ابزار رایگان وبلاگ

شناسایی 10 ابر سیاه‌چاله جدید
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

181-11.JPG

اخترشناسان با استفاده از آرایه تلسکوپ اسپکتروسکوپی هسته ای (NuSTAR) موفق به شناسایی 10 ابر سیاهچاله جدید در کهکشان های دور دست شدند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌فضاپیمای شکارچی سیاه‌چاله های ناسا موسوم به NuSTAR موفق به شناسایی نخستین مجموعه از ابر سیاه‌چاله‌ها شد.

 این 10 ابر سیاه‌چاله مجموعه‌ای از صدها سیاه‌چاله‌ای مورد انتظاری هستند که ظرف دو سال آینده با کمک این تلسکوپ شناسایی خواهند شد.

 سیاه‌چاله‌های جدید با دیسک های ضخیمی از گازها احاطه شده و در قلب کهکشان های دور در فاصله بین 0.3 و 11.4 میلیارد سال نوری از زمین واقع شده اند.

 «دیوید الکساندر» از اعضای تیم NuSTAR‌ در دپارتمان فیزیک دانشگاه دورهام انگلیس تأکید می‌کند: در این مطالعه هدف های شناخته شده ای را مورد بررسی قرار داده و موفق به کشف سیاهچاله ها در اطراف تصاویر شدیم.

 با شناسایی 10 ابر سیاهچاله جدید،‌ محققان داده های قبلی رصدخانه اشعه ایکس چاندرا و ماهواره نیوتن-XMM آژانس فضایی اروپا که از نور اشعه ایکس استفاده می‌کنند را مورد بررسی مجدد قرار دادند.

 نتایج بررسی ها نشان می‌دهد که این ابر سیاهچاله ها پیش از این کشف شده بودند، اما تنها با تمرکز بالاترین انرژی نور اشعه ایکس توسط تلسکوپ NuSTAR امکان شناسایی دقیق این ابرسیاهچاله ها امکانپذیر شد.

 محققان قصد دارند با بررسی صدها تصویر تهیه شده توسط این تلسکوپ، تعداد بیشتری سیاه‌چاله را شناسایی کنند؛ همچنین با ترکیب رصدها در طیف اشعه ایکس، امکان رمزگشایی از اسرار سیاهچاله ها از جمله تعداد واقعی آنها فراهم می شود.

 نتایج این مطالعه در مجله Astrophysical منتشر شده است. 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان