ابزار رایگان وبلاگ

صفحه نمایش یاقوت کبود گوشی های هوشمند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

©  «Вести.Ru»

شیشه های حفاظتی گوشی های هوشمند به زودی می تواند از یاقوت کبود (سفت ترین ماده طبیعی پس از الماس) ساخته هواهد شد. در حال حاضر صفحه نمایش بسیاری از گوشی های هوشمند از گوریلا گلاس (شیشه ای از محصولات شرکت "کورنینگ" است که از ضربات و خراشها محافظت می کند) تولید می ود. این نوع شیشه در تولید چنین شرکت های بزرگ مانند "اپل"، "ایسر"، "دل"، "سامسونگ" و "اچ تی سی" مورد استفاده قرار می گیرد .یاقوت کبود یک نوع شفاف و کریستالی اکسید آلومینیوم ( یک ترکیب بسیار سخت و مقاوم در برابر خراش ها با حرارت ذوب 2030 درجه سانتیگراد و برای مواد شیمیایی اکاله تقریبا غیر قابل نفوذ است ) می باشد. مثلا ورق های ساخته شده از یاقوت کبود در روزنه های فضاپیماها برای ساخت زره شفاف و همچنین در علم روشنایی و بینایی و پزشکی مورد استفاده می شود .شیشه یاقوت کبود در حدود سه برابر قوی تر از شیشه گوریلا گلاس است اما قیمت آن بسیار بالاتر است. قیمت شیشه کورنینگ 3 دلار در حالی که قیمت شیشه یاقوت کبود 30 دلار است. اما تحلیلگر اریک ویلی از شرکت Yole Developpement می گوید که با توجه به رقابت فزاینده و کاهش قیمت تمام شده تولید، قیمت ورقه های یاقوت کبود در چند سال آینده می تواند به قیمت 20 دلار گاهش یابد.کارشناس انتظار دارند که برخی از تولید کنندگان به تولید لوح رایانه ها و گوشی های هوشمند "یاقوت کبود" را در پایان سال 2013 آغاز کنند.شرکت " اپل" حتما این امکان را بررسی می کند چرا که این شرکت در حال حاضر برای محافظت از پشت دوربین در آیفون 5 از یک ماده با استقامت بالا استفاده می کند .

یک روش دیگر نیز وجود دارد که یک ورقه بسیار نازک یاقوت کبود به یک آنالوگ ارزانتر ورقه ورقه می شود. به گزارش روزنامه Technology Review ، شرکت GT Advanced Technologies از همان روش استفاده می کند.

خبر گزاری رسمی روسیه



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان