ابزار رایگان وبلاگ

با وفادارترین جفت‌ها در قلمرو حیوانات آشنا شوید +عکس
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

سمندر پشت‌قرمز

 

سمندر پشت‌قرمز


هر سال تابستان تنها یک‌سوم از جمعیت سمندرهای پشت‌قرمز با نام علمی Plethodon cinereusجفت‌گیری می‌کنند. با اینکه این پدیده در میان دوزیستان به‌ندرت دیده می‌شود؛ اما در میان این گروه اندک زوجی که به دیگری خیانت کند اغلب با برخورد خشن و تهدیدآمیز مواجه خواهد شد. جفت نر اگر حضور یک نر دیگر را که می‌تواند رقیبی بالقوه برای او محسوب شود، احساس کند برخورد تهدیدآمیزی با سمندر ماده خواهد داشت یا او را گاز می‌گیرد. جفت ماده‌ای که مورد بی‌وفایی قرار گرفته نیز از این قاعده مستثنی نیست و ضربات متعددی را به تنه و دم سمندر نر وارد خواهد کرد.

 

اسب دریایی

اسب دریایی

محققان تنها بر روی تعداد انگشت‌شماری از گونه‌های اسب دریایی تحقیق کرده‌اند؛ اما اغلب پژوهش‌های کنونی تک‌همسری را در میان اسب‌های دریایی تأیید می‌کند. اسب دریایی ماده پس از لقاح تخم‌ها را به اسب دریایی نر خواهد سپرد تا آنها را تا زمان تولد فرزاندن خود درون فضای کیسه‌مانندی همراه خود حمل کند. به نظر می‌رسد هر نر در هر فصل باروری تنها تخم‌های یک ماده را حمل می‌کند و سرتاسر این فصل و احتمالا پس از آن را با جفت خود سپری خواهد کرد.

 

 

میمون‌ها
 

میمون‌ها

گروهی ازمیمون‌های ساکن آمریکایی جنوبی که از جنس Callicebusهستند، از جدا شدن از همنوعان خود بیزار هستند و در اغلب موارد آنها را در حالی می‌بینیم که مشغول نوازش اعضای خانواده خود هستند یا دست آنها را در دست دارند.بسیاری از این جفت‌ها پس از از دست دادن جفت دیگر به سراغ میمون‌های دیگر گروه می‌روند.

 

گرگ‌ خاکستری

گرگ‌ خاکستری

گرگ‌های خاکستری که با نام علمی Canis lupusشناخته می‌شوند، اغلب درگروه‌هایی زندگی می‌کنند که توسط یک جفت رهبری می‌شوند و اعضای دیگر گروه را چندین نسل از فرزندان و خویشاوندان نزدیک آنها تشکیل می‌دهند. پیش از این گمان می‌شد این جفت تا پایان عمر به یکدیگر وفادار هستند؛ اما بررسی‌هایی که در پارک ملی یلوستون انجام شده، نشان می‌دهد اغلب گرگ نر، گرگ‌های ماده دیگری را نیز برای جفتگیری انتخاب می‌کند و باعث رقابت در میان اعضای گروه می‌شود.

 

سگ‌های آبی

سگ‌های آبی

سگ‌های آبی والدین فداکاری هستند و تمام عمر با فرزندان خود در خانه‌ای که ساخته‌اند، زندگی می‌کنند. البته تحقیقات تازه نشان می‌دهد وجود زوج‌های متعدد دیگر در کنار آنها می‌تواند شرایط را برای وفادار ماندن به خانواده برای سگ‌های آبی دشوار کند.

 

 

بیوه قهوه‌ای

بیوه قهوه‌ای

تک‌همسری در عنکبوت‌های بیوه قهوه‌ای تنها برای ماده‌ها اختیاری است. آنها جفت نر خود را در حین جفت‌گیری می‌خورند و شانسی برای یک انتخاب دیگر به او نخواهند داد.

برگرفته از خبرآنلاین

 


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان