ابزار رایگان وبلاگ

حکایت زنی که ۳۳ میلیون نفر را در آغوش گرفته است
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" زن هندی است که تاکنون ۳۳ میلیون نفر را در سراسر جهان در آغوش گرفته است. ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" که به اختصار "آما" نیز نامیده می‌شود، دختر یک خانواده ماهیگیر فقیر در جنوب هند است که در ۹ سالگی به‌خاطر بیماری مادرش باید مدرسه را رها می‌کرد تا بتواند از همسایگان غذا جمع‌آوری کند.حکایت این زن ۶۰ ساله که تنها چند ثانیه با در آغوش گرفتن به دیگران "آرامش درونی" هدیه می‌کند از ۹ سالگی آغاز شد.این دختر وقتی از کسی غذایی دریافت می‌کرد بدون توجه به "کاست" و یا طبقه‌اش او را درآغوش می‌گرفت. امری که در هند رایج نیست و نوعی تابوشکنی است. همه افرادی که او درآغوش می‌گرفت گفته‌اند که نوعی "احساس آرامش" و "خوشبختی" بدست آورده‌اند. او به‌سرعت در سراسر هند شهرت یافت و به ماتا آمریتاناندامای یا "مادر سعادت ابدی" مشهور شد.

فراتر از "عرفان هندی"

فعالیت ماتا آمریتاناندامای فراتر از "عرفان" صرف است. او کمک‌های جمع‌آوری شده را در پروژه‌های گوناگون صرف می‌کند. فعالیت‌های خیریه این بانوی هندی باعث شده است تا چندین جایزه معتبر به او اهدا شود. جوایزی همچون "Gandhi – King" در سال ۲۰۰۲ به‌خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز‌ش و یا "Award-Interfaith " در سال ۲۰۰۶ که قبلا به دالایی لاما هم تعلق گرفته بود. ماتا آمریتاناندامای سازمان بین‌المللی "Embracing the World"، "درآغوش گرفتن جهان" را تاسیس کرده است که هزینه پروژه‌های گوناگونی هم‌چون حفظ محیط زیست، "قدرتمند سازی زنان"، کمک به کودکان فقیر و یا کمک به معلولین را تامین می‌کند.

ماتا آمریتاناندامای تاکنون یک دانشگاه، چندین مدرسه و بیمارستان نیز احداث کرده است. سازمان "درآغوش گرفتن جهان" در هر مراسمی که ماتا آمریتاناندامای حضور می‌یابد کالاهایی را برای فروش و جمع‌آوری کمک مالی عرضه می‌کند. در کنار قفسه کالاها تصاویری از پروژه‌های تحقق یافته نصب شده‌اند که بر روی آن نوشته شده "با پول شما تحقق یافته است".بعد از هر فاجعه که در آن انسان‌های زیادی صدمه می‌بینند، ماتا آمریتاناندامای شخصا به آن منطقه سفر می‌کند. او بعد از فاجعه زمین لرزه در هائیتی و یا سونامی در ژاپن به این کشورها سفر کرد تا با درآغوش کشیدن بازماندگان به آن‌ها دلداری بدهد.ماتا آمریتاناندامای بعد از ماجرای تجاوز دسته‌جمعی به یک دختر دانشجو که با اعتراض‌های فراوانی در هند روبرو شد، کنفرانسی را که متشکل از فعالان اجتماعی بود برای یافتن راه‌کار فراخواند. پس از آن سازمان "درآغوش گرفتن جهان" با ابداع یک مچ‌بند به شکل ساعت، سیستم اعلام خطری را برای زنان ابداع کرد.ماتا آمریتاناندامای در هند به‌عنوان "مهاتما"، یعنی روح بزرگ طرفداران پرشماری دارد. در عرصه بین‌المللی نیز ستارگان هالیوود چون شارون استون و ریچارد گیر، از طرفداران او هستند.دیدار با ماتا آمریتاناندامای تنها چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. او بعضی ‌مواقع ۱۲ ساعت در روز بازدید کنندگان را در آغوش می‌گیرد. گاه این مراسم حتی در تمام طول شب نیز ادامه دارد.یک کودک هفت ساله می‌گوید خیلی زیبا بود. مادر این کودک می‌گوید:"احساس می‌کردم که در خانه خودم هستم". بارها دیده شده‌است که مردان مسن وقتی از آغوش ماتا آمریتاناندامای باز‌می‌گردند اشک از چشمشان جاری است و یا زنان جوان فریادهای خوشحالی سر می‌دهند.

هرکس را همانگونه که هست قبول دارم

ماتا آمریتاناندامای می‌گوید:«عشق اغلب به عنوان جذبه جنسی و نه به عنوان تمامیتی که همه هستی را به هم متصل می‌کند فهمیده می‌شود. برای من خطای انسان مهم نیست، بلکه زیبایی در کل هستی مهم است. من هر کسی را همانگونه که هست قبول دارم». 

 

"آما" یا مادر برای "درآغوش گرفتن جهان" سالی یک بار به سفر می‌رود. وی اکنون در آلمان است و گذرش از اروپا تا اواسط ماه نوامبر ادامه خواهد یافت.ماتا آمریتاناندامای برای نخستین بار سال ۱۹۸۷ به آلمان سفر کرد در آن سفر تنها یکصد نفر را در آغوش گرفت. اما این‌بار ۱۵ هزار نفر در بزرگترین سالن سرپوشیده شهر برلین ساعت‌ها برای چند ثانیه درآغوش گرفته شدن به انتظار نشستند.

Deutsche Welle |



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

فريناز
ساعت14:53---14 آبان 1392
خيلي مطلب جالبي بود .
بايد نيروي خاصي داشته باشه كه اينقدر تاثيرگذاره.


مهرناز
ساعت9:14---8 آبان 1392
ممنون از حضورتون
مطلب احساسي قشنگي بود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان