ابزار رایگان وبلاگ

ماشین آلات روباتی در زمینهای کشاورزی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

کار سخت در زمین های کشاورزی و مزرعه های بزرگ، انگیزه ای برای استفاده از ابزار و ماشین در این بخش است. این فناوری هر روز وارد عرصه جدیدی می شود.

پژوهشگران در کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که امیدوارند روشهای معمول کشاورزی را اساسا متحول کند. روباتی به نام «لتوس بات» یا روبات کاهو که می تواند یک مزرعه را با سرعتی برابر با بیست کارگر وجین کند. این تنها بخشی از توانایی های این نوع روبات است که در زمینهای کشاورزی بکار می رود که محصولاتشان مستقیما به بازار مصرف و نه به کارخانه های تولید مواد غذایی ارسال می شود.

کارشناس اجرایی ارشد کارخانه سازنده این فناوری در کالیفرنیا می گوید: «با این تکنولوژی می توانیم به هر گیاه با دقت بیشتر نگاه کنیم و آنرا بارور کنیم، کود شیمیایی را در بوته یا گیاه مشخصی که می خواهیم استفاده کنیم. علفهای هرز و آفات را بدون پاشیدن سم روی همه گیاهان، از بین ببریم، اطلاعات جمع آوری کنیم. امکانات آن نا محدود است، هر کاری برای افزایش محصول و بازدهی.»

استفاده از روبات در کشاورزی امر تازه ای نیست،اما این دستگاه از فناوری جدیدی استفاده می کند. این روبات با استفاده از حسگرهای پیشرفته، کامپیوتر، الگوریتم و سخت افزار های روباتی برای کاربرد در محصولات بسیار لطیف کشاورزی ساخته شده اند. بعلاوه دارای سیستم جهت یابی ماهواره ای و ارتباط بین شبکه ها هم هستند.

«لتوس بات» یا کاهو روبات، با استفاده از دوربین های ویدیویی و نرم افزارهای تصویربرداری، تشخیص می دهد کدام بوته کاهو باید کنده شده و کدامیک باید با استفاده از بارور کننده و تقویت کننده های خاک تغذیه شوند. با اینحال استفاده از دستگاه و ابزار های مکانیزه معمولا به معنی جایگزین کردن انسان است. از یکطرف بی نیازی به نیروی انسانی در بخش کشاورزی به معنی بیکاری نیروی کار و از طرفی جایگزین کردن انسان مراقبت طبیعی با روشهای روباتی است.

 

 euronews 2013

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان