ابزار رایگان وبلاگ

پروژه مخفی فضایی آمریکا: شاتل هوایی کوچک بعد از دو سال فرود آمد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فضاپیمای کوچک نیروی هوایی آمریکا بعد از ۶۷۴ روز در فضا در کالیفرنیا فرود آمد. معلوم نیست این فضاپیما مشغول چه مأموریتی بوده؛ پاسخ نیروی هوایی آمریکا در این زمینه قانع‌کننده نیست و بازار گمانه‌زنی داغ است.

فضاپیمای آمریکایی X-37B پس از حدود دو سال گشتن به دور زمین در پایگاه نیروی هوایی آمریکا جمعه (۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر) در جنوب کالیفرنیا به زمین نشست. X-37B در فضا چه مأموریتی را دنبال می‌کرد؟ کسی نمی‌داند.

کارشناسان تنها می‌توانند گمانه‌زنی کنند که چرا نیروی هوایی آمریکا این فضاپیمای کوچک را به مدت ۶۷۴ روز به سفر دور زمین فرستاد. برخی گمانشان به تکنیک جاسوسی مدرن در این سفینه می‌رود و برخی تصور می‌کنند شاید موضوع بر سر توسعه یک سیستم تسلیحاتی مدرن باشد.

عده‌ای هم خیال می‌کنند X-37B می‌تواند از مدار زمین برنامه فضایی چین را زیر نظر بگیرد. نیروی هوایی آمریکا در خبری در این باره به‌طور مختصر به "تجاربی در مدار زمین" اشاره کرد.

فضاپیمای فرود‌آمده بر زمین سومین فضاپیما از نوع X-37B است که به مدار زمین پرتاب شده است. این سفینه فضایی از دسامبر ۲۰۱۲ تا جمعه (۱۷ اکتبر ۲۰۱۴) در فضا بوده است.

دو مأموریت مرتبط با این فضاپیماها به‌ترتیب حدود ۲۰۰ و ۴۰۰ روز به طول انجامید. مخفی نگه داشتن مداوم هدف این برنامه باعث شده که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آن صورت گیرد.

این فضاپیمای بی‌سرنشین نزدیک به ۹ متر طول، ۳ متر ارتفاع و دامنه‌ای به وسعت ۴ و نیم متر دارد. باتری‌های لیتیومی که فضاپیما با آن کار می‌کند توسط صفحه‌های خورشیدی شارژ می‌شوند.

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد در سال آینده چهارمین مأموریت X-37B را از پایگاه خود در کیپ‌ کاناورال فلوریدا آغاز کند.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان