ابزار رایگان وبلاگ

حضور در کنار عزیزان از پشت تلفن رؤیای انتقال تصاویر سه بعدی با تلفن تعبیر شد!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

رویای تماس تلفنی هولوگرامی که به شخص گیرنده تماس امکان مشاهده تصویر سه‌بعدی طرف مقابل از آن سوی خط را می‌دهد، به واقعیت تبدیل شد. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت لهستانی «سیستم‌های نمایشگر لیا» پیشگام این فناوری لقب گرفته است. مدل عملیاتی این تلفن سال آینده و پس از ساخت دستگاههای هولوگرام سه‌بعدی تعاملی ارائه خواهد شد.

 به منظور ایجاد تماس تلفنی سه‌بعدی، شخص در مقابل یک دوربین سازگارشده مجهز به دو عدسی و یک میکروفون می‌نشیند.

 دو تصویری که این عدسی‌ها ایجاد می‌کنند، برای ایجاد یک نسخه سه‌بعدی با هم ادغام شده و از طریق خط اینترنت به شخص دیگر ارسال می‌شود.

 یک دستگاه هولوگرام این تصویر را دریافت کرده و آن را با استفاده از یک پروژکتور لیزری روی صفحه‌ای از بخار آب پرتوافکنی می‌کند.

صحنه ای از فیلم جنگ ستارگان و تکنولوژِی هولوگرامی که فقط در فیلمهای علمی تخیلی مشاهده گردیده

 تصویر هولوگرام در زمان واقعی صحبت می‌کند، گوش می‌دهد و حرکت می‌کند.

 شرکت ارائه‌دهنده این فناوری مدعی است اختراعش طی پنج سال آینده وارد بازار می‌شود.

 مارتین پانک، مدیر اجرایی شرکت سیستم‌های نمایشگر لیا گفت: فناوری تولید شده توسط ما 40 سال پیش در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده می‌شد و اکنون این رویا به واقعیت تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر، هولوگرام‌های ما با استفاده از دستگاههایی ایجاد می‌شوند که بیش از 1.829 متر ارتفاع دارند، اما در حال طراحی نسخه‌های کوچک‌تری هستیم که بتوان آنها را روی میز چای‌خوری اتاق نشیمن قرار داد.

 از کاربردهای این فناوری می‌توان به حضور هولوگرام خویشاوندان در مجالس خانوادگی و امکان نظارت بر عمل‌های بیمارستانی توسط جراحان متخصص در آن سوی جهان اشاره کرد.

 اولین سیستم‌های از این دست هزاران پوند ارزش خواهند داشت اما با گسترش فناوری، بهای آن کاهش خواهد یافت.

 پانک وعده داد ظرف 10 سال آینده، جهان شاهد خلق اتاقی کاملا هولوگرامی خواهد بود که در آن اشیای سه‌بعدی از هر زاویه‌ای مشاهده و حرکت داده می‌شوند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان