ابزار رایگان وبلاگ

از بیماری‌های پاییزی جلوگیری کنید
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 4- نارسایی قلبی
نارسایی قلبی، یک تهدید جدی برای بیماران قلبی در فصل پاییز است.بدن برای تطابق با تغییرات فصلی تلاش زیادی می کند که این مسئله می تواند کار سیستم قلبی و تنفسی را افزایش دهد و مشکلات جدی ایجاد کند.لذا برای جلوگیری از بروز این مشکل باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر موقع مصرف کنید، حدود 30 تا 40 دقیقه در هوای آزاد باشید و هر روز پیاده روی کنید.
در شرایط اضطراری مثل سکته هم فوراً به اوژانس زنگ بزنید.

5- بیماری های روماتیسمی
بیماری های روماتیسمی مثل آرتریت نیز در فصل پاییز شایع می شوند که در اثر افزایش حساسیت و درد مفاصل نسبت به سرمای هواست.حمام کردن با آب گرم، انجام طب سوزنی، استفاده از پمادهای ضد التهاب و ضد درد و پرهیز از پیاده روی در هوای سرد یا بارانی باعث جلوگیری از بروز علائم این بیماری می شود.
اگر درد مفاصل در فصول سرد سال بیشتر شد، مصرف مکمل ویتامین های گروه ب و کلسیم باعث بهبود تغذیه ریشه اعصاب و غضروف بین مفاصل می شود.لباس گرم تری بپوشید (خصوصاً در قسمت مفاصل) و ورزش کنید. انجام چند ورزش ساده می تواند حرکت مفصل  و کارآیی عضلات را حفظ کند.  البته باید در یک اتاق گرم ورزش کنید.همچنین انجام حرکات ورزشی نباید باعث ایجاد درد در مفاصل شود. برای آشنایی با ورزش های مفید برای درد مفاصل اینجا را کلیک کنید.
اگر دچار تپش قلب یا لرزش بدن هستید یا دردی در ناحیه شکم خود دارید یا دچار تنگی نفس می شوید، به پزشک مراجعه کنید، زیرا این مشکلات می توانند علامت یک بیماری جدی باشند

6- چاقی
چاقی نیز یکی از مشکلات جدی افراد در فصل پاییز است. بدن انسان با نزدیک شدن به فصل سرما شروع به ذخیره  چربی در بدن می کند، در نتیجه چاقی به راحتی ایجاد می شود.اما چربی انباشته شده در بدن فقط شکل ظاهری بدن (هیکل) را تغییر نمی دهد، بلکه باعث ایجاد بیماری های مختلفی مانند فشار خون بالا و تصلب شرایین می گردد.بنابراین بایستی وزن طبیعی بدن را حفظ کرد، به مقدار کافی استراحت کرد و مصرف میوه ها و سبزی ها را برای استراحت روده ها افزایش داد.برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز باید تحت نظر پزشک از مکمل های ویتامینی، مثل قرص ویتامین C استفاده کرد. به طور منظم ورزش و پیاده روی نمود تا از چاقی جلوگیری شود.

 7- ناراحتی های پاییزی در مردان
برخی بیماری ها در فصل پاییز بین آقایان شایع می شوند، لذا برای پیشگیری از بروز آنها مردان بایستی بیشتر مراقب سلامتی خود باشند؛ مثلا بیماری های مربوط به پروستات و عملکرد نامناسب فعالیت جنسی، در بین مردان زیاد می شود.

 نکات لازم برای حفظ سلامتی در فصل پاییز
1- آرامش خود را حفظ کنید. برخی مشکلات روحی و افسردگی در فصل پاییز زیاد می شوند.
برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، افکار ناراحت کننده و غمناک را از سرتان بیرون کنید، به مقدار کافی بخوابید، یک دم کرده گیاهی آرامبخش مثل دم کرده گل گاوزبان موقع عصر بنوشید و حمام کنید. همچنین غذاهای طبیعی و سالم را برای محافظت از سیستم عصبی خود مصرف کنید.مواد غذایی تند، شور و دودی مثل گوشت دودی را خیلی مصرف نکنید. آب میوه طبیعی بنوشید و ورزش را فراموش نکنید. نوشیدن جوشانده ریشه جعفری نیز خیلی مفید است.
 2- به طور منظم ورزش کنید.
 3- سلامتی تان را نادیده نگیرید. چشم پوشی و عدم درمان ناراحتی های کوچک می تواند منجر به بروز مشکلات جدی در سلامتی شما شود. لذا آنها را نادیده نگیرید.
اگر دچار تپش قلب یا لرزش بدن هستید یا دردی در ناحیه شکم خود دارید یا دچار تنگی نفس می شوید، به پزشک مراجعه کنید، زیرا این مشکلات می توانند علامت یک بیماری جدی باشند.


منبع: تبیان


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان