ابزار رایگان وبلاگ

راهیی که چین و چروك صورت را باز مي‌كنند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

امروز داشتن پوستي صاف و شفاف در سنين بالا، ديگر يك روياي دست نيافتني نيست. با پيشرفت علم و فناوري بويژه در شاخه پوست و مو،‌ مي‌توان يك پوست چروكيده را به پوست صاف و شفاف و جوان تبديل كرد، اما بهترين و ارزان‌ترين راه براي داشتن پوست جوان و شاداب شفاف و جوان تبديل كرد، اما بهترين و ارزان‌ترين راه براي داشتن پوست جوان و شاداب پيشگيري از ايجاد چين و چروك در پوست است. ممكن است شما هم افرادي را بشناسيد كه با وجود سن بالا، همچنان از چهره‌اي صاف و شفاف برخوردارند. اگر به عواملي كه باعث پيري زودرس و بروز چين و چروك مي‌شود توجه كنيم، داشتن صورتي صاف و به دور از هرگونه چين و چروك حتي در سنين بالا كار دشواري نيست.

اين روزها افراد بيش از پيش به فكر زيبايي چهره و جوان ماندن پوست صورت خود هستند و اين امر تنها به بانوان مربوط نمي‌شود.آقايان نيز بيشتر از گذشته به متخصصان پوست براي پيشگيري و درمان چروك صورت مراجعه مي‌كنند و همواره به فكر يافتن راهي براي به تعويق انداختن پيري پوست و چهره خود هستند. اما آيا به راستي راهي وجود دارد كه بتوان از پيري زودرس جلوگيري كرد و هميشه جوان‌تر از سن واقعي‌‌مان به نظر برسيم.

علل پيدايش چين و چروك

علل زيادي در پيدايش چين و چروك صورت نقش دارند. يكي از مهم‌ترين آنها ژنتيك است برخي افراد ذاتا از پوستي مقاوم در برابر نور آفتاب و عوامل مخرب محيطي برخوردارند و تا سنين بالا نيز در برابر پيدايش چروك در صورت مقاومت مي‌كنند. به عنوان مثال افرادي كه نژاد روس دارند از پوست خوب و مقاومي نسبت به پير شدن برخوردارند و بعكس برخي نژادها خيلي زود و در سنين جواني دچار چين و چروك و شكستگي‌هاي پايدار مي‌شوند. اين پوست‌ها بسرعت و در 30 ـ 20 سالگي دچار چروك‌هاي متعدد مي‌گردند. نژاد تركمن اغلب چنين پوستي دارند. عامل موثر ديگر در پيدايش چين و چروك پس از نژاد، نوع پوست افراد است كه البته آن هم اغلب ريشه ژنتيكي دارد.پوست‌هاي خشك شكننده‌تر از پوست‌هاي چرب بوده و زودتر دچار چين و چروك مي‌شوند. افرادي كه زمينه آلرژي پوست يا درماتيت آتوپيك دارند اغلب دچار خشكي پوست بوده و بايد مراقب پيدايش چين و چروك‌هاي زودرس باشند. يكي از موثرترين اقدامات در پيشگيري از پيدايش چين و چروك زودرس چرب و مرطوب نگه‌داشتن اين پوست‌هاست. پوست‌هاي چرب اغلب ديرتر دچار چين و چروك شده و نسبت به پيدايش سرطان‌هاي پوست نيز تا حدودي مقاوم‌تر هستند. از عوامل ديگر پيدايش چين و چروك صورت مي‌توان به اشعه فرابنفش اشاره كرد چه منشأ آن نورخورشيد باشد و چه لامپ‌هاي كابين‌هاي سولاريوم.همه افراد بايد بدانند كه هيچ عاملي براي پوست انسان مخرب‌تر از اشعه فرابنفش A و B نيست. اشعه فرابنفش B موجب آفتاب سوختگي و پيدايش سرطان پوست مي‌شود و اشعه فرابنفش A نيز موجب پيدايش چين و چروك پوست، برنزه شدن پوست و كمك به اشعه فرابنفش B در پيدايش سرطان پوست مي‌گردد اين در حالي است كه در اغلب كابين‌هاي سولاريوم از اشعه نوع A براي برنزه شدن پوست، استفاده مي‌كنند و اين ادعا كه فلان كابين سولاريوم اثر سرطان‌زايي ندارد، دروغي بيش نيست.

CRI Online



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان