ابزار رایگان وبلاگ

هشدار هفت کشور نسبت به پیامدهای عینک گوگل
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

عینک گوگل هنوز روانه بازارها نشده و همچنان در مرحله تست بتا است اما از همین حالا نگرانی‌ها نسبت به نقض حریم خصوصی کاربران بالا گرفته. نمایندگان هفت کشور در نامه‌ای به گوگل نسبت به نقض حریم خصوصی هشدار داده‌اند.مقامات حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی در هفت کشور٬ از جمله کانادا٬ استرالیا٬ سوئیس٬ مکزیک و اسرائیل با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به لری پیج٬ مدیرعامل کمپانی گوگل٬ نسبت به آینده‌ای که پس از ظهور و فراگیر شدن عینک گوگل رقم خواهد خورد ابراز نگرانی کردند و آن را ابزاری برای «تجسس و رهگیری همه‌جانبه» خواندند.

نویسندگان این نامه هشت سوال مشخص را مطرح کرده و گفته‌اند در انتظار پاسخ مقامات گوگل خواهند ماند تا اطمینان حاصل کنند که تدابیر لازم برای پیش‌گیری از نابودی حریم خصوصی کاربران و شهروندان در سراسر جهان از سوی گوگل اندیشیده شده و پیش از عرضه رسمی Google Glass به قضاوت افکار عمومی گذاشته خواهد شد.

این سوالات طیف گسترده‌ای از مسائل را در بر می‌گیرد که گوگل تا کنون درباره آنها چندان شفاف نبوده و جزئیات دقیقی را ارائه نکرده و اندک اطلاعات موجود هم تنها از طریق گزارش‌های رسانه‌ای مبتنی بر حدس و گمان منتشر شده است.

DW.DE



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان