ابزار رایگان وبلاگ

آیا حلزون دریایی کلید درمان سرطان است؟
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

تحقیقات پژوهشگران در دانشگاهی در استرالیا نشان داده است که ترکیب شیمیایی تخم حلزون دریایی می تواند عناصر سرطانی حتی مقاوم به شیمی درمانی را از بین ببرد. حلزون دریایی بیشتر از ده سال است که توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده است.

کارن پرو، پژوهشگر مرکز سرطان شناسی دانشگاه وولونگونگ استرالیا می گوید: «محیط زیست این جانوران بسیار سخت و در نتیجه قدرت انطباق و بقای آن هم بسیار بالا است که به آن مکانیزم دفاعی شیمیایی می گوییم.»

پژوهشگران می گویند حلزون دریایی ممکن است کلید درمان سرطان باشند ولی تبدیل مولکول حلزون به داروی قابل تزریق به انسان راه طولانی است. این کارشناس افزود: «پس از تغییر ترکیب شیمیایی سلول تخم برای بالابردن قدرت اثر دارو و پس از ۴۸ ساعت توانستیم ۱۰۰ درصد سلولهای سرطانی را بکشیم. این میزان با داروی متداول ضد سرطان تنها ده درصد است.»

با وجود نتایج مثبت، این تجربیات منحصرا آزمایشگاهی است. تهیه دارویی با قدرت اثر کافی و بدون عوارض بدخیم برای انسان سالها طول می کشد. شیمیدان این مرکز یادآوری می کند: «در پژوهشها معمولا باید زمان طولانی، شاید سالها برای دست یافتن به حد مطلوب قدرت اثر صرف کنیم. در حال حاضر، در سطح ۱۰۰۰ برابر قدرت اثر ماده شیمیایی به حالت طبیعی آن هستیم»

این دارو اکنون در مرحله پیش از کارآزمایی بالینی است و مولکولهای ضد سرطان حلزون منحصرا در تحقیقات به کار می روند. به گفته داشنمندان این تحقیقات بین ۵ تا ۱۰ سال ادامه خواهد داشت.

euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان