ابزار رایگان وبلاگ

کشف علت ایجاد شبکه مرموز در بیابان‌ چین توسط زمین‌شناسان
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

193.jpeg

 

شبکه مرموزی از نقاط که بخش وسیعی از مناطق بیابانی غرب چین را در بر گرفته است، در نتیجه تحقیقات زمین‌شناسی برای یافتن معادن نیکل ایجاد شده‌اند.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان در زمان بررسی تصاویر ماهواره‌ای سایت باستان‌شناسی جاده ابریشم، بطور تصادفی شبکه مرموزی از نقاط عجیب به وسعت هشت کیلومتر را در منطقه بیابانی تاکلاماکان در غرب چین شناسایی کردند و تحقیقات در این خصوص از سال 2010 آغاز شد.بررسی ها نشان داد که این الگوهای مرموز در تصاویر ماهواره‌ای سال 2004 وجود نداشتند و این الگوها طی چند سال اخیر ایجاد شده اند.محققان در ادامه تحقیقات خود، مقاله ای را در یکی از روزنامه های چین پیدا کردند که حاکی از کشف مقادیر عظیم ذخایر نیکل در مناطق بیابانی این کشور بود.به نظر می رسد که این الگوهای عجیب به مطالعات زمین شناسی مربوط می شود، چراکه در این گونه اکتشافات، نقاط و حفره‌هایی برای تعیین ترکیب ذخایر معدنی در روی زمین ایجاد می‌شوند.«آملیا کارولینا» فیزیکدان دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا و نویسنده این تحقیق تأکید می کند: در نقشه‌های ماهواره‌ای تهیه شده از بیابان تاکلاماکان در غرب چین می‌توان ساختارهای دست‌سازی را مشاهده کرد که از چاله یا تپه‌های کوچک تشکیل شده‌اند. این ساختارهای عجیب که مانند صفحات شطرنج در بیابان شکل گرفته‌اند، ناشی از انجام مطالعات زمین‌شناسی برای یافتن ذخایر نیکل هستند.

 

این محقق در سال 2011 نیز موفق به رمزگشایی از اسرار الگوهای عجیب در تصاویر ماهواره‌ای از منطقه‌ای در پرو شده بود.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان