ابزار رایگان وبلاگ

راهی برای درمان «ترش کردن معده»
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

حدود ده تا بیست درصد جمعیت کشورهای غربی با مشکل بازگشت غیرعادی محتویات و اسید معده به مری (رفلاکس معده) روبرویند که با سوزش معده همراه و در میان مردم به ترش کردن معروف است. مصرف غذاهای بیش از حد چرب، نوشیدنی های گاز دار یا سیگار کشیدن می تواند در بروز چنین مشکلی موثر باشند.این مسئله در افراد مسن بالای شصت یا هفتاد سال به شکل جدی تری خود را نشان می دهد. دکتر جان لیفام و همکارانش در بیمارستان نیوپورت بیچ کالیفرنیای آمریکا موفق به طراحی دستگاهی شده اند که در رفع این مشکل یا حداقل کمتر شدن آن، موثر است. حلقه ای مغناطیسی از جنس تیتانیوم که به تقویت حلقه عضلانی مری کمک می کند و بدین ترتیب یکی از علل شایع در ترش کردن های مزمن را تا حدی زیادی از بین می برد و از بازگشت غذا به مری جلوگیری می کند.

دکتر لیفام در این باره می گوید: “این یک دریچه یکطرفه است که موقع بلعیدن باز می شود و بلافاصله دوباره بسته می شود و از بازگشت مواد بلعیده شده به مری جلوگیری می کند. دلیل رفلاکس معده بخاطر ضعیف بودن دریچه مری است.”حلقه مغناطیسی در دهانه مری کار گذاشته می شود. این حلقه، ماهیچه های ضعیف را تقویت می کند تا در عین انعطاف پذیری تنها در زمان عبور غذا باز شوند. مشکل بلعیدن غذا یکی از تاثیرات معمول جانبی آن است که معمولا در اثر گذر زمان حل می شود.دکتر لیفام و همکارانش به تازگی نتایج مطالعات خود بر روی صد بیمار را در مجله پزشکی «نیو اینگلند» منتشر کرده اند. وضعیت همه این افراد علیرغم استفاده از داروی ضد اسید طی ده سال گذشته بدتر شده بود ولی بعد از استفاده از این وسیله میزان اسید موجود در گلویشان تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.یکی از بیمارانی که این روش درمانی را تجربه کرده می گوید: “سرعت خوردن شما را پایین می آورد و هیچ آسیبی هم به شما وارد نمی کند و اصلا وجودش را احساس نمی کنید”.

پزشکها این حلقه را در عرض کمتر از یک ساعت طی یک عمل جراحی ساده درون شکم بیمار کار می گذارند و بیمار همان روز عمل از بیمارستان مرخص می شود. اگر به هر دلیلی وسیله کارگذاشته شده موثر نبود و مشکل بلعیدن غذا همچنان ادامه پیدا کرد، خیلی ساده می توان آنرا از شکم خارج و اوضاع را بصورت اولیه بازگرداند.

2013 euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان