ابزار رایگان وبلاگ

فاش شدن راز هزاران ساله قتل فرعون مصر با فناوری مدرن پزشکی قانونی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

دانشمندان ایتالیایی با استفاده از شیوه‌های علوم پزشکی قانونی مدرن توانسته‌اند راز هزاران ساله چگونگی ترور فرعون مصری را حل کنند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسکنهای مومیایی رامسس سوم یک زخم عمیق و گسترده را در گردن این شاه مصری به نمایش درآورده که نشانگر بریده شدن گلوی وی با یک تیغ برنده است.این یافته‌ها در نهایت توانسته لحظات آخر عمر رامسس را بیش از 3000 سال بعد از فروپاشی سلطنت وی آشکار کند.تاکنون راز چگونگی مرگ این فرعون به شدت در میان مصرشناسان مورد بحث قرار داشت. باورها بر این است که رامسس سوم که دومین فرعون از سلسله بیستم محسوب می‌شود، از 1186 پیش از میلاد تا 1155 پیش از میلاد بر مصر حکومت کرده است.اسناد پاپیروسی نشان داده که در 1155 پیش از میلاد، اعضای حرمسرای رامسس در یک کودتا برای تغییر خط سلطنت وی را ترور کرده‌اند. این توطئه توسط زن کوچکتر شاه برنامه‌ریزی شده و با همکاری پسرش پرنس پنتاور انجام شد اما در نوشته‌ها چیزی در مورد موفقیت‌آمیز بودن این حرکت نوشته نشده است.بر این اساس بحثها در مورد علت مرگ رامسس ادامه داشت تا محققان موسسه مومیایی و مرد یخی آکادمی بولزانو/بوزن اروپا یک بازبینی بر روی مومیایی این فرعون و یک جسد ناشناخته دیگر که در نزدیکی آن پیدا شده و احتمال می‌رود که پرنس پنتاور باشد، انجام دادند.آنها با اجرای سی‌تی‌اسکن و آزمایشات دی‌ان‌ای بر روی مومیایی‌ها به بررسی علل مرگ و ارتباط آنها با یکدیگر پرداختند و با یک جراحت عمیق هفت سانتیمتری در گردن وی در زیر حنجره رامسس سوم روبرو شدند که باعث مرگ آنی وی شده است.گردن این مومیایی با یک یقه از لایه‌های کتانی ضخیم در اثر فرآیند مومیایی کردن پوشانده شده بود از این رو محققان تاکنون موفق به بررسی این محل نشده بودند.بررسی‌ها بر روی جسد دیگر نشان دهنده سن آن در حدود 18 تا 20 سال بوده و شباهتهای دی‌ان‌ای در میان آن دو احتمال پرنس پنتاور بودن جسد را افزایش داده است.بر اساس اسناد، پنتاور در محاکمه آن زمان برای مرگ پدرش گناهکار شناخته شده و به مرگ محکوم شد.این پژوهش در مجله British Medical منتشر شده است.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

فردانگار
ساعت14:52---30 آذر 1391
شب یلداست؛ شبى که در آن انار محبت دانه مى شود و سرخى عشق و عاطفه، نثار کاسه هاى لبریز از شوق ما؛ شبى که داغى نگاه هاى زیباى بزرگ ترها در چشمان کودکان اوج مى گیرد و بالا مى رود

یلدا مبارک


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان