ابزار رایگان وبلاگ

سکوتی که پس از ۳۵ سال شکسته شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

آخرین بار که کیت بوش روی صحنه رفت، ۱۴ مه ۱۹۷۹ بود و ۳۵ سال بعد را از صحنه دور ماند. این خواننده بریتانیایی تنها ۱۲ سال پیش در یک اجرای زنده کوتاه دیوید گیلمور را همراهی کرد.

او به تازگی سکوتش را در کنسرتی باشکوه شکست.کیت بوش تنها ۱۶ سال داشت که به سفارش دیوید گیلمور، گیتاریست گروه پینک فلوید، توانست قراردادی را با کمپانی موسیقی "ای‌ام‌آی" امضا کند. سه سال بعد ترانه "بلندی‌های بادگیر" را با الهام از رمانی به همین نام به قلم امیلی برونته، نویسنده شهیر بریتانیایی خواند؛ ترانه‌ای که به سرعت در صدر جدول ترانه‌های پرفروش بریتانیا قرار گرفت و از این دختر جوان یک‌شبه ستاره‌ای نوظهور ساخت.

او پس از آن چندین آلبوم روانه بازار کرد‌ که هر کدام یکی پس از دیگری با استقبال هواداران روبرو شدند.

کیت بوش در سال ۱۹۷۹ زمانی که ۲۰ سال داشت، به روی صحنه رفت و آخرین اجرایش را روز ۱۴ مه در سالن آپولوی لندن برگزار کرد. این اولین و آخرین تور کیت بوش بود؛ توری که "تور زندگی" نام داشت و در مجموع شامل ۲۹ اجرا در اروپا در عرض شش هفته در ماه‌های آوریل و مه آن سال بود.

پنج سال از آن اجرا گذشت. ده‌ سال. بیست سال. اما همچنان خبری از اجرای زنده برای هواداران نبود.کیت بوش در تمام آن سال‌ها بارها به برگزاری کنسرت‌های بزرگ فکر کرد، اما هر بار یک جای کار می‌لنگید؛ یک بار زمان مناسب نبود، بار دیگر نحوه برگزاری کنسرت را نمی‌پسندید یا امکانات فنی برای تحقق ایده‌ها روی سن محقق نبود. زیرا که او فردی کمال‌طلب بود.

او در سال ۲۰۰۲ به طور ناگهانی در جشنواره رویال هال در شهر لندن، به روی صحنه رفت، البته به عنوان خواننده مهمان و به دعوت دیوید گیلمور. آنها همراه با هم ترانه‌ معروف " Comfortably Numb" از پینک فلوید را با تنظیمی متفاوت از نسخه اصلی اجرا کردند.

آن اجرا تنها اجرای زنده کیت بوش در تمام این دوران بود.

ماه مارس اما طرفداران کیت بوش غافلگیر شدند زیرا اعلام شد که وی در ماه اوت و سپتامبر ۲۲ اجرا در سالن آپولوی لندن خواهد داشت. کنسرتی که "پیش از سپیده‌‌دم" نام‌گذاری شده بود و تمامی بلیت‌های آن در عرض پانزده دقیقه به فروش رفت. شامگاه سه‌شنبه (۲۶ اوت) پس از ۳۵ سال انتظار هواداران به پایان رسید.

کیت بوش در بریتانیا یک چهره مقدس ملی به شمار می‌رود و او را معادل مؤنث دیوید بووی، خواننده نامدار بریتانیایی می‌دانند. او همچنین یکی از اسرارآمیزترین هنرمندان این کشور به شمار می‌رود.

‌شامگاه سه‌شنبه کیت بوش و گروه هفت نفره‌اش کنسرت را با ترانه "لیلی" آغاز کردند؛ ترانه‌ای که لزوما بهترین اثرش به شمار نمی‌رود اما قطعا یکی از ترانه‌های کوبنده‌اش است. ۳۵۰۰ نفری که در آن شب در سالن آپولو به تماشای این کنسرت نشستند با این ترانه و در همان ابتدا متوجه شدند که کیت بوش پس از سال‌ها دوری بازگشتی کوبنده به روی صحنه خواهد داشت.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان