ایزابل اوپر و امانوئل بئار، به سادگی نشان داد که هنوز بی‌رقیب است. این فیلم جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین (برلیناله) را از آن خود کرد.کاترین دونوو از معدود ستارگانی است که در سنین بالا نیز سالانه در دو یا سه فیلم بازی می‌کند و کارگردان‌ها همچنان در اشتیاق کار با او هستند.


کاترین دونوو و دخترش در فیلمعزیزان

در سال ۲۰۱۱ تماشاگران شاهد بازی او و دخترش در کنار یکدیگر در فیلم "عزیزان" بودند.کاترین دونوو و ژرارد دپاردیو در فیلم‌های متعددی با یکدیگر همبازی شدند. آخرین آنها "آستریکس و اوبلیکس: خداحافظ خاک بریتانیا" محصول ۲۰۱۳ بود.کاترین دونوو در اوایل دهه ۶۰ میلادی با روژه وادیم آشنا شد. در سال ۱۹۶۳ این دو صاحب یک فرزند پسر شدند. روژه وادیم پیش از آشنایی با کاترین دونوو با بریژیت باردو ازدواج کرده بود که زندگی مشترک ۵ ساله این دو در سال ۱۹۵۷ به پایان رسید.کاترین دونوو در سال ۱۹۶۵ با دیوید بیلی، عکاس مد بریتانیایی، ازدواج کرد که این ازدواج تا سال ۱۹۷۲ دوام داشت.

مارچلو ماسترویانی و کاترین دونوو 

در سال ۱۹۷۲ او با مارچلو ماسترویانی بازیگر ایتالیایی آشنا شد که حاصل این آشنایی دختری با نام چیارا ماسترویانی است که او نیز در دنیای هنرپیشگی قدم گذاشت.کاترین دونوو در تمام این سال‌ها جوایز زیادی را کسب کرده و همیشه یکی از مهمانان ثابت جشنواره‌های مهم بین‌المللی نظیر کن، برلین و سن‌سباستین بوده است.او همچنین مقالات متعددی برای رسانه‌های فرانسوی نوشته است و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله اعتراض علیه مجازات اعدام و نیز حمایت از قربانیان مین‌ فعال بوده است.او همچنین مقالات متعددی برای رسانه‌های فرانسوی نوشته است و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله اعتراض علیه مجازات اعدام و نیز حمایت از قربانیان مین‌ فعال بوده است.

 

2013 Deutsche Welle |

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کاترین دونوو ,ستاره‌های سینمای اروپا,جشنواره فیلم کن,برلین,فرانسوا تروفو,ژرارد دپاردیو,لوئیس بونوئل,رومن پولانسکی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت IBM با الهام از مغز انسان، نمونه اولیه رایانه ای را رونمایی کرده است که با خون الکترونیک کار می کند.

بر اساس اعلام این شرکت، طبیعت به دانشمندان یاد داده است تا رایانه هایی بسازند که با مایع تغذیه و خنک شوند درست مانند مغز ما.

مغز انسان قدرت محاسباتی فوق العاده ای را در یک فضای کوچک نگه داشته است و فقط از 20 وات انرژی برای آن استفاده می کند؛ اثربخشی و بهره وری که پژوهشگران «IBM» سعی در رسیدن به آن را دارند.

سیستم جدید این شرکت با عنوان «جریان ردوکس»، الکترولیت «خون» را به سراسر یک رایانه پمپاژ می کند در این فرایند انرژی را به داخل رایانه وارد و گرما از آن خارج می شود.

یک مدل بسیار اولیه از این رایانه هفته گذشته در آزمایشگاه فناوری زوریخ توسط دکتر پاتریک روخ و دکتر برونو میشل رونمایی شد.

پیش بینی آنها این است که تا سال 2060 یک رایانه با توان محاسباتی یک پتا فلاپ که به اندازه نیمی از یک زمین فوتبال است در رایانه های رومیزی مردم قرار بگیرد.

میشل می گوید می خواهیم یک ابر رایانه را درون یک حبه قند قرار دهیم. برای این کار به یک تغییر الگو در الکترونیک نیاز داریم و باید مغزمان، انگیزه مان شود.

مغز انسان 10 هزار برابر چگالتر و اثربخش تر از رایانه های امروزی است. هوشمند ترین رایانه «IBM» تا به امروز، واتسون نام دارد که توانست در یک مسابقه تلویزیونی دو انسان را شکست دهد اما محققان «IBM» این مسابقه را غیرمنصفانه می خوانند چرا که مغز این دو انسان از 20 وات انرژی استفاده می کند و واتسون به 85 هزار وات انرژی نیاز دارد.

کم مصرفی در انرژی – نه قدرت محاسباتی خام- یکی از اصول پایه برای نسل آینده تراشه های رایانه ای است.

تراشه های سیلیکونی دو بعدی کنونی به محدودیت های فیزیکی خود نزدیک می شوند چرا که کوچک سازی آنها به گرم شدن بیش از اندازه شان منجر می شود.

صنعت رایانه 30 میلیارد دلار برای انرژی هزینه می کند که به سادگی هدر می رود به عبارت دیگر برای تولید هوای داغ 30 میلیارد دلار پول خرج می شود.99 درصد توان رایانه صرف خنک سازی و تامین انرژی می شود و فقط یک درصد از برق مورد استفاده صرف پردازش اطلاعات می شود.

مغز از 40 درصد ظرفیت خود برای کارهای عملیاتی استفاده می کند و 10 درصد از توانش را صرف تامین انرژی و خنک سازی می کند.

نظر میشل، ارائه معماری محاسباتی بیونیک جدیدی با الهام از قوانین طبیعت است که در آن توان سوخت و ساز موجود زنده با افزایش اندازه بدنش افزایش می یابد.مثلا فیل یک میلیون برابر موش است اما 30 درصد انرژی کمتری مصرف می کند و کاری را می تواند انجام دهد که یک میلیون موش از عهده آن بر نمی آیند.

طرح رایانه بیونیک محققان سوئیس شامل معماری سه بعدی می شود که تراشه هایی در بالای آن چیده می شوند و واحد های ذخیره حافظه در پردازشگرها تعبیه می شوند.

در این شیوه خون الکترونیکی به این ساختار رسوخ کرده و علاوه بر تامین انرژی رایانه، گرمای آن را از بین می برند.

همانطور که خون، قند را در یک دست و گرما را در دست دیگر حمل می کند محققان «IBM» به دنبال مایعی می گشتند که توانایی انجام چند کار را داشته باشد.

وانادیوم بهترین ماده در سیستم آزمایشگاهی کنونی برای این پژوهشگران است - نوعی واحد جریان ردوکس که شبیه یک باتری ساده است.نخست یک مایع – الکترولیت- با الکترودها شارژ می شود سپس به داخل رایانه پمپ می شوند تا  انرژی خود را به تراشه ها تخلیه کند.

جریان ردوکس هنوز تا یک فناوری جدید خیلی فاصله دارد و پیچیده نیست اما محققان «IBM» نخستین کسانی هستند که تراشه های خود را به این خون الکترونیک به عنوان غذایی برای رایانه های آینده تجهیز می کنند و تلاش می کنند این شیوه را در دهه های آینده برای رسیدن به رایانه های زتا مقیاس بهینه سازی کنند.

برای تامین انرژی رایانه های زتا مقیاس به برقی که در کل دنیا تولید می شود نیاز است. میشل اطمینان دارد که مدل بیونیک او می تواند موانع برای رسیدن به این رایانه ها را از سر راه بردارد.

در حالی که آزمایشگاه های دیگری در حال کار روی رایانه های محاسباتی یا فوتونیکی هستند تا ما را از عصر سیلیکون فراتر ببرند محققان زوریخ بر این باورند که پاسخ واقعی درست جلوی چشم ماست.

ماتیاس کایسرورت کارشناس رایانه می گوید: درست همانطور که رایانه به ما کمک می کند مغزمان را بشناسیم اگر از مغز به شناخت درستی برسیم می تواند رایانه های بهتری بسازیم.

دیگر کارشناسان حوزه رایانه اصول سه بعدی «IBM» را مطلوب ارزیابی می کنند اما اینکه آیا رایانه های بیونیک یک فناوری پیشرفته شوند هنوز معلوم و قطعی نیست.(مهر)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مغز انسان, خون الکترونیک ,IBM, سال 2060,تراشه های سیلیکونی,وانادیوم , جریان ردوکس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بنا بر گزارش‌ها، کشف یک جمجمه یک میلیون و هشتصد هزار ساله در گرجستان، ابعاد تازه‌ای از نحوه تکامل انسان را برای محققان روشن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این فسیل کاملترین نمونه از جمجمه گونه‌های ماقبل انسانی است که تاکنون کشف شده است. این جمجمه همراه با قطعات دیگر استخوان‌هایی که سابقا در این مرکز حفاری کشف شده‌اند قدیمی ترین شواهد از گونه‌های ماقبل انسانی را که از آفریقا خارج شده و با حرکت به سمت شمال در بخش‌های دیگر جهان پخش شدند در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

براساس گزارشی که از نتایج این کشف جدید در مجله علمی «ساینس» منتشر شده است کشف این استخوان‌ها نشان می‌دهد که گروه‌های ماقبل انسانی با اندازه‌های گوناگون همزمان در یک نقطه می زیسته‌اند. پژوهشگران تاکنون به یک چنین موضوعی در مورد گونه‌های بسیار قدیمی برخورد نکرده بودند.

در عین حال این کشفیات یکی از دو نظریه متفاوت در مورد مسیر و چگونگی تکامل گونه‌های ماقبل انسانی را تقویت می‌کند که معتقد است شجره‌نامه این جانداران تا زمانی که به انسان تکامل یافته‌اند بیشتر شبیه درختی کم‌شاخه است و نه یک بته پر شاخ و برگ.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید که قبل از این کشفیات جدید اکثر پژوهشگران معتقد بودند که خروج گونه‌های ماقبل انسانی از قاره آفریقا و رسیدن آنها به نقاط دیگر جهان حدود یک میلیون سال پیش روی داده است. اما بررسی روی مجموعه‌ای از استخوان‌ها که در سال‌های اخیر در گرجستان کشف شده نشان می‌دهد که مهاجرت از افریقا بسیار زودتر از یک میلیون سال پیش شروع شده و انواع قدیمی و بدوی‌تری از گونه‌های ماقبل انسانی این مهاجرت را آغاز کرده‌اند.

اکنون حتی آن گروه از دانشمندان که معتقدند مسیر تکامل تا رسیدن به انسان امروزی  شاخه‌های بسیار زیادی داشته با توجه به کشف‌های اخیر در گرجستان می‌پذیرند که حدود دو میلیون سال پیش تنها یک نوع از این گونه‌ها در این منطقه می‌زیسته است. ولی آنها در عین حال تاکید دارند که نمی‌توان همین فرضیه و نتیجه‌گیری را در مورد میزان تنوع گونه‌های ماقبل انسانی در نقاط دیگر، از جمله آفریقا، مسلم تلقی کرد.

مدافعان نظریه کم شاخ و برگ بودن شجره‌نامه ماقبل انسانی می‌گویند کشف جمجمه‌های با اندازه‌های مختلف در یک نقطه که نشان می‌دهد همه این جانداران از یک گونه واحد بوده‌اند ثابت می‌کند که در سایر بخش‌های جهان هم که جمجمه‌هایی با اندازه‌های مختلف کشف شده است همگی به یک گونه تعلق دارند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: جمجمه یک میلیون و هشتصد هزار ساله,گرجستان,ماقبل انسانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کلیسای سن استپانوس یا کلیسای استفانوس مقدس دومین کلیسای مهم ارامنه ایران است که از نظر اهمیت، بعد از قره‌کلیسا قرار می‌گیرد.سن استپانوس یا سن استفان اولین شهید راه مسیحیت است که در ۲۶ دسامبر سال ۳۶ میلادی در بیت‌المقدس توسط یهودیان سنگسار شد.

این بنا در استان آذربایجان شرقی در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا و در فاصله ۳ کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس در محلی به نام قزل وانک (صومعه سرخ) واقع شده‌است. این کلیسا که در سده نهم میلادی ساخته شده‌ بود، به علت زلزله دچار آسیب‌های جدی شد و در دوران صفویه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

این اثر در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۱ با شمارهٔ ثبت ۴۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و به خاطر قدمت و سابقه تاریخی و مذهبی و شیوه معماری منحصر به فرد در سال ۱۳۸۶ در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شد.

این کلیسا مورد احترام تمام مسیحیان و تقریبا تمامی ادیان است اما در واقع به شاخه مسیحیان گریگوری (پیروان گریگور روشنگر) که ساکن ارمنستان هستند تعلق دارد. در یک روز از سال هزاران نفر از ارمنیان در این نقطه گردهم می‌آیند تا ضمن زیارت، مراسم و مناسک خاص خود را به‌جای آورند.

این کلیسا در محوطه‌ای محصور از درختان و دره سرسبزی واقع شده و حصار سنگی که بنا را احاطه نموده، بارویی است بلند با هفت برج نگهبانی و پنج پشت استوانه‌ای سنگی، مانند دژهای دوره ساسانی و قرون اولیه اسلام. دروازه این بارو در وسط دیوار غربی تعبیه شده و دارای دری چوبی و آهن کوبی شده‌است. در پایه‌های طرفین و طاق جناغی آن سنگ تراش با حجاری‌های ظریف به‌کار رفته و نقش برجسته‌ای از مریم و کودکی عیسی در پیشانی طاقنمای آن به‌چشم می‌خورد. این کلیسا دارای سه ساختمان اصلی و مشخص و همچنین قسمتهای فرعی مختلفی است. سه قسمت اصلی عبارتند از نماز خانه اصلی، اجاق دانیال، برج ناقوس همچنین فضای داخلی کلیسا به صورت صلیب بوده که از سه قسمت ایوان ،نمازخانه و محراب تشکیل شده است.

در زیر گنبد اصلی نقاشی‌هایی به شیوه‌ی نقاشی‌های قرون ۱۶ و ۱۷ میلادی که در منتهی الیه فضای داخلی محراب قرار دارد به چشم می‌خورد.

در دیوار‌های خارجی کلیسا، نقش‌ برجسته‌های زیبایی، همچون سنگسار‌ شدن استپانوس مقدس در ضلع شرقی، مصلوب شدن حضرت مسیح در ضلع غربی و عروج حضرت مسیح وجود دارد. 

isna

تصاویر در ادامه مطلب

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کلیسای سن استپانوس, دومین کلیسای مهم ارامنه ایران,قره‌کلیسا ,بیت‌المقدس,سنگسار,یهودیان,اولین شهید راه مسیحیت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فیزیوتراپیست های دانشگاه بریتانیایی کینگز کالج با مطالعه بر روی کفش های کف گرد به این نتیجه رسیده اند که این کفش ها مزیت چندانی نسبت به کفش های معمولی در کاهش کمردرد ندارند.

کفش های کف گرد که حدود بیست سال است روانه بازار شده اند، کفش هایی هستند که سطح خارجی کف آنها محدب است.

به همین خاطر، این کفش ها از ثبات چندانی برخوردار نیستند و صاحبان آنها در هنگام ایستادن باید به طور فعالانه برای حفظ تعادل تلاش کنند.

سازندگان کفش های کف گرد و همین طور بعضی از پزشک ها بر این باورند که این تلاش فعالانه که همراه با انقباض عضلات اندام تحتانی، کمر و شکم است، به افرایش استحکام ستون فقرات و کم شدن ضایعات آن منجر می شود.

سیان مک ره، فیزیوتراپیست محقق کینگزکالج می گوید مراجعه کنندگان زیادی از فیزیوتراپیست ها درباره فایده پوشیدن کفش های کف گرد سوال می کنند و به همین خاطر او وهمکارانش بر روی این موضوع مطالعه کرده اند تا متوجه مزایای پوشیدن این کفش ها شوند.

محققان تحقیقات خود را بر روی ۱۱۵ نفر از افرادی انجام دادند که دچار کمردرد مزمن هستند.

این افراد به دو گروه تقسیم شدند و از یک گروه خواسته شد روزانه به مدت ۲ ساعت در حین پیاده روی و ورزش کفش ورزشی معمولی به پا کنند و از گروه دوم خواسته شد به همین مدت کفش کف گرد بپوشند.

این افراد همچنین به مدت ۴ هفته در جلسات آموزشی شرکت کردند.

محققان پس از شش هفته این افراد را مورد ارزیابی قرار داند. ارزیابی های دوم و سوم پس از شش ماه و یک سال انجام شد.

نتیجه به دست آمده با تبلیغات صورت گرفته برای کفش های کف گرد متفاوت بود.

گزارش منتشر شده در نشریه ستون فقرات نشان می دهد که ۵۳ درصد از کسانی که در مدت آزمون کفش ورزشی معمولی به پا داشتند، از بهتر شدن خود خبر داده اند.

رقم بهبودی برای کسانی که کفش کف گرد به پا داشتند، ۳۱ درصد گزارش شده است.

به گفته دکتر مک ره، پزشکان و فیزیوترپیست ها می توانند به بیماران خود توصیه کنند که پوشیدن این دو نوع کفش تفاوت چندانی با هم ندارد ولی اگر بیمار در حین راه رفتن و ایستادن دچار درد می شود، بهتر است کفش تخت صاف به پا کند.

نوئل می، سخنگوی شرکت ام بی تی که سازنده عمده کفش های کف گرد است می گوید تحقیقات زیادی انجام شده که نشان می دهد این نوع کفش ها با کاستن از فشار وارد شده بر مفاصل باعث کاهش درد می شود.

به گفته او، کفش های کف گرد به خاطر انقباض فعال عضلات باعث می شود فرد در وضعیت صاف تر و درست بایستد و راه برود.

BBC © 2013

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کفش های کف گرد,استحکام ستون فقرات,فیزیوتراپیست ها,کاهش درد , انقباض فعال عضلات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان دانشگاه کلمبیای انگلستان معتقدند نوعی ژن می‌تواند ایجاد نگرش‌ منفی را بیش از جنبه مثبت آن برای حاملانش به همراه داشته باشد.

 به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مطالعه انجام‌شده 207 شرکت‌کننده برای داشتن ژنی موسوم به ADRA2B آزمایش شدند.

 این مولفه پیش‌تر با توانایی فزاینده برای کدبندی‌ خاطره‌های عاطفی مرتبط بوده است.

 در این تحقیق مجموعه‌ 84 واژه در فلش‌های سریع به شرکت‌کنندگان نشان داده شد که این لغات برای برانگیختن عواطف مثبت، منفی و خنثی طراحی شده‌ بودند.

 محققان پلک‌زدن همراه با توجه را به عنوان آزمایش درک از واژگان در نظر گرفتند.

 آن‌ها دریافتند افراد در شناسایی لغت‌های ارائه‌شده و فقط در کسری از ثانیه پس از لغت دیگر مشکل داشتند، اما زمانی که واژه دوم دارای اهمیت عاطفی بود، سوژه‌ها در درک شناسایی آن بهتر عمل کردند.

 در این آزمایش تمامی شرکت‌کنندگان هوشیاری افزایش‌یافته‌ای را از واژگان دارای بار عاطفی در مقایسه با لغات خنثی از خود بروز دادند.

 اما افراد دارای این نوع ژن بسیار بیشتر احتمال داشت تا واژگان منفی و نه لغات مثبت را درک کنند و این به مفهوم آن است که فیلتر عاطفی آن‌ها به سمت محرک‌های منفی بیشتر تنظیم شده است.

 حاملان ADRA2B به ویژه تعصبات حسی را در قالب جوانب تهدیدکننده یا منفی از جهان نشان دادند.

 به گفته ربکا تاد، رهبر ارشد این مطالعه و پروفسور روانشناسی دانشگاه کلمبیا، این یافته‌ها نشان می‌دهد افراد جوانب عاطفی جهان را نسبتا از خلال عینک‌های ژنتیکی می‌نگرند و این که متغیرهای زیستی در سطح ژنتیکی می‌توانند نقش مهمی را در تفاوت‌های فردی در درک از دنیا ایفا کنند.

 با این حال، تمامی سوژه‌های حاضر در این مطالعه دانشجویان قفقازی دانشگاه تورنتو بودند و این نمونه‌ موردی نمی‌تواند مشت نمونه خروار باشد.

 مطالعات پیشین نشان داده‌ا‌ند این نوع متغیر ژنتیکی در 30 درصد جمعیت سفیدپوست وجود دارد و گستردگی آن می‌تواند در میان دیگر قومیت‌ها متغیر باشد.

 تحقیقات بیشتری باید در خصوص میزان اثرگذاری این ژن در میان گروه‌های مختلف صورت گیرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نگرش‌ منفی,بدبینی ژنتیکی است, ADRA2B ,واژگان منفی , تفاوت‌های فردی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

«کوئن اولتیوس» و همکارانش از یک استودیو طراحی در هلند آپارتمانی را برای شرکت توسعه‌دهنده ONW/BNG GO طراحی می‌کنند که نخستین آپارتمان شناور جهان لقب خواهد گرفت.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه ساخت این آپارتمان Citadel نام دارد و شامل مجموعه‌ای از آپارتمان‌های با توسعه لوکس و مدرن خواهد بود.

New Water –World’s First Floating Apartment by Waterstudio 2

 اجرای این طرح که اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود، شامل 60 واحد در یک آرایه با تراکم بالا است و چنین پروژه‌ای به معنای توقف تعدادی از طرح‌های دفاعی در مقابل سیلاب است.

 به گفته اولتیوس، هلند دارای سه هزار و 500 قطعه زمین پست (زمین‌های با ارتفاع پایین که با سدهای مصنوعی محافظت می‌شوند) است که زیر سطح دریا قرار دارند و با پمپاژکردن آب، خشک نگه داشته می‌شوند.

 سازه سبک‌وزن جدید بر روی عرشه اصلی بنا می‌شود و دارای ارتباطات آسان به خشکی خواهد بود.

 این طرح بخشی از برنامه‌ای است که برای ارائه آسایش همسان با آسمانخراش‌ها ارائه شده است.

 یک سازه بزرگ، سنگین و شناور فونداسیون را تشکیل می‌دهد و از این آپارتمان‌ها پشتیبانی می‌کند.

 بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: نخستین آپارتمان شناور جهان,کوئن اولتیوس,هلند,ONW/BNG GO , Citadel ,آپارتمان شناور,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به تهاجم نخست امپراتوری مغول به کشور ژاپن در سال ۱۲۷۴ میلادی گفته می‌شود. بون‌ای به یک دورهٔ زمانی در ژاپن مابین ۱۲۶۴ تا ۱۲۷۴ میلادی اطلاق می‌شود.

در زمان این جنگ سلسله یوآن در چین تحت سلطهٔ امرای مغول بود. گوریئو (کره کنونی، ۱۳۹۲-۹۱۸) نیز در سال ۱۲۳۱ میلادی به استعمار مغول در آمده بود. سپاه متحد سلسله یوآن و گوریئو بر روی هم بطور تقریبی بالغ بر ۳۳٬۰۰۰ نفر بودند. در سال ۱۲۷۴ میلادی این سپاه متحد دو روز بعد از حرکت به جزیرهٔ تسوشیما رسیدند و نیروی دفاعی این جزیره را شکست دادند. سپس در جزیره ایکی‌نوشیما و بعد از آن در سواحل خلیج هاکاتا پیاده شدند. تیرهای آغشته شده به زهر، شلیک مواد منفجره، استفاده از ابزارات جنگی یا عملیات جنگ گروهی روش‌هایی بود که ژاپنی‌ها تا به حال با آن آشنایی نداشتند و آنها را به جنگی سخت وادار کرد. شب بیستم نوامبر ۱۲۷۴ در حالیکه تمامی سربازان سلسلهٔ یوآن به کشتی‌های خود در خلیج هاکاتا سوار شده بودند. بنابر برخی از منابع نیمه شب طوفان شدیدی درگرفت و بیشتر این کشتی‌ها غرق شدند.

File:MokoShurai.jpg

نقاشی طوفان که بیشتر نیروی دریایی مغولان را نابود ساخت

این جنگ چند روزه تمامی تجربهٔ ژاپن از نخستین جنگ با نیروهای خارجی مهاجم بود که اگر با حوادث دیگری که در ارتباط با حملات مغول به دیگر نقاط آسیا مقایسه شود بسیار حادثهٔ کوچکی به شمار می‌رود. اما در اثر رفتار بی‌رحمانه‌ای که توسط سپاه متحد با اهالی دو جزیرهٔ تسوشیما و ایکی‌نوشیما شد نام مغول در تاریخ ژاپن بدنام شد. در مورد برخورد با اهالی ژاپن نوشته‌ای از نیچیرن (۱۲۸۲-۱۲۲۲)، رهبر فرقهٔ بوداگرایی نیچیرن باقی‌مانده مبنی بر اینکه تمامی مردان جزیره کشته و یا اسیر شدند و زنان در یک جا جمع‌آوری شده کف دست آنان سوراخ شده و با طنابی که از کف دست رد شده بود، به یکدیگر متصل شدند و در درون کشتی‌ها بسته شدند. هر چند که ادعای سوراخ کردن کف دست و گذراندن طناب در هیچ نوشتهٔ تاریخی دیگری به غیر از نوشتهٔ نیچیرن دیده نمی‌شود.

 

(شاید اگر ایران هم مانند انگلیس و ژاپن جزیره بود این همه حملات اقوام مختلف را پشت سر نگذاشته بود.شاید طوفانی نجاتمان می داد...)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:امپراتوری مغول,ژاپن,بون‌ای,حملات مغول ,جزیرهٔ تسوشیما,ایکی‌نوشیما,جنگ چند روزه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سرمربی سابق الغرافه قطر وتیم ملی فوتبال سنگال به علت سرطان در سن 59 سالگی درگذشت.

برونو متسو در سنگال

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برونو متسو، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال سنگال که چند ماهی به خاطر سرطان در بیمارستان بستری بود، درگذشت.

 این مربی فرانسوی در تیم‌های العین و الوصل امارات و الغرافه قطر سابقه مربیگری دارد. او چند ماه پیش به علت بیماری از هدایت الغرافه کناره‌گیری کرد.

 او در جام جهانی 2002 هدایت تیم ملی سنگال را بر عهده داشت که تیمش به عنوان پدیده جام انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، نام متسو در مقاطعی به عنوان گزینه مربیگری تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس مطرح بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برونو متسو درگذشت,سرمربی سابق تیم ملی فوتبال سنگال,مربی فرانسوی تیم‌های العین و الوصل امارات و الغرافه قطر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حمله عراق به کویت چند روزی بیشتر طول نکشید، این کشور کوچک و کم امکانات خیلی زود به دست صدام تسخیر شد و خیلی زود هم با کمک آمریکایی‌ها آزاد شد؛ کویتی‌ها برای آن چند روز حمله و از بین رفتن تأسیساتی که در قیاس با تأسیسات منهدم شده ایران هیچ نبودند؛ از سوی سازمان ملل مستحق دریافت حدود 50 میلیارد دلار غرامت شناخته شدند؛ غرامتی که بخشی از آن را دریافت کرده و بخش دیگری از آن را نیز در سال‌های آتی دریافت خواهند کرد؛ اما پرونده دریافت غرامت ایران از عراق همچنان از سوی ایران بسته مانده است.

پس از امضای قطعنامه 598 در سال 67 و برقراری آتش بس میان ایران و عراق موضوع تعیین مقصر جنگ در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران قرار گرفت؛ در آن زمان صدام هنوز در اوج قدرت بود و با وجود شکست در حمله به کویت و ضمیمه کردن این کشور به خاک خود، همچنان در عراق حرف اول و آخر را می زد.

دیپلمات های ایرانی در آن برهه تلاش کردند تا با شکایت بردن به سازمان ملل و تلاش برای تشکیل گروه های ناظر، جامعه جهانی را برای معرفی عراق بعنوان آغازگر جنگ متقاعد کنند؛ این تلاش ها در حالی آغاز شد که صدام همچنان حمایت های کم و بیش کشورهای غربی و حمایت های تمام قد کشورهای عربی را پشت سر خود داشت و این موضوع باعث می شد که حتی امکان طرح چنین پرونده ای در سازمان ملل سخت و زمان بر باشد؛ با این همه تلاش های دستگاه دیپلماسی ایران جواب داد و در نهایت کار بررسی این پرونده در سازمان ملل آغاز شد.

عراق آغازگر جنگ شناخته شد

تلاش دیپلمات های ایرانی به نتیجه رسید و در سال ۱۹۹۱«خاویر پرز دکوئیار» (دبیرکل وقت سازمان ملل متحد)  با استناد به نظر گروه ناظر سازمان ملل متحد، رسما عراق را بعنوان آغازگر جنگ معرفی کرد و از خواسته ایران برای دریافت غرامت جنگی پشتیبانی کرد.

پس از معرفی عراق بعنوان آغازگر جنگ، فرآیند بررسی خسارات وارد شده به ایران آغاز شد و در نهایت خسارات وارده به ایران در طول جنگ هشت ساله، ۹۷ میلیارد دلار برآورد شد؛ رقمی که بسیار با واقعیت فاصله داشت و اعتراض ایرانیان را نیز برانگیخت؛ تعیین غرامت 97 میلیارد دلاری در حالی رقم خورد که تنها خسارات مستقیم وارده به کویت توسط عراق در جنگ اول خلیج فارس ۲۴۰ میلیارد دلار برآورد شده بود؛ در حالی که کویت در قیاس با ایران کشوری بسیار کوچک تر بود و در مقایسه با ایران، زیرساخت چندانی نیز نداشت که از بین رفته باشد.

Iran-Iraq War Montage.png

انفعال برای دریافت غرامت از عراق

با وجود تعیین عراق به عنوان آغازگر جنگ و تعیین غرامت از سوی سازمان ملل، موضوع دریافت غرامت از عراق در سایه دیگر اتفاقات منطقه ای به حاشیه رفت و هیچ وقت بصورت جدی از سوی مسئولان ایران در دستور کار قرار نگرفت؛ دولت هاشمی خود را درگیر سازندگی و مسائل بعد از جنگ می دید؛ دولت خاتمی با آغاز تحولات عراق، ضعیف شدن صدام و فقر اقتصادی عراق همزمان شد و دولت احمدی نژاد نیز به دلیل حمایت از دولت های بعد از صدام و تعمیق روابط با عراق بحران زده به سراغ دریافت غرامت نرفت.

البته در شهریور ۱۳۸۹ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تهیه طرحی دولت احمدی نژاد را ملزم به پیگیری اخذ غرامت های جنگ کرد؛ تا دریافت غرامت از عراق علاوه بر وجهه قانونی بین المللی، به عنوان تکلیف قانونی دولت نیز مطرح شود، البته این قانون که در بحبوحه اختلافات مجلس و دولت به تصویب رسیده بود، از سوی دولت محمود احمدی نژاد اجرا نشد و در کنار باقی قوانین اجرا نشده دولت دهم بایگانی شد.

File:Iranian Resistance.jpg

مجلس و موضوع دریافت غرامت جنگ

بعد از تصویب قانون دریافت غرامت جنگ از عراق علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم در گفت و گو با نگارنده که در آن برهه بعنوان خبرنگار پارلمانی فعال بود، تأکید کرد که موضوع دریافت غرامت از عراق به دلیل حمایت از دولت تازه قدرت یافته عراق که جایگزین نظام بعثی ها شده مطرح نخواهد شد، اما در آینده این موضوع باید بررسی شود.

اما سردار کوثری که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم است با تاکید بر پیگیری حق ایران برای دریافت غرامت از عراق، تصریح کرد که روابط ایران و عراق نافی حقوق ملت ایران نیست و ایرانیان حق دارند از کشور عراق به عنوان آغازگر جنگ علیه ایران، غرامت دریافت کنند و مجلس نیز حتما پیگیر دریافت این غرامت خواهد بود.

غرامتی برای تحمیل 2هزار و 920 روز جنگ

«طولانی ترین نبرد کلاسیک قرن بیستم» لقبی است که نظامی ها به جنگ عراق علیه ایران داده اند؛ جنگی که 2هزار و 920روز طول کشید و در تمام این مدت ایران تنها مشغول دفاع از مرزهای آبی و خاکی کشور خود بود. در این مدت بارها رژیم بعث عراق هزینه های میلیاردی برای تجهیز ادوات جنگی و تجهیزات نظامی خود صرف کرد و در این راه از نقض حقوق بشری فروگذاری نکرد.

عراق در طول هشت سال جنگ بارها علاوه بر حمله به مراکز غیر نظامی از بمب های شیمیایی علیه ایران استفاده کرد و در طول 378مورد حمله شیمیایی به شهرهای ایران ، باعث کشته و مصدوم شدن بیش از 50هزار ایرانی شد. امروز فرماندهان جنگ می گویند بیش از 400 هزار نفر در ایران قربانی استفاده عراق از سلاح شیمیایی شده اند و این روزها به دنبال مداوای عوارض این جنایت جنگی هستند.

خسارتی که عراق به ایران وارد کرد، چقدر است؟

صدام که آن روزها حمایت تام و تمام کشورهای عربی و غربی را پشت سر خود داشت، حمله به ایران را نبرد قادسیه نام گذاشته بود تا به خیال خودش خاطره فتح ایران به دست اعراب را دوباره زنده کند؛ توهم ابلهانه ای که نتیجه آن هشت سال جنگ مداوم میان دو کشور همسایه بود. جنگی که با کشته و زخمی شدن بیش از یک و نیم میلیون نفر پایان یافت.

این جنگ که «طولانی ترین نبرد کلاسیک قرن بیستم»  لقب گرفت، علاوه بر از بین رفتن هزاران نفر از سرمایه های انسانی دو کشور، در مجموع برای ایران یک هزار و 271 میلیارد دلار هزینه مستقیم و غیر مستقیم به همراه داشت که 627 میلیارد دلار آن هزینه مستقیم ناشی از هشت سال جنگ و 644 میلیارد دلار آن هزینه بازسازی ناشی از خرابی های جنگ برای ایران بود.

بر اساس آمارهای اعلام شده عراق در طول جنگ  ۷۴ تا ۹۱ میلیارد دلار برای هدایت جنگ و42 میلیارد دلار نیز برای واردات اقلام نظامی خرج کرده است؛ ایران هم حدود ۹۴ تا ۱۱۲ میلیارد دلار برای هدایت جنگ و 12 میلیارد دلار برای واردات نظامی هزینه کرده است. هزینه غیرمستقیم ناشی از کاهش درآمدهای نفتی و تولیدات کشاورزی دو کشور هم حدود ۵۶۱ میلیارد دلار برای عراق و ۶۲۷ میلیارد دلار برای ایران برآورد شده است.

سفیر عراق: به کویت غرامت دادیم؛ مسئله غرامت ایران هم باید حل شود

«مجید الشیخ» سفیر عراق در ایران زمانی که موضوع دریافت غرامت جنگ از عراق مطرح بود در گفت و گو با رسانه های ایرانی، پرداخت غرامت جنگی به ایران را هم رده تبادل اسرا دانسته و گفته بود: همان طور که مسأله اسراء، مفقودالاثرها و میله های مرزی آبی و خشکی حل شد، مسئله پرداخت غرامت جنگی به ایران نیز باید حل شود.

سفیر عراق همچنین درباره پرداخت غرامت جنگی این کشور به دولت کویت نیز اظهار داشته است: پس از جنگ با ایران، عراق جنگ با کویت را نیز تجربه کرد و مجموع مطالبات دولت کویت تحت الشعاع قطعنامه شورای امنیت، 41 میلیارد دلار بوده است که 34 میلیارد دلار آن از صندوق ویژه پرداخت شده و 7 میلیارد باقی مانده است. برای پرداخت این مبلغ مذاکرات و تفاهم هایی میان دولت های کویت و عراق صورت گرفت.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:انفعال برای دریافت غرامت از عراق,سازمان ملل,حمله عراق به کویت,امضای قطعنامه 598,کشورهای عربی ,صدام,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان آفریقای جنوبی از کشف نخستین شواهد دنباله‌داری خبر می‌دهند که میلیون‌ها سال قبل پس از عبور از جو زمین و منفجر شدن، بسیاری از گونه‌های حیات روی زمین را نابود کرد.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه های ویتواتراستراند و ژوهانسبورگ در همکاری مشترک با یک تیم بین المللی موفق به کشف نشانه‌های اولیه‌یی از دنباله‌دار باستانی شدند که می‌تواند سرنخ مهمی برای شکل‌گیری منظومه شمسی باشد.

 «دیوید بلاک» از محققان این مطالعه تأکید می‌کند: آنالیزهای صورت گرفته بر روی سنگ‌ریزه سیاهرنگی که سال‌ها قبل در مصر کشف شد نشان می دهد، این نمونه احتمالا نخستین تکه از هسته یک دنباله‌دار باستانی است.

 این تکه متعلق به دنباله‌داری است که در 28 میلیون سال قبل پس از ورود به جو زمین، بر فراز مصر منفجر شد و دمای سطح را تا یک هزار و 982 درجه افزایش داد و در پی آن بسیاری از گونه‌های حیات نابود شدند.

 این افزایش دمای ناگهانی همچنین منجر به شکل گیری حجم زیادی از شیشه سیلیکای زرد رنگ در مساحتی حدود شش هزار کیلومتر مربع از صحرا شد که توسط جواهرسازان باستانی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 مواد دنباله‌دارها بسیار خاص هستند و پیش از این تنها ذرات گرد و غبار در اندازه میکروسکوپی در جو بالا یا گرد و غبار غنی از کربن در یخ‌های قطب جنوب شناسایی شده‌اند.

 «جین کرامرز» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه ژوهانسبورگ خاطر نشان می کند: دنباله‌دارها شامل اسرار زیادی از شکل‌گیری منظومه شمسی هستند و این کشف فرصت بی‌نظیری برای بررسی تاریخچه شکل‌گیری این منظومه در اختیار محققان قرار می‌دهد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دنباله‌دار, 28 میلیون سال قبل,شیشه سیلیکای زرد رنگ , دنباله‌دار باستانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

planet in galaxy bulge

تیمی بین‌المللی از ستاره‌شناسان موفق به کشف سیاره‌ای عظیمی شده‌اند که اندازه آن دو هزار و 500 برابر زمین و هشت برابر مشتری است.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شیء کیهانی که MOA-2011-BLG-322 نام گرفته، حول ستاره‌ای می‌چرخد که 25 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و جرم آن یک سوم خورشید است.

 این جرم غول‌پیکر با استفاده از تکنیکی به نام «میکرولنزینگ» (میکروبزرگنمایی) شناسایی شد.

 میکروبزرگنمایی از نظریه عام اینشتین استفاده می‌کند که بر اساس آن، آنچه انسان به عنوان نیروی گرانش درک می‌کند، در واقع، از انحنای زمان و فضا ناشی می‌شود.

 اینشتین معتقد بود، گرچه به نظر می‌رسد زمین به سمت خورشید کشیده می‌شود، در واقع، شکلی از زمان-فضا حول خورشید است که مسیر حرکت زمین را تغییر می‌دهد.

 میکروبزرگنمایی بر اندازه‌گیری این موضوع که چگونه نور یک ستاره دوردست به دلیل میدان گرانشی یک ستاره نزدیک‌تر تشدید می‌شود، تکیه دارد. بر اساس نظریه اینشتین، این امر با خمیدگی فضا-زمان احاطه‌کننده ناشی می‌شود که کشف ستاره‌های دوردست را توسط رصدهانه‌های زمینی بسیار آسان‌تر می‌کند.

 شفافیت گذرای MOA-2011-BLG-322 در سال 2011 توسط منجمانی از ژاپن، نیوزیلند و لهستان رصد شد.

 داده‌های حاصل از این رصدخانه‌ها نشان می‌دهد این جهان عظیم از نوع M است که معمول‌ترین نوع ستاره در فضا به شمار می‌آید.

 تصور می‌شود، این سیاره دارای فاصله مداری چهار برابر فاصله زمین از خورشید است.

 نتایح این تحقیق نشان می‌دهد چنانچه چنین سیاره عظیمی بتواند در این فاصله از ستاره‌اش وجود داشته باشد، نظریه‌های شکل‌گیری حاضر در خصوص سیاره‌ها ممکن است نادرست باشند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیاره‌ای عظیم, اینشتین ,میکرولنزینگ,میکروبزرگنمایی, زمان-فضا حول خورشید,MOA-2011-BLG-322 ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سازمان ملل متحد روز سه شنبه (۱ اکتبر/۹ مهر) اعلام کرد در دوسال گذشته بیش از ۸۴۰ میلیون نفر در جهان به غذای کافی دسترسی نداشته‌اند. براساس این گزارش از هر هشت نفر در دنیا، یک نفر از گرسنگی رنج می‌برد. در این گزارش آمده است که کشورهای جنوب صحرای آفریقا، بالاترین میزان سوءتغذیه را در جهان دارند و ۲۵ درصد مردم این کشورها گرسنه هستند.

Deutsche Welle

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سازمان ملل متحد, گرسنگی ,کشورهای جنوب صحرای آفریقا,بالاترین میزان سوءتغذیه ,گرسنگی ۸۴۰ میلیون نفر در جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مشعل بازی‌های المپیک زمستانی سوچی روسیه ( ۷ تا ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۴) طی مراسمی ویژه، با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در یونان برافروخته شد. این مشعل با طی ۶۵ هزار کیلومتر، که طولانی‌ترین مسافت طی شده مشعل المپیک است، به روسیه خواهد رفت. مشعل المپیک بازی‌های زمستانی همچنین به قطب شمال و ایستگاه فضایی آی اس اس فرستاده می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مشعل المپیک,مشعل بازی‌های المپیک زمستانی,سوچی روسیه ,یونان,توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پدر تنیسور ایرانی الاصل تیم ملی فرانسه گفت: در فدراسیون افرادی هستند که تنیس ایران را به نابودی کشانده و تا زمانی هم که در فدراسیون حضور داشته باشند، اجازه پیشرفت این رشته را نمی‌دهند.

 ارسلان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در حاشیه سفر دخترش ارغوان رضایی به اصفهان با بیان اینکه در فدراسیون تنیس کشورمان کسی در جای خود قرار ندارد، اظهار کرد: در فدراسیون افرادی هستند که تنها به منافع خودشان فکر می‌کنند و با دادن لقب دکتر و مهندس به دیگران سعی دارند موقعیتشان را حفظ کنند.

 ddddd-2.jpg

این مربی تنیس با بیان اینکه در رشته تنیس فعالیت داشته و تمایل زیادی دارد تا تجربیاتش را در اختیار تنیس ایران قرار دهد اما تاکنون به وی روی خوشی نشان نداده‌اند، تصریح کرد: در زمان ریاست سعیدلو در سازمان تربیت بدنی به همراه ارغوان به دیدار وی رفتیم و در مورد مسائل جاری تنیس با وی صحبت کردیم، اما از این گوش شنیدند و از آن گوش بیرون کردند، چهار ماه قبل نیز نامه‌ای را به آقای عباسی وزیر ورزش نوشتم اما جوابی نگرفتم.

 وی ادامه داد: برخی نمی‌خواهند تنیس ایران پیشرفت کند و به این دلیل برابر تیم‌هایی مانند امارات و کویت شکست می‌خوریم، من تمایل دارم تجربه 35 ساله‌ام در تنیس را در اختیار تنیس کشورم قرار بدهم، حتی پیشنهاد داده‌ام تعدادی نوجوان 10،‌11 ساله را در اختیار من بگذارند تا پس از چند سال آن‌ها را به بهترین‌های ایران تبدیل کنم، همان طوری که فرزندانم توانستند به چنین موقعیتی دست پیدا کنند.

 رضایی با بیان اینکه رشته تنیس در ایران به دلیل بالا بودن هزینه ها محدود به قشر مرفه شده است، تاکید کرد: اگر کسی بخواهد به صورت تفریحی هم در ایران تنیس بازی کند، برای یک ساعت باید هزینه زیادی پرداخت کند، در صورتی که من در تمام سال‌هایی که تنیس بازی کرده‌ام، یک ریال هم بابت پول زمین نداده‌ام.

 وی افزود: در فرانسه و بسیاری دیگر از کشورها زمین‌های تنیس فراوانی وجود دارد و هر کس هر زمانی تمایل داشته باشد می‌تواند در این زمین‌ها تنیس بازی کند، اما در ایران طبقه مرفه می‌توانند تنیس بازی کنند و اکثراً نیز پشتکاری برای تمرین کردن ندارند.

 پدر ارغوان رضایی در مورد حاشیه‌هایی هم که در مقطعی بین وی و دخترش به وجود آمده بود، گفت: اگر بازیکنی می‌خواهد در رشته تنیس موفق شود، باید تمرینات دشواری پشت سر بگذارد و من هم سخت گیری زیادی در مورد ارغوان داشتم، در حین تمرین من مربی‌اش بودم و بعد از تمرین پدرش، اما به هر حال رابطه پدر و دختری با مربی و شاگردی دشواری‌های خود را دارد. رضایی اضافه کرد: زمانی هم که بین ما اختلاف به وجود آمد، برخی افراد از جمله منصور بهرامی تلاش می‌کردند از این موقعیت به سود خودشان بهره برداری کنند اما خوشبختانه ارغوان متوجه اشتباهش شد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد دخترش بتواند به جمع 10نفر برتر تنیس دنیا برسد زیرا نتیجه گرفتن وی سیلی بزرگی به افرادی خواهد بود که چوب لای چرخ او می‌گذاشتند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تنیسور ایرانی الاصل تیم ملی فرانسه,تنیس ایران,ارغوان رضایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ژنرال جیاپ، فرمانده ارتش مردمی ویتنام در جنگ با آمریکا و استقلال از فرانسه در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت. او که مغز متفکر جنگ‌های پارتیزانی و "قهرمان ملی" ویتنام بود، سال‌های پایانی عمر را در بیمارستان به سر برد.جمعه (۴ اکتبر/۱۲ مهر) ژنرال وونگوئن جیاپ، قهرمان استقلال ویتنام از فرانسه و جنگ ویتنام و آمریکا، در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی نوشت: «ژنرال جیاپ ساعت ۶ و ۸ دقیقه به وقت محلی درگذشت.» یک مقام ارتش ویتنام نیز خبر مرگ را تایید کرد.

ژنرال جیاپ از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۰ سمت وزیر دفاع ویتنام شمالی را برعهده داشت و چه در دوران مبارزه برای استقلال از فرانسه چه در جنگ طولانی مدت آمریکا و ویتنام به عنوان یکی از فرماندهان ارشد، نقشی کلیدی در جنگ داشت.

children-and-woman-affected-most-in-vietnam-war


جیاپ در دولت هوشی‌مین مدتی به عنوان وزیر کشور نیز فعالیت کرد و فرماندهی ارتش را هم برعهده داشت. او بعد از هوشی مین به عنوان رهبر دوم ویتنام در هر دو جنگ استقلال و جنگ با آمریکا به شمار می‌رفت.

american-copter-flying-in-Vietnam-land



جیاپ که فرزند یک زمین‌دار ورشکسته بود، در خانه‌ی یک خانواده‌ی ثروتمند فرانسوی بزرگ شد و به دور از آموزش‌های کمونیستی در کالج امپراتوری هوئه تحصیل کرد. او در دانشگاه هانوی فلسفه و حقوق خواند و بدون این‌که آموزش علمی نظامی ببیند، پایه‌های ارتش مردمی ویتنام را گذاشت.

american-soldier-enjoying-rain-in-a-river-in-vietnam-war



جیاپ مدتی نیز در دانشگاه فلسفه آموزش داد، اما ترجیح می‌داد به جای مدرس فلسفه یا حقوق‌دان خود را به عنوان "سرباز خودتعلیم‌دیده" معرفی کند. شیوه‌های نظامی که جیاپ در دو جنگ استقلال از فرانسه و جنگ با آمریکا به کار برد، بسیاری از مردم ویتنام را جذب ارتش مردمی کرد.

ill-old-lady-forced-to-hide-in-a-drain-along-with-grandchildren-in-vietnam-war-photographed-by-horst-faas



ژنرال جیاپ از سال ۱۹۳۵ به شکل رسمی وارد حزب کمونیست ویتنام شد و وقتی ۴ سال بعد فرانسه این حزب را غیرقانونی اعلام کرد، برای مدتی به چین گریخت. او در چین به عنوان نماینده‌ی منصوب هوشی‌مین فعالیت می‌کرد و فرماندهی ویت‌کنگ‌ها را عهده‌دار بود.

wounded-blind-american-soldier-in-vietnam-war



سلاح‌های مدرن، مغلوب شیوه‌های پارتیزانی

جیاب به شیوه‌های پارتیزانی در جنگ باور داشت و تاکید داشت که شیوه‌های پارتیزانی، سلاح مدرن را مغلوب خود خواهد کرد. او فرماندهی مهم‌ترین نبردهای ویتنام و آمریکا را برعهده داشت و پیروزی‌های نظامی بسیاری را با فرماندهی خود ثبت کرد.

thousands-of-american-copter-attack-vietnam



وونگوئن جیاب بعد از آن‌که در آخرین هفته‌های جنگ در سال ۱۹۷۳ ارتش تحت فرماندهی‌اش در نبرد "استر" شکست خورد، از مقام فرماندهی ارتش کناره‌گیری کرد.

Vietnamese-soldier-hit-to-another-soldier-suspecting-sabotage



بعدتر در سال ۱۹۸۲ از عضویت در حزب کمونیست ویتنام نیز کناره‌گیری کرد. نامش اما به عنوان یکی از مهم‌ترین قهرمانان نظامی در تاریخ ویتنام باقی مانده است و مدال "ستاره طلایی" که عالی‌ترین نشان افتخار ویتنام است، به او تعلق گرفت.

کاربران ویتنامی توئیتر بلافاصله بعد از اعلام خبر مرگ او در ستایش او توئیت کردند و از او به عنوان "قهرمان ملی مردم" نام بردند.

dw.de

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فرمانده ارتش مردمی ویتنام,ژنرال جیاپ,جنگ ویتنام و آمریکا,ویتنام در جنگ با آمریکا و استقلال از فرانسه ,قهرمان استقلال ویتنام,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آرمان‌شهر (در زبان‌های غربی utopia) برای نخستین بار توسط تامس مور در سال ۱۵۱۶ در کتابی به همان عنوان بکار گرفته شد. پیش‌تر مفهوم‌های مشابهی از این واژه در آرای فلاسفه یونان باستان (افلاطون و ارسطو) عرضه شده و در فلسفهٔ اسلامی از آن به عنوان «مدینه فاضله» یاد شده است.

آرمان‌شهرخواهی (utopianism) عبارت است از دلبستگی به ایجاد یا خیال‌پردازی دربارهٔ یک نظم اجتماعی آرمانی.از روزگار افلاطون تاکنون بسیاری از نویسندگان طرح جامعه‌های آرمانی ریخته‌اند و همچنین بسیاری از گروه‌های دینی و بهبودخواهان سیاسی در اروپا کوشش‌هایی برای برپاکردن جامعه‌های آرمانی کرده‌اند.اصل واژه utopia یونانی است و معنی آن «جایی که وجود ندارد» یا «ناکجاآباد» می‌باشد. اتوپیا Utopia واژه­ای است مرکب از OU(او) یونانی به­معنای «نفی» و کلمه­ی TOPOS(توپوس) به­معنای «مکان» می­باشد؛ بنابر­این از لحاظ لغوی به­ معنای «لامکان»می­باشد.آرمان‌شهر نمادی از یک واقعیت آرمانی و بدون کاستی است. همچنین می‌تواند نمایانگر حقیقتی دست نیافتنی باشد. از افلاطون به‌عنوان نخستین فیلسوف آرمان‌گرای اندیشهً غرب نام می‌برند. درواقع آرمان‌شهر با مفهوم ایده افلاطون هماهنگی کامل دارد. این اندیشهٔ وی را می‌توان در رساله جمهوریش یافت. در رساله جمهوری، افلاطون سیاست را به عرصه‌های گسترده‌تری همچون دولت و قانون اساسی بسط می‌دهد. افلاطون خطوط اصلی که برای سازماندهی یک شهر آرمانی لازم است را به تصویر می‌کشد. به همین سبب از وی به‌عنوان بنیانگذار این اندیشه نام برده می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرمان‌شهر,utopia,تامس مور ,جامعه‌های آرمانی , اتوپیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Софья Васильевна Ковалевская

سونیا کووالوسکایا یا سوفیا کووالسکی (تولد ۱۵ ژانویهٔ ۱۸۵۰ - مرگ۱۰ فوریهٔ ۱۸۹۱) از ریاضی‌دانان برجسته سده نوزدهم است و نخستین ریاضی‌دان بزرگ زن و اولین زنی بود که در شمال اروپا به مقام استادی کامل رسید. او همچنین از اولین زنانی بود که در یک روزنامهٔ علمی به عنوان ویرایشگرکار می‌کرد.

Планета Софьи Ковалевской

سوفیا ریاضیات را در ۱۲ سالگی بدون هیچ معلمی به صورت خودآموز شروع کرد. پدرش به دلیل فقر، کاغذهای چرکنویس درهمی از معادلات دیفرانسیل و انتگرال را به جای کاغذ دیواری بر دیوار خانه چسبانده بود و سوفیا با سه سال تلاش توانست معنی آنها را کشف کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سونیا کووالوسکایا,سوفیا کووالسکی,ریاضی‌دانان,نخستین ریاضی‌دان بزرگ زن,شمال اروپا,مقام استادی کامل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

داروی ضد درد حاوی گچ، دارو لاغری حاوی آرسنیک و داروی افزایش قدرت جنسی پر از آب. خرید و فروش داروهای تقلبی مرگبار در سرتاسر دنیا در حال افزایش است و به یک جنایت سازمان یافته تبدیل شده است.متقلبان دارو با فروش داروهای تقلبی سالانه در سرتاسر دنیا در آمدهای میلیاردی به جیب می‌زنند. آنها اجناس خود را بیشتر در اینترنت یا زیر میزی به فروش می‌رسانند. این داروها اکثرا بدون تاثیر هستند، اما در مواردی می‌توانند خطرناک و کشنده باشند. تنها در قاره آفریقا سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر جان خود را به دلیل استفاده از داروهای تقلبی مالاریا و سل از دست می‌دهند.

کشف بیش از یک میلیون داروی تقلبی در آلمان

خرید و فروش داروهای تقلبی در سرتاسر دنیا در حال افزایش است؛ همچنین در کشور آلمان. به گفته روت هالیتی، مامور اداره گمرک شهر کلن، در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ گمرک آلمان بیش از یک میلیون داروی تقلبی، از جمله قرص، پودر و آمپول، کشف کرده است.

تولید این داروها معمولا در سرتاسر دنیا در آزمایشگاه‌هایی در حیات خلوت یا در پارکینگ خودرو‌ها صورت می‌گیرد. اما بیشتر این مکان‌ها در کشورهای آسیای شرقی هستند. از طریق فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان محموله‌های زیادی وارد می‌شوند که از کشورهای غیر اروپایی می‌آیند. در آنجا ماموران گمرک سالانه حدود ۹۰ تن پست هوایی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. آنها نخست یک نگاه کلی به بسته‌ها می‌‌اندازند، اما اگر در بسته‌ای دارویی مشکوک دیدند، مواد داخل آن را در آزمایشگاه بررسی می‌کنند.

در سطح جنایات سازمان‌یافته

افرادی که با داروهای تقلبی تجارت می‌کنند، کلاهبرداران کوچکی نیستند. در حال حاضر خرید و فروش داروهای تقلبی تبدیل به یک تجارت جهانی و برنامه ریزی شده است. روت هالیتی می‌گوید: «این چیزی است که ما تنها از جنایات سازمان یافته خرید و فروش مواد مخدر می‌شناسیم.»

مقررات اتحادیه اروپا برای مقابله با متقلبان دارو

برای مقابله با شبکه جهانی خلافکاران، ادارات امنیتی ۱۰۰ کشور مختلف در سال جاری به مدت یک هفته حمل و نقل بین‌المللی را زیر نظر گرفتند. در این کنترل، حدود ۲۰۰ فرد منظنون دستگیر شدند.
 اتحادیه اروپا نیز برای مقابله با خرید و فروش داروهای تقلبی در سال ۲۰۱۰ مقرراتی را تعیین کرد. بر اساس آن، قرار است که از سال ۲۰۱۷ به بعد هر دارویی یک کد امنیتی داشته باشد. بدین طریق می‌توان دارو و تولید کننده را شناسایی کرد.

اما مشکل اینجاست که این مقررات شامل داروهایی که در اینترنت خرید و فروش می‌شوند، نمی‌شود. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، از هر دو دارویی که در اینترنت به فروش می‌رسد، یکی تقلبی است.

مدفوع موش و مواد سمی در این داروها

داروهای قلبی، داروی کاهش‌دهنده فشار خون و حتی داروی ضد ایدز از جمله این داورها هستند. این داروهای تقلبی اکثرا در شرایط شدیدا غیربهداشتی تولید می‌شوند. برای مثال در برخی از آنها حتی مدفوع موش پیدا می‌شود. تولید کنند‌ه‌ها حتی آنقدر بی‌رحم هستند که از سر لاقیدی مواد سمی نیز به آنها می‌افزایند.

یکی از موارد وحشتناک در این‌باره در کشور نیجر رخ داده بود. سازمان بهداشت جهانی خبر داد که در اواسط سال‌های ۹۰ در این کشور حدود ۲۵۰۰ نفر پس از استفاده از داروی تقلبی واکسن مننژیت، جان خود را از دست دادند.

 

DW.DE

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خرید و فروش داروهای تقلبی,داروی افزایش قدرت جنسی پر از آب,داروی ضد درد حاوی گچ,دارو لاغری حاوی آرسنیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com