ابزار رایگان وبلاگ

دوک جدید وستمینستر با ارثیه ۹ میلیارد پوندی؛ یکی از جوان‌ترین ثروتمندان جهان
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

به گزارش مجله فوربس هیو گروزونر که در سن ۲۵ سالگی عنوان اشرافی دوک وستمینستر و ۹ میلیارد پوند ثروت خانوادگی را به ارث برده، اکنون سومین مالک بزرگ مستغلات بریتانیا و شصت و هشتمین فرد ثروتمند جهان است.

او پس از مرگ ناگهانی پدرش که روز سه‌شنبه روی داد، عنوان اشرافی هفتمین دوک وستمینستر را به ارث برده است. او سومین فرزند ولی تنها پسر خانواده است و قبل از دریافت این عنوان اشرافی لقب افتخاری ارل گروزونر را داشت. او در عین حال پدرخوانده پادشاه آینده بریتانیا، پسر خردسال شاهزاده ویلیام است.

روزنامه گاردین می‌نویسد در مورد دوک جوان وستمینستر شناخت چندانی وجود ندارد. او در دانشگاه نیوکاسل در رشته مدیریت اقتصاد روستايی تحصیل کرده است. خانواده‌اش به خاطر موقعیت ویژه او به عنوان وارث یکی از بزرگترین ثروت‌های خانوادگی در بریتانیا تلاش کرده جنبه‌های خصوصی زندگی او را محفوظ نگاه دارد.

اما زمانی که به عنوان پدرخوانده جوان و ثروتمند شاهزاده جورج، پسر خردسال ویلیام نوه ملکه بریتانیا، برگزیده شد توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

یکی دیگر از مواردی که رسانه‌ها آن را پوشش دادن جشن تولد ۲۱ سالگی او بود که از قرار معلوم پنج میلیون پوند هزینه داشت. حدود هشتصد مهمان به این مراسم دعوت شده بودند که یکی از آنها شاهزاده هری یکی از نوه‌های ملکه بریتانیا بود.

با وجودی که هیو گروزونر سومین فرزند است ولی بر اساس قوانین سنتی مربوط به وراثت که هنوز خانواده‌های اشرافی بریتانیا از آن تبعیت می‌کنند، او بر دو خواهر بزرگترش ارجحيت دارد. اموالی که به او به ارث رسیده شامل ۱۹۰ جریب زمین و مستغلات در بلگراویا، یکی از گرانقیمت‌ترین محلات شهر لندن، و هزاران جریب زمین در اسکاتلند و اسپانیا را نیز شامل می‌شود.

قانون سنتی وراثت سلطنت در سال ۲۰۱۳ و قبل از تولد شاهزاده جورج، اولین فرزند ویلیام نوه ملکه بریتانیا، لغو شد و در نتیجه مقام سلطنت از این پس به اولین فرزند فارغ از جنسیت او منتقل می‌شود.

برخی از مجلات بریتانیایی در مورد علاقه دوک جوان وستمینستر به جمع‌آوری کلکسیون شراب‌های قدیمی و علاقه او به آشنایی با دختران مطالبی نوشته‌اند و مجله ونیتی فیر به او «مالک نیمی از شهر لندن» لقب داده است.

روزنامه گاردین می‌افزاید برخلاف بسیاری از فرزندان خانواده‌های اشرافی و متمول بریتانیا دوک جوان وستمینستر در مدرسه‌های شبانه‌روزی تحصیل نکرده ولی تا قبل از ورود به دانشگاه، همیشه در یکی از مدرسه‌های خصوصی نزدیک به محل زندگی خانواده‌اش در چشایر درس خوانده است.

او در حال حاضر مدیر بخش حسابداری یک شرکت فناوری است که در زمینه بازیافت پس مانده محصولات کشاورزی و مواد غذایی کار می‌کند.

خانواده او از مدت‌ها پیش با خانواده سلطنتی بریتانیا روابط نزدیکی داشته و پدرش از دوستان بسیار نزدیک شاهزاده چارلز پسر ارشد ملکه بریتانیا بود. شاهزاده چارلز از مرگ دوک سابق وستمینستر به شدت متأثر شده، و ملکه بریتانیا و همسرش نیز در بیانیه‌ای مرگ او را تسلیت گفتند.

تاریخچه ثروت خانواده گروزونر به بیش از ۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد. زمانی که یکی از اجداد دوک جوان با یک بانوی بسیار ثروتمند ازدواج کرد که علاوه بر کاخ و املاک وسیعی در ناحيه میدلسکس انگلستان صاحب بیش از ۵۰۰ جریب زمین در غرب لندن بود.

خانواده گروزونر در اوائل قرن هجدهم در بخشی از این زمین‌ها ساخت و ساز بزرگی انجام داد که به محله میفیر شهرت یافت. صد سال بعد آنها ساخت و ساز گسترده دیگری انجام دادند که محله بلگراویا نام دارد. هر دو این محلات در غرب مرکز شهر لندن واقع شده و یکی از گرانقیمت‌ترین محله‌های مسکونی جهان هستند.

این خانواده در پایان قرن نوزده و قرن بیستم تجارت مستغلات و مسکن خود را در کشورهای خارجی از جمله استرالیا، آمریکا، آسیا و اروپا توسعه داد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان